|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-9-2009 Locatie: St-Truiden, belgië
|
Wat doet een mens in de winter, als er niet buiten te komen valt? Ik hou mij bezig met prullen zoals hieronder, want stilzitten en voor de tv hangen is niet mijn ding. Ik had nog een kapotte MF washmitt liggen die het na 3x gebruiken begeven heeft. Zoals je kan zien, naad gelost en vanbinnen dat "vlies" helemaal stuk:   Ik vond die washmitt wel goed van vezel, bijna identiek of zelfs identiek aan "the bone" spons. Toen zag ik nog een oude spons liggen.  En van het één komt het ander. Spons past juist in de wasmitt, goed naar 1 kant persen.  De schaar erin.  Dan de naad dichtnaaien, men verkoopt garen dat beter tegen water kan dan de gewone garen. Als je niet kan naaien, vraag het aan de vrouw des huizes of ze wil helpen. En niet te zuinig zijn, genoeg hechtingen maken.  En zo had ik nog een bruikbare spons ipv 2 dingen die ik anders in de vuilbak zou gooien.   Simpel, gratis en slechts 30min. werk. Gisteren gebruikt voor het autowassen, ze blijft heel en in vorm en kan goed sop opnemen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-11-2008
|
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-4-2009
|
Creatief en goed idee. Dit ga ik ook proberen tegen de tijd dat m'n washmitt toe is aan vervanging. Opel Omega 2.0 16V Onyx Opel Omega 3.0 V6 Executive Irmscher
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-2-2009 Locatie: Kartonen Doos Onder De Brug
|
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Dat is nog eens een slimme zet! Tip van flip: als je de boel gaat naaien, draai het geheel binnenste buiten en sla een klein randje van de buitenkant om. De twee zijden tegen elkaar aan en dan groot gedeelt dichtnaaien. Geheel buitenste binnen, spons er netjes in rossen ( flexibel genoeg om door zeer klein gaatje te krijgen ) en dan laatste stukje dichtnaaien. Zodoende zit grootste gedeelte van de stiknaad aan de binnenzijde en zal minder snel los gaan tijdens gebruik. Tevens is de lak beschermd tegen het gestikte naadje en ziet het er strak uit. Ijzergaren ( nee geen echt ijzer ), is oersterk ( krijg je niet door 2'en getrokken met blote handen ( ook niet proberen, je zal eerder een vinger afsnijden! )) en zodoende blijft geheel langer heelhuids  M.b.t. het voldoende 'hechtingen' , laat de vrouw des huizes 'm onder de naaimachine doen, veel sterker en gelijk steken die niet losgaan. // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Geweldig! Goed gedaan man! Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: Doetinchem
|
Leuk idee hoor
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Haha! Geweldig Jim. Dat zijn nu eens goede tips!  I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-11-2008 Locatie: Valkenswaard-Aalst-Waalre
|
Zeer creatief. Mijn complimenten. Je zou eventueel ook nog wat oude MF doeken kunnen gebruiken ......... Hoewel die vezels weer wat anders zijn. Maar goed, aangezien je niet graag stil zit, proberen waard. Leuk en goed idee van je in elk geval! Geduld is Schoon
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Haha, geinig. Netjes gedaan hoor.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-9-2009 Locatie: Amersfoort
|
Hahaha 1 woord GEWELDIG
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 30-8-2008 Locatie: Landgraaf
|
Fantastisch gedaan. Je moet er maar op komen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-9-2009 Locatie: St-Truiden, belgië
|
Thanx. Ik vind het zelf leuk om zulke dingen uit te proberen, en het helpt tegen de verveling tijdens de winterperiode Vond het leuk dit te delen met anderen, want het kost je niks en je kan oudere spullen nog een 2de leven geven. Het is nu een kleine versie van "the bone" geworden @ mk-us: Ik heb idd speciale garen gebruikt, zo was ik zeker dat het niet na 2 wasbeurten al zou gaan lossen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bilthoven
|
top voor elke detailer Glans is een keuze
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 2-5-2009 Locatie: Hoogvliet
|
Mini-bone Geweldige oplossing Ik ben zo geboren, wat is jouw excuus? Detailer in wording, tips zijn altijd welkom My life's a joke, they just got the punchline wrong!
|
|
|
|
Guest
|
Carclean.nl forum layout is ontworpen door FlairePowered by YAF |
YAF © 2003-2009, Yet Another Forum.NETDeze pagina is gegenereerd in 0,327 seconden.