Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Dana(SpeeDJ) en Dennis: Wash & QD+ Opties
Dibbuz
#1 Gepost : zondag 17 januari 2010 14:58:36
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Eigenlijk geen showoff maar anders zou het "Hebben we nog wat gedaan topique" een hele pagina met foto's kunnen vullen wink2

Vandaag met Dana de Leon en de Golf gewassen en voorzien van een laagje QD+.

Een paar sleutelwoorden: KOUD!, wind, loopneus, hardnekkig..... en opgelucht jippie

De velgen heb ik met de Bilberry gedaan, na 4x (met washmitt) zit hier en daar nog steeds wat dus van het voorjaar gaan ze er lekker onderuit.
Wielkasten en bandjes met APC 1:4, gewassen met Wolfgang Bathe, QD+ eroverheen en mijn lederen stuur met Gliptone gedaan.
Wat een superspulletje is dat toch zeg!lief

Het valt niet zo op door de grijze lak maar de Leon was goor.... echt niet normaal (voor mijn doen dan):
Velg:

Glans? Waar? (Dana kwam na de voor foto's)

Ook de bandjes worden vies:

Lekker foamen, daar kwam al erg veel vuil mee vanaf. Niet te geloven dat er nog mensen zijn die het nut er niet van in zien surprised

Na:

Zo.... nu maar hopen dat het niet meer gaat sneeuwen voor de komende weken zodat de Leon redelijk schoon blijft als ik naar Lelystad af reis wink2

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
ivo's
#2 Gepost : zondag 17 januari 2010 15:36:55
Rang: Lid
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

da's weer ff een lekker gevoel hè, auto weer enigzins schoon na al die drab ja
hopen dat ik dinsdag even tijd heb om de Lupo ook wat te verwennen....
New detailing project: Silver Beetle Highline

(SOLD!)

"Gek zijn doet geen pijn" - rodders

Soepergrover
#3 Gepost : zondag 17 januari 2010 15:39:03
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Moet een hele opluchting zijn om die prut weer van de auto's te hebben.

Hebben jullie het afspuiten van de foam nog met de HD gedaan of met een gewone waterstraal?
McShine
#4 Gepost : zondag 17 januari 2010 15:40:26

Heerlijk schoon!

Maarruh , die achterbumper van Dana's GTI, is dat het BlackWOW -testgedeelte van Carclean? Staat zoveel mooier als de bumper rood is, met alleen de diffuser zwart...

Tis maar een ideetje, maar naar mijn mening een enorme vooruitgang.

A.k.a Ralf

"A new wax layer (or layers) every 3 months is the detailing equivalent of wearing fresh undies every day. And as anyone's mother will tell them, that's really quite essential."

Don, Dodo Juice

Dibbuz
#5 Gepost : zondag 17 januari 2010 15:46:57
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Met de HD hebben we het afgespoten. Het was ook niet bedoeld als test maar je ziet gewoon veel troep met de foam meekomen.

Jammer van die bumper maar die hoort zo volgens mij?

Bastard of Bling!
DKBM
#6 Gepost : zondag 17 januari 2010 15:51:41

Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

De bumper is inderdaad origineel. Veel GTI-eigenaren laten alleen het 'verzonken' stuk grijs en laten de rest van het grijze vlak wel spuiten in de wagenkleur. Ik heb het ook regelmatig andersom gezien: 'diffuserdeel' wel gespoten, rest ongespoten, hetgeen vanaf de zijkant gezien beter past bij de grijze stukken voor het achterwiel
Vrienden noemen me Martin
GMToyota
#7 Gepost : zondag 17 januari 2010 16:27:16

Goed om te lezen dat de gliptone je bevalt. Ruikt het nog lekkerder dan je leather stuff knipoog.

Citaat:
Lekker foamen, daar kwam al erg veel vuil mee vanaf. Niet te geloven dat er nog mensen zijn die het nut er niet van in zien surprised

Hier is er zo eentje: snowfoam... useless. Jammer dat hij zo'n conclusie trekt, ook al heeft hij bijv. geen SSF of Hilt Hamber's foam gebruikt. boos
Op dit forum zijn zoveel foto's beschikbaar van voor- en na het foamen, als bewijs dat het écht werkt. Jammer dat ze daar geen NLs kunnen lezen, ik had graag hiernaartoe verwezen.

Beide auto's lijken wel spiegels trouwens! great damn..
Dibbuz
#8 Gepost : zondag 17 januari 2010 16:33:04

Foam weekt het los en zorgt ervoor dat zand en ander grof vuil omringt wordt door zeep zodat je het afspoelen/afspuiten veilig gebeurt.
Beter een zandkorrel met zeep afspuiten dan een zandkorrel zonder zeep.

Zorgt Snowfoam ervoor dat je meer kans op krasjes krijgt of minder? Meer sowieso niet, misschien maakt het geen zak uit maar ik denk dat het wel uitmaakt.

Bastard of Bling!
Snitser
#9 Gepost : zondag 17 januari 2010 16:58:05

Nice dennis,.ik zou vandaag ook aan de slag. heeft hier echter alweer gesneeuwd...
aron225
#10 Gepost : zondag 17 januari 2010 17:08:18
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

vandaag toch ook weer de foam lans gepakt.
ik had de achterkant gefoamt.. toen er iemand van een ander forum langskwam om ff een praatje te maken..

kort daarna kwam zijn dochtertje huilend, ze hebben me gepest..

ik gaf de foamlans aan het kind van een jaar of 7, en die heeft de rest van me auto gefoamed..

heeel veel bende eraf, je zag de rotzooi eraf druipen, meneer zei ook: ik dacht dat zoiets geen nut had, en alleen om mee te spelen was, maar nu zie ik dat het echt werkthehehe
as for me no more sigs.. im not cool like that.
InSPiRE
#11 Gepost : zondag 17 januari 2010 17:17:31

Biede wagens zien er weer goed uit.

Even reactie op het foamen: Ik heb vandaag na 3 weken vorst/sneeuw/pekel mijn auto ook weer eens kunnen doen. Gefoamed met lance van CYC met Bilt-Hamber. Bij het wassen viel me op (ondanks dat ik al een tijd de foam gebruik) dat mijn washmitt bijna niet vies werd. Het gebruik van foam in de winter is echt nuttig!
Seat Leon (2012)
jeffrey rallye
#12 Gepost : zondag 17 januari 2010 18:59:07

Nice!
B.K.
#13 Gepost : zondag 17 januari 2010 19:41:13
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

Hij ziet er weer goed uit Dennis!

Dana's Gti ziet er ook fantastisch uit ja

Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
SpeeDJ
#14 Gepost : maandag 18 januari 2010 0:25:38
Rang: V.I.P.

Dank u dank u, hij is inderdaad weer schoon en glimmend!hehe

Mijn achterbumper is inderdaad origineel en dus van super-testbaar Black WOW kunststof LoL en ik vind daar niks mis mee...ik vind vaak dat gepruts aan auto's het model niet ten goede komen, vandaar.
B.K.
#15 Gepost : maandag 18 januari 2010 10:11:42
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

Ik vindt het wel wat hebben in kunststof, kleur is natuurlijk ook mooi. Maar het is weer eens iets anders + je hoeft je nu niet in alle bochten te wringen om de onderkant te polijsten hehe

Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
ThaBird
#16 Gepost : maandag 18 januari 2010 10:59:16

Dibbuz schreef:

Zorgt Snowfoam ervoor dat je meer kans op krasjes krijgt of minder? Meer sowieso niet, misschien maakt het geen zak uit maar ik denk dat het wel uitmaakt.

Maakt niet uit of het nu echt veel reinigt of niet, tis gewoon leuk lief lief
rodders
#17 Gepost : maandag 18 januari 2010 11:19:17
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailerReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

Beide wagens staan er weer perfect bij, mooi gedaan.

Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
Angelique
#18 Gepost : maandag 18 januari 2010 11:24:11

Ze zien er weer stralend uit! great
Alfa Romeo 155 2.0 TD - Kleur Blue Spazio
VroemGTI
#19 Gepost : dinsdag 19 januari 2010 15:43:27

Hoi Dibbuz, ik heb de foto's van de GTI even gekopieerd en gebruikt op het Autoweek GTI-topic. Mooi om te laten zien hoe een foamlans werkt.
Wij zijn bezig een meeting/clinic bij jullie te plannen met de forum-leden van "Het grote GTI V en VI-topic". Nu al 21 aanmeldingen...

Als mijn "geweldige" Kärcher HD-reiniger weer gerepareerd is, dan moet ik ook zo'n ding hebben!
Xcorpion
#20 Gepost : donderdag 28 januari 2010 0:40:00

Heerlijk spul om mee af te werken die QD+ lief

Gebruik het ook enige tijd met volle tevredenheid! Vraagt iets meer werk dan een gewone QD maar het resultaat is ernaar..
Ook op een even coat padje gesprayd en zo ingewreven?

Vraagje: Welk borsteltje gebruik je om je banden mee te ontvetten samen met apc?

Knap resultaat Dennis cool
Dibbuz
#21 Gepost : donderdag 28 januari 2010 9:02:03

Op de Even Coat gesprayd en dan verdelen, ideaal!

De borstel is van Mother's, geweldig ding:
http://www.carclean.nl/product/...Brush_156000_100578.aspx

Bastard of Bling!
qatsanqat
#22 Gepost : vrijdag 29 januari 2010 8:58:20

Hee Dennis, begrijp ik nou dat jij eerst de banden inspuit (met APC neem ik aan?) en ze afborstelt en daarna de foam er op zet? En veeg je toevallig ook eerst al langs de velgen of niet?
Dibbuz
#23 Gepost : vrijdag 29 januari 2010 9:16:11

Normaal gesproken foam ik eerst en dan de rest, nu waren eerst de bandjes aan de beurt. Het had een reden, weet alleen niet meer waarom wink2

Bastard of Bling!
nicknameless
#24 Gepost : vrijdag 29 januari 2010 10:02:14
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Dibbuz schreef:
Het had een reden, weet alleen niet meer waarom wink2

Euhhh, volgens mij had je schade gereden. Iets met sneeuw en een stoeprand

LoL

Dibbuz
#25 Gepost : vrijdag 29 januari 2010 11:37:31

Dat was niet de reden hehehe

Bastard of Bling!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire