|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-9-2008
|
Hallo, Ik had de IP willen bestellen met de FF samen om te eindigen. Nu de FF(PO85rd) is niet voorraadig, kan ik de Super Finish (nano Po 106FA) als waardig alternatief bestellen om te eindigen. Ik heb het topic gelezen van 7 bladzijden, maar ik meen te verstaan dat je de IP ook met een Dap500 kunt verwerken, klopt dit? Alvast bedankt voor de reply's
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-7-2009 Locatie: Belgie(Gent)
|
De polish kan met de DA. Eigenlijk een goeie vraag kan ik afwerken met de nano van menzerna. Ikzelf gebruik de blackfire reeks en sluit ook altijd af met de finishing polish en niet met de gloss enhancing polish. Maar is de Final finish menzerna geen sealant?
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Final Finish is geen sealant. Het verschil tussen Final Finish en Nano finish is dat de Nano méér van dezelfde korrel bevat als Final Finish. De Nano kan zo ook gebruikt worden als 1 staps product maar de finish is hetzelfde. Je kan die dus gerust nemen. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Bedankt Dibbuz, voor jouw raad.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bilthoven
|
de 106FA is iets grover dan de 85RD (meer cut), en finished daarom NIET hetzelfde als de 85RD. Het is alleen zo dat de 106FA al zo mooi finished, dat je in de praktijk geen/weinig verschil zal zien als je de 85RD er nog over haalt. Ik vind die 106FA een mooi product, want je hebt EN genoeg cut EN een finish als een laatste stap (final finish....  ) Glans is een keuze
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-2-2009 Locatie: Kartonen Doos Onder De Brug
|
En die doe je op welke pad? lichtgreen of zwart?
Ik weet dat op de Rotary ze het met zwart doen, maar de DAP?
|
|
|
|
Bij de DA is het toch met de zwarte(LC pad)
|
|
|
|
Hoe weet je dat hij niet hetzelfde finisht als je het verschil niet kan zien dan? Op een zwarte auto beide getest en geen enkel verschil waargenomen. Dan finishen ze voor mij hetzelfde. Zoals gezegd er zit meer van DEZELFDE korrel in. Je zal wat langer door moeten werken om ze allemaal af te breken maar het resultaat zal hetzelfde zijn. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: Divers....
|
Gebruik zelf de Nano Finisch icm met een light Green LC om de auto weer strak te maken voor een onderhoudsbeurtje. Werkt het echt super voor! @ Tinus....zie pm
|
|
|
|
Dibbuz schreef:Hoe weet je dat hij niet hetzelfde finisht als je het verschil niet kan zien dan? Oh, jij ongelofige Ik weet 100% zeker dat m'n handen bacterien bevatten, terwijl ik dit niet kan zien... Hahaha, nee ik bedoel het volgende: Aangezien de ene grover is, kan het theoretisch niet anders dan dat de ander fijner zal afwerken. In het geval van de 106FA versus de 85RD scheelt het iets, maar is het erg moeilijk te bepalen in een 50/50. Ik stel voor om een 50/50 te doen op een motorkap tijdens de komende rotaryclinic voordat de deelnemers komen, en hen blind te laten vergelijken Glans is een keuze
|
|
|
|
We kunnen een 50/50 doen, ik heb het al eens getest en ik zie geen verschil, Adrie ook niet. Maar je maakt 1 vergissing, het product is niet grover het bevat alleen meer van DEZELFDE korrel, deze breekt dus hetzelfde af alleen duurt het wat langer  Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Thanks voor de vershillende meningen, nu is het aan mij om een keuze te maken. Ik ben er zeker van dat ik bij geen één van de twee zal gefopt zijn. Dus Carclean.nl mijn karretje komt eraan.
|
|
|
|
Tja, wil juist bestellen en zie dat de FF binnen is maar de IP niet meer voorraadig is. Er is zeker geen waardig alternatief voor duitse autolakken. Waarschijnlijk even wachten.
|
|
|
|
Tip: Wolfgang Swirlremover en Finishing glaze KLIK HIERGlans is een keuze
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Anders gewoon even wachten op de Monello producten.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Topic even een beetje geschoond. Het is de moeite waard om even op Monello te wachten. Is volgende week voorradig als het meezit. I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Heb vandaag met de 203S op witte pad en DAP gewerkt. wat een fantastisch middel Swirls be gone! Werkt prima buiten onder de parasol in de zon Komt die ook onder het huismerk tim?
|
|
|
|
203S is primair bedoeld als sneller eenstapssysteem, en finisht mooi, maar net niet mooi genoeg in sommige gevallen. Qua cutting is hij min of meer gelijk aan de Intensive Polish. Voorlopig hoef je die niet te verwachten. I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-3-2009 Locatie: Dordrecht
|
Welke monello's komen er nou precies dan?
De IP is op een of andere manier een stuk sneller gegaan dan de FF,dus die moet ik binnenkort bestellen als het zo doorgaat...
|
|
|
|
Tim,Monello nooit van gehoord.Vind er ook niets van terug
|
|
|
|
Beter zoeken en je inschrijven op de nieuwsbrief helpt denk ik hierbij wel, en de zoekfunctie op het forum gebruiken ook.  I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Thegame1512 schreef:Welke monello's komen er nou precies dan?
De IP is op een of andere manier een stuk sneller gegaan dan de FF,dus die moet ik binnenkort bestellen als het zo doorgaat... We krijgen een compound, een polish en een finishing polish. Waarbij de polish gelijkwaardig is aan de IP. I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Tim,gevonden ben nog redelijk nieuw hier. Het wordt dus een huismerk
|
|
|
|
Tim schreef:203S is primair bedoeld als sneller eenstapssysteem, en finisht mooi, Dat had ik vandaag dus ondervonden
|
|
|
|
Tim schreef:203S is primair bedoeld als sneller eenstapssysteem, en finisht mooi, maar net niet mooi genoeg in sommige gevallen. Qua cutting is hij min of meer gelijk aan de Intensive Polish. De reden dat er een litertje in de schuur staat; perfect voor de '90%' kwaliteit klusjes tussendoor. Glans is een keuze
|
|
|
Rang: V.S.P. Lid sinds: 4-3-2009
|
Tijdje terug de 203s gebruikt. Ik stond er versteld van.  Finished bijzonder mooi en de swirls verdwenen als sneeuw voor de zon.
|
|
|
|
Eu ... ofwel doet mijn pc raar, maar de Ip was niet meer in voorraad. Maar nu staat hij niet meer in het assortiment. Hebt ik iets over het hoofd gezien of weet iemand iets meer. ???
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-12-2008 Locatie: Assen
|
Even je DHCP resetten, krijg je zo weer IP
|
|
|
|
Zorro schreef:Eu ... ofwel doet mijn pc raar, maar de Ip was niet meer in voorraad. Maar nu staat hij niet meer in het assortiment. Hebt ik iets over het hoofd gezien of weet iemand iets meer. ???
Helaas is de IP er niet meer en komt niet meer ook. We hebben Monello Mezzo als vervanging  Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Screencleaner schreef:Tijdje terug de 203s gebruikt. Ik stond er versteld van.  Finished bijzonder mooi en de swirls verdwenen als sneeuw voor de zon. De 203S heeft op papier dezelfde cuttingfactor als de PO85RD 3.02 (Intensive Polish), maar in de praktijk blijkt die cutting net even minder te zijn. De glans is weer wat beter. Dus als ik ze naast elkaar zou zetten: PO85RD 3.02 Cut 3.5/5 - Gloss 3/5 203S Cut 3/5 - Gloss 3.5/5 I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Dibbuz schreef:We hebben Monello Mezzo als vervanging  Thanks Dibbuz
|
|
|
|
We hadden een paar doosjes vergist tussen de 85 RD en de 85 RD 3:02 dus de IP is er weer :-) Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
 topspul Glans is een keuze
|
|
|
|
Guest
|