|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-3-2009
|
Nu de mensen die meegedaan hebben aan de groupbuy voor deze ideale extractor zo langzaamaan hem nu ook daadwerkelijke thuis hebben, leek het me leuk om een soort van FAQ (veelgestelde vragen) topic te beginnen. Zodat eventuele vragen niet in het groupbuy topic gesteld hoeven te worden. Ook is het doel van dit topic om het maximale uit dit mooie apparaat te halen  Opmerkingen en tips zijn welkom! Ik ga dit topic nog uitbreiden met specificaties, foto's, reviews etc als dit topic een beetje opgang is. Het topic is dus nog aan onderhoud onderhevig. Specificaties:Afmetingen doos: 40 x 60 x 50 cm Gewicht: 11 kg Voltage: 240 V 50 Hz Zuigkracht motor: 1400 Watt Onderdruk: 170 mbar Luchtverplaatsing: 30 l/s Inhoud opvangvat: 20 Liter Länge Saugschlauch ca. 1,5 m Zuigkracht waterpompmotor: 48 Watt Pompdruk: 7 bar Inhoud voor reinigingsmiddel: 5 Liter Reviews en testjesTest op oud matras met oude vlek (door Binnetie): http://forum.carclean.nl...d-matras.aspx#post71228
Test op vloermatten van de auto (door bassochist): http://forum.carclean.nl...xtractor-incl-pics.aspx
1. Waar vind ik de handleiding van het apparaat?Zelf kwam ik hem pas tegen toen ik begon met puzzelen  , de handleiding vind je aan de binnenkant van de machine. Als je de motor van het opvangvat verwijderd moet je hem zo zien liggen (door Binnetie). 2. Kan je voor deze machine ook APC+ gebruiken?Je kan APC+ gebruiken in het reinigingsmiddelreservoir (gebruik een mengverhouding van 1:20), deze schuimt veel minder dan de gewone. Schuimt het alsnog teveel? Spray het dan direct op de bekleding i.p.v. dat je het in de machine doet (door Dibbuz). 3. Het is bekend dat als je eenmaal met een extractor aan het werk gaat, je interieur ook zo weer vies is. Dikwijls zit er op bekleding een laagje dat vuil afstoot die er afgaat. Is er iets te koop om dit vuilafstotende laagje weer aan te brengen?Ja, dat kan met een fabric protectant. Die van Shining Monkey is bijvoorbeeld een goede keus. (door Stimpy68). 4. Komen er nog accesoires of extra stofzakken of filters voor dit apparaat?Ja, Carclean.nl is hier mee bezig (door Binnetie). 5. Is er ook een Nederlandstalige handleiding beschikbaar?Ja die is er. Je kan hem hier vinden. (door Stimpy68) -=Met Een Hamer Past Alles=-
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Je kan APC+ gebruiken, deze schuimt veel minder dan de gewone. Schuimt het alsnog teveel? Spray het dan direct op de bekleding i.p.v. dat je het in de machine doet. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Ik heb zelf 30 ml reinigingsmiddel aan 5 liter water toegevoegd voor in het reinigingsmiddeltankje. In het tankje schuimde het wel, maar tijdens gebruik zag je er niks van. Ik heb dit gebruikt voor de vloer. Er kwam wel vuil vanaf, maar ik denk dat ik met reinigsmiddel of met Blue Wonder voor vloeren (kan dit?) misschien meer kan bereiken. -=Met Een Hamer Past Alles=-
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-9-2008 Locatie: waalwijk
|
Heb dan niet bovenstaand apparaat, maar wel een vraag. Het is bekend dat als je eenmaal met een Extractor aan het werk gaat, je interieur ook zo weer vies is. Dikwijls zit er op bekleding een laagje dat vuil afstoot. Is er zoiets after maket te koop?, dus impregneer spul voor je bekleding? Renault: Grand Scénic 2.0 16V Tech Line luxe - 5 Alpine turbo 83 - trackday 5 Alpine turbo 82 - Juvaquatre break 58 - Twingo 94 comfort
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 17-7-2008 Locatie: bij je moeder thuis
|
|
|
|
|
Dat is wel een interressant iets. Ik heb er wel eens van gehoord, een soort spray net als waar je je schoenen mee inspuit. Ik weet alleen niet meer waar ik het gezien heb. Vooral voor nabehandeling is het goed natuurlijk. -=Met Een Hamer Past Alles=-
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Gewoon fabric proctectant Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Ik zie er een aantal in de shop, helaas heeft alleen die van Shining Monkey een beschrijving, maar zoiets moet dus goed werken na een extractorbeurt? -=Met Een Hamer Past Alles=-
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-9-2008 Locatie: waalwijk
|
stimpy68 schreef:Gewoon fabric proctectant Ik wist niet dat dit er was, lijkt me een nuttig acc voor de extractor? Renault: Grand Scénic 2.0 16V Tech Line luxe - 5 Alpine turbo 83 - trackday 5 Alpine turbo 82 - Juvaquatre break 58 - Twingo 94 comfort
|
|
|
|
Ik gebruik het zelf niet, Als je interieur al enkele jaren oud is, dan zal dat beschermlaagje er ook niet meer op zitten Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: den haag
|
ericon schreef:Heb dan niet bovenstaand apparaat, maar wel een vraag. Het is bekend dat als je eenmaal met een Extractor aan het werk gaat, je interieur ook zo weer vies is. Dikwijls zit er op bekleding een laagje dat vuil afstoot. Is er zoiets after maket te koop?, dus impregneer spul voor je bekleding? van hg hagesan heb je ""tapijt en bekleding reiniger" en die geeft een vuilafstotende laag. als je die voor het naspoelen gebruikt heb je weer een afstotende laag. heb hem al staan maar nog niet geprobeerd. je kan ook fabric protectant gebruiken maar dan moet eerst je bekleding helemaal droog zijn, en de hagesan laat je opdrogen en is gelijk klaar zonder nabehandeling
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-9-2008 Locatie: wierden (twente)
|
Waar is trouwens die fles voor wat er bij zat + die dop?? Die achterse witte kan daar moet alleen koud of warm water in met/zonder apc plus?? En moet je eerst de bekleding beetje nat sproeien met warm of koud water en dan met de extractor over heen?
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Jeffrey: 1. Maak je extractor open (de twee klemmetjes aan de zijkant) 2. Haal het pak papier eruit dat daar inzit (dit is je handleiding) 3. Lees deze. Dat geeft antwoord op de meeste van je vragen.
|
|
|
|
Zoals altijd; RTFM (Read The Fucking Manual) oftewel, Lees de handleiding! Maar ik denk dat de handleiding is die niet het NL is... Deze heb ik als pdf even hier neergezet: EDIT: link is inmiddels definitief bovenaan in de eerste post neergezet! Zal vanavond even een goede lokatie plaatsen, zit nu op mijn werk gaat even niet zo makkelijk Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
jeffrey rallye schreef:Waar is trouwens die fles voor wat er bij zat + die dop?? Die achterse witte kan daar moet alleen koud of warm water in met/zonder apc plus?? En moet je eerst de bekleding beetje nat sproeien met warm of koud water en dan met de extractor over heen? Die fles is reinigingsmiddel, je kan deze verdunnen tot 1:200 met koud of lauw water (heet water lijkt me niet goed). Je bent dus 25 ml nodig van het reinigingsmiddel en dat doe je samen met 5 liter water in de witte kan. Nu kan je het apparaat gebruiken om te 'shampoën', m.a.w. je spuit vloeistof op een ondergrond en het reinigingsmiddel doet zijn werk. Het voorste deel van de zuigmond zuigt het water weer op. Je kan ipv het reinigmiddel ook APC+ gebruiken, verdun dit dan 1:20. Heb je hardnekkige vlekken dan kan je ook APC+ verdunnen bijv 1:10 in een vernevelflesje en deze op de flek spuiten. Dan werk je de vlek in met een borsteltje en ga je er met de extractor over heen om allees weer op te zuigen. Doe in dat geval alleen water in de grote witte kan. Zodat al het reinigingsmiddel opgenomen wordt. -=Met Een Hamer Past Alles=-
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-9-2008 Locatie: Linter (B)
|
Thanks voor de nederlandstalige handleiding! Alles lijkt me nu al een stuk duidelijker
|
|
|
|
Hartstikke bedankt binnetie! Jij bent een top kerel!
|
|
|
|
Mocht je nog vragen hebben... stel ze gerust het is de bedoeling dat dit topic voor vragen en adviezen gebruikt gaat worden. -=Met Een Hamer Past Alles=-
|
|
|
|
@Binnetje: zou je op je quotegedrag willen letten? Je quote iedere keer het laatste bericht (wat er dus direct boven staat) Ik haal dat nu iedere keer weg, maar krijg er een beetje RSI van Alvast bedankt! Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Sorry, ik ben het gewend van een ander forum waar je elkaar moet quoten bij antwoorden. Ik zal erom denken  -=Met Een Hamer Past Alles=-
|
|
|
|
Dat dacht ik toch ook..
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Rotterdam
|
Is zoiets ook handig om bv een parket vloer schoon te maken? Dennis 
|
|
|
|
Hierwordt de parketvloer met de dweil gedaan, heb het even getest en het kan ook met de extractor. Eventuele pikkerige vlekjes worden zo door de machine opgenomen. Weet niet of je ook een groef hebt, maar daar tussen komt een dweil niet zomaar en het waterstraaltje wel. -=Met Een Hamer Past Alles=-
|
|
|
|
Heb net stukje gewerkt met de machine. Wat een fijn ding zeg..
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Mooi. Weer een toepassing erbij. Wordt je houten vloer zo niet te nat?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2008 Locatie: Mijdrecht
|
Heb zelf thuis getest op mn laminaatvloer op de eerste verdieping. Dit word brandschoon en blijft helemaal droog achter. Op de Grenen houten vloer in de huiskamer vind ik het persoonlijk niet gemakkelijker dan dwijlen. Kan natuurlijk liggen aan de soort lak op dat hout. Alfa 147 2.0 T-Spark Distinctive, Eibach Pro System -30mm - tentar vie non battute Gasten die "muziekjes" zetten over race filmpjes sporen niet helemaal!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-7-2009 Locatie: Veldhoven
|
een houten vloer die in de olie staat mag je denk ik niet zomaar behandelen met zo'n extractor omdat dat veel te vochtig is volgens mij. normaal gesproken raden ze aan om te stofzuigen en te swifferen! Opel Corsa 1.4 16v sport  
|
|
|
|
Nee dat klopt. Wij hebben geen vloer die in de olie staat maar een dikke laag lak heeft. De zitkamer heeft parket de rest is bij ons grindvloer en daar werkt een extrector echt super op. -=Met Een Hamer Past Alles=-
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008
|
Nederlandse handleiding Zoals duitsers het in nederland verrekken nederlands te praten zo verrek ik iets aan duits te doen Maar met logisch verstand en plaatjes kijken was ik er al gekomen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-7-2008 Locatie: NH
|
In de NL handleiding lijkt het alsof de tekst van hoofdstuk "E" mist. Dit staat hoofdstuk staat wel in de duitse handleiding. Seat Leon (2012)
|
|
|
|
Paultjuh schreef:Nederlandse handleiding Zoals duitsers het in nederland verrekken nederlands te praten zo verrek ik iets aan duits te doen Maar met logisch verstand en plaatjes kijken was ik er al gekomen. als het een paar jaar geleden goed was gegeaan en ze waren niet 2e geworden, dan had je nu ook duits gesproken. duits is trouwens makkelijker dan nederlands.
|
|
|
|
Vanmiddag effe geroken de geur toch niet zo lekker (die fles wat er bij zat) De volgende keer toch maar apc + doen.. Hopelijk is dat beter!
|
|
|
|
je moet ook niet puur gebruiken.
maar het heeft idd een penetrante lucht
|
|
|
|
Guest