|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-3-2009
|
Voor mijn nieuwste bestelling zoek ik advies welke van beide producten ik het beste kan gebruiken: - Pro Vision Rain Clear Rain Repellant Gel - 150ml - Rain-X - 200ml Wat ik belangrijk vind is dat het het lang blijft werken, eenvoudig is aan te brengen en zuinig in gebruik. Zelf heb ik nu Glass Clean Concentrate van Meg's om de ramen te reinigen. Dit product wil ik blijven gebruiken. Wat zijn de eventuele nadelen van beide producten? Welke bevelen jullie aan? -=Met Een Hamer Past Alles=-
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-11-2009 Locatie: Midden Nederland
|
Kijk ff hier. http://forum.carclean.nl...99/Sonax.aspx#post92499
Ik heb de tip van aron147 overgenomen Edit; Aron 147 is geevolueerd in Aron225 Overigens, opbrengen met een make-up padje werkt prima (gewoon weggooien na afloop) Hans The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-6-2008 Locatie: Alblasserdam
|
De Rain-X ken ik niet. Ik heb wel gelezen dat sommigen last van een waas of beslagen ruit hadden. Ik gebruik zelf de Pro Vision. Ik vind het een goed product. Makkelijk aan te brengen en lange duurzaamheid. Wel aanbrengen met een doek! Een foampad valt uit elkaar na gebruik van de Pro Vision (ik spreek uit ervaring, was gelukkig een goedkope gele Carclean.nl -pad van €2 of zoiets) Vrienden noemen me Martin
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-5-2009 Locatie: zaanstad
|
ik heb het eens roterend gedaan. om te testen hoe het reageerd op warmte (met een blauwe ccs pad op rotary) en indd, die hele pad is weg gevreten het kan wel.. maar dan moet je ze goed uitspoelen! ik ben net nog van assendelft naar schiphol gereden.. in de hoosbui.. en geen ruitenwisser aan gehad as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
|
De scrub heb ik hier ook staan. Daar ga ik de ruiten mee behandelen en daarna dus Pro Vision erop. Ik twijfel nog tussen de gel en de 'vloeibare' versie. Met de gel zou je 3x langer moeten kunnen doen, maar is dit ook zo? Aangezien er maar 150 ml in de tube zit. -=Met Een Hamer Past Alles=-
|
|
|
|
ik zou nemen wat jou het handigst lijkt.. ik heb deze zo bij de lokale onderdelen boer uit het rek getrokken in een impuls  (wel veel meer betaald als bij Carclean.nl ) en daar hadden ze alleen de liquid. ik gok dat een provision laag, tussendoor geboost met nxt glass cleaner, een half jaar houdt.. gezien een flesje/tube maar een paar euro kost.. zou ik me niet blind staren op de prijs ervan.. de gel heb ik zelf nog niet gebruik.. wel ongeveer 8 auto's uit de liquid versie, en heb hem 1 keer laten vallen, zelfs nu zit mijn flesje nog ruim ongeveer 2/3e vol. as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
|
Oh dat is erg zuinig dus.. aanbrengen doe je met een doek (het beste) omdat een pad opgevreten kan worden? De glass cleaner heeft een waterafstotende film inderdaad. Die heb ik nog niet. Ik gebruik de glass cleaner concentrate die dan helaas weer niet het waterafstotende laagje boost. -=Met Een Hamer Past Alles=-
|
|
|
|
ik zelf doe het met een foam padje.. als je die nadien erg goed afspoelt / schoonmaakt.. zal hij niet 1 2 3 opgegeten worden.. ik heb het eens niet gedaan, en indd, dan kost het je een padje.. maar de gele padjes kosten bijna niets, en werken prima.. uitpoetsen indd met een badstof of mf doek (ik doe het zelf met een ms) de glass cleaner concentrate brengt geen laagje aan, maar zal de laag waarschijnlijk ook niet echt aantasten, dus dat zal prima gaan. sommige riutensproeier vloeistof (de antivries van de action met anti muggen) kunnen wel de provision laag opvreten. dit is mij 1 keer op 1 of andere vaage reden gebeurd.. en daarna niet meer (rij nog steeds met dat beroerde spul, maar gebruik hem nu haast niet meer) as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
|
Ik heb het besteld, lijkt me handig zo lekker rondrijden zonder ruitenwissers te gebruiken. Ik heb een pad die is aangevreten door onze pup. Zo'n witte handpad van LC, die kan ik dus gewoon gebruiken? Beschadigt is hij toch al. Die action ruitenwisservloeistof is hardnekkig. Ik heb voor nu nog geen ruitenwisservloeistof met antivries dat moet ik nog maar eens doen. -=Met Een Hamer Past Alles=-
|
|
|
|
Ik rij al tijden met Pro Vision. Onlangs na ongeveer een 3-6 maanden jaar opnieuw aangebracht. Uiteraard was het weer het afgelopen hafl jaar beter. Maar normaal wassen, afdrogen en de ruit verder schoonmaken met NXT gaat perfect. Een nieuwe laag was nog niet echt nodig, maar met de regen in het vooruitzicht leek me een nieuwe laag wel zo fijn. De ruitensproeier heb ik ook gebruikt. Niet al te vaak omdat het niet nodig was, maar de PV bleef gewoon zitten. En altijd met autowassen en vooral het afspoelen het ontbreken van beading: de ruit trekt gelijk droog. De eerste keer had ik teveel opgebracht, maar je hebt echt maar heel weinig nodig om je ruiten te doen. Vrienden noemen me Martin
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Hmz.. Ik heb de Rain Clear een kleine anderhalve maand geleden aangebracht en ik merk er eigenlijk al niks meer van. Heeft het gebruik van je ruitenwissers ook een nadelig effect op de standtijd? De ruitensproeiers heb ik er niet op gebruikt. Ik heb wel een paar keer 's ochtends de voorruitverwarming aangehad.
|
|
|
|
Dus eigenlijk om de standtijd enigzins te boosten is het gebruik van de NXT Glass cleaner zeker aan te raden? Jammer dat ik die niet heb. Ik heb nu een gallon Glass cleaner concentrate, om de ruiten mooi schoon te houden. Misschien iets voor in de toekomst om toch nog NXT glas cleaner aan te schaffen... -=Met Een Hamer Past Alles=-
|
|
|
|
Ik weet niet hoe agressief de Glass Cleaner Concentrate is, kun je deze nog extra verdunnen? Vrienden noemen me Martin
|
|
|
|
Standaard gebruik je hem voor op de ruiten 1:10, als ruitenwisser vloeistof kan je het 1:100 gebruiken. Ik weet niet wat een handige mengverhouding zal zijn voor de Glass Cleaner Concentrate... -=Met Een Hamer Past Alles=-
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-7-2009 Locatie: Temse
|
Rain-X werkt goed hoor, zit er echt maanden op, zelfs na wekelijkse wasbeurten Ik ga volgende keer eens de gel proberen van Pro-vision, lijkt me handiger qua aanbrengen. De Rain-X lijkt snel te vervliegen, dus ik ben er niet zo zuinig mee bij het opbrengen
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-11-2008 Locatie: Valkenswaard-Aalst-Waalre
|
Rain-X is gewoon topklasse. Eventjes goed inlezen hoe je dit het beste kunt aanbrengen. Ik heb er een topic aan gewijd. Mijn eerste laag heb ik 15 maart 2009 aangebracht. Circa 2 weken geleden heb ik de ruit volledig schoongemaakt en een nieuw laagje opgezet. Dik 7 maanden standtijd dus. Prima spulletje. Geduld is Schoon
|
|
|
|
Ja, zwijg me ervan hoe goed. Mijn vriendin vond het niet zo fijn dat pareleffect tijdens het rijden (ze let er teveel op in plaats van op de weg). Ik vond het prachtig  en dan blijft dat spul nog meer dan 5 maanden zitten Nu na 6 maanden is het effect bijna weg...tijd voor een nieuwe laag
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-11-2008 Locatie: Valkenswaard-Aalst-Waalre
|
dannydehert schreef:(ze let er teveel op in plaats van op de weg). Je zou haar, heel voorzichtig, kunnen vertellen dat ze een beetje kortzichtig is! Succes Geduld is Schoon
|
|
|
|
Ik heb donderdag de Pro Vision Gel besteld als cadeau zag ik dat er ik de Pro Vision Fog Clear Anti Fog Wipe 15 ml bijkrijg. Ik weet niet wat dit nu precies is (staat geen produktinformatie bij het artikel. -=Met Een Hamer Past Alles=-
|
|
|
|
kan je je ruit van binnen mee doen.. dit voorkomt dat je raam vochtig slaat as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
|
Ah bedankt voor het snelle antwoord. Hoevaak kan je hiermee je ruit doen? 15 ml is niet om 5x je ruit te doen bijvoorbeeld. -=Met Een Hamer Past Alles=-
|
|
|
|
geen idee.. ik gebruik het niet.. naar horen zeggen laat het een vreemde olie achtige laag achter. plus, hoevaak heb je echt last van beslagen ruiten?? ik bijna nooit as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-10-2009 Locatie: Zuid-Holland
|
Waarom eigenlijk niet de Turtle Wax Clear Vue Rain Repellant overwogen? Ik koos voor die, door deze review: http://forum.carclean.nl...vue-Rain-Repellant.aspx
Over het hoofd gezien of een bewuste keuze om die niet mee te nemen?
|
|
|
|
Eerlijk gezegt heb ik die niet zien staan (oude review). Ik kwam op het forum een aantal berichten tegen die over Rain-X of Pro Vision gingen, daarom begon ik tw twijfelen tussen beide. Zelf heb ik al de Pro Vision Scrub en die bevalt erg goed, nu alleen nog een beschermende laag er overheen. -=Met Een Hamer Past Alles=-
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-11-2008 Locatie: Goes
|
Binnetie schreef:Ik heb donderdag de Pro Vision Gel besteld als cadeau zag ik dat er ik de Pro Vision Fog Clear Anti Fog Wipe 15 ml bijkrijg. Ik weet niet wat dit nu precies is (staat geen produktinformatie bij het artikel. Even hier op inhaken: Ik heb dus de laatste tijd wél flink last van beslagen ruiten.. Vorig jaar heb ik (toen ik het ook had) een Valma anti-condens doek gehaald bij de plaatselijke toko, maar dit is werkelijkwaar een drama. Zouden deze doekjes wel werken? (of teminste: béter). Heb ondertussen al meerdere dingen geprobeerd, zoals NXT Glasscleaner (werkt eventjes), en ook de good ol' spiritus + krant truc, maar dit werkt van geen meter. Of kan ik toch beter richting de vochtvreter gaan denken, om het ergste uit de auto te krijgen? Ik vrees namelijk dat ik een kleine lekkage heb, maar heb nog niet kunnen ontdekken waar. (Plus dat ik ook weinig zin heb om honderden euro's bij de garage te dumpen om het op te sporen, aangezien de auto niet lang meer in mijn bezit zal zijn.) Alvast bedankt!
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Fog Clear werkt als een tiet, wat minder makkelijk uit te poetsen maar werkt erg goed. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Al-X schreef:Ik vrees namelijk dat ik een kleine lekkage heb, maar heb nog niet kunnen ontdekken waar. (Plus dat ik ook weinig zin heb om honderden euro's bij de garage te dumpen om het op te sporen, aangezien de auto niet lang meer in mijn bezit zal zijn.) Het is beter om de oorzaak eerst aan te pakken, anders blijf je aan de gang Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-11-2008 Locatie: Goes
|
Dat lijkt me logisch. Maar zoals ik al zei, ik vind het (persoonlijk) te ver gaan om er nog honderden euro's aan te spenderen om dit op te laten sporen. Want ik weet van ervaringen van anderen met lekkage, dat dit soms héél lastig op te sporen is (en dus verdomd duur als je het laat doen). Natuurlijk wil ik ook zelfs best wat moeite er voor doen, om het toch op te sporen, daar niet van! Ik heb ergens gelezen dat je bijvoorbeeld heel je auto even een enorme douche kan geven met de HD, om daarna aan de binnenkant te controleren waar er eventueel vocht zit? Of zijn er nog andere makkelijke manieren voor? Want misschien is het maar een heel simpel iets, dus dan kan bovenstaande van mij als loos gezeur beschouwd worden En alsnog ga ik de Fog Clear bestellen, kan altijd van pas komen!
|
|
|
|
vanochtend had ik ook ineens vochtige ramen van binnen.. nog nooit eerder mee gemaakt als dit morgen ochtend weer zo is, ga ik ook stug de vog clear gebruiken as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-6-2009 Locatie: bovenkarspel
|
even op internet zoeken naar de lekkage problemen bij jouw type auto, bij vw zijn het vaak de deurpanelen die niet goed meer afdichten en dat is eenvoudig te repareren. Gr, Michel
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 17-8-2009 Locatie: In een boomhut
|
Ik heb nu als test aan de ene kant van mijn voorruit Pro Visio Rain clear zitten en aan de andere kant aquapel. Tot nu toe bevalt me de aquapel me iets beter. De druppels lopen er wat mooier en soepeler vanaf.
|
|
|
|
Zie ik net dat ik niet de Rain-X heb, maar de Clear Vue van Turtle... In ieder geval een toppertje qua duurzaamheid en mooie afvoer van het water, vooral vanaf 75km/uur
|
|
|
|
ik ben zelf wel benieuwd tussen het verschil van turtle clear vue en provision rain clear. de provision stinkt, een soort alcohol lucht, en is vluchtig. al mijn bevindingen komen overeen met de review van de turtle variant. het zou best kunnen dat ze precies hetzelfde zijn. as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
|
Guest
|