Ik heb een Seat Ibiza 1.9 TDI FR uit 2004 zelfde kleur als jou, ik ben ook met de hand begonnen. De lak wel mooi schoon, maar geen krasjes eruit. Daar lijkt de lak me te hard voor. Ik heb er een over belastte schouderbladspier aan overgehouden. Ik ben zelf zover om binnenkort een DAP te kopen, omdat ik meer resultaat in minder tijd kan behalen.
Alvast een tip, gebruik in elk geval Black Hole, dat is echt een pareltje voor je lak

Edit (de rest kan ik je ook wel direct meegeven):
Ik ga ervan uit dat je al wat (droog)doeken hebt omdat je de auto van je ouders ook al doet.
Voor mijn auto heb ik:
Wassen:
- Autobrite - Foam Kit voor Kew en Alto (foamlans om alvast veel vuil te verwijderen zonder te wassen)
- Autobrite - Super Snow Foam - Super Concentrate (shampoo voor in de foamlans)
- Carrand - Microfiber MAX Total Clean All Over Wash Mitt (misschien overbodig, maar het is een heerlijke washandschoen)
- Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Car Wash (shampoo, maar je oude zal ook nog wel voldoen denk ik)
Kleien
- Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System - Verbeterd! (heerlijk compleet kleipakket)
Paintcleaner:
- Poorboys World - SSR1 Light Abrasive Swirl Remover
- Lake Country - White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator
Polish:
- Poorboys World - Black Hole
- Lake Country - Black Soft Finishing Euro Foam Hand Applicator
Waxen:
- Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue (wax voor donkere auto's)
- Lake Country - Red UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Verder gebruik ik nog:
- Poorboys World - Trim Restorer om de plastic delen van je auto weer netjes te maken, hier kan je een Lake Country - White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator bij gebruiken om product op te doen om je trims in te wrijven.
- Poorboys World - Bug Squash om voor het wassen de vliegenlijkjes te verwijderen
- Poorboys World - Spray & Wipe voor het af en toe nalopen van de auto om plekjes snel weg te werken zonder de lak aan te tasten (deze moet je echt hebben!)
- Poorboys World - QW+ Quick Wax Plus om tussentijds je auto nog ff lekker te laten glimmen zonder elke keer te moeten waxen
- Velgenborstel - Ik heb zelf een goedkope van Valma, deze werken prima omdat ik ruimte genoeg heb om overal bij te komen
Sommige dingen zul je misschien niet direct nodig zijn, dat heb ik ook niet gedaan. Ik heb eerst de basisspullen gekocht en ben later langzaam verder gegaan.
Zorg er ook voor dat je voor elke stap 1 of 2 microfiberdoeken hebt om pruduct uit te wrijven, beter teveel dan te weinig doeken.
Het interieur is een ander verhaal en andere spullen.
-=Met Een Hamer Past Alles=-