|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-6-2008 Locatie: Bergschenhoek
|
Ter info heb ik hieronder even alles op een rijtje gezet over mijn  CX Intro:De CX is geassambleerd in de Fabriek te Aulnay, en werd geregistreerd met het Kenteken: 859 GJL 75 op geleverd in de kleurcode: EYY - Gris Météore, Deze kleur is geleverd in de jaren 1988 t/m 1991. De CX 22 TRS heeft een zeer mooie uitstraling door de fraaie combinatie van donkergrijs metalic lak met een licht beige interieur. Historie:De CX is in juni 1987 nieuw gekocht door Dhr. Muller, werknemer van de Citroënfabriek Aulnay. In 1996 is de auto overgeschreven op naam van Mevr. Muller. De auto heeft slechts 47.000 km gereden is is volledig gedocumenteerd met boekjes en rekeningen. Accessoires:De CX heeft voor een TRS veel opties zoals 5-bak, Airco + Isother pakket, rolgordels voor en achter, en alluminium TRX velgen. Dit is nu het 3e jaar dat ik deze auto heb en heb hem natuurlijk al eens schoongemaakt met de spullen van Carclean.nl . Ik heb me nu voorgenomen om van de winter eerst maar het interieur eens aan te pakken. Dan ben ik klaar als de zomer begint om de buitenkant aan te pakken Heb hem eens ingezet voor een  trouwerij , Citroy voor de kenners    Zal binnenkort een paar foto's maken van het interieur
|
|
|
|
Zo eindelijk mijn salaris binnen, stond rood en daardoor heb ik geen spullen kunnen aanschaffen om het leer te behandelen.  Zo op het 1e gezicht lijkt het mee te vallen....  Maar bij de close-up foto's zie toch  aardig wat vuil zitten........  Er valt best wat te winnen  Nu maar  een lijstje gaan samenstellen met spullen...... Suggesties zijn altijd welkom
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Ik zeg : Colourlock! Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: Omg. Deurne (NL)
|
+ heeeeeeel veel! New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
|
ivo's schreef:+ heeeeeeel veel! Veel van wat?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
stimpy68 schreef:Ik zeg : Colourlock!
|
|
|
|
Maar dat heeft Carclean.nl niet  Gliptone wel Ik ga in ieder geval even alles af m.b.t. de producten die genoemd zijn op het forum.
|
|
|
|
Ben me aan het inlezen van de verschillende producten. Bij Gliptone stond het volgende: Car Leather Care Seeing is believing - The full story Leather is skin, dead skin. Like your own it gets dirty and dries out in the sun and heat. Mechanics suffer from ingrained dirt, which dries and cracks their fingers; this also happens to leather. Dirt must not be allowed to become ingrained and "cut" into the creases. Soap and water MUST NOT be used to clean leather as it will shrink and harden it. Greasy, waxy oils, pastes and balsams will attract dust and dirt which adheres to the finish and is then driven into the leather by your bottom Dus APC is "not done" so to say
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-4-2009 Locatie: Oegstgeest
|
Dit is volgens mij onzin. Apc werkt prima op Leer. Het kan het leer echter wel wat uitdrogen. Daarnaast is de beste manier om nieuw leer bij te houden, het wekelijks schoon te wrijven met een natte doek.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Zou er wel voorzichtig mee zijn op heel oud leer en leer wat flinke scheuren en aders vertood. Op nieuw leer waar een goede deklaag op zit mag het inderdaad weinig problemen geven. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Als start denk ik dat ik ook niet gelijk met APC ga werken. Het leer zal eerst schoongemaakt moeten worden en gevoed. Na bijna 23 jaar denk ik dat het leer een aardige  dorst heeft naar onderhoudsbalsem
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-6-2009
|
Weer een CX erbij hier  Mooie kleur op de CX hoor. Overigens erg luxe TRS! Airco en leer op VIP stoelen, en in deze lichte kleur zie je dat al niet zo vaak. Ik wist niet dat TRXen optioneel op de TRS geleverd waren, maar het zou natuurlijk kunnen dat deze er later onder gezet zijn. Ze zien er weer mooit uit en het staat super. Jammer dat de eerste 2 foto's het niet meer doen.
|
|
|
|
Arjan Verkade schreef: Ik wist niet dat TRXen optioneel op de TRS geleverd waren, maar het zou natuurlijk kunnen dat deze er later onder gezet zijn. Ze zien er weer mooit uit en het staat super. Deze velgen zijn origineel en is zo geleverd aan de 1e eigenaar.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-6-2009
|
Full options TRS dan  ABS was geloof ik niet leverbaar op de TRS.
|
|
|
|
Extra's waren airco, Metalic lak, Leren bekleding, Lichtmetalen wielen, een electrisch schuifdak en ABS-remmen volgens de folder van '87. Geen ABS is jammer. Ben er overigens niet rouwig om dat er geen electrisch schuifdak op zit, jij weet waarom.... CXpeu schreef: De CX is in juni 1987 nieuw gekocht door Dhr. Muller, werknemer van de Citroënfabriek Aulnay. Hij wist dus waar Abraham de mosert haalde
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 2-5-2009 Locatie: Hoogvliet
|
Toch altijd weer heel bijzonder als je alle gegevens hebt vanaf de eerste eigenaar. Ik ben zo geboren, wat is jouw excuus? Detailer in wording, tips zijn altijd welkom My life's a joke, they just got the punchline wrong!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-12-2008 Locatie: utrechtse heuvelrug
|
hoest intussen met de lederen bekleding? Al wat kunnen doen?
|
|
|
|
 Nee helaas, het was een mooi doel om het in de winter te doen. Het was en is gewoonweg te koud in de garage (zonder electra) om lekker bezig te zijn. Ik wacht even tot het kwik weer iets stijgt
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Pracht wagen! Veel succes met de behandeling van het leer. Colourlock heeft ook een middel om die diepe droogte nerven te vullen. Een soort latex vuller als ik het goed herinner. Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-11-2009 Locatie: Midden Nederland
|
CXpeu schreef:Soap and water MUST NOT be used to clean leather as it will shrink and harden it. dutchcardetailing schreef:Dit is volgens mij onzin. Apc werkt prima op Leer. Het kan het leer echter wel wat uitdrogen. Daarnaast is de beste manier om nieuw leer bij te houden, het wekelijks schoon te wrijven met een natte doek. Onzin of geen onzin, het effect van water op droog onbehandeld leer is het best te zien bij een opgedroogde zeem. Zeemleer is welliswaar slechts een laag van de huid, maar wel de meest gevoelige. Niet voor niets worden zeemleren delen op kleding voor een wasbeurt wel afgedekt met groene zeep om ze soepel te houden. De foto's geven het beeld van een gebroken toplaag, zeer voorzichtig mee zijn. De kosten voor een goede leercleaner zijn het niet. Die voedt ook gelijk, vooral in die groeven. Afwerken met kleurmiddel dekt ook de onderlaag af, incl het nog resterende vuil! M.i. is het merk niet zo belangrijk, de zorgvuldige behandeling (laag tempo) veel meer. Veel succes, en inderdaad, wachten op beter weer, koude is niets voor leer. Hans The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-9-2009 Locatie: Haulerwijk
|
Het leer van veel CX'en is er zo aan toe.. Vallen die droogte 'scheuren' nog te repareren? Op forum's als Martijn-GTi of CitroMarty, vrienden noemen mij gewoon Martijn... Mijn fotosessie's en Autopoetsfoto's!Dad: Citroën 2CV Club '82 | Citroën 2CV Charleston '87 | Citroën CX 2400 Pallas '78 | Citroën BX 19 GTi '91 | Citroën XM 3.0 V6 Multimedia '98 I: Citroën BX 19 GTi '92 | Citroën BX 14 Rallye '87
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Martijn-GTi schreef:Het leer van veel CX'en is er zo aan toe.. Vallen die droogte 'scheuren' nog te repareren? Colourlock heeft ook een middel om die diepe droogte nerven te vullen. Een soort latex vuller als ik het goed herinner. Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
|
Guest
|