|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
FLEX XC 3403 VRGTechnische gegevens: Max. polijstmiddel-Ø 160 mm Max. steunzool-Ø 160 mm Onbelast toerental 1100-3700 /min Opgenomen vermogen 1400 Watt Afgegeven vermogen 880 Watt Gereedschapsopname M 14 Gewicht 2,20 kg Mogelijkheid een kleinere backinplate te monteren: JA Meer informatie op www.flex-tools.comGarantie: 2 jaar Prijs: Rond de 300 euro. ==================================== FESTOOL RAP 80.02ETechnische gegevens: Opgenomen vermogen 500 W Toerental 750-2300 min-1 Poetssteunschijf Ø max. 80 mm Gereedschapspindel M14 Gewicht 1,6 kg Mogelijkheid om een kleinere/grotere backingplate te monteren: JA Prijs: 370,00 euro Garantie: 3 jaar Meer informatie op www.festool.nl===================================== FESTOOL RAP 150.03 NIET MEER LEVERBAAR!Technische gegevens: Opgenomen vermogen 1050 W Toerental 900-2500 min-1 Poetssteunschijf Ø max. 150 mm Gereedschapspindel M14 Gewicht 2,7 kg Mogelijkheid om een kleinere backinplate te monteren: JA Prijs: 454,00 euro Garantie: 3 jaar Meer informatie op www.festool.nl=================================== FESTOOL POLLUX 180ETechnische gegevens: Opgenomen vermogen 1500 W Toerental 800-2400 min-1 Poetssteunschijf Ø max. 180 mm Gereedschapspindel M14 Gewicht 3,6 kg Mogelijkheid om een kleinere backinplate te monteren: JA Prijs 522,00 euro Garantie: 3 jaar Meer informatie op www.festool.nl================================== Festool SHINEX RAP 150 FEtechnische gegevens:- Opgenomen vermogen 1200 watt - Toerental 400 - 2100 min-1 - Polijstzool max 200mm - Gereedschapspindel M14 - Gewicht 2,1 kilo - Kabel 4 meter PUR - Aandrijving 2 traps leveringsomvang:- 1 StickFix poetssteunschijf Ø 150 mm - extra handgreep - in doos Prijs 389,00 euro exclusief btw. (462,91 inklusief btw) Meer info op www.festool.nl============================================= AEG PE 150Technische gegevens: Opgenomen vermogen Watt 1.200 Onbelast toerental omw/min 900 - 2.500 Schijfdiameter mm 150 Gewicht kg 2,1 Asdiameter en -draad M 14 Mogelijkheid om een kleinere backingplate te monteren: JA Prijs: 260,00 euro Garantie: 3 jaar Meer informatie op www.aeg-pt.com======================================== METABO PE 12-175Technische gegevens: Koppel 14 Nm Voor steunschijven tot max. 175 mm Onbelast toerental 700 - 2.200 /min Nominaal opgenomen vermogen 1.200 W Afgegeven vermogen 680 W Toerental bij nominale belasting 2.200 /min Schroefdraad as M 14 Gewicht 2,4 kg Mogelijkheid om een kleinere backingplate te monteren: JA Prijs: 320,00 euro Garantie: 3 jaar na registratie Meer informatie op www.metabo.nl=============================== MAKITA 9227CBTechnische gegevens Opgenomen vermogen 1200 Watt Diameter schuurschijf 180 mm Variabele elektr. toerenregeling: ja Constante elektronica: ja Softstart: ja Toerental onbelast 0-3000 min-1 Kabellengte 2,5 m Geluidsdrukniveau 83,0 dB(A) Afm. lxbxh 470x85x150 mm Netto gewicht 3,0 kg Klittenband (Velcro): ja Mogelijkheid een kleinere backingplate te monteren: JA Prijs 300,00 euro Garantie: 1 jaar Meer informatie op www.makita.nl======================== Fein WPO 13-15ETechnische gegevens. Gewicht 2,4 kg Afgeg. vermogen 750 W Nom. opgen.vermogen 1200 W Toerental onbelast 200-1500 1/min Opnamschroefdraad M 14 Polijstgereedschap Ø 250 mm www.fein.nl of www.rhh.nl - Ik ben niet goed, ik ben niet beter, ik ben de beste - Niemand is perfect. "Mag ik mezelf voorstellen? Ik ben niemand"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-5-2008 Locatie: Maaseik (BE)
|
Nice Makita..misschien nog?  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-5-2008
|
Misschien ook wat de voordelen en nadelen van de machine's zijn?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-5-2008 Locatie: emmeloord
|
Metabo heeft er ook nog 1, heb hem zelf ook. Erg fijn apperaat met een lang snoer er standaard aan.
|
|
|
|
@ Patrick Ik kan geen voor en nadelen opschrijven aangezien ik met alle door mij genoemde machines niet mee heb gewerkt of ik bezit heb. Patrick  - Ik ben niet goed, ik ben niet beter, ik ben de beste - Niemand is perfect. "Mag ik mezelf voorstellen? Ik ben niemand"
|
|
|
|
Updated.. Thanks Patrick  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-5-2008 Locatie: Bosschenhoofd
|
Patrick, de 3401 VRG is toch geen Rotary?
Ik heb eergisteren mijn 3403 VRG ontvangen en had gelijk gevraagd voor een 3401 VRG omdat dat een excentrische machine zou zijn en ik die wil vervangen voor mijn G220.
Of is het mogelijk om de 3401 VRG ook op Rotary stand te zetten?
Grts Johan
|
|
|
|
@ Johan, Mijn excuses, de Flex 3401 is geen rotary, maar een excenter. Ik heb de openingspost reeds aangepast door er de Flex 3403 neer te zetten. Dat is namelijk wel een rotary. Groeten Patrick  - Ik ben niet goed, ik ben niet beter, ik ben de beste - Niemand is perfect. "Mag ik mezelf voorstellen? Ik ben niemand"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-7-2008 Locatie: hamont (BE)
|
hallo allemaal, Ik ben dus stilletjes aan aan het uitkijken naar een rotary, nu heb ik niet direct verstand van deze machines en weet ik dus ook niet wat kiezen Men eerste gedacht gaat uit naar de AEG omdat deze volgens de reviews goed is. Ik kies onmiddelijk voor een iets of wat fatsoenlijke machine want goed materiaal is het halve werk. Van die el-cheapo oplossingen ga ik me toch snel aan ergeren en dan wil ik weer iets anders, dus maar van de eerste keer goed. Nu lijkt de AEG me dan een goed toestel, en het is natuurlijk ook een compromis met men budget, ik kan niet blijven uitgeven Maar goed, wat denken jullie van deze machine, of kunnen juliie me iets anders aanraden? Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Euh... voor mij makkelijke keuze: de AEG. Dennis en ik gebruiken deze machine al meer dan een jaar zonder problemen! Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-5-2008 Locatie: Maastricht
|
AEG P150  !
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Of de Flex 3401, ook een topper! I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Waarom heb jij voor de Flex gekozen Tim ipv de aeg je zwemt beetje tegen de stroom in 
|
|
|
|
Die vond ik net iets compacter in het ontwerp. I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Het scheelt niet veel, maar de Flex is net iets compacter. Het enige wat mij aan de flex niet bevalt is het geluid, te hoog, zonder oordoppen wordt het irritant na verloop van tijd. Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Yep oordoppen zeker in! I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Tim schreef:Yep oordoppen zeker in! en wat is de prijs ongeveer van die flex, want die zou dan toch goed moeten zijn om me te doen overslaan van de aeg. Tis niet echt dat ik lawaai één van men favoriete zaken is tijdens het werken. Ook werk ik altijd op men gemak en ben ik dus wel even bezig met een wagen, om dan met een lawaaierig toestel te zitten is ook niet zo'n aanrader vrees ik. Al heb ik hier wel een set dj oordopjes die het grootste deel van de storende geluiden wegfilteren dus dat zou opzich ook niet zo'n probleem zijn. Het zal een beetje van de prijs afhangen. Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
|
Klikkie Is wel in Dollar ,dus het zit rond die prijs..  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
|
|
|
|
|
XC 3401 VRG Bestelnr. 322.008 De unieke FLEX excenterpolijstmachine - de machine voor de perfecte finish Max. polijstmiddel-Ø 160 mm Velcro-schuurzool-Ø 140 mm Onbelast toerental 160-480 /min Slag 8 mm Onbelast slagtal 3200-9600 /min Opgenomen vermogen 900 Watt Afgegeven vermogen 590 Watt Gewicht 2,60 kg komt van de site van flex, is dit een excenter want ben wel opzoek naar een rotary! Want heb al een g220 Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
|
Het geluid wat de flex produceert is een hoog "gegier", terwijl de AEG dat duidelijk niet heeft. Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-5-2008 Locatie: Bosschenhoofd
|
Ik heb een Flex 3403 VRG en een 3401 VRG maar vind het geluid van de 3403 reuze meevallen. Vooral tegenover de 3401, die maakt wel een lawaai.
Vind de Flex lekkerder in de hand liggen dan een AEG maar dat is persoonlijk. De Flex 3403 VRG is kleiner en lichter.
Grts Johan
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-9-2008 Locatie: Binkom (belgië)
|
ik heb een makita gekocht. ik moet hem wel nog testen.
|
|
|
|
De Makita is goed, maar ik vind 'm te zwaar en lomp, zeker vergeleken met een flex of AEG Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-12-2008 Locatie: o.v.
|
Hallo mede poetsers nu kan ik deze machiene kopen voor het poetsen van mijn auto kan ik deze aanschaffen of is dit geen goede poets machiene voor dit werk het is een Bosch GWS-15-125 CITH  [/URL][/img]
|
|
|
|
@ Splinter: Nee, nee, nee en nog eens NEE Dat is een haakse slijper, het toerental is gewoon veels te hoog, echt absoluut een no-go machine voor het polijstwerk. Nogmaals, niet doen. Never nooit  - Ik ben niet goed, ik ben niet beter, ik ben de beste - Niemand is perfect. "Mag ik mezelf voorstellen? Ik ben niemand"
|
|
|
|
Hmmm, volgens mij twijfel je Patrick Nee, inderdaad, never, nimmer, nooit zo'n machine gebruiken! Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Ik zal, om alle twijfel weg te nemen, een haakse slijper van mn werk meenemen een een demo geven op een groene Opel Vectra ... Zal een Double Sided Woolpad W5000 en SSR3 genoeg zijn?  - Ik ben niet goed, ik ben niet beter, ik ben de beste - Niemand is perfect. "Mag ik mezelf voorstellen? Ik ben niemand"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-12-2008 Locatie: Assen
|
wat zijn de snelheden dan van een haakse slijper t.o.v. een rotary?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-8-2008
|
|
|
|
|
Om het even bij het type van splinter te houden: Bosch GWS 15-125 CITH: 2800 - 9300 toeren per minuut Willekeurige rotary: 0 - 2000 tot 2500 toeren per minuut Kijk eens op onderstaand filmpje. Meguiar's medewerken Mike Pennington geeft een demo met een rotary. Zie wat er fout kan gaan. http://www.youtube.com/watch?v=9mIDs_m8WRA
 - Ik ben niet goed, ik ben niet beter, ik ben de beste - Niemand is perfect. "Mag ik mezelf voorstellen? Ik ben niemand"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-12-2008 Locatie: Assen
|
 WOW dat is niet handig! maar de naam zegt het al, haakse SLIJPER!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bilthoven
|
geweaun doen, en hier je resultaten op foto posten... Glans is een keuze
|
|
|
|
Guest
|