Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

2 Pagina's <12
How To: diepe en lange kras wegwerken (auto gekey-ed) Opties
Axel
#34 Gepost : woensdag 27 oktober 2010 15:51:00
Rang: Lid

Behoorlijke tijd geleden is er ook bij mij één of andere idioot met z'n sleutel even langs de hele zijkant van de auto gelopen. Nu kost het me behoorlijk wat eurootjes om het te laten overspuiten.
Nu las ik deze how to laatst en dacht ik van hey... das interessant. Nu ben ik wel al bezig om laagjes lak aan te brengen, maar ik vroeg mij af of dit allemaal ook zonder rotary of DAP kan.
Of krijg je dan niet het gewenste resultaat...
Aangezien ik totaal geen ervaring heb met wetsanden en polijsten leek mij dit toch verstandig om eens te vragen...
l-roy
#35 Gepost : woensdag 27 oktober 2010 16:04:56

Beste axel,

het is volgens mij niet te doen zonder dap!
heb vandeweek toevallig nog nat geschuurd met p1200 en dat kreeg ik alleen met 2 hits oranje met de dap weg!

groetjes,,
*fiat 500 metallic zwart*
nicknameless
#36 Gepost : woensdag 27 oktober 2010 16:24:26
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

@ I-roy,

Zeker weten?

Wij moeten "grof" geschut zoals een woolpad + monello inizio forza gebruiken om schuurplekken van korrel 2000 en 3000 weg te polijsten met de rotary.

sarcastisch

Machinaal wetsanden

Handmatig wetsanden
Dibbuz
#37 Gepost : woensdag 27 oktober 2010 16:44:50
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

De ene lak gaat het ook veel makkelijker dan de ander maar grit 1200 krassen met een DAP vind ik ook knap!
Dat zijn best diepe krasjes die je zelfs met een rotary lastig volledig weg krijgt

Denk dat als je GOED eindigt met 3000 grit dat je met een DAP900 en een zware combinatie een heel eind komt.

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
zuidwest10
#38 Gepost : woensdag 27 oktober 2010 17:40:05

makkelijk met die live beeldenja
VAG rules
Dibbuz
#39 Gepost : woensdag 27 oktober 2010 17:45:36
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

maar makkelijk is het zeker niet, het is altijd oppassen en goed in de gaten houden hoeveel lak je aan het verwijderen bent en tijdig stoppen met sanden.
Vergeet niet: je moet daarna nog met een woolpad en zware compound aan de gang dus er gaat nog iets vanaf.

Bastard of Bling!
zuidwest10
#40 Gepost : woensdag 27 oktober 2010 17:48:58

Ja,is wel een must zo'n lakdikte meter bij deze klusjes,Welk type is de festool trouwens henb dr ook eentje vandaar!
VAG rules
Dibbuz
#41 Gepost : woensdag 27 oktober 2010 17:51:14

Dat is de Festool ETS 125.
http://www.festool.nl/Products/...rmachine-ETS-125-EQ-Plus

Bastard of Bling!
zuidwest10
#42 Gepost : woensdag 27 oktober 2010 17:54:50

thx dennis,zal een opzoeken welk type ik heb!
VAG rules
Dibbuz
#43 Gepost : woensdag 27 oktober 2010 17:56:02

Verdere discussies over de machines in het machinaal wetsandingtopic, nu weer ON topic wink2

Bastard of Bling!
Paulus de Boskabouter
#44 Gepost : woensdag 27 oktober 2010 18:25:56

Mooie how to! Erg duidelijk en overzichtelijk! Ik ga eens oefenen op mijn sloop motorkap.

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
Dibbuz
#45 Gepost : woensdag 27 oktober 2010 20:36:55

Even voor de duidelijkheid: de filmpjes zijn niet bedoeld als how to! Dat wil ik absoluut even heel duidelijk maken.
Er is over wetsanding erg weinig bekend dus ik zal veel zelf moeten ontdekken/leren. Misschien ga ik wel veels te snel, te langzaam, te veel druk, te hoge snelheidsstanden.
Ik weet het gewoon nog niet precies, het gaat goed, resultaat is ook goed maar dat wil niet zeggen dat er geen ruimte voor verbetering is.
Zulke dingen leer je maar op 1 manier: doen doen doen. Met vallen én met opstaan.

Bastard of Bling!
Paulus de Boskabouter
#46 Gepost : woensdag 27 oktober 2010 20:41:38

Ok duidelijk! Binnenkort eens zelf proberen!

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
Axel
#47 Gepost : donderdag 28 oktober 2010 13:55:28

Zo te lezen is het niet echt iets om simpel voor het eerst zelf te doen op me auto :D
Misschien een keertje moed verzamelen en het maar gewoon eens doen. Aangezien er toch al een diepe kras inzit...
mk-us
#48 Gepost : donderdag 28 oktober 2010 14:31:08
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Regel middels een sloperij een test paneel, dan kan je jezelf helemaal uitleven!

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's <12
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire