Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Reinigen en beschermen van een cabriodak Opties
RobvA
#1 Gepost : maandag 30 november 2009 20:26:08
Rang: Lid

Hallo,

Binnenkort staat er een Mercedes CLK cabrio op het programma. Ik heb begrepen dat de PB Naturallook op cabrio daken te gebruiken zou zijn en dan er met PB APC en een borstel gereinigd kan worden. Is dit een goede combinatie of zijn er betere opties? Vooral kwa bescherming.

Rob
stimpy68
#2 Gepost : maandag 30 november 2009 20:28:54
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

Er is beter: Raggtop! great
Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
I'm not crazy. My mom had me tested.
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
RobvA
#3 Gepost : maandag 30 november 2009 20:31:57

Ik neem aan dat je dan deze bedoeld Adrie? "RaggTopp Fabric Protectant - 396gr" Ik neem aan dat dat een spray is..? Omdat hij in gram aangegeven wordt...

Reinigen met de PB APC is wel voldoende of is een speciale cleaner beter?
Soepergrover
#4 Gepost : maandag 30 november 2009 20:32:11
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Hey, da's een van de beter verstopte delen van de webwinkel.
stimpy68
#5 Gepost : maandag 30 november 2009 20:35:53
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

In principe kun je een APC nemen, daarna behandelen met de protectant. Het is een spuitbus. Ligt er aan of het dak erg vuil is, als het normaal vervuild is, dan is dus de APC genoeg, vaak is zelfs borstelen met een zachte borstel al genoeg en lokale plekken behandelen met APC
RobvA
#6 Gepost : maandag 30 november 2009 20:53:12

Ik heb een mailtje gestuurd wanneer de raggtopp kit weer op voorraad is. Dan gaat deze het wordenfeest bedankt voor de hulpWhistle
tinus
#7 Gepost : maandag 30 november 2009 21:49:34
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

APC+ 1:4 met ZACHTE borstel en extractor. Daarna de raggtoppset gebruiken.
Glans is een keuze wink2
W3N
#8 Gepost : dinsdag 1 december 2009 11:04:24

Ik heb voorbije zomer ook voor het eerst het cabriodak onderhanden genomen en heb hiervoor ook de RaggTopp-kit gebruikt.
Het reinigingsmiddel heb ik slechts 1x gebruikt maar heb er meteen 2 laagjes protectant opgelegd en enkele weken later nog een 3de laagje aangebracht.
Ik had bij de eerste 2 laagjes namelijk de fout gemaakt om na de protectant steeds weer meteen na te vegen met een een microvezel. Daarom nog een 3de laag en deze wat langer laten inwerken vooraleer met microvezel na te gaan.
Het water loopt mooi van de kap af.

Vermits ik nog voldoende reinigingsmiddel over heb maar de protectant bijna leeg is, heb ik me op de Meguiar's promodag de protectant van Meg's eens besteld.
Nu afwachten of ik van deze even tevreden zal zijn.

McShine
#9 Gepost : zaterdag 20 februari 2010 12:21:44

Op de spuitbus van de Meguiar's Convertible and Cabriolet Weatherproofer staat dat ik voor instructies aan de binnenkant moet kijken.

.... 1 minuut laten drogen...............

En dan?

Afspuiten met water?
Afnemen met een microvezel?
Afnemen met een katoenen doek?
weetniet
A.k.a Ralf

"A new wax layer (or layers) every 3 months is the detailing equivalent of wearing fresh undies every day. And as anyone's mother will tell them, that's really quite essential."

Don, Dodo Juice

Dibbuz
#10 Gepost : zaterdag 20 februari 2010 12:55:22
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Ik weet dat je bij de ragtopp alleen maar hoeft te verdelen, neem aan dat het met de MEgs niet anders is.

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
McShine
#11 Gepost : zaterdag 20 februari 2010 13:03:48

Toch vreemd dat ze zo de instructies eindigen?

Bij Raggtop moet je hem in de zon laten drogen, na 10 minuten kan de 2e laag erop....Simpele instructie inderdaad....

Zo'n dakje is best kostbaar, dus wil ik echt zeker zijn van mijn zaak. Ik vind het gewoon raar dat ze het over 1 minuut hebben én over stap voor stap een gebied van 40x40 bewerken, dat insinueert gewoon dat er een vervolgstap is....

Soms gaat er bij Meg wel eens iets "Lost in translation", maar ook in het Engels eindigen ze met "Allow one minute for product to dry to the touch"....weetniet
A.k.a Ralf

"A new wax layer (or layers) every 3 months is the detailing equivalent of wearing fresh undies every day. And as anyone's mother will tell them, that's really quite essential."

Don, Dodo Juice

McShine
#12 Gepost : zaterdag 20 februari 2010 15:55:39

Toch net het dak maar ingespoten, van afnemen is na 1 minuut geen sprake meer, product is dan al in de kap opgenomen.

1 tip die ik wil meegeven op basis van dat doe ik 1 x en dan NOOIT meer pas op :

Plak je ramen en carroserie af. Het spul doet wat het moet doen, en is dus zelfs met APC (ongeacht welke) zeer lastig te verwijderen. Na een verdunning van 1:2 nog behoorlijk moeten wrijven voordat het van de ramen en lak af was.

Kon ik meteen weer een nieuwe Collinite 845 laag aanbrengen........
A.k.a Ralf

Don, Dodo Juice

stimpy68
#13 Gepost : zaterdag 20 februari 2010 16:46:52

Dat je alles moet afdekken, staat op de verpakking van Ragtopp knipoog Blijkbaar laat de handleiding van Meg's duidelijk te wensen over.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire