|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: heaven
|
Iemand ervaring mee ? Mening over ? Ik lees ongeveer 50% positief 50%negatief over FLON 4000 tot nu toe...
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Hier zul je alleen maar negatieve reacties vinden  Als je kiest voor zo'n laag dan ben je geen detailer/poetser, je kan namelijk niets meer doen behalve wassen/waxen. Het is meer voor luie mensen die alleen de auto willen wassen, meer niet. En aangezien deze mensen hier niet zitten, zul je hier weinig positiefs horen over dit soort "pantser" lagen (moet er altijd weer om lachen  , pantser laag....). Het is marketing meer niet. Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-5-2009 Locatie: zaanstad
|
ik heb weleens van een ZEEER ervaren detailer gehoord (goh wat was zijn naam ook alweer  ) dat hij een auto heeft gedaan, die nog geen half jaar een dergelijke behandeling heeft gehad, en TOTAAL geen spoor van de laag meer kon vinden absoluut niet doen dus.. een behandeling is niet veel goedkoper als een goede starterskit... (incl machine) (en denk dat je net zo duur uitkomt, aangezien een flon behandelingetje toch snel een 250 euro kost) plus dat als je de hele auto gedaan heb, je EN een beter resultaat heb, je het zelf kan doen, en zo dus veel aandacht aan de lak kan besteden (zodat je de lak zo goed mogelijk kan corrigeren), sluit het af met een goede wax/sealant, heb je kwalitatief een veel beter uitziende auto, met betere bescherming, meer glans en hou je spullen over om nog een aantal (hou het eens op 7) auto's te doen.. je wax (die je uiteraard nodig zal hebben) kan je veel meer auto's doen (of meerdere keren je eigen) enigste nadeel (voor sommige, meesten van ons vinden het leuk) is dat je het zelf moet doen, en dit tijd kost (trek er 2 dagen voor uit als je hem ECHT top notch wilt hebben) as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2008 Locatie: Mijdrecht
|
Lekker niet doen. Voor het geld kan je een heleboel nuttige detailspulletjes aanschaffen waarmee je je auto veel langer mooi houd dan met welke lakverzegeling dan ook. Alfa 147 2.0 T-Spark Distinctive, Eibach Pro System -30mm - tentar vie non battute Gasten die "muziekjes" zetten over race filmpjes sporen niet helemaal!
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Ik heb het in 1999 op mijn gele Audi S3 gehad. Het doet niets, voor een paar maandjes wel, maar daar is ook alles mee gezegd. Een normale sealant doet dat ook. I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-2-2009 Locatie: Kartonen Doos Onder De Brug
|
Ben je toen begonnen met detailing tim?
|
|
|
|
Nee eerst nog Protech geprobeerd  en bij mijn lakzwarte Audi S4 echt de hoop opgegeven (2004) en toen wel gestart. I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Dus protech op je zwarte s4 was ook niks en toen zelf gaan detailen op je s4 met tevreden resultaat ?
Of begrijp ik het verkeerd ?
|
|
|
|
Dat begrijp je goed  I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 13-7-2009 Locatie: Detail Shed
|
En toen zag Tim het detail licht! Glansofiel
|
|
|
|
Oke en welk middel is je favoriet of raad je aan ?een s4 is niet zomaar een gebaklje waar je ff het eerte de beste middeltje opsmeert dus vandaar
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Moet je eens naar zijn R8 kijken :-)
|
|
|
|
Ik zie geen r8 ? waar staat ie dan?(link ofiets)
|
|
|
|
tim heeft een audi r8... hier een showoff, zoals tim zijn audi behandeld klikje doenas for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Tim heeft ooit een S3 gehad, daarna een S4 en nu een R8 Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
... en voorzichtige plannen voor nog leuker speelgoed.
|
|
|
|
Leuk verslag van die r8,leek wel nieuw weer!
En hoevaak moet je er dan weer een nieuwe waxlaag opzetten ?
Want ik neem aan dat je hem niet elk jaar opnieuw helemaal moet ontvetten en klijen enzo ?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bunschoten
|
nou dat moet dus wel.......toch wel twee keer per jaar als je het echt goed wil bijhouden. ik heb wel lakverzegeling op mijn bedrijfswagen.... om te testen wat er van waar is van alle mooie verhalen. de lakverzegeling is vooral bedoeld voor mensen die NIET hun auto eens in de zoveel maanden willen poetsen maar een simpele wasbeurt gewoon genoeg vinden lakverzegeling is niet voor de poetsers op dit forum, die zijn liever wel met hun auto bezig mijn bedrijfswagen is een rode.... zonder blanke lak....dus als je daar niets aan doet wordt de lak vanzelf na een paar maanden bleek en slaat op den duur wit uit de lakverzegeling zit er nu ruim 10 maanden op. ik was de auto lekker niet volgens voorschrift.  ......ik doe maar wat...gewoon als test o.a. gebruik van apc.....valma wash & shine... dus niet de beste producten maar dat is juist de bedoeling...ook de conditioner die je eigenlijk moet gebruiken laat ik achterwege ik wil weten wat het kan hebben... na ruim 10 maanden is de lak nog steeds mooi rood, zelfs op het dak, het 'doet' dus echt wel wat op deze single stage lak. dus ook auto's met blanke lak zullen profijt hebben van zo'n behandeling.
|
|
|
|
s3wage schreef:Leuk verslag van die r8,leek wel nieuw weer!
En hoevaak moet je er dan weer een nieuwe waxlaag opzetten ?
Want ik neem aan dat je hem niet elk jaar opnieuw helemaal moet ontvetten en klijen enzo ?
uuhh...... jawel :D een flon behandeling moet je ook om de 6 maanden doen, wil je het nut ervan hebben.. ik was mijn auto elke week, incl velgen en trims e.d. polijsten doe ik 2 keer per jaar.. voor de winter en voor de zomer.. waxlaag opleggen doe je na een hele behandeling, en dan eens in de 3 a 4 maanden, maar dit is sterk afhankelijk van welke wax je neemt as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
|
Welke moet je dan nemen om het 2x per jaar te hoeven doen ?
|
|
|
|
Pffft, een half jaar voor een waxlaag wordt best wat aan de lange kant. Wellicht dat een Supernatural het een maand of 4-5 uithoudt of anders heeft Collinite 845 of 476s wel een lange adem. Anders een goede sealant (Jet Seal 109?). Maar waarom niet gewoon wat vaker een verse waxlaag aanbrengen? [edit] 's Winters met al die vuiligheid op de weg krijgt je waxlaag al een flinke opduvel. Des zomers is nog veel erger met de werking van de zon op je lak; da's helemaal funest voor een waxlaag. Wat vaker waxen lijkt me dan een must. Is voor de meeste mensen hier zeker geen straf
|
|
|
|
Hoe lang ben je gemmideld bezig dan met zo,n nieuwe waxlaag ?
En hoeft ie dan niet elk halfjaar weer helemaal opnieuw geklijd en alles te worden ?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-11-2008 Locatie: Tilburg
|
waxlaagje zit er binnen een half uurtje op, dan even laten 'curen' en afnemen, bij een wax als collinite duurt dat niet zo lang en ben je binnen drie kwartier helemaal weer klaar. Kleien kan maar hoeft niet, ik doe dat zelf 1 x per jaar.
|
|
|
|
Soepergrover schreef:... en voorzichtige plannen voor nog leuker speelgoed. Voorlopig blijft de R8 lekker voor de deur hoor  I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
markprinsen schreef:waxlaagje zit er binnen een half uurtje op, dan even laten 'curen' en afnemen, bij een wax als collinite duurt dat niet zo lang en ben je binnen drie kwartier helemaal weer klaar. Kleien kan maar hoeft niet, ik doe dat zelf 1 x per jaar. Maar geeft dat collnite dan ook een wetllok en veel glans ?en van welk merk is dat ?
|
|
|
|
Collinite is een merk. Collinite levert een aantal smaakjes: klik
|
|
|
|
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 13-7-2009 Locatie: Detail Shed
|
Wonder producten bestaan niet, dus de ultieme glans, wetlook, een bescherming van een jaar en het liefst zo glad dat het vuil spontaan van je lak valt is gewoon niet te koop! Vaak is het zo dat hoe hoger de glans en wetlook hoe sneller de bescherming weer weg is en dus moet je dan vaker weer een behandeling geven. Natuurlijk zijn er dan nog de heel hoogwaardige producten waarbij de standtijd toch langer is en ook een mooie glans maar ook die blijven niet een jaar lang zitten. Een goede basis detail inclusief eventuele lakcorrectie ongeveer twee keer per jaar is heel normaal. Met een goede sealant en of een wax zul je misschien vier keer per jaar uit kunnen. Een wax opzetten is heel gemakkelijk in de regel en ook het leukste voor velen om te doen dus niet een vervelend klusje. Zeker als je jouw auto wat meer aandacht gaat geven zul je merken dat de voldoening zal groeien en je het steeds leuker gaat vinden dat jouw auto het mooiste glanst in de straat. Probeer het gewoon maar, het is echt leuker dan je wellicht denkt. Glansofiel
|
|
|
|
Mee eens. Had het niet duidelijker kunnen verwoorden.
|
|
|
|
hoelang zal: laagje wolfang deep gloss paint sealant laagje colli 845 houden? in de zomer toch zeker wel heel lang! ondank dat collinite de halve sealant weg zal eten de collinite op mijn auto (laatste keer enkel even gewassen met een FLINK te hoge concentratie Autoglym bodywork conditioner) zit er toch al sinds 2 dagan na de rotary clinic op.. en bead/sheet nog als een wilde! as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
|
Bedoel je dat Collnite veels te aggresief middel is wat niet te combineren is met de voor producten ?
|
|
|
|
collinite is een chemische wax, deze zal dus altijd een deel van de onderliggende laag slijten.. nu zijn er al hele discussies geweest van mensen die zeggen, dat 2 lagen, onzin is, dat zoiezo de eerste laag erop blijft, en een 2e laag niets toevoegt.. dus een laagje sealant, met daaroverheen colli 845, zal dus geen 2 hele lagen zijn, maar een half laagje sealant, en een hele laag colli... as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-11-2010 Locatie: Schoorl
|
Ok ik heb het eens op een s600 gehad. 2 maanden was de glans weg. 3 maanden was het spul weg. Koste een vermogen. Troep is het zonde van je cente. Als je bij carcleun ff €100 uitgeeft heb je beter spullen/resultaat voor 1/3 van de prijs... En genoeg voor 10x te herhalen. Alleen zelf ff aan de gang It doesn't matter where you're going, it's how you get there...
|
|
|
|
Guest
|