Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

ruiten dampen aan Opties
koertie
#1 Gepost : vrijdag 22 januari 2010 17:45:22
Rang: Lid

mijn ruiten dampen steeds aan.
als ik mijn verwarming niet opzet, dan dampen mijn ruiten binnen de 5minuten aan.

heb ze al enkele keren na elkaar gekuist, maar dit helpt niet.
gebruik de meg's glasscleaner en de dodo glasdoek.

wat zou dit kunnen zijn? mijn doek vettig ofzo??
mk-us
#2 Gepost : vrijdag 22 januari 2010 17:49:46
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Je interieurfilter aan vervanging toe ?
Provision anti-fog daarna er op doen.

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
geert dr
#3 Gepost : vrijdag 22 januari 2010 17:52:46

Staat de frisse luchttoevoer aan of staat de schakelaar op de recirculatiestand ?
Als de recirculatiestand opstaat krijg je condensvorming!
mk-us
#4 Gepost : vrijdag 22 januari 2010 17:59:01
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Vochtslurper onder je stoel zetten ( niet de mooiste beste oplossing maar werkt wel )

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Paulus de Boskabouter
#5 Gepost : vrijdag 22 januari 2010 18:33:29

Ik heb hetzelfde probleem gehad met onze A2, maar er bleek water in het interieurfilterhuis te lopen door een verstopt regengootje. Mischien ook even checken?

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
tinus
#6 Gepost : zaterdag 23 januari 2010 17:50:52
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

Eerst ff zoeken op het forum... KLIK

ja
Glans is een keuze wink2
Werner
#7 Gepost : zaterdag 23 januari 2010 21:04:58

Om dit te voorkomen heb ik in de auto van mijn vrouw een ontvochtiger geplaatst: klikkie

Aangezien haar auto altijd buiten staat was deze ook gevoelig voor condensvorming aan de binnenzijde. Met zo'n ontvochtiger onder de stoel of op het dashboard geen beetje last meer van.
Het handigste is om 2 van die zakken te hebben; eentje voor in de auto, een tweede die in huis gedroogd kan worden na gebruik.
john 623
#8 Gepost : zondag 24 januari 2010 1:19:51

Mede door de sneeuw blijven de matten vaak nat waardoor er vocht in de auto blijft zitten.

schrobber
#9 Gepost : woensdag 3 februari 2010 22:55:39

Heeft iemand ervaring met rain-x anti-fog voor de binnenkant ?
Jeroen
#10 Gepost : woensdag 3 februari 2010 23:39:35

http://www.pingi.eu/

Werkt echt! Is getest door meerdere collega's van me LoL

"2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"

Tim
#11 Gepost : donderdag 4 februari 2010 0:03:06
Rang: Moderator

schrobber schreef:
Heeft iemand ervaring met rain-x anti-fog voor de binnenkant ?

Ik wel, maar van een hele tijd terug. Ik denk dat de werking vergelijkbaar zal zijn met de Provision Anti-Fog. wink2
I'm the Master of Bling!
ThaBird
#12 Gepost : donderdag 4 februari 2010 14:17:53

Daar ik zelf snachts veel rij vind ik het persoonlijk niet aangenaam die antifog middelen op de vooruit.

Is gelijk een vetlaagje en de lantarens langs de weg geven dan een hinderlijke flare.

Maar voor je zij ruiten great

stimpy68
#13 Gepost : donderdag 4 februari 2010 14:35:10
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

Helemaal eens met ThaBird great Ik wil die goedjes ook niet op mijn voorruit. Ik blijf er bij dat als je ruiten binnen no time beslaan je een vochtprobleem in je auto hebt. Bij bepaalde weersomstandigheden heb ik er af en toe even last van. Auto starten, even de Climate Control (zonder airco aan) op stand "voorruit" en dan blaast deze met stand 9 tegen de voorruit, binnen een minuut is de boel weer zichtbaar.
Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
I'm not crazy. My mom had me tested.
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
Peter-WRX
#14 Gepost : vrijdag 5 februari 2010 13:16:11

Tegen beslagen ruiten is het net wel goed om de airco aan te zetten, omdat je dan droge lucht tegen de ramen blaast waardoor deze binnen enkele seconden vrij zijn.
mvg,
Peter
stimpy68
#15 Gepost : vrijdag 5 februari 2010 13:49:43
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

Dat snap ik, ik gaf alleen even aan dat ik het even zonder deed, trouwens, met de temperaturen van de afgelopen weken werkt je airco niet, de meesten werken pas boven de 5 graden boven nul knipoog
Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
I'm not crazy. My mom had me tested.
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
mk-us
#16 Gepost : vrijdag 5 februari 2010 14:08:06

Al brand ie wel bij sommige auto's, airco heeft dan echt nog steeds een winterslaap hoor knipoog
Maar zoals hier eerder vermeld staat: nu heeft 'iedereen' wel wat meer last van vocht, maar als continue is ... effies verder kijken kan dan geen kwaad

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire