Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Poll vraag : Wat is je favoriete Shampoo en waarom?
Keuze Stemmen Statistieken
Dodo Juice Born to be Mild shampoo 197 51 %
Dodo Juice Sour Power gloss-enhancing shampoo 12 3 %
Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated 74 19 %
Mothers Wax California Gold Car Wash 10 2 %
Wolfgang Auto Bathe 28 7 %
Meguiar's Professional Shampoo Plus 3 0 %
Meguiar's Gold Class Car Wash 30 7 %
Meguiar's NXT Generation Car Wash Shampoo 25 6 %

5 Pagina's «<345
Wat is je favoriete Shampoo? Opties
Roeland
#133 Gepost : woensdag 21 september 2011 23:02:13
Rang: Lid

Ik heb jaren met volle tevredenheid Meguiar's Gold Class shampoo gebruikt maar die raakte op en mede door de lovende kritieken op dit forum besloten Born to be Mild aan te schaffen.
Helaas kan ik er niet kapot van zijn, schuimt matig, vind hem niet super wassen en vind het eindresultaat niet beter of slechter dan Meg's.
Ga als dit flesje op is (kan nog wel even duren, had meteen een grote fles aangeschaft .....) weer lekker terug naar Meg's Gold Class.
Allemaal nieuwe pads, in alle kleuren., een heel klein beetje van de Wibra, een beetje van mezelf maar het meeste komt van Carclean.nl
<--------------------------------------
EricLC
#134 Gepost : donderdag 22 september 2011 22:42:41

Destijds begonnen et Autoglym Shampoo and conditioner: niets mis mee, schuimt inderdaad niet heel erg
Daarna Meguiar's Gold Shampoo; ook prima, ruikt wat lekkerder en schuimt wat meer.
Enige tijd terug proefflesje DDJ BTBM gekregen en ik moet zeggen, dat is toch wel een winnaar, zeker als er Purple Haze op de lak zit.
Lekkere geur, schuimt goed en tast de waslaag absoluut niet aan.
No shine, no glory........
D-J
#135 Gepost : zondag 16 oktober 2011 5:57:34

Oke, zoals toegezegd zou ik even laten weten wat ik van Meguiar's Ultimate Wash & Wax vind.
Ik moet zeggen....staat met stip in mn top 3.

Heb er nu 2 maal mee gewassen.
Geurt prima, schuimt goed, reinigt goed, laat de mit-bone goed over de lak glijden.
Ook levert het een prima glanzende lak achter, mooie sheeting.
1 nadeeltje dan, de shampoo is niet zo heel zuinig!
Maar verder een Aanrader.
--Fabia Greenline & VW Kever 1200 --

***Glanz oder gar nicht!***
basje
#136 Gepost : zondag 16 oktober 2011 14:09:24

absoluut nummer 1 is : born to be mild van dodo.
meg's gold vind ik ook goed maar zeker minder dan de dodo.
wie durft te verdwalen, vind nieuwe wegen
qatsanqat
#137 Gepost : zaterdag 24 december 2011 21:28:52

En hij is op! sceptisch 1 Gallon in 3 jaar tijd er door gedraaid. Dat wil zeggen, ik heb nog een klein half litertje in mijn fles zitten.

En nu? Ik ben erg te spreken over de Gold Class. Ik ga even mijn flesje BTBM opmaken (gelukkig maar een kleintje), dat is niet mijn sopje, die BTBM. nee
Ik heb SS&S op mijn verlanglijstje staan en die laat ik volgende week zonder verzendkosten maar 's fijn deze kant op komen.

Quattro
#138 Gepost : zaterdag 24 december 2011 21:49:13

Ik was wel erg weg van de Born to be Mild, maar ik heb nu tijdens de DJ actie de Supernatural Shampoo besteld en ik moet zeggen dat ik die echt fantastisch vind! Hij glijdt fijn, als je de shampoo voor het water in de emmer doet schuimt het goed en het pompje erbij is echt ideaal. De enige minpuntjes vind ik het ontbreken van een lekker geurtje, en dat ik nu nog met een half flesje Born to be Mild zit Whistle .
Juffer1
#139 Gepost : zaterdag 24 december 2011 22:01:08

Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

qatsanqat schreef:

hoeveel van de BTBM-stemmers hebben echt meerdere shampoos geprobeerd?)

Begonnen met Mequairs NXT wat een hele verbetering was ten opzichte van de Valma Wash & Shine.
Vandaaruit overgestapt naar de Dodo Born to be Mild, daar vandaan naar de Sour Power en nog een (mislukt) uitstapje naar de Basic of Bling shampoo.
Omdat ik in die tijd redelijk wat auto's van derden deed een gallon uit de Meq's prof serie besteld. Goede shampoo maar je mist het stukje emotie (lees geur / schuim) wat je bij een Dodo BtbM / SP wel hebt.
Van Wilma de Supernatural gehad, hele zuinige shampoo maar ik mis het schuimen wat de BtbM bijvoorbeeld wel weer doet.
Tussendoor nog een uitstapje gemaakt naar de Wolfgang Autobathe maar na 3 wasbeurten er al achter gekomen dat dat echt mijn ding niet was.

