|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: heemskerk
|
Detailers, Ik heb niet echt ervaring met detailen maar ik wil hier zeker ervaring mee gaan opdoen nu is het zo dat ik een roterende machine tot mijn beschikking heb ( rotary ?? ) nu heb ik wel americaanse auto's eerst helemaal gewedsant en daarna gepolijst met die ''rotary'' nu was dit wel een hele dikke unilak en met producten zoals ''garagewax'' en commandant 3 4 5 hier haalde ik een best redelijk resultaat mee nu is mijn vraag aan jullie stel ik wil gaan beginnen met detailen kan ik dan gewoon aan de slag met die rotary ? aangezien ik ook geen honderden euro's wil gaan uit geven aan spullen ( om te starten ) nu heb ik zelf genoeg spullen voor interieur, ramen, banden, motor maar voor exterieur heb ik alleen ''amateur'' spul mvg niels vaneker
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-5-2009 Locatie: zaanstad
|
als je heel voorzichtig bent, en je hebt de goede pad's en polijst middelen kan je het voorzichtig gaan proberen met een d/a kan je haast je lak niet verbranden, met een rotary kan dat ZEKER wel! plus als je geen ervaring hebt met de rotary, kan en zal je in 9 van de 10 gevallen hologrammetjes maken in de lak.. de kunst is om zo licht mogelijke combi te pakken, en je toeren van laag naar hoog te brengen, om weer om laag te gaan in toeren, en zo hologram vrij finisht.. dit is in de praktijk moeilijker dan het in theorie is.. mocht je er niet uit komen, kom ik wel een keer die kant op, en doen we samen je opel wel ken je meteen verslaafd worden aan de monello's / menzerna's as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
|
kijk dat is mooi men oom heeft wel slopers staan af en toe en heeft heeeeeeeeeel veel panelen staan van oude opels enzovoort dus er is genoeg te oefenen denk ik ( rotary is ook van hem ) maar word nooit gebruikt aron zou jij aanraken om met monello's / merzerna's te beginnen ipv ssr1, ssr2, ssr2.5, ssr3 gr niels
|
|
|
|
als je met een rotary gaat werken, zou ik niet eens naar ssr's KIJKEN (bij wijze van spreken) helemaal niet omdat jij de mogelijkheid heb binnen te werken.. maar zoals ik al zei.. ik heb een rotary , en monello, en menzerna.. als jij schade paneeltje heb, of auto of iets dergelijks waar je ongestraft op kan knoeien, wat let je dan.. proberen kan altijd! wat voor rotary heeft hij trouwens? en hoe groot is de backingplate van dit ding?? as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
|
Zeker ik ga het eens met men oom overleggen over hoe of wat en dan rustig aan eens kijken wat ik het beste allemaal kan gaan kopen ik denk zelf aan bijv witte pad, oranje pad, zwarte pad, monello, en menzerna black hole, natty's wax en een leuk klei setje oid ? dan moet ik toch redelijk uit de voeten komen of vergeet ik nog iets belangerijks ? niels
|
|
|
|
shampoo : born to be mild van dodo pad's: zwarte en gele kompressor heb je in eerste instantie genoeg aan! polish: monello kwartet, of eventueel alleen finale en mezzo (of als je goedkoper wil menzerna FF en IP 250ml) glaze kan je ook laten zitten, is niet perse nodig. als ik iets ervoor gebruik pak ik limeprime lite natty;s is een prima wax.. heb ik ook, colli 845 heb ik voor de wintermaanden (blijft er ERG lang opzitten) klei setje moet je de kleikit van mothers nemen (california gold paint saving o i d) die is goed en goedkoop wasmit (eventueel rasta mitje van de action) 2 emmertjes en je ken aan de gang mnello en menzerna zijn zo goed als identiek, monello is per ml goedkoper.. menzerna is in kleinere verpakkingen as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
|
afhankelijk van je rotary zou ik een lake country flexibele backingplate 6'' nemen (maar dat licht er helemaal aan WAT voor plate er op de rotary zit) as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
|
ik ga zo snel mogelijk een foto maken van de machine en hoeveel ben ik ongeveer kwijt voor de dingen die je opnoemt ? mvg
|
|
|
|
101037 Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml € 12,50 € 12,50 101434 Lake Country - Kompressor Finessing Pad - 7inch - Zwart € 15,99 € 15,99 101190 Lake Country - SmartPads CCS 6.5 inch White Polishing Pad - Rotary € 14,99 € 14,99 101418 Menzerna - Final Finish - PO85RD - Cut 1.5 - Gloss 5 - 250ml € 9,98 € 9,98 101422 Menzerna - Intensive Polish - PO85RD 3.02 - Cut 3.5 - Gloss 3 - 250ml € 11,00 € 11,00 101424 Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System - Verbeterd! € 27,99 € 27,99 100900 Poorboys World - Black Hole - 473ml € 16,99 € 16,99 100714 Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 235ml € 18,99 € 18,99 8 producten Totaalbedrag: € 128,43 as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
|
Bedankt aron! dat is een mooi setje lijkt mij dan niet te gek en mooi om te beginnen eerst maar eens oefenen met commadant 4 en een gele pad op een oud scherm ofzo niels
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Commandant...  Dat spul is wel zo achterhaald inmiddels Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
hoelang is het rijden van heemskerk naar assendelft?? minuutje of 10.. kom je toch een flessie menzerna ff lenen ... geen probleem als je het wil.. kom ik wel die kant op en help ik je.. maar smeer alsjeblieft NOOOOIT commandant op een auto as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
|
dit waardeer ik echt jongens! @ aron ik ga het op een slooppaneeltje proberen ( meer om de rotary onder de knie te krijgen ) dus dan kan het geen kwijt lijkt mij samen doen is ook een goed idee moeten we alleen wel ff kijken waar dit kan niels
|
|
|
|
op een sloop paneeltje is het mischien zelfs wel leuk.. pak de cleaner .. die roze brij.. is net schuurmiddel.. en doe dat op een sloop paneeltje! als we mekaar dan een keer zien, neem ik de brinkmann mee, en doe ik de helft van het paneeltje met monello kan je zelf het verschil zien as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
|
schoot het me ineens te binnen dat tinus nog een setje menzerna tekoop heeft staan voor 25 euro (nieuw, incl de spray en de zeldzame RE versie) http://forum.carclean.nl...mersale-sla-je-slag.aspxas for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
|
Lijkt me een goed plan k laat het wel ff weten en maak er foto's van niels
|
|
|
|
ik heb gekeken het is of een festo of een festool ik denk dat laatste hij lijkt hier heel erg op Festool 570751 Pollux 180 E GB Rotary hij is blauw zwart met groene knoppen en text. en een kleine padhouder om het zo maar te zeggen. is dit wat ? niels
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Niels, Is een goede machine.  technische gegevens: Opgenomen vermogen 1500 W Onbelast toerental 800-2400 min-1 Poetssteunschijf Ø max. 180 mm Gereedschapspindel M14 Gewicht 3,6 kg Enig nadeel is het zware gewicht Gr. Patrick
|
|
|
|
dat is inderdaad een -meer dan- prima machine as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
|
dat is mooi hij lijkt op die op de foto alleen dan met een hele kleine backingplate ( zo heet dat toch ? ) hij is in 6 of 8 standen regelbaar geloof ik niels
|
|
|
|
meet de plate eens op.. deze kunnen verschillende grootte's hebben, ik neem aan dat er gewoon m14 draad op zit.. backingplate's zijn gewoon los te krijgen.. as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
|
|
|
|
|
dat is wel klein.. kan je hem eraf draaien (knopje spindle lock ingedrukt houden, en dan draaien) en checken of er m14 draad op zit.. ik gebruik de lake country 6'' flexible backing plate.. deze is prima geschikt, i c m de lake country kompressor pad's of lake country 6.5'' ccs rotary pad as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
|
dan zal ik van het weekend eens moeten kijken ( hij ligt bij men oom in zen garage bedrijf ) dan maak ik ook meteen ff een foto niels.
|
|
|
|
Ik kan je nu al gegaranderen dat er een M14 schroefdraad op de machine zit... Daar durf ik zelfs mijn rotary op de verwedden Technische gegevens Opgenomen vermogen 1500 W Onbelast toerental 800-2400 min-1 Poetssteunschijf Ø max. 180 mm Gereedschapspindel M14Gewicht 3,6 kg
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-2-2009 Locatie: Kartonen Doos Onder De Brug
|
Mocht je monnelo setje zoeken Klikkerdeklik
|
|
|
|
het is dus toch geen festool maar een festo zie foto's   
|
|
|
|
m14... grotere backingplate erop.. wat pad's en gaan met die banaan.. dat is geen verkeerde machine... absoluut niet as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
|
Vroeger heette het inderdaad Festo. Sinds een aantal jaar heet het Festool. Festo is de afdeling pneumatiek Festool is de afdeling elektrisch gereedschap
|
|
|
|
|
|
|
|
Guest
|