Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

2 Pagina's 12>
Goodbye my friend... Opties
Quincy
#1 Gepost : woensdag 22 juli 2009 12:50:04
Rang: Lid

Hierbij een draadje over mijn VW Passat Variant 1.9 TDI van 2001

De auto word voornamelijk door mijn vrouw bereden, ik moet het doen met de Lupo sceptisch

Deze auto is reeds 2 jaar in ons bezit en we hebben er inmiddels 247000 km op staan (gekocht met 170000) en hij is voorzien van een automaat met 100 pk, het is niet veel maar mijn vrouw rijd rustig great

Verder hebben we de auto een beetje naar onze smaak aangepast... ik houd niet van extreme vormen van customizen maar slechts kleine details

- 4 cm verlaagd met veren van Apex
- Xenon 6000 kelvin
- 18 inch RS6 wielen met Dunlops in 225-40-18

Dat was het eigenlijk wel rofl we zijn er dik tevreden over, zeker de ruimte en het rijcomfort staat ons erg aan!

[MOD]Topicje aangepast, foto's waren niet meer beschikbaar[/MOD] knipoog

De auto word indien mogelijk elke week gewassen en even uitgezogen, zo houd je de wagen natuurlijk netjes in orde!

Helaas heeft de auto momenteel wat schade opgelopen omdat mijn vrouw in Utrecht (parkeergarage) achterna is gezeten door een of andere ontzettende randdebiel met ook maar enige vorm van fatsoen en respect diablo ze wou zo snel mogelijk in de auto stappen om maar van die wacko af te komen, daarbij is ze tegen een paaltje aangereden en is een velg beschadigd... cry

Hier is de lak gebarsten en de nummerplaathouder kapot

De beschadiging aan de velg

Nu had ik gisteren de verzekering al gebeld en afgesproken dat ik vandaag op pad zou gaan om een afspraak te maken voor herstel (bonus opbouwbeschermer, zodat ik niet in tredes achteruit ga) zo gezegd, zo gedaan

Omdat hij 10 augustus toch naar de spuiter gaat (niet eerder tijd vanwege vakantie) laat ik daar op eigen kosten de motorkap en zijschermen ook meespuiten zodat ik gelijk van alle steenslag af ben cool kost wel 250 euro maar ik ben toch nog wel even van plan om er in te blijven rijden.

Als ik weer updeetjes heb, zal ik die in dit topic plaatsen...

307SW
#2 Gepost : woensdag 22 juli 2009 13:22:30

Zo, die ziet er goed uit ondanks z'n 250.000 km ervaring! Toppie! great
- P@ul
Een Poorboy's World snuiver.... lief
DKBM
#3 Gepost : woensdag 22 juli 2009 14:52:14

Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Inderdaad, je ziet de kilometerstand er absoluut niet aan af! great
Zonde van de schade natuurlijk, maar persoonlijke veiligheid is veel belangrijker
Vrienden noemen me Martin
Janus
#4 Gepost : woensdag 22 juli 2009 15:04:17

Jammer van de schade maar verder ziet hij er goed uit! cool
Wat heb je allemaal gedaan en met welke producten?
Opel Corsa 1.4 16v sport

kootje
#5 Gepost : woensdag 22 juli 2009 15:16:43

Erg mooie auto, en ziet er idd nog heel goed uit voor zijn ervaring!

En onder de motorkap: surprised

Jammer van de schade, maar dat gaat weer helemaal goedkomen, denk ik zo...

meuh
A dirty mind is a joy forever, a dirty car is not....

Quincy
#6 Gepost : woensdag 22 juli 2009 15:36:34

Bedankt voor de reacties tot nu toe ja

Ik heb verschillende producten gebruikt, binnenkort moet de Passie er weer aan geloven, maar eerst zal de schade verholpen moeten worden voor ik weer lekker ga poetsen great

Denk ergens in september dat er een detail plaats zal vinden, de wagen word 10 augustus hersteld en twee weken later gaan we op vakantie voor twee weekjes... daarna zal ik hem eens lekker gaan verwennen!

Tot die tijd moeten we ons maar even vermaken met ons Lupootje... gisteren al contact gehad met Dennis en Tim over welke producten ik nog graag wil hebben.

Zo hoor ik veel goede verhalen over de Menzerna's en Fuzion geek, maar dan ziijn we gelijk weer een stuk armer. Dat is altijd het nadeel van shoppen bij Carclean.nl knipoog
Snitser
#7 Gepost : woensdag 22 juli 2009 16:44:10

Nice quincy. Mooi OEM!
Janus
#8 Gepost : woensdag 22 juli 2009 19:27:37

Quincy schreef:
maar dan ziijn we gelijk weer een stuk armer. Dat is altijd het nadeel van shoppen bij Carclean.nl knipoog

zo moet je het niet zien:
je wordt altijd rijker in ervaring + plezier + mooie auto! jippie
Opel Corsa 1.4 16v sport

Juffer1
#9 Gepost : woensdag 22 juli 2009 20:34:13

Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

Erg netjes gedaan hoor!

Als jij je Passat detailed dan doe je dat denk ik ook machinaal ?
Wat voor combi's gebruik je dan om kleine krasjes / swirls eruit te halen ?

Heb namelijk binnenkort een lichtblauwe Passat op het programma staan die er van voor tot achter onder zit cry

Gr. Arjan

www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
Quincy
#10 Gepost : zaterdag 15 augustus 2009 15:03:12

Vandaag de TNT weer aan de deur gehad met een leuk pakketje glasses

- Monello kit
- Dodo Juice logo small stickers (2x)
- Dodo Juice Red Mist
- Dodo Juice Purple Haze
- Monello Curved pads (light polishing & polishing)
- Poorboys Trim Restorer
- Carclean.nl T-shirt My Rules engel great en Tim weet wel waarom nanananana
Quincy
#11 Gepost : zondag 16 augustus 2009 14:08:56

Vandaag de Passat voor het eerst gewassen sinds hij terug is van de spuiter... lekker met BTMB aan de gang engel

Er zit alleen wat spuitnevel op de voorruit en op de voorband... sarcastisch daarvoor moet hij dan nog maar even terug.

Na het drogen van de wagen viel me op dat er een vliegenlijkje achter is gebleven, ik heb geprobeerd deze met de vochtige Miracle Dryer weg te poetsen, maar helaas zonder succes. Na de vakantie de klei er maar eens bij nemen als hij toch een detail krijgt knipoog

Microkrasjes, veroorzaakt door het wrijven met de Miracle Dryer

Zo ziet hij er na het wasbeurtje weer uit... bandjes in de Meg's tiregel

Tevens heb ik mijn Chemical Guys buckets gemod nanananana

Voor

Na

Ik (heb) ga me richten op de producten van Dodo Juice, erg mooi en fijn spul! De bedoeling is dan dat ik er wash en rinse stickers van DJ voor terug ga kopen en deze op de emmers plak.
Op deze manier heb ik toch "stevige" Dodo Juice home made washbuckets rofl
Quincy
#12 Gepost : maandag 24 augustus 2009 19:45:15

Afgelopen tijd weinig aan detailing kunnen doen, maar desalnietemin wel aan wat belangrijke zaken gewerkt knipoog

Carport begon lekkage te tonen bij de asbestplaten, dit lekte net op de zijkant van de Passat en die vlekken ging met normaal wassen niet eens meer weg diablo moest zelfs met SSR1 erover om die vieze vlekken te verwijderen...

Omdat de buren niet zo heel veel om hun auto geven en dus ook een goede carport niet zo heel erg belangrijk vinden, moest ik praten als brugman om ze zover te krijgen dat ze het in ieder geval mee gingen betalen.

Mijn aanbod was dat als hun ook mee zouden betalen, ik voor de bouw zou zorgen van twee nieuwe carports LoL samen met mijn vader en schoonvader heb ik redelijk wat uurtjes hier in gestoken... en het resultaat, oordeel zelf nanananana

Hier hadden we de ombouw eraf gehaald en de asbestplaten ook al allemaal zelf verwijderd, deze hebben we later in folie ingepakt (in zijn geheel) en afgevoerd naar de stort

En dit is de nieuwe situatie glasses

Daarnaast heb ik mijn CG buckets gemod...

En tot slot heb ik de Passie op de volgende stand gezet...

Nu rest mij nog lekker een beetje "chillen" met een pilsje in de achtertuin om morgen lekker voor twee weken naar Turkije (Alanya) te vliegen wink2
HLE-99
#13 Gepost : maandag 24 augustus 2009 19:58:28

Het is een mooie carport weer geworden Quincy! Fijne vakantie.

Glansofiel
ThaMystery
#14 Gepost : maandag 24 augustus 2009 20:21:31

Mooie Passat! hehehe en een leuke carport!
mk-us
#15 Gepost : maandag 24 augustus 2009 21:02:36
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Ziet er WOW uit allemaal!
Zéér, zéér netjes gedaan hoor, petje af!

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
InSPiRE
#16 Gepost : maandag 24 augustus 2009 21:17:47

Mooie carport, zeker aardig wat werk ingezeten?! Gaan de spotjes aan als het donker wordt? Ik zie daar iets van een sensor hangen volgens mij...
Seat Leon (2012)
Quincy
#17 Gepost : maandag 24 augustus 2009 21:38:44

Dank voor jullie reacties wink2

@Inspire, dat klopt inderdaad op het moment dat ik met de auto onder de carport kom, gaan er 6 spotjes branden.

Daarnaast heb ik het zo gemaakt dat ik ook de spotjes handmatig in de schuur kan aanzetten als ik onder de carport wil werken als het donker is...

Enneh... er ging inderdaad veel meer tijd inzitten dan dat ik in eerste instantie dacht maar het eindresultaat is wel naar mijn zin. Hij is breder en langer geworden, de Passat past er helemaal onder!

Het enige dat nu nog moet gebeuren is een keer schilderen en er moeten nog plintjes geplaatst worden rofl
Quincy
#18 Gepost : zondag 13 september 2009 16:56:39

Weer terug van vakantie, dus tijd voor een detail van de Passat knipoog

Gisteren laat in de ochtend begonnen met wassen van de Passat. Met de Gilmour foamgun met een scheut Smart Shampoo erin lekker aan het foamen gegaan, daarna met Wheel Brightener van Meguiar's de velgen grondig gereinigd...

De Rinse en Wash emmers gevuld met water en als shampoo de Born To Be Mild van Dodo Juice... aan het wassen geslagen, er zaten veel vliegenlijkjes op de wagen maar die gingen nagenoeg allemaal weg tijdens het wassen.

Auto is gedroogd met Miracle Dryer van Chemical Guys, daarna de clay er bij gepakt (blauwe Meguiar's ) en natuurlijk Last Touch om de klei soepeltjes te laten glijden... er kwam nagenoeg geen vervuiling vanaf maar toch de hele wagen gedaan voor de zekerheid.

Ook is de voorkant recent gespoten en tijdens het wassen voelde dat al heel vettig aan dus het was aan de andere kant wel weer nodig om alle "restanten" van het spuitbedrijf te verwijderen...

Na het kleien de kunststof delen maar eens afgeplakt, ik kwam erachter dat ik geen blauwe tape meer had... dan maar met gewone afplaktape weetniet en dat ging ook wel goed. Geen last gehad van lijmresten gelukkig...

Inspectie van de lak

Toen de Flex er maar eens bij gehaald en voorzien van polishingpad (Meguiar's ) en een paar druppies Monello Mezzo

De motorkap na de Mezzo

Heel de auto heb ik gedaan met deze combi's
- Polishingpad icm Mezzo
- Green curved LC icm Finale
- Wassen met Born To Be Mild om alle polijststofjes weg te halen en de lak helemaal schoon te maken
- Lak voeden met Dodo Lime Prime op een zwarte LC en DAP500
- Waxen met Dodo Juice Blue Velvet, aangebracht met een gele Meguiar's foam applicator
- Kunststof met Poorboys Trim Restorer
- Ramen voorzien van een sealing (Carlack 68)
- Bandjes voorzien van een laagje Meguiar's bandenspray

Heel veel foto's zijn overbelicht, ik snap nog niet zoveel van mijn DSRL, de beste foto's maar even uitgezocht om jullie te vermaken nanananana

Binnenkant van de motorkap

Zo, bedankt voor het lezen en bekijken!
Dibbuz
#19 Gepost : zondag 13 september 2009 17:11:12
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Zeer netjes man! Mooie 50/50!

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
HLE-99
#20 Gepost : zondag 13 september 2009 17:20:21

Die ziet er weer showroomstaat uit Quincy, heel netjes. Maareuh eerst netjes je kenteken wegwerken en daarna vol in beeld is zonde van de moeite van het wegwerken van de eerste foto's.

Glansofiel
dannydehert
#21 Gepost : zondag 13 september 2009 18:54:29

Die is enorm opgeknapt great
Zaten blijkbaar ook veel rechte krasjes op die geen swirls waren!
HLE-99
#22 Gepost : zondag 13 september 2009 19:51:40

Die lijken mij erg op was krassen.

Glansofiel
Quincy
#23 Gepost : zondag 13 september 2009 20:35:16

Ik moet jullie eerlijk bekennen dat ik een beetje raar stond te kijken... zeker na die 50/50!

Onbewust komen er toch een hoop krasjes op je wagen, ondanks je wast met 2 emmer methode etc maar het was ook al een behoorlijke tijd geleden dat ik de Passat had gedaan knipoog Nu kan hij er weer even tegenaan!

@Hans, ik doe het nog altijd met paint, maar op een gegeven moment werkte dat niet meer en toen had ik ook zoiets van: "Ach ja, wat the hiep". wink2
HLE-99
#24 Gepost : zondag 13 september 2009 22:04:57

Ik ook weer, heb een nieuwe harde schijf moeten kopen omdat de oude overleden was en nu heb ik helaas geen photoshop meer. Good old paint werk redelijk maar lang niet zo mooi als photoshop.

Glansofiel
DKBM
#25 Gepost : zondag 13 september 2009 22:17:49

Pijnlijk strak! Super! great Auto ziet er als nieuw uit, zeer zeker niet met een kleine 3 ton aan ervaring, hooguit misschien de bestuurdersstoel.
Vrienden noemen me Martin
remonrace
#26 Gepost : maandag 14 september 2009 17:01:28

Voor die ervaring echt nog als nieuw!
Wroem wroem!
Quincy
#27 Gepost : maandag 28 september 2009 16:08:34

Zaterdag de Passie voor het eerst weer gewassen sinds de Freshly Juiced treatment knipoog

Lekker met de Born To Be Mild shampoo gewassen icm Carclean.nl washmitt lief wat een fijne mitt!

Drogen heb ik gedaan met de Miracle Dryer en als toetje heb ik de wagen voorzien van een laagje Red Mist lief wat een werelds goedje is dat zeg! Ook de bandjes even meegepakt met tire gel...

Natuurlijk was toen het moment daar.... de Freshly Juiced sticker van Tim engel

simon
#28 Gepost : maandag 28 september 2009 17:23:47

netjes hoor great ennne bevalt die red mist ??
was getekend

passat variant 18T highline,inkyblue pearleffect,creme leder met wortel,Pon leusden 193 pk,evolution 8,5x19 et 35,Pirelli pzero nero 255/35/19 Fk schroefset 50-50
alles behandelt met spullen van carclean
BlackPassat
#29 Gepost : maandag 28 september 2009 18:53:36
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Een Perfecte Passat Quincy, wat een diepe glans.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
raceman
#30 Gepost : donderdag 8 oktober 2009 15:45:09

Ziet er echt super uit! Mijn overbuurman heeft ook een Passat Variant (pre facelift) en die heeft verleden jaar met een schuurspons de vliegen van zijn bumber gehaalt ennuh natuurlijk niet met de 'zachte' kant ... surprised zweep als ik ooit nog eens een project wil beginnen hehe

Kleine tip: vervang je lampen voor Philips blue vision lampen, kost 50 eurie maar levert een berg meer licht op! (heb het bij mijn corsa ook gedaan) toen de koplampen af laten stellen en nu lijkt het net xenon geniet
Tim
#31 Gepost : donderdag 8 oktober 2009 15:57:57
Rang: Moderator

Quincy schreef:

Natuurlijk was toen het moment daar.... de Freshly Juiced sticker van Tim engel

Ja, daar is tie dan. LoL
I'm the Master of Bling!
Quincy
#32 Gepost : vrijdag 9 oktober 2009 18:19:57

raceman schreef:
Kleine tip: vervang je lampen voor Philips blue vision lampen, kost 50 eurie maar levert een berg meer licht op! (heb het bij mijn corsa ook gedaan) toen de koplampen af laten stellen en nu lijkt het net xenon geniet

Ik heb xenon geek
raceman
#33 Gepost : vrijdag 9 oktober 2009 20:31:23

Ik zag zo snel geen koplampsproeiers zittenweetniet , die zijn toch verplicht bij xenon?

Maargoed maakt opzich nie uit geniet xenon is toch nog beter als de Philips lampen great

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's 12>
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire