Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

2 Pagina's <12
Inox lip aangetast door weersinvloeden Opties
Aficior
#34 Gepost : woensdag 21 oktober 2009 6:17:43
Rang: Lid
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Hallo Ice_Princess,

Hoe is het eigenlijk afgelopen met de velgen?

Aficior

Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.)
K L I K K E R D E K L I K
I am the King of bling!
Ice_Princess
#35 Gepost : woensdag 21 oktober 2009 9:30:35

Wij hebben eerlijk gezegd nog niets gedaan, omdat ik nog steeds een beetje huiverig ben om de cone erop te zetten. Het blijkt namelijk dat de inox dus het glimlaagje zeg maar is van de rand en ik ben bang om deze eraf te polijsten met de cone waardoor je onbehandeld RVS hebt. Ik weet niet of dit mooi glimmend te houden is of dat dit juist dof zal worden. Maar aan de andere kant hebben we ook al met de hand gepolijst, dus in principe is die inox laag er waarschijnlijk al af... Moeilijk, moeilijk. tsja

Maar de 15e hebben we een poetsmeeting van het audi forum, dus misschien onder begeleiding van een paar anderen durf ik het wel aan hihi.
Aficior
#36 Gepost : donderdag 22 oktober 2009 2:50:37

Ik heb ook nog even op de website van die velgen fabrikant gekeken, maar behalve wat foto's van hun veschillende velgen lijkt het niet echt mogelijk om vragen aan ze te stellen, zoals hoe die rand op te leuken. Wel bijzonder eigenlijk, dat je als fabrikant van een product zo slecht bereikbaar bent voor klantvragen, maar dat hadden jullie natuurlijk zelf al geconstateerd.

Veel succes maar en hoop nog eens te lezen dat het weer prachtig en als nieuw is geworden.

Met vriendelijke groet,
Aficior

I am the King of bling!
Ice_Princess
#37 Gepost : woensdag 28 oktober 2009 9:05:52

Even een kleine update weer:

Na mijn laatste mail naar de importeur dat wij zeker wel de juiste schoonmaakmiddelen gebruiken, heb ik niets meer van hen gehoord. Eigenlijk hadden we het daarom maar opgegeven en wilden we zelf aan de slag met de velgen, maar gisteren heb ik me even zo boos gemaakt dat ik nog een mail de deur uit gedaan heb naar de importeur.

Ik heb ze even verteld dat we het eigenlijk compleet zat zijn met de velgen en dat we absoluut veilige schoonmaakmiddelen gebruiken. Verder heb ik verteld dat we al eerder 1 lekke velg hebben gehad en dat zijn banden rondom weer steeds leeglopen (banden en ventielen zijn goed). Ook kwam ik erachter dat de velgen nu gedumpt zijn voor ruim de helft minder dan we er vorig jaar voor betaald hebben (ze zijn vorig jaar pas geïntroduceerd).

Ik kreeg nu al wel vrij snel een mail terug dat ze alle gegevens nodig hebben en foto's en dat ze er dan weer achteraan gaan bij de fabrikant. Zij hadden namelijk niets gehoord van de fabrikant en waren het toen gewoonweg vergeten...

Nu dus maar hopen dat we onder garantie alle 4 de velgen kunnen terugsturen of dat we ons geld kunnen terug krijgen, ik heb namelijk niet echt vertrouwen meer in deze velgen...
Dennis Blomaard
#38 Gepost : woensdag 28 oktober 2009 9:45:26

Ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen...

Hopelijk nog geen slapeloze nachten van gehad?
Zulke dingen trek ik me persoonlijk altijd erg aan!
Een hobby mag geld kosten ja
Ice_Princess
#39 Gepost : donderdag 29 oktober 2009 9:56:12

Inmiddels behoorlijk slapeloze nachten van gehad, maar we hebben eindelijk antwoord van de fabrikant.

Zoals jullie al dachten, komen de roestpuntjes van de remschijven/klauwen af. Kleine remdeeltjes zijn ingebrand in de rand en deze deeltjes roesten, de rand zelf roest niet. Op de witte aanslag hebben we helaas geen antwoord gekregen.

Volgens de fabrikant valt dit probleem niet onder garantie, omdat het veroorzaakt wordt door normaal gebruik van de velgen. Verder kreeg ik als antwoord op hun goedkope aanbieding dat zij ruimte moeten maken voor nieuwe producten en dat het niet ligt aan de kwaliteit van de velgen.

We hebben nu een aanbod gekregen om een nieuwe set inclusief btw en verzendkosten aan te schaffen voor een prijs onder de kostprijs. Daar zijn we nu even over aan het nadenken, omdat het toch weer extra geld is. Ik zie het wel als een redelijke oplossing waarbij we de huidige velgen als "normale" set kunnen gebruiken en de nieuwe set kunnen bewaren voor op de shows. De huidige set kunnen we dan ook gerust zelf gaan polijsten.
Ice_Princess
#40 Gepost : maandag 16 november 2009 10:29:50

Eindelijk een update.

De nieuwe set velgen is binnen en blijft in de opslag voor de shows. Op de audi poetsmeeting hebben we geprobeerd de aanslag te verwijderen met behulp van een doekje om een meg's detailbrush en dit werkt perfect. De grote oppervlakken kunnen we dan polijsten met de cone en voor de kleine hoekjes kunnen we het probleem met de hand oplossen.

Voor het zwarte oppervlak kwam Cees met de ideale oplossing: pindakaas of arachideolie hehe . De structuur van de coating blijkt te grof te zijn voor de wheel sealant waardoor we deze niet goed kunnen uitpoetsen en het wit uitslaat. Met de pindakaas kunnen we alle resten verwijderen waardoor ze weer mooi zwart worden.

Zoals jullie zien, weer een behoorlijke klus voor in de kerstvakantie, maar ik ben blij dat we de velgen uiteindelijk weer mooi kunnen krijgen jippie
Tim
#41 Gepost : maandag 16 november 2009 12:30:57
Rang: Moderator

Hoera! glaasje
I'm the Master of Bling!
Ice_Princess
#42 Gepost : maandag 11 januari 2010 20:02:17

Eindelijk dan de foto's!

Aanslag nog duidelijk zichtbaar

En glimmen maar

Totaalplaatje, voor het gepoedercoate gedeelte hebben we de bandenspray van Mothers gebruikt
aron225
#43 Gepost : maandag 11 januari 2010 20:21:04

pff, is weer lekker opgeknapt!

hij was wel ERG vies hoor..

en de hoe is het nu met het mat zwarte gedeelte?
lijkt op de foto heeel vlekkerig
as for me no more sigs.. im not cool like that.
Ice_Princess
#44 Gepost : maandag 11 januari 2010 20:46:48

Toen was het net ingesprayd, maar nu is hij netjes mat zwart opgedroogd en blijft ook mat, nu ruim 2 weken. Wat betreft de aanslag, de velgen hadden toen net weer te lijden gehad onder de pekel dus vandaar knipoog
Tim
#45 Gepost : maandag 11 januari 2010 21:05:53
Rang: Moderator

Thanks voor de update! Die staan er weer bij zoals het hoort!
I'm the Master of Bling!
Aficior
#46 Gepost : dinsdag 12 januari 2010 2:10:23

Mooi dat de wielen weer zo prachtig zijn geworden. En wat een klasse idee om pindakaas te gebruiken. Briljant gewoon.
Dank voor het afronden van het topic.
Aficior

I am the King of bling!
Aficior
#47 Gepost : zaterdag 19 juni 2010 1:33:55

http://forum.carclean.nl...-de-lak.aspx#post136266

In bovenstaand topic iets over roest veroorzakende verontreinigingen in de lak. Wellicht ook iets om op jullie velgen te gebruiken?

I am the King of bling!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's <12
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire