|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-12-2009 Locatie: België
|
Hoi,
Vandaag ging de temperatuur een stukje boven nul en het leek me een goed moment om m'n kersverse foam lance eens uit te proberen. Helaas viel dat wat tegen, want met de foam lance op m'n karcher kwam er maar een slappe straal uit het toestel. Daardoor kon ik geen mooi schuimlaagje op de wagen toveren. Met de meegeleverde karcher spuitlans leek ik nochtans wel voldoende druk te krijgen. Ik heb wat gespeeld met de regelknoppen vooraan en bovenaan de lance, maar dat had eigenlijk geen effect.
Moet ik nog iets regelen aan de foam lance of is mijn karcher misschien te oud/zwak om er goed gebruik van te kunnen maken?
Het gaat om een karcher k502m met dus een HD foam gun.
Grtz, Joris
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-11-2009 Locatie: Herentals (B)
|
Ik heb daarnet ook voor de eerste keer mijn foam lans gebruikt (ook kärcher) en had er geen probleem mee... Zit uiteraard minder druk achter dan wanneer je gewoon met water spuit. Ik heb hem er gewoon opgeklikt en de breedte van de straal geregeld met de voorste knop en het mengsel shampoo/water met de bovenste knop. Heb Supa Snow Foam erin gedaan en dat gaf een lekker dik pak 'sneeuw' Ter info: De bovenste knop heb ik helemaal naar "-" gedraaid en dan een kwartslag teruggedraaid. BMW E92 320d - "If it doesn't shine, it ain't mine!"
Get in, sit down, shut up, hold on!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-5-2009 Locatie: zaanstad
|
ik heb een hele oude karcher 300.. en die doet het prima.. weet je zeker dat je geen knikken in je slang had? of een half bevroren leiding.. op een k2.91 heb ik een iets dikkere straal, en ben ik veel sneller door me product heen. voor mij doet de 300 het nog prima! dus denk dat de 502 het dan ook PRIMA moet doen as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-2-2009 Locatie: Kartonen Doos Onder De Brug
|
@ vampire, Je kan hem gewoon helemaal naar - draaien hoor. Dan foamt ie nog meer dan zat
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-11-2009 Locatie: Herentals (B)
|
Dat zal ik de volgende keer dan maar eens proberen ThaBird BMW E92 320d - "If it doesn't shine, it ain't mine!"
Get in, sit down, shut up, hold on!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bunschoten
|
lijkt op een bevroren tuinslang, buitenkraanleiding of hogedrukspuit(slang)
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bilthoven
|
osieke schreef:Met de meegeleverde karcher spuitlans leek ik nochtans wel voldoende druk te krijgen. Ik heb wat gespeeld met de regelknoppen vooraan en bovenaan de lance, maar dat had eigenlijk geen effect. Geen bevroren leidingen of wat dan ook, en hij heeft ook met de knoppen 'gespeeld'. Oorzaak is dus iets anders, en moet denk ik gezocht worden in de foamgun zelf Glans is een keuze
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bunschoten
|
knop naar links of rechts, of platte straal....er blijft een partij schuim uitkomen geen pisstraaltje.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-9-2008 Locatie: Zeeland
|
Misschien een zandkorreltje of ander vuiltje in de nozzle. Zie dit topic.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2009 Locatie: Belgie
|
Misschien ben je hier iets mee -->> Klikkiedoen<<--
|
|
|
|
Het effect was een beetje te vergelijken met de foto's van de gilmour foam gun in dit topic: http://forum.carclean.nl...t83/How-to--Foamen.aspx
Ik zal de kit nog eens aansluiten om te dubbelchecken.
|
|
|
|
Net wat getest...met de bijgeleverde spuitlansen van de karcher krijg ik mooie hoge druk en een gewenste straal. Met de foamlans krijg ik een miezerige straal te vergelijken met de straal op een gewone waterslang (zelfs nog wat slapper). Het lijkt erop dat de foamlans niet voldoende druk opbouwt om de gewenste straal te bekomen.
Heb een mailtje naar Carclean.nl verstuurd...hopelijk raakt dit probleem opgelost zodat ik een mooie schuimlaag kan leggen.
Grtz, Joris
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bilthoven
|
je kan proberen om te kijken of het slangetje in de fles niet blokkeert, of om te spuiten zonder slag en fles. Glans is een keuze
|
|
|
|
Heb geprobeerd zonder fles, maar met het slangetje er nog aan. Dat gaf geen verschil. Is dat slangetje vastgelijmd of zit het gewoon los?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-5-2009 Locatie: Zoetermeer
|
ik heb het idee dat het slangetje niet gelijmd zit, het zit er op geschoven, de kartelrandjes zorgen ervoor dat ie niet los schiet. maar ik zou er niet teveel mee rotzooien ik mag aannemen dat je garantie heb, anders ff de reactie van Carclean.nl afwachten, probeer als je iemand met hetzelfde merk hogedrukreiniger weet of ie bij hem of haar wel doet, weet je gelijk of het aan je hogedrukreiniger ligt.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2009 Locatie: Belgie
|
ik ben net eens gaan zien, ik heb dus een Karcher 520M, maar dacht als ik me niet vergis dat de K502M dezelfde druk geeft. Ik heb vrijdag ook voor de eerste maal de foam lans gebruikt en die gaf dus wel een dikke schuimlaag. Dus denk niet dat het aan uw HD reiniger zal liggen.
|
|
|
|
Bij deze een update voor wie het interesseert: op vraag van Carclean.nl heb ik de lans teruggestuurd. Men heeft vastgesteld dat er iets niet klopte en nu ben ik in blijde verwachting van een vervanger die het er hopelijk beter vanaf brengt. Carclean.nl verdient dan ook een flinke pluim voor een snelle en correcte service die mijn verwachtingen heeft overtroffen!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-5-2008 Locatie: Zevenaar
|
Het kan nog steeds aan je hogedruk reiniger liggen.. maar is het inmiddels opgelost? Of wat is de status?
|
|
|
|
Ik heb intussen een vervanger gekregen, maar heb die wegens het vriesweer nog niet kunnen testen. Nog eventjes geduld dus. Carclean.nl bevestigde wel dat er iets scheelde met de lans die ik eerst had gekregen. Er bleek iets te ontbreken waardoor er geen druk werd opgebouwd in de lans.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-4-2009 Locatie: Lokeren
|
dus 9/10 kansen zal het wel in orde zijn nu.. We wachten af naar je antwoord! Vince
|
|
|
|
Nog een laatste update: ik heb vandaag van de iets hogere temperatuur gebruik gemaakt om de wagen eens volledig te wassen, incl. foamen en de nieuwe lans doet het perfect. Ik kon een mooi laagje schuim leggen en wat was me dat een plezier. Nu nog wat experimenteren met de verhoudingen...de fles ging er nogal vlotjes door.
|
|
|
|
Guest
|