|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-2-2010 Locatie: Eemnes
|
Dikke bak!  Jammer dat ze "mijn" motor ervoor hebben gebruikt (leuk voor opel, jammer voor saab).
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-3-2010 Locatie: Vlaardingen
|
Tim, ...ik zie je vader bijna dagelijks voorbij rijden. En inderdaad, het geluid geeft al aan dat er wat aan de hand is met de auto. Dit is geen standaard bedrijfsdiesel..! Combi van kleur wit, velgen en uitlaat is perfect! (ik werk naast je vader) Robert
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 10-6-2009 Locatie: Haarlemmermeer
|
Hannes85. Heeft Saab dan een eigen zes cilinder? Zou het niet andersom kunnen zijn misschien? Weet overigens dat vroeger grote Opels zes cilinder diesels met BMW motorblokken rond reden. Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.) K L I K K E R D E K L I KI am the King of bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-2-2010 Locatie: Eemnes
|
Hoi Aficior,
het is een motor speciaal ontwikkelt door Holden voor en in combinatie met Saab.
Ik wil nu niet negatief gaan doen over Opel en het gebeurt natuurlijk overal in de autobranche... maar onder GM heeft Saab toch wel redelijk te lijden (gehad). Het gaat nu gelukkig weer wat beter maar in eerste instantie heeft GM enkel techniek afgekeken van Saab. Dat alleen is natuurlijk niet slecht, maar ze hebben er ook voor gezorgd dat er steeds minder geld naar Saab toe ging. En dat is niet zo netjes; Aan de ene kant alle goede spullen overnemen en in "hun" merk stoppen maar aan de andere kant wel de donor, saab in dit geval, laten doodbloeden.
erg krom in mijn ogen. GM heeft daarvoor gelukkig een jaar of drie terug haar excuus aangeboden aan Saab en "de wereld". Sindsdien pompten ze weer geld in het merk.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-5-2009 Locatie: zaanstad
|
ach. ik neem aan dat opel gerust wel betaald voor die blokken.. en holden is toch gewoon de australische divisie van opel, net als vauxhall e.d.?? dus dan zou het andersom zijn? maarja, opel reedt ook met alfa romeo/fiat diesel's volvo t5 blokken liggen nu in de nieuwe mondeo's de diesel mondeo's van tegenwoordig hebben een peugeot blok. noem maar op.. as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Opel heeft zelfs een keer een omega (geloof ik) met een BMW blok gehad, en vergeet de Lotus Omega niet, een omega helemaal aangepast door Lotus met dito prestaties   Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-6-2008 Locatie: Alblasserdam
|
Klopt. De Omega is enige tijd met de 2.5 liter diesel van BMW geleverd. Hij is niet 1:1 overgenomen. In de afspraak is ok opgenoemn geweest, dat het vermogen van de Omega lager moest zijn dan bij BMW. @ Hannes, m.i. heeft niet alleen Saab geleden onder GM. Opel namelijk evenzo goed. Opel was namelijk tevens de melkkoe om de kosten in Amerika te dekken Vrienden noemen me Martin
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-5-2009 Locatie: zaanstad
|
mijn blok (renault f4r turbo) is door renault gemaakt, en word voor zover ik weet alleen door renault gebruikt as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
|
Guest
|
Carclean.nl forum layout is ontworpen door FlairePowered by YAF |
YAF © 2003-2009, Yet Another Forum.NETDeze pagina is gegenereerd in 0,208 seconden.