• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Woensdag detaildag

Soepergrover

Soeper Moderator
Medewerker
Tester of Bling
13 mei 2009
7.164
223
Omgeving Breda
Nadat Denny_84 en ik laatst de roze/rode VW Polo van de vriendin van Denny weer een beetje toonbaar rood hebben kunnen krijgen,
was het op de laatste woensdag van 2009 tijd om de Passat van Denny eens onder handen te nemen.
Hiervoor had Denny de beschikking over een ruime, verwarmde (!) hal van zijn werk.
Of ik ook tijd en zin had om daar dan mijn Focus ook ff te doen? Nou, ehm, tuurlijk... :-"

's Ochtends vroeg de auto's gewassen in een wasbox een paar straten verderop. Voordeel van deze tijd van het jaar is dat het daar dan niet zo druk is.
Nadeel is dat je gedurende het ritje van drie straten terug naar de hal weer het nodige vuil op je auto rijdt.
Na dit ook weer verwijderd te hebben, zijn Denny en ik de auto's gaan kleien met Poorboy's klei en Spray&Wipe 1:1.

Denny was wat rapper dan ik en was in no-time bezig de Passat te voorzien van blauwe striping.
pc300242.jpg


Er zaten wat swirls op.
pc300248o.jpg


Testspotje gedaan en begonnen met een rondje Monello Mezzo op een witte kompressorpad.
pc300251.jpg


Daarna finishen met Monello Finale op lichtgroen. Na polijsten kreeg de Passat een mooie blauw-paarse gloed.
pc300250.jpg


Vervolgens Black Hole en daarna Collinite 845 met de DAP.
pc300253.jpg


Nee, aan de bandjes is niets gedaan.
pc300257.jpg


Ook maar een minder geslaagde poging ondernomen om iets van een reflectie foto te maken. Epic fail.
pc300259.jpg



Zelf ben ik met mijn Focus bezig geweest. Doel van de dag was voor mij eigenlijk om de auto weer goed beschermd te krijgen
en wat testertjes te proberen die ik heb gehad. De motorkap heb ik gebruikt om wat testspots te maken met resp. SSR2 en Monello Mezzo.
Ik heb een lakkleur waarop swirls wat lastig te spotten zijn. Op zich een voordeel, maar als je ff in de gelegenheid bent om met je DAP
te prutsen misschien wat minder.
Op de negen maanden oude Focus zitten inmiddels wel wat lichte krasjes. Met SSR2 op een witte CCS pad waren deze zo pleitos.
SSR2 zou dus prima op mijn lak moeten werken. Mooi.
Dan nog het testertje Mezzo dat ik van Carclean heb gehad proberen op een witte kompressor. Hierbij eenzelfde resultaat,
waarna ik de rest van de motorkap hiermee heb behandeld, gevolgd door Finale op een lichtgroene kompressor.
De rest van de wagen heb ik gedaan met Professional Polish op een zwarte pad.
Daarna Jet Seal 109 aangebracht en na even wachten getopt met Collinite 845.
Nog de velgen behandeld met Rimwax en toen was de tijd alweer ver om.

pc300249.jpg


pc300252.jpg
 
Joost en Denny he.

Ik heb trouwens begrepen dat Collinite 845 helemaal niet zoveel bescherming biedt als wordt gezegd. :-"
Kreeg een berichtje van Denny dat zijn linkervoorkant inmiddels in puin ligt. :sob:
 
Inderdaad, mooi resultaat.
Die passat is een mooi voorbeeld van hoe je velgen het resultaat beinvloeden. Zet onder die VW een stel propere velgen en het zal een enorme opkikker geven aan die auto.
 
corsawim zei:
Inderdaad, mooi resultaat.
Die passat is een mooi voorbeeld van hoe je velgen het resultaat beinvloeden. Zet onder die VW een stel propere velgen en het zal een enorme opkikker geven aan die auto.

De vorige keer dat ik de Passat zag, zat er mooi lichtmetaal onder. Voor de winter zit er zwart staal onder.
 
Prachtige ruimte idd, met dito resultaten!
Goed idee die Jetseal 109, m'n EX-P is bijna erdoor dus wil ook is overstappen op deze.
Moet ie natuurlijk wel te bestellen zijn, zie 'm nergens meer in de shop staan :(
 
wolfgang deep gloss paint sealant een idee?
ik heb hem hier, alleen nog niet geprobeerd, alleen op de tv:)^
 
Mooi werk weer mannen. De volgende keer wel een PM-metje naar mij he?
Wat is dat nou met dat spatbord Denny? toch geen schade gereden hoop ik
greetz
 
BlackPassat zei:
Mooi werk weer mannen. De volgende keer wel een PM-metje naar mij he?
Wat is dat nou met dat spatbord Denny? toch geen schade gereden hoop ik
greetz
Ik lees net je verhaal in het andere topic Denny (ik werd er fijntjes op gezwezen)
greetz
Johan
 
Mooi gedaan weer mannen! Maar 1 tip: niet zo polijsten als op de foto's, denk aan je rug!
 
Ze zijn weer winterklaar die auto's :heart_eyes:

En pak het opstapje naast je op de foto's... ga zitten, en denk om je rug :ja
 
ThaBird zei:
Zit er hier al 5 maanden op hoor :)^

En nu zit het op een of ander muurtje/paaltje of op een andere weggebruiker die tegen de zijkant van Denny's Passat heeft gezeten. :rules
Zoveel bescherming biedt het nou ook weer niet. ;)