Inmiddels is de gallon Meguiar's bijna op en daarom een liter Poorboys SS&S besteld welke ook erg goed bevalt!

Mijn top 3 :
- Dodo Born to be Mild
- Dodo Sour Power
- Poorboy's SS&S
www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
Wouter B
#140 Gepost : zaterdag 24 december 2011 22:18:09

Hier ook met de Wash&Shine begonnen, welke ik tot op heden nog steeds een heerlijke geur vind hebben. Lekkerder dan BTBM en SS&S!

Gebruik nu de BTBM en bevalt echt super goed dus heb tijdens de Dodo dagen gelijk 1.5L ingeslagen hehehe

De SS&S gebruik ik niet heel vaak meer, vaak voor sopje om de velgen mee schoon te maken anders gaat het nooit meer op.
Scholl Concepts Fanboy
SkyBuMp
#141 Gepost : zaterdag 24 december 2011 22:25:26

Auto Finesse Lather vind ik erg fijn werken, grijp daar vaker naar de laatste tijd dan BTBM. lief

DB9
#142 Gepost : zaterdag 24 december 2011 23:17:57

Heb pas weer de megs gold gekocht. Blijft echt mijn favo
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil
Dennis-VR6
#143 Gepost : zaterdag 24 december 2011 23:59:59

Ik hou het de Super Slick & Suds van Poorboys. Gaat al iets langer als een goed jaar mee hier en hij is net iets verder als halverwege op. Prima dus!
Volkswagen Corrado VR6
D-J
#144 Gepost : zondag 25 december 2011 11:06:27

Auto Finesse Lather, topperrrrrrrrrja jippie
--Fabia Greenline & VW Kever 1200 --

***Glanz oder gar nicht!***
Paulus de Boskabouter
#145 Gepost : zondag 25 december 2011 12:00:06

Mijn favoriete shampoos in willekeurige volgorde:

- Super Slick & Suds van Poorboy's World
- Born To Be Mild van Dodo Juice
- Supernatural van Dodo Juice
- Sour Power van Dodo Juice (goede winter shampoo)

Grootste tegenvaller:

- Auto Bathe van Wolfgang, kan er geen vrienden mee worden niezoblij

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
DannyL
#146 Gepost : zondag 25 december 2011 18:29:17

Begonnen met Megs NXT, toen deed ik nog niet aan detailen.
Daarna CG Glozzworks geprobeerd, maar dat werd mijn vriend ook niet.
Toen Poorboys Slick Suds & Wax genomen, na een sample SS&S geprobeerd te hebben, Die gebruik ik nu vaak.
Een sample Autobathe geprobeerd, en die vind ik heerlijk werken. Daar heb ik nu een hele fle van en die wissel ik af en SS&W.

Autobathe vind ik hiervan het fijnste werken.
jeffrey rallye
#147 Gepost : maandag 26 december 2011 10:18:19

Ik vindt de Autobathe ook fijn werken!
En mooie sheeting... geniet

De CG Glozzworks vindt ik ook niet fijn werken.
Meq NXT shampo werkt op zich wel lekker.
kendo
#148 Gepost : maandag 26 december 2011 10:49:58

Sinds een paar maanden gebruik ik ook wel eens Mothers Wax California Gold Car Wash. Wast ook wel lekker, eigenlijk weinig verschil met de andere merken.

Dus of ik nu BTBM, NXT, Mothers of Poorboys gebruik, het wast allemaal wel goed. Ik gebruik ze de laatste maanden dan ook willekeurig door elkaar.
nicknameless
#149 Gepost : maandag 26 december 2011 11:20:43
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

kendo schreef:
... het wast allemaal wel goed ... Ik gebruik ze dan ook willekeurig door elkaar.

+1

Ik gebruik gewoon wat voor handen is.

Voor mijn eigen auto gebruik ik wel een willekeurige goede shampoo in de juiste dosering, hetzij uit het losse polsje, maar met beleid.

Bij andermans auto kieper ik er een scheut shampoo (om het even welke) in, daarna moet er meestal toch gekleid en gepolijst worden.

Berkant
#150 Gepost : dinsdag 27 december 2011 19:05:13
Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Voor een poets polijstbeurt gebruik ik de BTBM en bij de 1 of 2 weekse wasbeurt gebruik ik de Sour powerregels

Heb bij mijn laatste bestelling de Mothers wax california gold car wash gekregen, deze nog niet getest, voorlopig weer genoeg shampooja
zuidwest10
#151 Gepost : dinsdag 27 december 2011 19:09:33

Mijn stem geldt niet....sorry,wilde resultaten bekijken!
moeilijk,moeilijk....duragloss(Yummie,thanks joost heb een kleintje aangeschaft)britemax erg fijn maar snel OD!,Meguiar's wax and wash(jammer erg zeldzaam!)AutoBrite -Citrus perl(thanks by ivo's)
VAG rules
Jeroenn
#152 Gepost : maandag 5 maart 2012 18:22:08

Ik ben ook een aanhanger van de BTBM shampoo lief
Werkt geweldig goed, tast de waxlaag niet aan en ruikt heerlijk. Meer hoeft dat niet te zijn great
Chasake
#153 Gepost : maandag 5 maart 2012 22:03:58

Naar aanleiding van alle lovende kritieken op BTBM heb ik die ook aangeschaft terwijl ik nog een bijna volle fles Meg's NXT had staan. De BTBM is wel makkelijker meenemen naar de wasbox in z'n kleine flesje maar ik dnek dat ik de NXT prettiger vindt wassen. De BTBM lijkt minder te schuimen en vuil wat minder af te voeren dan de NXT. Als ik met de mitt over de wagen ga staan de bellen nog een beetje op het dak terwijl de BTBM al is doodgeslagen. Bij de NXT zie je ook een soort 'droge plekken' ontstaan waar de componenten van de NXT kennelijk de cohesie tussen het water opheft. Misschien is dat laatste wel helemaal niet goed hoor en trekt het de hele waxlaag aan gort, ik weet het niet knipoog.

Het blijft een gevoelskwestie en ik heb geen wash-off gehouden tussen beide shampoos. Ik vote echter wel voor de NXT.
addy
#154 Gepost : maandag 5 maart 2012 22:19:10

Ik heb vorige week ook voor het eerst de BTBM gebruikt op 2 auto's en vond het absoluut niet tegenvallen. Vond het prettig werken.
Gebruik je de juiste dosering.
Wanneer heb ik nou eens tijd voor mijn (auto) vrouw......en het zoeken naar een garage met stroom wil ook niet echt lukken, hmm.
Berkant
#155 Gepost : dinsdag 6 maart 2012 21:21:50
Detailer brons: Plaats regelmatig details.

@Chasake, volgens mij ben je nu 2 verschillende soorten aan het vergelijken exacte verschillen zullen de pro's wel kunnen vertellen maar ik meende dat er toch wel een degelijk verschil is tussen de btbm en de nxt heb ze beide maar de nxt nog niet gebruikt, zal hem de volgende keer eens testenregels
mk-us
#156 Gepost : dinsdag 6 maart 2012 22:18:29
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

@Chasake: durf hand niet voor in het vuur te steken ivm de NXT ( tov de Gold Class ) maar wellicht een interessant stukje leesvoer >>> KLIK <<< ( en lager gelegen posts )
In elk geval is het schuimen 'tussen de oren'; zegt nl totaal niks over de werking ( goed/slecht ) van de shampoo.

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
ATS
#157 Gepost : woensdag 7 maart 2012 9:14:45

Persoonlijk vindt ik het zeer moeilijk om een product boven of onder een ander product te plaatsen als er zo iets is als de beste...
Als iets voor jou werkt is het toch goed?. je moet zelf tevreden zijn over het behaalde resultaat.
Juist als 1 roept; A is het beste, en een aantal dat overnemen koop ik liever B. devil

Mensen zijn net schapen.. Er zijn een aantal mensen zeer rijk geworden op de beurs met het bespelen van dit gevoel.. Whistle
groeten toine
fantaflesdopke
#158 Gepost : woensdag 7 maart 2012 10:07:23

Ik vind dit toch echt persoonsgebonden hoor.. knipoog Ik lees hier enkele bij bij CG Glossworkz voor geen meter werkt, bij mij geeft dit het beste resultaat lief en ik heb wel een antal shampoos om mee te vergelijken :
- Poorboys ss&s
- BTBM
- Meg's Gold wash
- Gloss-it shampoo
- Smart Carwash

en voor de velgen Simoniz wash en wax
Soepergrover
#159 Gepost : woensdag 7 maart 2012 10:09:10
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Glossworkz werkt prima, maar ik vind 'm niet bijzonder.
Bovendien vind ik 'm een beetje 'muf' ruiken, dus niet prettig in gebruik.
Stofke
#160 Gepost : woensdag 4 april 2012 22:14:18
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Was al een jaar met de DDJ BTBM maar de laatste keren SS&S van Poorboy's gebruikt en moet zeggen dat ik er meer glans uit haal dan de Dodo na het wassen, zeker als ik er dan nog eens over ga met Spray & Gloss, ideale combinatie voor mij.
VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
5 Pagina's «<345
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire