Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Is een extractor hetzelfde als een nat/droog zuiger? Opties
Boelewapper
#1 Gepost : zondag 13 december 2009 16:24:19
Rang: Lid

Ghallow,

Is een extractor hetzelfde als een nat/droog zuiger? Ik heb namelijk wel een stofzuiger die ook water op kan zuigen (als je de zak en het filter verwijderd).

Kan ik dan de autobekleding inspuiten met Meguiar's apc, even inborstelen en opzuigen met de stofzuiger? Of is een extractor een heel ander verhaal?

Alvast bedankt.
stimpy68
#2 Gepost : zondag 13 december 2009 16:48:35
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

Een extractor is NIET hetzelfde als een nat/droogzuiger nee
een extractor heeft een pomp die reinigingsvloeistof op het te reinigen oppervlak sprayt en dan weer opzuigt.
Een nat/droog zuiger is niets anders dan een stofzuiger die geschikt is om vloeistoffen op te zuigen.

Dit onderwerp is overigens al meerdere malen aan de orde geweest knipoog
Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
I'm not crazy. My mom had me tested.
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
Boelewapper
#3 Gepost : zondag 13 december 2009 16:50:52

Maar apc op bekleding spuiten, even inborstelen en met een nat zuiger opzuigen is wel mogelijk? Dit omdat ik vaak na het stofzuigen niet helemaal tevreden ben. Altijd blijft er wat vuil en vlekken zitten.
stimpy68
#4 Gepost : zondag 13 december 2009 16:52:10
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

Een extractor spuit toch wel wat meer vloeistof op de bekleding dan jij met een sprayer kunt.... Er is dus simpelweg te weinig vloeistof om op te zuigen. Een exctrator spuit ook met meer kracht dus komt dieper in de vezels.
jim
#5 Gepost : zondag 13 december 2009 17:01:21
Detailer brons: Plaats regelmatig details.Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Ik spuit de matten nu eerst in met bv carpet cleaner, werkt het in met een carpet brush en zuig het dan op met mijn nat-droog zuiger.
Geeft een mooi resultaat.

Ik zeg niet dat je er diepe en oude vlekken mee wegkrijgt, maar om je matten bij te houden werkt het wel op deze manier.

Janus
#6 Gepost : maandag 14 december 2009 17:37:04

stimpy68 schreef:
Een extractor spuit toch wel wat meer vloeistof op de bekleding dan jij met een sprayer kunt....

Ik weet niet hoe het zit met de Carclean.nl extractor maar bij de extractors die je kunt huren bij boels of bo-rent komt echt een pisstraaltje uit het mondstuk (vergelijkbaar met een gewone sprayfles) Een nat/droog-zuiger die net zo veel zuigkracht heeft (als een extractor) om alle vloeistof en vuil op te zuigen lijkt me dus het zelfde resultaat geven....

Nogmaals, weet niet hoe het zit met de Alutec maar ik spreek hier uit eigen ervaring met zo'n gehuurd ding...
Opel Corsa 1.4 16v sport

stimpy68
#7 Gepost : maandag 14 december 2009 18:22:55

Zo'n gehuurd ding krijgt vaak weinig onderhoud en wordt mishandeld, de Alutec geeft toch meer dan een "pisstraaltje". Hou m even op de zelfde plaats en de bekleding is redelijk zeiknat.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire