|
|
Rang: Lid Lid sinds: 2-1-2010 Locatie: Noorden van Limburg
|
Hoi! Vanochtend om half 10 begonnen, en om half 6 klaar. Met de buitenkant dan.... Hoezo beginneling? Het zal vast niet helemaal geweldig zijn, hoor. Maar omdat ik met deze auto echt niets kon verpesten (zag er niet uit, ook al zie je dat niet echt op de foto's), meteen maar de DAP geprobeerd.  Al merk ik wel dat ik inderdaad beter nog eventjes naar Dr Dap kan gaan voordat ik mijn eigen auto onder handen neem. Voor:      Na (jammer genoeg werd het al donker, en de auto werd vochtig...):    Kijk! Geen swirls!  Vond het echt geweldig om te doen, jammer dat ik dit niet als werk kan doen. Wel opvallend dat er ERG veel mensen zijn die het interessant vinden wat je doet, en waarom je dat doet. Totdat ze resultaat zien dan, dan willen ze ineens dat je hun auto ook doet, haha. Life's challenges are not supposed to paralyze you, they're supposed to help you discover who you are. -Bernice Johnson Reagon-
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-5-2008 Locatie: Maaseik (BE)
|
Ziet er op het eerste zicht goed uit. Maar je mag gerust wat grotere foto's plaatsen hoor.  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-5-2009 Locatie: zaanstad
|
indd, grotere foto's, en swirlvrij is helemaal zo een oude mondeo, erg bijzonder! as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-12-2008 Locatie: mierlo
|
Mooi resultaat voor de 1e keer
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-1-2009 Locatie: Zeist
|
Het zal vast wel gelukt zijn, maar met alle respect op, deze foto´s zie ik geen resultaat. Zoals eerder aangegeven volgende keer grotere foto´s.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-7-2009 Locatie: Temse
|
Het lijkt mooi gelukt te zijn, maar het is inderdaad vroeg donker nu
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-9-2009 Locatie: Bruchterveld
|
Lijkt zeer geslaagd te zijn en vooral voor de eerste keer No Risk No Fun!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-10-2009 Locatie: Zuid-Holland
|
Leuk om te lezen dat je begonnen bent Wat heb je allemaal gedaan? alleen maar gedapt, of ook nog bijv. je banden of bumpers of gewaxt?
|
|
|
|
Nou ik heb de foto's wat groter gemaakt, ze zijn gemaakt met mijn telefoon, dus sorry voor de bagger-kwaliteit... GMToyota: Ik heb het volgende gedaan: * Gewassen met Dodo Juice BtbM shampoo * Velgen en trims gereinigd met PB APC * Gekleid met Mothers Wax kleiset (een hele claybar erdoorheen, liet hem steeds vallen grrrrr) * Monello Mezzo & Monello Finale op DAP * PB Black Hole op DAP * PB EX-P Sealant op DAP * Collinite 845 op DAP Velgen kon ik niet in de wax zetten, heb geen velgenwax. Heb ze wel behandeld met Mothers Mag&Aluminium polish. De uitlaat en grille trouwens ook. Verder alle trims in de PB Trim Restorer gezet, want ze waren grijs, nu weer zwart. Volgens mij was het dat wel zo'n beetje. Is het normaal dat je de neiging hebt om mensen te gaan meppen omdat ze met hun vettige vingertjes aan je auto komen, trouwens??? Life's challenges are not supposed to paralyze you, they're supposed to help you discover who you are. -Bernice Johnson Reagon-
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-11-2009 Locatie: Purmerend
|
Sanne schreef:Is het normaal dat je de neiging hebt om mensen te gaan meppen omdat ze met hun vettige vingertjes aan je auto komen, trouwens??? Yep... volkomen normaal! Assumption is the mother of all fuck ups.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Voor je velgen kun je gerust een gewone wax of sealant gebruiken. Probeer de Collinite eens.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-9-2009 Locatie: Bruchterveld
|
Zoals ik net had gelezen heb je de Dodo Juice shampoo wel aangeschaft, lekker ruiken hè. No Risk No Fun!
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Leuk dat je het zelf geprobeerd hebt Sanne! Heb je de wieldoppen met de Mother's alu polish gedaan? Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Dank je, Soepergrover: goede tip! Janhenduk: Geweldige shampoo die BtbM! Life's challenges are not supposed to paralyze you, they're supposed to help you discover who you are. -Bernice Johnson Reagon-
|
|
|
|
Dibbuz: Ja, heb de wieldoppen met Mothers Mag&Aluminium polish gedaan. Werkte prima voor zover ik dat kan beoordelen als leek. En ik kon aan deze auto weinig verprutsen, dus daarom maar gewoon geprobeerd. Ben een ongeduldig typje... Life's challenges are not supposed to paralyze you, they're supposed to help you discover who you are. -Bernice Johnson Reagon-
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Het is geen ramp natuurlijk maar je wieldoppen zijn geen ongelakt aluminium/rvs dus het is eigenlijk niet voor bedoeld. Er zit gewoon blanke lak op en je kan het ook als lak behandelen, even een tipje  Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Aha, dat is een goede tip inderdaad! Life's challenges are not supposed to paralyze you, they're supposed to help you discover who you are. -Bernice Johnson Reagon-
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-7-2009 Locatie: De Meern
|
Ziet er goed uit, zeker voor de eerste keer. Vergeet niet dat we allemaal een keer zijn begonnen. Gelukkig is dit een forum waar een ieder respect heeft voor elkaar en elkaar helpt.
Keep up the good work!
|
|
|
|
Oei, is het zo erg? Als het een iets minder respectvol forum was geweest had ik de wind van voren gehad... Thanks voor het compliment, zal zeker proberen het goede werk vol te houden! Life's challenges are not supposed to paralyze you, they're supposed to help you discover who you are. -Bernice Johnson Reagon-
|
|
|
|
Nog even wat foto's 'by day'.....:    Life's challenges are not supposed to paralyze you, they're supposed to help you discover who you are. -Bernice Johnson Reagon-
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-1-2010 Locatie: Nijverdal
|
Ziet er netjes uit! Ik mis alleen een beetje banden dressing Is die kras aan de rechterkant nog minder zichtbaar geworden?? Loud pipes save lives.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-7-2009 Locatie: Temse
|
Wat mooi zo "by day", veel betere foto's
|
|
|
|
Dank u! Johnsdale: Helaas is de kras niet minder zichtbaar geworden. De auto is ooit gekeyed en ontzettend slecht gerepareerd (door de vorige eigenaar), vrees dat ik er niets meer aan kan doen... Life's challenges are not supposed to paralyze you, they're supposed to help you discover who you are. -Bernice Johnson Reagon-
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-9-2009 Locatie: Amersfoort
|
Ziet er mooi uit voor je eerste detail hoor! Volgende keer je bandjes ff dressen
|
|
|
|
Tja, heb nog geen bandendressing... Life's challenges are not supposed to paralyze you, they're supposed to help you discover who you are. -Bernice Johnson Reagon-
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 10-7-2009 Locatie: Provincie Zeeland
|
" Gekleid met Mothers Wax kleiset (een hele claybar erdoorheen, liet hem steeds vallen grrrrr "
Persoonlijk zou ik je klei dan meteen weggooien en altijd zorgen dat je een stuk als reserve voorradig hebt. Als een clay op de grond valt, sluit je ook het zand in wat eraan blijft kleven en er vervolgens weer (intensief) ermee kleien. De positieve eigenschap van klei is dat er vuil aan blijft kleven wanneer je ermee over de lak beweegt. Andersom werkt dat dus ook: als je de klei (meer dan eens) laat vallen, dan pikt de klei vuil op van het oppervlak waarop je deze liet vallen...
Ik heb dit ook door schade en schande moeten leren (met een spons, strekking van het verhaal blijft hetzelfde uiteraard).
|
|
|
|
Dat heb ik ook gedaan, daarom is er een hele claybar doorheen gegaan. Vond het blijkbaar heel moeilijk om hem niet te laten vallen. Maar hele goede tip! Life's challenges are not supposed to paralyze you, they're supposed to help you discover who you are. -Bernice Johnson Reagon-
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-1-2010 Locatie: Almere
|
 Heel netjes! Ben zelf ook nog een overduidelijke beginner, auto pas 1x serieus gedaan maar met cheape troep. Nu ik zie wat voor resultaat te behalen is, toch ook maar eens goed spul kopen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Echt netjes voor je eerste detail beurt! Waren heel populair dit type Mondeo, je ziet ze nu niet veel meer. Export? Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
|
Guest
|