|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Ster van de Elfsteden
|
Ik heb op mijn rechter kop lamp een aantal krasjes zitten. (zaten er al op bij aanschaf) Iemand enig idee hoe te werk te gaan? (kon niet echt iets vinden, of heb er finaal overgeen gelezen) Het zijn niet extreem diepe krasjes, maar kunt ze wel voelen met je nagel.    "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-5-2009 Locatie: Etten-Leur
|
Probeer het eerst eens met een polijstmiddel Jeroen, als je daar geen resultaat mee behaalt kun je altijd nog denken aan wetsanden. Nobody expects the Spanish Inquisition!
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Mee eens is! Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Dankjewel Dennis. Dat doet de amateur goed als de meester het met hem eens is. Nobody expects the Spanish Inquisition!
|
|
|
|
Goh, daar noem je wat! "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: Omg. Deurne (NL)
|
even zomaar een gedachte, maar miss meg's Plastix...? heb namelijk ook wat krasjes in de kunstof koplampies van de lupo... van polijsten met Monello werden ze erg statisch, maar werd het niet veel beter...?! New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
|
Nou ja, kijkend naar me collectie heb ik eig, best een nadeeltje Staat 0,noppes aan polijstmiddelen hier. Of ik moet de garage induiken op zoek naar een flesje commandand En of Meg's Plast-X zou gaan werken... Geen idee. "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
|
iemand die dit toevallig wel weet..? zijn we allebie miss geholpen  New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
|
Denk dat dat flesje moeilijk doet. Dit staat op de site: "Deze eenvoudig te gebruiken gel herstelt snel optische helderheid op zowel harde als flexibele, doorzichtige kunststof onderdelen. PlastX verwijdert eenvoudig oxidatie, chemische verwaarlozing, vervuiling, vlekken en kleine krasjes op het oppervlak."Opzich niet gek om te hebben, want daar krijg je je koplampen altijd wel helder mee volgens mij als ze netjes in nette staat zijn. "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
|
miss eerst polijsten met DAP en redelijk grove pad+polish, daarna Plast-X...?! New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Als je dan toch geen polijstmiddelen in huis hebt  , bestel dan een Monello set of Poorboys en ga hier mee aan de slag. Andere optie is de (dure) optie van Wolfgang. Wolfgang Plastik Lens Cleaner Step IWolfgang Plastik Lens Glaze Step IIWolfgang Plastik Surface SealentHier een voorbeeld van wetsanden en polijsten met SSR produkten.  - Ik ben niet goed, ik ben niet beter, ik ben de beste - Niemand is perfect. "Mag ik mezelf voorstellen? Ik ben niemand"
|
|
|
|
Weet je wat het is... Ik heb gewoon weg geen tijd voor heel de auto te "polijsten" voor mij neemt dat zo enorm veel tijd in beslag dat ik het niet afkrijg, of er geen zin meer in heb. Dus daar kort geleden afscheid van genomen. Gewoon normaal detailen en lekker veelste lang (dag) bezig zijn vind ik leuk om te doen. Dan glimt die daarna gewoon als een tierelier. Misschien de "testkit" van pb maar afwachten dan "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-1-2009 Locatie: Stiens
|
Mischien kun je hier wat mee klik 1klik 2All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition".
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
 Met de hand is het zeer lastig, zowel met PlastX als met polijstmiddel. Je ontkomt niet aan een machinale behandeling. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Ik heb nog wel een nette Bosch PEX 400 AE (excentrische schuurmachine) achter de hand hoor. Is nog nooit mee geschuurd, maar moest toen een Dap hebben "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-1-2010 Locatie: WVL
|
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-7-2009 Locatie: Franeker
|
Je mag gerust eens een weekendje mn DAP lenen met wat pads, mocht je acute detail-drang krijgen... En anders kunnen we m ook wel eens samen aanpakken als je wilt, dan kun je in een dag een boel doen. Als hij dan 1x netjes is kun je hem idd zonder machine en veel polijstmiddelen wel netjes houden (moet je m niet door de wasstraat beuqen uiteraard...  ) Je was weer lekker onderweg gisteravond trouwens.
|
|
|
|
Haha ja, nu is het een overweging he.... Of 100 rijden in zijn 5 met veel toeren of ietsjes doorpakken en lekker cruisen in de 6de versnelling  (al reed ik wel iets sneller dan 100, want volgens mij reedt jij dat En die dotjes tussengas zijn ook wel lekker! "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-7-2009 Locatie: Franeker
|
Idd, gewoon 95-100 op de cruise, en we zien wel wanneer we thuis zijn. Maar als je een keer wat wilt doen roep je maar eens.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bilthoven
|
Marsellus Wallace schreef: Glans is een keuze
|
|
|
|
maar deze jongen heeft dus géén rotary..... New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
|
ivo's schreef:maar deze jongen heeft dus géén rotary..... Maar woont wél in Brabant. Etten-Leur is nooit ver weg Nobody expects the Spanish Inquisition!
|
|
|
|
haha, dát is waar...  New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-12-2008 Locatie: Assen
|
Het is wel te sanden, daarna polijsten. moet je even tijd voor nemen, of een pb doen. we kunnen altijd wel wat regelen
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 17-8-2009 Locatie: In een boomhut
|
En Eindhoven is nog dichter bij. Laat aar iets weten als je de AEG wilt gebruiken.
|
|
|
|
Om even terug te vallen op mijn krassen in de koplamp, Foto's doen het helaas niet meer. Maar er zaten wat duidelijke krasjes in. En kom ik dit net tegen op de site, Check: http://www.carclean.nl/p...ration_Kit__101710.aspx
Zou dit iets zijn? "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-5-2010 Locatie: Hilversum
|
even een vraag tussen door die hier meer te maken heeft. worden alle polijst stappen (met de ssr serie of monello) vervangen door een plastic polish zoals plastX? of gebruik je plastx alleen als laaste final stap? groeten Bart
=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.
=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met hetzelfde resultaat.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-11-2009 Locatie: Midden Nederland
|
De Mothers die ik heb is een hele fijne polish met nauwelijks een korrel. Ik neem aan dat dat bij de PlastX ook zo is. Er is zeker een polijstende werking, maar die wordt aangevuld met een hoog percentage polymeer. Juist die polymeer heb je nodig bij de eindafwerking als "filler" en om de bescherming tegen UV te geven. Kunststof is van zichzelf zacht en laat zich daardoor op meerdere manieren herstellen / corrigeren. Met een grover middel kan je snel diepe krassen compenseren, maar nooit mooi afwerken. Met een zachter polijstmiddel kan correctie net zo goed, duurt alleen veel langer. Polijstmiddelen met polymeren zijn voor de eindafwerking, de polymeer zit in de weg als je nog echt wilt corrigeren. Hans How wonderful it is that nobody need wait a single moment before starting to improve the world. Anne Frank
|
|
|
|
Guest
|