|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-7-2009 Locatie: belgie
|
hallo allemaal .
ik heb is een vraagje ik heb al veel producten geprobeerd om de swirls weg te halen het is alleen op mijn motorkap . en ik krijg ze niet helemaal weg wat kan ik nou het best bestellen en ze echt weg te halen ??
alvast bedankt
Jeroen
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Hoi Jeroen, Dat is afhankelijk van de lak op je auto. Zonder wat meer informatie is daar niets zinnigs over te zeggen. Misschien kun je vermelden wat voor auto je hebt met welke kleur lak. En zelfs dan is het nog een kwestie van spullen proberen om te kijken wat nou het best werkt (test spot). Werk je machinaal of met de hand? En welke spullen heb je zoal geprobeerd?
|
|
|
|
Soepergrover schreef:Hoi Jeroen, Dat is afhankelijk van de lak op je auto. Zonder wat meer informatie is daar niets zinnigs over te zeggen. Misschien kun je vermelden wat voor auto je hebt met welke kleur lak. En zelfs dan is het nog een kwestie van spullen proberen om te kijken wat nou het best werkt (test spot). Werk je machinaal of met de hand? En welke spullen heb je zoal geprobeerd? ik ben een peugeot 207 gt Obsidien zwart ik heb malco geprobeerd cartec meguaiers en nog altijd als de zon schijnt zie ik lichte swirls nu zie ik veel swirl removers in de shop maar welke kan ik het best pakken ??
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-1-2009 Locatie: wyk by duurstede
|
hallo jeroen met de hand zal dit moeilijk worden,zoals je zegt zijn ze wel licht,de SSR serie van Poorboys met een groene of witte handpad zou uitkomst kunnen bieden,zoniet moet je toch voor machinaal gaan was getekend
passat variant 18T highline,inkyblue pearleffect,creme leder met wortel,Pon leusden 193 pk,evolution 8,5x19 et 35,Pirelli pzero nero 255/35/19 Fk schroefset 50-50 alles behandelt met spullen van carclean
|
|
|
|
simon schreef:hallo jeroen met de hand zal dit moeilijk worden,zoals je zegt zijn ze wel licht,de SSR serie van Poorboys met een groene of witte handpad zou uitkomst kunnen bieden,zoniet moet je toch voor machinaal gaan ik heb een machine dat is het probleem allemaal niet maar ik wil gewoon een goed product waar mee ik ze snel kan verwijderen
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-11-2008 Locatie: Tilburg
|
Als je diverse pads hebt: Wolgang Total Swirl Remover
Of natuurlijk SSR2.5 en dan nabewerken met SSR 1. Even afhankelijk van je lak natuurlijk.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-6-2009 Locatie: Veldhoven
|
Meguiar's M83 nabehandeld met M80 Speed Glaze "will do the trick" Wat betreft de PoorboysWorld SSR serie kan ik je uit eigen ervaring niets vertellen maaaaaaar, via de zoekfunctie zijn hier wel talloze draadjes en referenties over te vinden, Ik denk dat ik namens veel forumleden mag stellen dat de SSR serie zich ruimschoots bewezen heeft en gewoon een zeer goed product is om swirls mee te verwijderen  . volgens mij is het zo dat de SSR1 ook gebruikt kan worden voor lichte swirls zonder verdere nabewerking, (maar dit weet ik niet zeker?  ) Deze ga ik dan binnekort ook aanschaffen!
|
|
|
|
dan word het denk ik de Poorboys World - SSR2.5 Medium Super Swirl Remover - 473ml en dan de Poorboys World SSR1 Light Abrasive Swirl Remover - 473ml dan moet het toch wel lukken ?? welke pads kan ik hier het best voor gebruiken ??
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-11-2008 Locatie: Tilburg
|
SSR 2.5 op oranje SSR 1 op wit
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-6-2008 Locatie: Alblasserdam
|
Uiteraard wel eerst even een testspot doen en beginnen met de SSR1. Pas als deze niet voldoende blijkt (ook niet na meerdere passes), dan pas zwaarder gaan. Overigens heb je na de SSR1 op wit nog iets extra's nodig om echt mooi en vooral strak te finishen. Professional Polish op zwart of licht groen of Menzerna Final Finish will do the trick. Vrienden noemen me Martin
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: reuver
|
ssr 2.5 op wit kan ook al voldoende zijn hoor
|
|
|
|
en wat zijn nu de beste pads ? die lang mee gaan en fijn werken ? bij welk merk kan ik die het best bestellen ??
ik heb al een lijstje gemaakt wat denken jullie er van ??
Poorboys World - SSR2.5 Medium Super Swirl Remover - 473ml
Lake Country - Curved CCS 6.5 inch Orange Light Cutting Pad
Dodo Juice - Soft Touch Premium Drying Towel - 66x43cm
Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml
Dodo Juice - Purple Haze - 250ml
Meguiar's - Gold Class Even Coat Applicator Pads - 2 Pack
gr jeroen
als jullie nog sugesties hebben ivb met de pad of polijst middel ?
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Als je SSR2.5 + orange pad gaat gebruiken, zul je ook nog wel een lichtere combo nodig hebben.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-3-2009 Locatie: Dordrecht
|
oranje is een cutting pad, deze zal dus marring geven (beetje doffe lak). Als je dit nabewerkt met de SSR1 op een finishing pad (wit bv) dan krijg je een mooi resultaat.
Zelf heb ik op een 207 noir obsidien voor de menzerna's gekozen, niks ten nadele van de SSR's, persoonlijke voorkeur.
Die polijstmiddelen vind ik net wat lekkerder werken. Ze zijn wat krachtiger en de Final Finish is echt fantastisch als laatste stap.
Ik gebruik de Intensiv Polish op heavy green/oranje en de Final Finish op zwart of light green.
Alles is btw gewoon te vinden in de shop, de pads moet je zoeken naar CCS of Lake Country en de polijstmiddelen naar Menzerna.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-6-2008 Locatie: Zevenaar
|
Leg je de lat niet te hoog ?? Een swirlvrije auto is een droom. Is het echt de moeite om veel te polijsten om dat laatste krasje weg te krijgen? Niemand rijd in een 100 % swirl vrije auto... Groet, Peter  Volgens mijn psychiater ben ik schisofreen. Wijzelf vinden van niet. Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-12-2008 Locatie: Leiderdorp
|
Nou, 1 dag misschien! Marcel Scenic II 2.0 16V DynLux MY05 B66 Gris Eclipse * 17 inch Borbet LV4 Lights Black * Continental SportContact2 225/50/17 * PE150 Finishine DAP900
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-3-2009 Locatie: Dordrecht
|
Swirlvrij is niet onmogelijk, gewoon resprayen!
|
|
|
|
Guest
|
Carclean.nl forum layout is ontworpen door FlairePowered by YAF |
YAF © 2003-2009, Yet Another Forum.NETDeze pagina is gegenereerd in 0,309 seconden.