Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

leren bekleding verven Opties
iggy
#1 Gepost : zondag 5 juli 2009 20:22:52
Rang: Lid

eindelijk weer eens een fotoreportage gemaakt die ik de moeite waard vond om met jullie te delen.

ben al een tijdje aan het expirimenteren met repareren en verven van leer. wat wel al aardig gaat maar deze keer heb ik echt me best gedaan.

het gaat om een interieur van een 500sel w126 alpaca grau.
het is een auto van meer dan 25 jaar oud met het originele interieur er nog in helemaal mooi nog behalve de kleur.

ik gebruik de spullen om te verven van coulorlock.
dit is een soort 3 componenten systeem, eerst grondlak daarna de kleur en tenslotte een topcoat. hierna kan je het leer gewoon weer met water afnemen want volgens coulorlock is het dezelfde techniek die ze bij nieuw leer gebruiken.

alle bekledingen die ik tot nu toe heb gedaan waren niet met topcoat dus veel sneller weer eraf.

eerste foto is stoel onbehandeld en rugdeel al in de kleur. heb de originele alpaca grau laten aanmaken bij coulorlock.

stoel onbehandeld

stoel schoonmaken met ledercleaner strong om oude verflagen en vuil te verwijderen

foto's van schoongemaakte stoel maar nog onbehandeld

stoel na de grondlak en eerste laag verf

als je goed kijkt zie je dat het midden deel nog niet helemaal goed gepakt heeft dus nog een keer met de kleur eroverheen

en dan is de stoel klaar in zoverre dat alleen nog de topcoat erop moet aangebracht worden

nog ff de stoel gedraaid zoals die stond bij de voor foto's om echt goed het verschil te zien

gebruikte spullen:

compressor
airbrush

lederborstel
ledercleaner strong
ipa

verf systeem van coulorlock

en tot slot waar de stoel uit komt

dennism3
#2 Gepost : zondag 5 juli 2009 20:39:55

Sow surprised

Dat ziet er weer fraai uitgreat

ik wist niet eens dat dit kon, kunnen er op deze manier geen scheurtjes in de laklaag komen door gebruik van het leer?

Topresultaat!

frankv6
#3 Gepost : zondag 5 juli 2009 21:45:21

colourlock werkt perfect gebruik het al een aantal jaar
de jeugd golft wij rijden beetle

verstand komt met de jaren daarom rij ik beetle
SkyBuMp
#4 Gepost : zondag 5 juli 2009 22:33:19

Goed bezig buurman knipoog
Juffer1
#5 Gepost : zondag 5 juli 2009 23:41:44

Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

Ziet er echt schitterend uit hoor!
Ben benieuwd hoe lang dit goed blijft.
www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
iggy
#6 Gepost : zondag 5 juli 2009 23:47:50

dennism3 schreef:
Sow surprised

Dat ziet er weer fraai uitgreat

ik wist niet eens dat dit kon, kunnen er op deze manier geen scheurtjes in de laklaag komen door gebruik van het leer?

Topresultaat!

lijkt me niet want het is speciaal gemaakt voor leer. bijna alle (gladde)leersoorten zijn geverfd met zo'n soort systeem.
Dolby
#7 Gepost : maandag 6 juli 2009 14:37:33

Dat ziet er zeker goed uit.
---==== www.Opelstylingclub.nl ====---
remonrace
#8 Gepost : maandag 6 juli 2009 17:40:44

Nice, mooie wagen!
Wroem wroem!
DKBM
#9 Gepost : maandag 6 juli 2009 21:54:47

Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Mooi gedaan! great Hoe lang heb je erover gedaan
De Benz ziet er zelf ook nog netjes uit. Persoonlijk vind ik de uitlaat niet zo fraai en mogen de wielen iets dieper in de wielkasten vallen, maar hij ziet er nog strak uit. Mooie kleur ook!
Vrienden noemen me Martin
Will I Am
#10 Gepost : maandag 6 juli 2009 22:23:42

surprised gewoon prachtig gedaan

Helemaal super , complimenten great
Marco
#11 Gepost : dinsdag 7 juli 2009 22:47:50

Heee, da's toch de Stuyvesantstraat??

Mooi resultaat, en een supermooie klassieker. Zal'm een keer in 't echt bekijken, is m'n ouwe wijkie!

Gr,

Marco
qatsanqat
#12 Gepost : vrijdag 30 december 2011 21:29:30

Megakick. Weet niet of de TS hier nog wel 's rondkijkt, maar ik ben erg benieuwd naar het resultaat 2,5 jaar later. Houdt dit goed stand? Iemand anders die ervaring heeft met de duurzaamheid van het verven van leer?
Paulus de Boskabouter
#13 Gepost : vrijdag 30 december 2011 21:35:22

Ben zelf veel bezig met herstellen van lederen interieurs, het schoonmaken en verven dan! Colourlock houd echt geweldig zolang je maar de instructies opvolgt. Je moet de verzegeling gebruiken om slijtage tegen te gaan. Heb vorig jaar het stuur van mijn RS opnieuw gekleurd, na een jaar nog steeds mat en als nieuw. Mijn broer zijn vorige A6 had ondanks de lage kilometerstand en 2 jaar oud toen hij hem kocht veel instapschade aan de stoel. Stoel gereinigd en geverfd en na vijf jaar zag het er nog als nieuw uit.

Topicstarter heeft een zeer mooie resultaat behaald!

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
mk-us
#14 Gepost : vrijdag 30 december 2011 21:36:52
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Kwestie van profiel bekoekegluren van de TS >>> laatste bezoek:zaterdag 29 oktober 2011 17:07:26 knipoog

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
bs
#15 Gepost : vrijdag 30 december 2011 22:46:25

Wat een mooie auto is zo'n w126 toch. lief
Knap werk geleverd!
Op detailingworld kan je ook veel voorbeelden zien.
jvacker
#16 Gepost : zaterdag 31 december 2011 8:53:31

super werk zeg en wat een prachtige bak zo'n benz echt super.
Ome Robert
#17 Gepost : maandag 2 januari 2012 10:05:35

Marco schreef:
Heee, da's toch de Stuyvesantstraat??

Mooi resultaat, en een supermooie klassieker. Zal'm een keer in 't echt bekijken, is m'n ouwe wijkie!

Gr,

Marco

Ik weet niet of de TS zit te wachten op een openbare routeplanner naar zijn glimmende mercedes.. Anders had hij dat zelf wel gemeld.

Auto en interieur zien er uit als nieuw! Had ook zelf de uitlaat origineel gelaten. Beetje hoog sjonnie gehalte.

Robert
qatsanqat
#18 Gepost : donderdag 5 januari 2012 22:30:12

Paulus de Boskabouter schreef:
Ben zelf veel bezig met herstellen van lederen interieurs, het schoonmaken en verven dan! Colourlock houd echt geweldig zolang je maar de instructies opvolgt. Je moet de verzegeling gebruiken om slijtage tegen te gaan. Heb vorig jaar het stuur van mijn RS opnieuw gekleurd, na een jaar nog steeds mat en als nieuw. Mijn broer zijn vorige A6 had ondanks de lage kilometerstand en 2 jaar oud toen hij hem kocht veel instapschade aan de stoel. Stoel gereinigd en geverfd en na vijf jaar zag het er nog als nieuw uit.

Kijk, dat is goeie info. great Indrukwekkend dat de instapplek na 5 jaar nog steeds als nieuw is. Het 'voelt' vreemd om leer te verven (hoewel ik ook wel snap dat er geen crème- of bordeaux-kleurige meuh meuh meuh in de wei lopen) en ik heb er het idee bij dat het na een tijdje weer bladdert en zo. De resultaten direct ná de behandeling zien er natuurlijk altijd 'specta' uit. Maar wat is de 'standtijd'? Blijkbaar erg goed dus, en uiteraard zal eea zorgvuldig moeten worden voorbereid en uitgevoerd regels

Ik begrijp, Paulus, dat jij veel leren interieurs verft? Professioneel of als uit de hand gelopen hobby? Heb je nog andere weetjes hierover? Houd me aanbevolen. ja
Paulus de Boskabouter
#19 Gepost : donderdag 5 januari 2012 23:12:45

Ik doe het gewoon als hobby, ben logistiek manager en vrachtwagenchauffeur van beroep. Het verf trekt in het leder, dus afbladderen doet het niet! Je moet schoonmaken, opschuren met een speciale schuurpad, vervolgens ontvetten, dan het verf aanbrengen en tijdens het aanbrengen een fohn gebruiken. Daarna laat ik het een paar uur met rust en vervolgens breng ik een verzegeling. Soms is het leer erg verdroogd en dan gebruik ik een leder softner.

Vorig jaar heb ik 8 lederen interieurs gedaan. Ben je gauw twee dagen mee bezig.

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
qatsanqat
#20 Gepost : maandag 9 januari 2012 20:15:15

Cool! Ook ervaring met compleet omkleuren van een interieur? Dan ben je toch wel wat langer bezig want dan zul je toch ook een heleboel willen demonteren om het goed te kunnen behandelen?
Paulus de Boskabouter
#21 Gepost : maandag 9 januari 2012 20:21:27

Het omkleuren van het leder is niet mogelijk, dat zal dan door een professioneel bedrijf moeten worden gedaan, als dat uberhaupt mogelijk is. Lederfresh is bedoeld om beschadigde plekken te herstellen, je kunt een zwart lederen interieur niet herkleuren naar beige of iets dergelijks met lederfresh!

Voorbeeld:

Deze is niet bewerkt met lederplamuur, waardoor je nog wel een aantal krassen ziet in het leder.

ivo's
#22 Gepost : maandag 9 januari 2012 20:47:33
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

Het KAN wel zelf hoor, maar is geen kattenpis......
New detailing project: Silver Beetle Highline

(SOLD!)

"Gek zijn doet geen pijn" - rodders

qatsanqat
#23 Gepost : maandag 9 januari 2012 21:20:11

Ja, ik vond dit. Hier wordt een zwart/beige interieur in een BMW 3 omgekleurd naar kaneel/zwart. Daar valt echt je surprised ...
melvern
#24 Gepost : maandag 30 januari 2012 18:08:25

Dat resultaat mag er echt wel zijn ja. Ziet er erg netjes uit!
Vriendelijke Groet,
Melvern
LEERVERVEN.NL
corsawim
#25 Gepost : maandag 30 januari 2012 19:10:30
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

prachtig gedaan...net nieuw...mooie mercedes trouwens great
Groetjes, Wim
Wittereus
#26 Gepost : donderdag 2 februari 2012 22:06:07

Hier mijn ervaring met leer herstellen:
[mod]Werkende link of niet, graag hier gewoon posten i.p.v. te linken naar een andere site.[/mod]
Hard werken hoef je niet moe van te worden.
qatsanqat
#27 Gepost : zaterdag 10 maart 2012 22:23:03

Hey Wittereus, dit is een dead-link. Kun je 'm aanpassen?
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire