|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Ik heb de Zymöl met meedere waxen getest. Grote waxtest.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 31-10-2008 Locatie: Beilen
|
Leonneke schreef: Verder de Carbonwax gebruikt. Prima wax. Smeert gemakkelijk. Gemakkelijk uit te buffen. Mooie glans. Precies het verhaal dat je beschrijft. Maar wat ik reeds opmerkte. Zo zijn er tientallen. Prima product maar "over the top" qua prijs. Ik bedoel dus slechts te zeggen dat het een prima product is, maar de verhouding prijs-kwaliteit is op z'n minst licht uit verhouding.
Tja, naar mijn bescheiden mening geldt dat voor de meeste waxen. Laten we eerlijk zijn, zodra je voor een potje wax meer als, zeg 50 euro moet betalen, dan heb je toch eigenlijk een steekje los? En dat nog even los van het feit dat we niet één, nee, het liefst zoveel mogelijk van dat soort potjes in de kast willen hebben staan. Maar dat is inherent aan de hobby. Een hobby mag geld kosten, toch? Leonneke schreef: Bovendien vind ik de carbon-wax niet iets extra's geven. De enige wax die ik tot nu toe wat "mooier" vond dan alle anderen is de Dodo Supernatural. Kijkt wat "natter"............ Heeft voor mij weer als nadeel dat ik nauwelijks kan zien wat ik behandeld heb op m'n witte lak.
Volgens mij is de carbon-wax bedoeld voor donkere auto's. Aan de andere kant vind ik het zelf sowieso moeilijk om te zien welke wax "natter" glimt. Neem de test van nicknameless waar hij naar verwijst in dit topic, ik kan op die foto's echt niet zien welke wax mooier, natter of harder glimt. Leonneke schreef: Dibbuz heeft laatst een stukje Fuzion op mijn witte auto gezet. Prachtige wax, maar ook weer heel moeilijk te zien of je alles geraakt hebt. Natty's en Colli is veel beter te zien waar die zit. Weer lastiger uit te poetsen. Kortom, Zymol is prima in mijn optiek, maar niet per definitie beter. De groene cleaner-wax behoort voor mij tot de categorie "out"...
En zo heeft iedereen gelukkig zijn of haar eigen voorkeur en ervaring
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-5-2008 Locatie: Maastricht
|
Nu de 'exclusieve waxen discussie' toch weer een beetje aan de gang is wil ik hier ook nog iets over kwijt.
Ik weet van mezelf dat ik nogal gevoelig ben voor merkproducten, vooral exclusieve merken. Hierdoor heb ik me dus 2 waxen van Swissvax aangeschaft. Tim had me er al voor gewaarschuwd dat ze niet onder zouden doen voor een wax als de Dodo SN of iets in die richting. Ondanks dit heb ik ze toch gekocht, niet omdat ik Tim niet geloofde maar meer omdat ik het met mijn eigen ogen wilde zien. Ik heb nu een aantal keren met deze waxen gewerkt en om eerlijk te zijn ben ik nog niet echt overtuigd. Voor het aanbrengen van deze wax heb ik de bijbehorende applicator pads gebruikt die overigens #(#&%#()($) zijn van kwaliteit. Het aanbrengen vond ik gewoon niet lekker gaan. De, overigens veel te dure pads, werken gewoonweg niet lekker en ook de wax vind ik moeilijker aan te brengen dan bijvoorbeeld weer de Dodo SN. Verder hebben dit soort dure waxen vaak nog een handleiding ook, waar ik gewoon geen tijd voor heb. Aanbrengen, curen, afnemen en vervolgens het liefst 3 uur in de volle zon laten staan waarna de wax zou moeten gaan 'zweten'. Vervolgens weer afnemen...
Qua duurzaamheid... Volgens mij doen ze ook echt niet onder voor een Dodo of een Fuzion, hoewel ik over de Fuzion tot nu toe ook niet echt te spreken ben. Misschien heeft het ermee te maken gehad dat ik de Fuzion tot nu toe altijd over de Collinnite845 heb aangebracht, maar na een week of 5 was er van beading al niet meer veel sprake.
Ik denk dat ik over een tijd alle waxen eens naast elkaar ga gebruiken en er dan vooral op ga letten welke het makkelijkst te verwerken is. Dit is voor mij toch ook wel een belangrijke factor. Detailen moet fun zijn, als je je constant staat te ergeren tijdens het opbrengen van een wax is de fun er snel af, ongeacht het merk dat op het potje staat...
Misschien dat ik dus over een tijdje wel een aantal waxjes in de verkoop gooi.....
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-1-2009 Locatie: Gelderland
|
Snap helemaal wat je bedoeld Xizer. Ook ik ben gevoelig voor exclusieve merken. Om Swissvax hangt een sfeertje van exclusiviteit wat mij aanspreekt. Ik ben al snel geneigd te denken dat het een top product moet zijn zonder het ooit getest te hebben. In mijn achterhoofd blijf ik mezelf wel de vraag stellen: " Ben ik in de marketingtrucs van Swissvax getrapt? Of heb ik het beste wat er te krijgen is voor dit geld? "Ik heb besloten een potje Supernatural 2.0 (30ml om te testen) van DJ aan mijn volgende Carclean.nl bestelling toe te voegen. Ik zou graag nog een wax aanschaffen om te vergelijken. Ik weet alleen niet zo goed welke wax. Natty´s van PB kost veel minder, dat zou misschien niet zo´n eerlijk vergelijk zijn. Weet iemand nog een wax die ik in een kleine hoeveelheid (moet wel betaalbaar blijven) aan kan schaffen om te vergelijken met Supernatural en Swissvax Concorso en Saphyr?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 31-10-2008 Locatie: Beilen
|
LB schreef:Ik heb besloten een potje Supernatural 2.0 (30ml om te testen) van DJ aan mijn volgende Carclean.nl bestelling toe te voegen. Je mag mijn potje gratis en voor niets overnemen. Ik heb er twee keer een auto mee gedaan en er zit nog ruim voldoende in. Indien belangstelling graag een PM
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-1-2009 Locatie: Gelderland
|
Top. Ik ga je een PM sturen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-11-2008 Locatie: Valkenswaard-Aalst-Waalre
|
Hoi Maja & Xizer; We lijken eigenlijk allemaal op dezelfde lijn te zitten. Ik ben het in elk geval eens met de stelling dat detailen "fun" moet zijn en blijven. Juist dat is voor mij een reden om verschillende waxen te gebruiken. Soms vind ik het eigenlijk best leuk als de wax moeilijker af te nemen is. Dat geeft een echt gevoel van "poetsen"...... Voor mijn eigen auto vind ik een aantal zaken belangrijk: - Voor mij betaalbaar - Liefst een wat grotere pot - Een zo groot mogelijk percentage Carnauba - Liefst een wax met een "kleur" - Goed zichtbaar bij aanbrengen - Gemakkelijk op de pad aan te brengen - Geur vind ik totaal niet belangrijk - Curen moet goed zichtbaar zijn ........... - Zo weinig mogelijk cleaners tot geen cleaners in de wax ( moet lekker kunnen stapelen ) ......... Bovendien vind ik het prettig als je een wax ook enkele uren kunt laten zitten zonder in de problemen te komen. Soms heb ik er ineens tabak van en ga ik verder met het stofzuigen van de stoelmatten ............. Ik koop overigens eigenlijk ook geen waxen ( meer ) die duurder zijn dan een band van de auto Geduld is Schoon
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-5-2008 Locatie: Maastricht
|
Leonneke schreef: Ik koop overigens eigenlijk ook geen waxen ( meer ) die duurder zijn dan een band van de auto Dan hangt het er natuurlijk ook nog een beetje vanaf welke maat en merk band je hebt he...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Franeker
|
Aaah, 1 band voor mijn auto, is bijna even duur als een potje uhm... even kijken: Supernatural in houten verpakking En dan moet ik er nog drie Onder andere daarom heb ik me al voorgenomen om geen extreem dure waxen aan te schaffen. Daarnaast met mijn kilometertrage vindt ik het ook onnodig om er zo'n dure wax op te smeren, aangezien er ook goedkopere zijn, die een even goede werking hebben. "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-5-2009 Locatie: zaanstad
|
heeft iemand enig ervaring met de zymol creame wax? gezien ik deze voor een redelijke (goedkoop worden ze nooit) prijs over kan nemen (nieuwe 8 oz 236ml pot) ?? as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
|
Guest
|
Carclean.nl forum layout is ontworpen door FlairePowered by YAF |
YAF © 2003-2009, Yet Another Forum.NETDeze pagina is gegenereerd in 0,311 seconden.