|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-7-2008
|
Zo dan  Ben effe een paar weekjes naar de Dordogne geweest. Prachtige camping, zalige vakantie. Maar, ik werd halverwege de vakantie al gewaarschuwd voor bruine stof/pitjes die af en toe over kwamen waaien door de vele noten bomen in de hele regio. Er was nog geen regen gevallen en de auto was wit van de stof. Toch maar eens gewassen met eigen spulletjes in de lokale wasbox. Spik en span, geen vuiltje aan de lucht. Bij thuiskomst natuurlijk direct weer aan het soppen geslagen. Hmmmmmmm Hele dak onder de bruine pitjes. (zo groot als de hars pitjes, maar dan anders.) Dat was gisteren dus. Vandaag gewoon effe kleien, poetsen en klaar............. AAAAAARRCHHHHHHHHHHHH  Met geen mogelijk heid er af te krijgen. Na lang kleien pitjes weg, maar overal plekjes zoals watervlekjes maar dan 1 x 1 mm. NIETS! maar dan ook Niets helpt wasbenzine, kleien M80, menzerna nano finish, geen krimp Dan maar twee passes met IP van Menzerna met een heavy polishing pad op de rotary Heeeeeeeeeel klein beetje verbetering Wat een grote fuckzooi Soort permanente regendruppels na een sahararegenbuitje. En dus alleen maar het dak, geen plekje op de rest, incl motorkap. Moet ik nou haast het dak gaan wetsanden of zo?? WIE heeft er een idee wat er aan de hand is /gedaan moet worden?? Poets is echt een beetje van slag.............
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-6-2008 Locatie: Zevenaar
|
Foto ?? Groet, Peter  Volgens mijn psychiater ben ik schisofreen. Wijzelf vinden van niet. Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Zo dan, lekker  Maar is het niet wat rigoreus om van M80 en finishing polishes naar wetsanden toe te vliegen? Misschien een pasje met een zwaardere combo proberen (M83, SSR2.5) en een zwaardere pad? En zoals Peter zegt helpt een fotootje wel, dus schiet er ff 1. I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bilthoven
|
poetsertje schreef:Dan maar twee passes met IP van Menzerna met een heavy polishing pad op de rotary
Heeeeeeeeeel klein beetje verbetering Toch een redelijke combi lijkt me Glans is een keuze
|
|
|
|
heren, heren (en dames natuurlijk) Natuurlijk ken ik de volgorde van werken (mag ook wel na een jaartje of 5) kleien.....nee m80....nee(ik was nog optimistisch) SSR2.5 en M80....geen krimp Menzerna nano op de rotary......noppes nada, njiente Menzerna IP, nano en m80 op rotary en aardig wat warmte...........nou...nou...nee, ietsje maar niet veel. Rest nog een cutting pad met M105 of Solo wol met bijbehorend cremmetjes Of..... Vanmorgen maar weer eens gekeken. Lijkt er wel ingeertst Is toch eigenlijk te zot voor woorden dit. Auto stond niet onder een boom. Gewoon 3 weken normaal gebruikt/geparkeerd en tussentijds een keer gewassen (uiteraard volgens het boekje) Het zou beteken dat alle wagens in de regio reddeloos verloren zouden rondrijden. Foto ga ik na het werk proberen te maken.
|
|
|
|
tinus schreef:Toch een redelijke combi lijkt me Die heb ik helemaal gemist die pass. I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Het is wel een bizar gebeuren inderdaad. Ik wil daar niet heen in ieder geval. Jou kennende stond hij ook nog goed in de bescherming. I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-5-2009
|
Probeer eens spiritus, ja die blauwe vloeistof, gewoon beetje op doekje, aanbrengen op klein stukje en dan licht wrijven, werkt bij alle hars achtige, doet wonderen.. Met polijsten is het inderdaad een zo goed als onmogelijke klus helaas.. Gebruikte het met regelmaat bij de poetsafdelingen van autobedrijven.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Ook welkom... Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-9-2008 Locatie: Zeeland
|
Dit verhaal doet me denken aan een eerdere topic, waar een oplossing door Cees werd geopperd door middel van diverse wasmiddelen. Als zelfs klei niet voldoende is Wat te doenHet kan natuurlijk best dat de enzymen in de wasmiddelen het goedje wel afgebroken krijgen. Allicht een poging waard zou ik denken. Succes!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-5-2009 Locatie: zaanstad
|
Heb je de valma hars verwijderaar geprobeerd? Volgens mij is dat omgelabelde alcohol o i d, Ik heb ook van die bruine soort van naaldjes gehad.. daar stroomde hars uit, en liet (net zo iets als dat jij beschreef) bruine rotzooi achter.. Kreeg het er ook eigenlijk nergens mee af, en toen maar voor de  en probeer zo'n flesje valma hars weg mee besteld (kostte nagenoeg niks) daarmee vloog het er letterlijk af! Misschien wel een leuke om te proberen as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
|
Zal eens kijken met harsverwijderaar(alcohol) en de beroemde Biotex groen. Ik twijfel erg of het er op ligt of er al in gebrand is. Zelfs met nagel krijg ik er geen grip op, dus het lijkt al te laat... Ook nog even met Tim gesproken aan de telefoon over bodysolvent, maar dat moesten we nog maar even niet doen. (op olie achtige vloeistoffen van toepassing, niet op natuurlijke.) @Stimpy, Its I, Allroad, a wear a disguise. Today I am the famous "poetsertje"
|
|
|
|
I know Allroad, ging om de andere persoon Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
NIET die wasmiddeltruuk; die heb ik al voor jullie geprobeert en dat werkt niet goed genoeg... Valma Harsverwijderaar als je (redelijk) verse hars hebt, en Meguiar's Bodysolvent als je sterk ingedroogde meuk hebt. Bodysolvent werkt ook erg effectief op niet-oliebasis meuk overigens; echt super spul Je mag gerust een scheutje bij me komen lenen De link werd al eerder gegeven, en daar zie je dat ingedroogde hars/geenideemaarwaswelkeihard ook verdwijnt KLIK Glans is een keuze
|
|
|
|
Bug squash doet ook wonderen! Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-8-2008
|
Net voor het eerst gebruiktt Bug Squash.. Stond met verbazing te kijken wat te allemaal opvreet aan troep. Alles droop van de auto af. Vliegenlijken van 6 weken waren zo weg.
Dus let's try
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 17-1-2009 Locatie: Nieuwerkerk aan den ijssel
|
Hallo Ik heb zelf ook wel eens zo iets op mijn bedrijfs auto gehad en heb toen ook een middel van mijn werk gebruikt . hier een linkje http://www.vecom-group.com/nede...leanExtra_Nederlands.pdfWij gebruiken het in de gevelreiniging en we krijgen er bijna alles mee weg. je kan het ook gewoon in een emmer met water verdunnen hoeft niet met een stoomreiniger Als je interesse hebt ik heb het op mijn werk staan in rotterdam. Gr jeff
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bunschoten
|
Poetsert....je weet me te vinden.
|
|
|
|
Harold-A1 schreef:Poetsert....je weet me te vinden. Merci Harrold, maar toch eerst effe zelf modderen. Als ik vastloop kom ik graag voor advies.
|
|
|
|
   Ook tijdens het foto's maken ben ik er wel uit ben ik bang. Spiritus en alcohol mochten ook niet baten. Ik ben bang dat de blanke laklaag gewoon al is aangetast ONBEGRIJPELIJK Gewoon mijn wagen geparkeerd op een normale parkeerplaats in een normaal gebied. Kan toch niet zo zijn dat simpele stofjes in de lucht dit veroorzaakt hebben??? Dus ook alle andere wagens zouden deze schade moeten hebben. En waarom de motorkap dan niet?? (dak in een vers dubbel laagje Pete's 53, motorkap tijdelijk in de Gold class ivm bescherming na een testspotje) Ik kan er echt niet over uit......
|
|
|
|
oja, dit is NA het wassen en poetsen......
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Echt bizar Walter  Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Het is dat je niet in de buurt woont anders kwam ik er naar kijken. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Ben elke avond onderweg ivm werk, dus kan ook geen kant op. Collega en buitendienst man zijn beide met vakantie.
Ik ben er van overtuigd dat het weer goed komt, maar het zal beslist met zeeeeeer grof geschut moeten ben ik bang.
|
|
|
|
Het lijkt er eerder op dat stofdeeltjes uit een chemische fabriek dit hebben veroorzaakt. Normaal spul uit de natuur zou zoiets nooit kunnen veroorzaken lijkt me. Als je met een vergrootglas kijkt, zit het dan in je lak? Is het nog voelbaar nu? I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Voor het polijsten haakte het aan de MF, erna niet meer.
Chemische regen?? Ik moest er ook aan denken. Alleen waarom het dak dan wel en de rest dan niet?
Ik denk ook niet aan iets dat er op gespoten is, daar was geen aanleiding voor. Ook totaal geen naar volk op camping.
Ik denk toch aan mini bloesem/korrels die de blanke lak heeft aangetast. Zoals vogelpoep dat de ene keer na 10 minuten wel doet en de andere keer na 3 dagen nog niet.
Op de caravan zit het ook nog wel hier en daar, ik zal daar eens een foto van maken. Voortent zat ook onder, niet er af te krijgen. Op de caravan heb ik het er voor 90% er af gekregen met APC. Ja, ook op auto geprobeerd en nee, geen resultaat.
|
|
|
|
Het lijkt ingevreten IN de lak; Bodysolvent zal hier niets op uithalen. Een 'zurig' iets wat met de warme zon is ingebakken; daar doet het me aan denken. Grof polijsten/wetsanden krijg je het misschien wel mee weg, maar dat gaat wel ten koste van de dikte van je laklaag. Glans is een keuze
|
|
|
|
Ja, daar lijkt het wel op ben ik bang. Paar nachtjes condensvorming op het dak gehad door het weer. Dat zal de reden wel zijn dat alleen het dak is aangetast.
Zaadjes/pitjes gaan weken en later lekker bakken in de zon. En zeg eens dat het canauba gehalte van Pete's niet mede schuldig is geweest in deze situatie (soort bakvetfunktie)
Tja, bedenk het allemaal maar wat er gebeurt kan zijn....
|
|
|
|
Het carnaubagehalte is niet schuldig; het is geen dikke laag frituurvet op je lak... Glans is een keuze
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bunschoten
|
na 15 jaar hovenierbedrijf durf ik wel te beweren dat bloesem dit niet kan veroorzaken.  google eens of er soms een chemische fabriek in de buurt stond, het lijkt echt wel ingevreten in de topcoat. echt heel bizar, walter. kun je niet gewoon een stukkie wetsanden
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-10-2008 Locatie: Harderwijk
|
Holy sh&*^%t! Denk je even zuinig te zijn op je auto krijg je zomaar uit het niets dit! Heb je geen last op je motorkap trouwens ? Wat zegt je verzekering ? Gr. Arjan www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-9-2008 Locatie: Zeeland
|
Harold-A1 schreef:na 15 jaar hovenierbedrijf durf ik wel te beweren dat bloesem dit niet kan veroorzaken.  Toch zou ik zoiets niet 123 uitsluiten. Van notenbomen is bijvoorbeeld bekend dat de bladeren en vruchten in vijverwater giftig zijn, er komt dan looizuur vrij. Vermits er volgens de TS door 'locals' al gewaarschuwd werd voor bruine stof/pitjes van de vele notenbomen in de regio kan het natuurlijk best zijn dat er de nodige rotzooi op de auto is gevallen, en in combinatie met wat dauw op het dak zou er uit die rotzooi wel looizuur vrijgekomen kunnen zijn, en zijn invretende werk hebben kunnen doen. Zeker bij wat hogere temperaturen kan het met een zuur hard gaan. Al met al schiet je er niks mee op, maar het lijkt me wel een aannemelijke verklaring.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-12-2008 Locatie: Leiderdorp
|
Hier begrijp ik iets niet, waarom alleen het dak en niet de motorkap ?? Het lijkt wel alsof het dak een andere laklaag heeft dan de motorkap! Auto was okasie toch Walter ? Is het niet mogelijk dat er toch iets met het dak (qua lak) aan de hand was ?? (niet te hopen natuurlijk, maar toch.......) Marcel Scenic II 2.0 16V DynLux MY05 B66 Gris Eclipse * 17 inch Borbet LV4 Lights Black * Continental SportContact2 225/50/17 * PE150 Finishine DAP900
|
|
|
|
Guest
|