|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-9-2008 Locatie: waalwijk
|
Nu ben ik een Bosch blauwe lijn fan, heeft iemand ervaring met de Bosch GPO12E ?  Citaat:GPO12 Haakse Polijstmachine GPO 12 E. Het krachtige toestel met besturings-elektronica.
Bijzondere kenmerken Sterke motor met krachtige 1200 W Besturingselektronica voor optimale aanpassing van het toerental aan alle omstandigheden Met 3,5 kg een gering gewicht Handige handgreep in een werkzame hoek. Vlakke tandwielkop Derde bevestigingsschroefdraad voor extra handgreep, Tricontrol-veiligheidsschakelaar Schakelgedeelte vier keer om 90° instelbaar Torsieveilige uitloopbak Kunsthars-gepantserde wikkelingen Ook door linkshandigen goed te hanteren. Specificaties Opgenomen vermogen : 1200 Watt Afgegeven vermogen : 700 Watt Onbelast toerental : 0 - 3000 tpm Max. diameter rubber schijf : 180 mm Max. diameter komborstel : 100 mm Max. diameter komsteen : 150 mm Max. diameter polijstspons : 160 mm Max. diameter platte borstel : 175 mm Spindel aansluiting : M14 Gewicht : 3500 gram Lengte : 484 mm Hoogte : 120 mm Standaard Meegeleverd Extra greep (2 602 025 075) Beschermkap (9 618 089 612) Schroef (2 603 481 001)
Renault: Grand Scénic 2.0 16V Tech Line luxe - 5 Alpine turbo 83 - trackday 5 Alpine turbo 82 - Juvaquatre break 58 - Twingo 94 comfort
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Heb je dat gewicht gezien? Voor iets meer geld, heb je ook het nieuwste model Festool rotary. Die weegt slechts 2,1 kilo... Ik krijg ze zéér binnenkort binnen voor de verkoop. Meer info? -> PB  - Ik ben niet goed, ik ben niet beter, ik ben de beste - Niemand is perfect. "Mag ik mezelf voorstellen? Ik ben niemand"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-12-2008 Locatie: o.v.
|
 Bij nader inzien hebben we hem toch maar aangeschaft nee! we zijn over gegaan naar de AEG PE 150 hopen dat hij gouw binnen is dan kunnen we weer aan de slag jongens bedankt voor jullie reactie
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Goede keus! Heb je ook met meerdere plates? We hebben ook kleien plates voor de 4" spot buff pads, echt ideaal voor randjes en deurstijlen! http://www.carclean.nl/product/..._43-073-14MM_101177.aspx Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-5-2008 Locatie: Maaseik (BE)
|
Dennis ,hoe dik is de schuimlaag bij deze backing plate..?  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
|
 Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Hm ,anders als ik verwacht had ,er stond vroeger een fototje bij en dat zag er toch anders uit. Maar is deze een beetje flexibel of redelijk hard ? Ben wat info aan het opdoen voor mijn rotary aankoop  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
|
Ik heb de 4 inch backingplate van Festool. Deze is 28mm dik. Hetzelfde geldt voor de standaard 5,5 inch backingplate van de rotary. Deze plates zijn van zacht foam gemaakt.  - Ik ben niet goed, ik ben niet beter, ik ben de beste - Niemand is perfect. "Mag ik mezelf voorstellen? Ik ben niemand"
|
|
|
|
Maar deze zijn dan net even groot als de pads van Lake Country ,is dat niet wat gevaarlijk ?  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
|
Dat brede gele is rubberachtig dus niet hard kunstof Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Thanks Dennis ,volgende keer eentje laten meekomen..  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
|
De backingplate is kleiner in diameter dan van een Lake Country pad. 5,5 inch (+/- 14 cm) pad op een 125mm backingplate  Ruim 5 cm totaal dik!  Een 4 inch Lake Country pad op de 2,75 inch backingplate van Festool  Een 3 inch origineel Festool padje op de 2,75 inch plate  Echt een stukje dunner!  Het verschil tussen een Lake Country en een Festool pad    - Ik ben niet goed, ik ben niet beter, ik ben de beste - Niemand is perfect. "Mag ik mezelf voorstellen? Ik ben niemand"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-2-2009 Locatie: Kartonen Doos Onder De Brug
|
 die LC pad is 3 keer zo groot.
|
|
|
|
Bedankt Patrick!  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-12-2008 Locatie: o.v.
|
Jongens is het zowiezo verstandig om een backingplate te nemen van 2cm zoals op de foto is te zien de eerste dat is toch de steun schijf of zie ik dat verkeerd , ander moet ik die ook nog bestellen zo waar kun je die bestellen ook bij Carclean.nl ??
|
|
|
|
Welke foto bedoel je? Heeft je rotary M14 draad? Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-5-2009 Locatie: zaanstad
|
ik heb die makita in de schuur liggen, ik durf hem nog niet te gebruiken op me alfa lak, maar een aanschaf dap500 is ook wel weer een dure bedoening.... ik twijfel as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
|
aron147, Heb je ervaring met rotary's? Als je twijfelt, niet doen. Oefen eerst op een oud paneel. Hierop kun je ongestraft fouten maken. Een rotary is een hele andere machine dan de DAP  - Ik ben niet goed, ik ben niet beter, ik ben de beste - Niemand is perfect. "Mag ik mezelf voorstellen? Ik ben niemand"
|
|
|
|
hee, nee, ik heb totaal 0,0 ervaring met machinaal poetsen, ja ik heb ooit zo een 2 handvat ding gekregen, maar die ging na 10 minuten al in de kliko! nu heeft mijn alfa een middel tot zachtere lak, ik twijfel gewoon heeeeel erg, of ik voorzichtig ga proberen, of het gewoon laat, een dap 500 zou ideaal wezen, maar om er meteen 135 euro tegenaan te gooien, en dan nog pads en polish e.d. vind ik ook wel gek worden eigenlijk, aan de andere kant, als ik pads moet kopen voor de makita, en polish, en een sloop motorkap, dan loopt het ook snel op! hmmm.. het is zo verleidelijk, omdat dat ding er gewoon ligt snap je as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
|
Als je em toch hebt liggen, haal ergens een sloopdeel en ga daar op oefenen. Wat betreft die DAp, bij twijfel, gewoon doen Je krijgt er geen spijt van. Zie het als een lange termijn investering  - Ik ben niet goed, ik ben niet beter, ik ben de beste - Niemand is perfect. "Mag ik mezelf voorstellen? Ik ben niemand"
|
|
|
|
ik denk dat ik maar eens met iemand ga overleggen om een dap aan te schaffen, me pa rijdt een nieuwe mondeo, sinds de zomer, en heeft het in ze harses gehaald om dat ding door de krasstraat heen te rijden, en dan nog laggend te zeggen: tsja , het was zoown lappen straat, en die krassen niet, anyhow, deze zit VOL swirls, en moeten er dus (in ieder geval de meeste) gewoon uit! en dan erbij, mocht je met een rotary aan de gang gaan, moet je 9 van de 10 keer toch nabewerken met een excenter / da (of heb ik dat verkeerd begrepen?) as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
|
In de meeste gevallen is nabewerken met een D/A machine gewenst. Er zijn mensen op het forum die hologramvrij kunnen finishen, maar die kun je op 1 hand tellen... Enne, weet je zeker dat het een Makita rotary is? De rotary en een slijptol lijken gigantisch veel op elkaar, zeker die van Makita....  - Ik ben niet goed, ik ben niet beter, ik ben de beste - Niemand is perfect. "Mag ik mezelf voorstellen? Ik ben niemand"
|
|
|
|
er zit een pad op, en voor de slijp projecten liggen er 2 pro bosch machine's (vers uit de bouw) dus ik weet ZEKER dat het wel een rotary is.. maar ... ik ga hem niet gebruiken, en als ik het mogelijk acht een dap aanschaffen. een excentrische schuurmachine heb ik ook wel, maar die hou ik voor de schuur klussen, en een excentrische schuur apparaat van een klein beetje kwaliteit, is net zo duur als een dap 500, en de garantie afhandeling endergelijk bevallen me hier wel! de mensen die hier komen ook! gewoon helemaal goed! as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-6-2008 Locatie: Apeldoorn
|
Dus de Makita gaat de bingo in? (wellicht intresse  )
|
|
|
|
in eerste instantie blijft hij nog lekker ff liggen, kijken in hoeverre ik het aandurf e.d. zoiezo gaan er de laatste tijd veel mensen hier over op rotary's. mocht ik handig worden, dan kan ik altijd later nog de makita pakken (het eet immers geen brood) en volgens mij passen er gewoon 5.5 inch pads op. maarm ocht ik hem wel weg doen, kan je in ieder geval pb verwachten as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-7-2008 Locatie: hamont (BE)
|
Voila, ik heb ook uiteindelijk een beslissing genomen en de rotary staat in de bestelling. Het is de aeg PE150 geworden, eind van de maand is ie er. En dan maar oefenen icm de lakdiktemeter Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: Biddinghuizen
|
Toppertje Jan! Erg fijne machine aan het eind v/d maand kan ik ook met de lakdiktemeter aan de gang  Ga je veel plezier aan beleven  Het was mijn bedoeling slapend rijk te worden maar ik kon de slaap niet vatten. “It costs Volkswagen £200 pounds to buy a set of four fuel injectors for the Golf diesel. Kia could probably make a couple of cars for that.” Powered by Festool
|
|
|
|
Netjes Jan..! Die van mij komt volgende maand ,ben er nog altijd niet uit welke..  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-7-2008 Locatie: hamont (BE)
|
Als ik de mijne heb mag je hem altijd eens proberen hoor. Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
|
Ik kom eens langs als je hem hebt  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
|
B.K. schreef:Netjes Jan..! Die van mij komt volgende maand ,ben er nog altijd niet uit welke.. Festool....  - Ik ben niet goed, ik ben niet beter, ik ben de beste - Niemand is perfect. "Mag ik mezelf voorstellen? Ik ben niemand"
|
|
|
|
Wie weet...  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-8-2010 Locatie: oost souburg
|
Waar blijft de aanvulling HEREN PRO900! VAG rules
|
|
|
|
Guest
|