|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-6-2009 Locatie: Veldhoven
|
Beste mede forumleden, Vanmiddag kwam het bekende ingesealde pakketje met folders weer in de bus, en zag ik in de folder van lidl een aanbieding staan van een lamp De aanbieding start Donderdag 1 Okt. De vraag is heeft iemand ervaring met een soortgelijke lamp en zou hij krachtig genoeg zijn om de swirls duidelijk zichbaar te maken. 17 Euro lijkt me wel het proberen waard 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-5-2009 Locatie: zaanstad
|
ik zou er dan die 20 euro bij leggen, en voor een lamp gaan die ZEKER doet wat je wilt.. as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-7-2009 Locatie: Temse
|
Ik had al een Black&Decker Quartz Halogeen: Deze namelijkMaar ik kan je vertellen dat het helemaal niet zo praktisch is tegenover de resultaten die ik zie met de Brinkmann. Ik denk dat de lichtbundel teveel gespreid wordt bij deze spots... Ik zou voor de Brinkmann gaan
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-6-2009 Locatie: Duiven
|
Lijkt me geen verkeerde lamp! Ik heb vorig jaar bij de Action een 'nep Brinkmann' gekocht. Vorm en uiterlijk is precies hetzelfde en werkt perfect. Iemand op het Meguiar's forum heeft 'm getest. Ff zoekfunctie gebruiken op die 'drukbezochte site'  en Brinkmann intoetsen. Zie je het topic vanzelf. Seat Leon Copa candywhite 2011 Seat Ibiza Goodstuff black magic 2011
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-11-2008
|
€ 20.00 meer neerleggen en zekerheid hebben  dus de Brinkmann kopen
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
emilio schreef: Ik heb vorig jaar bij de Action een 'nep Brinkmann' gekocht. Vorm en uiterlijk is precies hetzelfde en werkt perfect.
Helemaal waar, ziet er hetzelfde uit en werkt perfect. Alleen is de licht opbrengst niet te vergelijken met de echte Brinkmann. Ik heb ze allebei getest, staat hier:\ Citaat:Heb hem nu bijna 2 uur opgeladen en even een test gedaan. Hij is wel degelijk geschikt om swirls en krassen te bekijken, net zoals bij de Brinkmann is hij het meest geschikt in garages, wat minder in de buitenlucht. Er was maar 1 gelakt deel in huis om het mooi te testen (buiten is het nu even wat minder mooi weer  ) en dat is de toiletbril Met zowel de halogeen als de led vallen swirls goed te zien. Wel is de Brinkmann veel feller dan de Action versie en zijn de swirls er beter in te zien. Maar voor 9 euri val je geen buil met de Action versie. De foto's: Allebei gebroederlijk naast elkaar:  "Ogen" van de Action:  "Ogen" van de Brinkmann: 
De muur met de Action (halogeen):  De muur met de Brinkmann (1 lampje): 
De kast met de Action (halogeen):  De kast met de Brinkmann: (1 lampje) 
De toiletbril met de Brinkmann (2 lampjes, had niet in de gaten dat ze allebei aan stonden. Net even getest met 1 lampje en het scheelt maar weinig, je ziet alleen extra swirls rond het 2e lampje)  De toiletbril met de Action(halogeen):  De toiletbril met de Action(led):  Hopenlijk hebben jullie er iets aan. Het is beter dan niks (alleen de led functie vind ik nuttig) maar de Brinkmann is véél beter. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Ik had de test idd al een keer helemaal doorgelezen als de lichtopbrengst ongeveer gelijk is met die "nep Brinkman"van de action dan kun je er aardig swirsls mee zien ? maar natuurlijk heeft de echte een veel hogere lichtopbrengst (daar betaal je dan ook voor)!
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Kleine overdenking: Je koopt een lamp die goedkoper is, bevalt niet, koopt er nog 1 en bevalt ook niet.... Voor dat geld van die 2 lampen kun je een brinkmann kopen... Zo gek duur is die Brinkmann nu ook weer niet Spaar even door en koop gewoon iets goeds, maar ja, das mijn mening. Een Brinkmann heeft gewoon een heldere duidelijke "beam" waardoor je beter de details ziet, het lichtbeeld van de andere lampen is gewoon niet goed genoeg. Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2008 Locatie: Mijdrecht
|
De lamp die je aangeeft is een zeer universele en uitstekende lantaarn die heel veel licht geeft en lang mee gaat. Echter als alternatief voor de brinkmann is ie niet geschikt. Ik heb deze lantaarn zelf vorig jaar gekocht voor een ander doeleind. De lichtbundel is wel sterk en helder genoeg maar niet egaal. Hij verlicht een stuk paneel met ringen van licht waardoor je geen goede beoordeling kunt maken. Bovendien is hij 2x zo zwaar als de brinkmann. Kortom wel een aanrader maar niet voor detailing Alfa 147 2.0 T-Spark Distinctive, Eibach Pro System -30mm - tentar vie non battute Gasten die "muziekjes" zetten over race filmpjes sporen niet helemaal!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-5-2008 Locatie: Maaseik (BE)
|
Je kan gewoon beter voor de Brinkman gaan ,buy cheap ,buy twice.. Wil je een goed alternatief -> 3M Sun Gun  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-9-2009
|
Het zou inderdaad een goed alternatief zijn als hij dezelfde prijs zou hebben als de Brinkman.
|
|
|
|
Dat ding is echt bizar duur!  Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Maar ja, dat is echt een lamp voor de pro's, met een pro prijskaartje  $350,- Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-7-2009 Locatie: Temse
|
Dat vind ik dus echt belachelijk hé, als je met de brinkmann een goed resultaat hebt dan zal het wel goed zijn, je kan toch moeilijk nog eens 15 micron gaan weghalen om het met die sun gun perfect te krijgen?
|
|
|
|
350, dat word me idd wat te duur maar ik denk dat je met de brinkman dan toch het beste af bent Ik twijfel verder niet zo aan de kwaliteit van de lamp bij de lidl, maar denk idd dat hij voor dit doeleinde niet geschikt is , en dan is 17 euro nog best veel geld als je hem toch in de kast legt. Gr.dennis
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-2-2009 Locatie: Kartonen Doos Onder De Brug
|
Mja maar als je met een festool polijst en dan geen 3m sungun hebt is als een paris hilton met een poedel
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-11-2008 Locatie: Valkenswaard-Aalst-Waalre
|
Dibbuz schreef: Alleen is de licht opbrengst niet te vergelijken met de echte Brinkmann. Het is beter dan niks .... Nou, hier staat het antwoord. Duidelijker kan het toch niet. Gewoon lekker die goedkope baggerlamp nemen. Alle voordelen op een rij: 1) je ziet minder swirls - hoeft dus minder te polishen 2) je ziet nagenoeg GEEN krassen, scheelt een paar zware pads 3) Je ziet geen vetresten en vervuiling, scheelt klei en cleaner 4) Hij werkt op batterijen, dus kost geen stroom uit huis 5) Je komt nog eens bij de Lidl, kun je direct Dasty kopen 6) Last but not least: Je hoeft niet te waxen, je ziet toch geen glans Veel plezier met de aanschaf van dit lichtpuntje Geduld is Schoon
|
|
|
|
Beetje rare reactie, vind je zelf ook niet?
|
|
|
|
Ook niet ja ....... Je kent Leonneke nog niet ???? Beetje kietelen af en toe. Heb zelf ook een keertje de fout gemaakt een lamp aan te prijzen op een forum. Wat op zich een beetje raar is, is dat je producten van een concurrent gaat bespreken op een commercieel forum dat toebehoort aan een winkel, namelijk CarClean. Vermoedelijk sta je daar niet bij stil. Maar goed, als je mijn reactie nou eens met een korrteltje zout neemt, dan lees je precies wat de anderen ook al schrijven. Het is een lamp van een slechte kwaliteit. De prijs is dus gelijk aan de Brinkman. Die is namelijk ook goedkoop en WEL van een goede kwaliteit ( lees funtionaliteit ). Sorry, was efkes van het forum verdwenen. Meesten kennen me hier. Vind je zelf ook niet is overigens een retorische vraag. Da's een dure uitleg voor iemand woorden in de mond leggen. Greetz. No hard feelings .... Geduld is Schoon
|
|
|
|
Heb je hem eigenlijk gekocht? Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-12-2008 Locatie: mierlo
|
Hee Leonneke is ook weer terug
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-5-2009 Locatie: nroodlepa
|
enne de brinkmann werkt ook perfect tegen katten in de tuin die rennen totaal verblind kats tegen de schutting aan voor mij niks anders meer hoor de jeugd golft wij rijden beetle
verstand komt met de jaren daarom rij ik beetle
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 13-7-2009 Locatie: Detail Shed
|
Hahahaha lol  . Dank je Frank, dat had ik echt net nodig! Glansofiel
|
|
|
|
Dibbuz schreef:Heb je hem eigenlijk gekocht? Dat moet jij toch weten ..... Nee dus! Maar je weet dat ik af en toe best graag wat reclame voor jullie maak. Ik heb 'm wel al gebruikt! Echt een enorme bak licht waar je echt VEEL TE VEEL mee kunt zien alteaniels schreef:Hee Leonneke is ook weer terug Ja sorry Dennis: Ik dacht dat ik te maken had met iemand die me al kende. Excuses. Het is overigens geen larie dat je 'veel te veel ziet' met de Brinkman. Die moet je dus gebruiken bij je eigen auto en als je veel tijd hebt .. Geduld is Schoon
|
|
|
|
Ik doelde eigenlijk meer op de "Brinkmann" in de openingspost en de vraag was voor de TS  Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-5-2008
|
Als je een goede zaklamp wilt dan zou je naar de Fenix led lampen kunnen kijken deze geven erg goed en gebundeld licht! Je kunt de beam ook vaak nog instellen op verschillende grote's.
Ik gebruik zelf de brinkman als detail lamp maar ook gewoon als zaklamp op de camping ofzo, staan ze je echt raar aan te kijken als je met een "xenon" lamp aan komt. Geeft echt een bak gebundeld licht.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bilthoven
|
Ik heb 3 verschillende 'goedkope' alternatieven gehad+ een echte Maglite, maar geen van deze haalt het bij een Brinkman voor het detailen. Daar is 'ie ook voor, en ik zie niet in waarom iemand wel 40 euro betaald voor een potje wax wat toch geen ruk uitmaakt voor je glans op het einde van de detailrit maar niet 37,50 voor een Brinkman om tijdens je detailrit perfectie te halen... detailen=perfectioneren=goed observeren Laatst een Beetle cabrio gedaan, Brinkman was weg in m'n andere auto en het licht was slecht. Vorige week diezelfde auto weer voor een 'wash' langs, en zie tot mijn schrik dat ik hele plekken niet goed heb gedaan (lees: niet 100% Tinusproof...). Met het blote oog+aanwezige (dag)licht niet snel te zien, met de Brinkman erop binnen 2 seconden... Glans is een keuze
|
|
|
|
Ok, dat lijkt me dus duidelijk. beter 1x je geld goed besteden (aan een brinkman), als aan dingen die uiteindelijk toch geen bevredigend resultaat opleveren. Gr.Dennis
|
|
|
|
Als je aan detailen begint hou de volgende volgorde van aanschaf aan... !/ de Brinkmann 2/ de DAP 500 incl. pads en monello kit en wax 3/ Tja zonder doeken kun je niet he 4/ doe dan ook maar een goede shampoo en een wasmitt of de Bone 5/ nuttige maar niet superbelangrijke gadgets Maar zeer zeker de brinkmann het onmisbare licht in de duisternis
|
|
|
|
Hey Lexusfreak, Ben al in het bezit van het nodige aantal doeken en een dap in combinatie met wolfgang pads. Ik ben er inmiddels ook achter dat de brinkman een echte must is voor een swirlfree resultaat. Bedank voor alle comentaren, Dennis
|
|
|
|
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Wel doen! Ikke collectie willen zien
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 17-8-2009 Locatie: In een boomhut
|
IK heb zelf een Fenix P3D en deze werkt ook enorm goed. Geeft nog meer licht dan de Brinkman van mijn broer.
|
|
|
|
Guest
|