|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-11-2009
|
Suzuki AltoJob description: Schoonmaken interieur en wassen exterieur.Ik had een dagje vrij en nu het nog mooi weer is wou ik optimaal gebruik maken van mijn dag. Dus wassen! Het betreft de Alto van mijn overbuurman. De Alto wordt goed gebruikt: mijn overbuurman heeft twee kleine dochtertjes. Je kunt je waarschijnlijk wel voorstellen hoe vies hij van binnen was!  Als eerste heb ik de auto helemaal leeg gehaald; de ergste rommel weg. De laatste keer dat hij goed schoongemaakt is, was vorige herfst (ook door mij overigens). Het exterieur was ook echt vies, hij was meer zwart dan geel. Ben ongeveer 1,5 uur bezig geweest met het stofzuigen en schoonmaken van de binnenkant: de ramen, de deurpanelen, de dorpels, het dashboard, etc etc. Hierna heb ik de auto goed afgespoten; de wielen, de wielkasten (voor zover de Alto dat heeft) en de rest van de auto. Hierna met APC aan de slag geweest: de raamrubbers waren behoorlijk groen, de wiel(kast)en, de tankdop en -klep, etc. Hierna met twee-emmer-systeem (schoon sop, de geweldige PB shampoo) en m'n twee washmitts de Alto weer helemaal geel gemaakt. Daarna het nodige afdrogen en afwerken. Ook weer zo'n 1,5 uur. Genoeg gekletst, de foto's: ViesExterieur      Afspuiten APC en detail brush    APC en wielen schoon Interieur        Veel van de vervuiling in het interieur is op de foto's niet zo goed te zien. Het is er iig nu uit! Op de foto's is ook te zien dat op enkele kunststofdelen kleverige rotzooi zat, dat is er met APC heel makkelijk afgekomen. Zie foto's schoon. Bij de foto's achterin had ik de bodem al grof stofgezogen. Vandaar dat er niet veel vuil te zien is, later heb ik ales goed stofgezogen, zie ook foto's schoon. SchoonInterieur           ExterieurNa het wassen  Na het drogen         ConclusieDe Alto is weer helemaal schoon, de overbuurman blij en ik heb weer een heerlijke dag gehad (plus een zakcentje verdiend)! Allemaal bedankt voor het lezen, graag commentaar. Grtz, Daniël aka BMW4Life 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Dat ziet er goed uit! Was wel erg vies. Vooral het interieur vind ik echt super geworden! Nice job Wil ook graag beginnen, maar hier in de provincie Groningen blijft het maar vriezen Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-6-2008 Locatie: Alblasserdam
|
Keurig Daniël! Deze Alto kon inderdaad wel een beurt gebruiken! Vrienden noemen me Martin
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Die kon idd wel een wasbeurtje gebruiken zeg! Nice! Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Thanks allemaal! Het valt wel op hoe schoon de kentekens al waren he? Dat komt omdat die nieuw zijn en er pas sinds gisteren op zitten 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-10-2009 Locatie: Hilversum
|
Netjes  Mijn tip voor de eigenaar zou zijn om de stootstrips voor-, zij-, achterkant eraf te halen, hier knapt die enorm van op, voorbeeld: http://www.autoweek.nl/i...04abca4b57399c8be0d5.jpg
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-6-2009 Locatie: Zundert
|
Daar heb je een hoop werk aan gehad voor zo'n kleine auto. Hij ziet er nu wel weer picobello uit. Echt mooi om te zien hoe zo'n autootje na een goede detail beurt er enorm van opknapt. Mijn complimenten heb je.
|
|
|
|
BlackTwist, cor707 schreef:Netjes  Mijn tip voor de eigenaar zou zijn om de stootstrips voor-, zij-, achterkant eraf te halen, hier knapt die enorm van op, voorbeeld: http://www.autoweek.nl/i...4abca4b57399c8be0d5.jpg
Daar heb je een hoop werk aan gehad voor zo'n kleine auto. Hij ziet er nu wel weer picobello uit. Echt mooi om te zien hoe zo'n autootje na een goede detail beurt er enorm van opknapt. Mijn complimenten heb je.  Bedankt! Dat is ook zo leuk aan dit vak! Bedankt! Ik zal het doorgeven. Toch is het hier wel handig, die stootstrips. Zitten helemaal geen deuken in de Alto.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-9-2009 Locatie: Bruchterveld
|
Super gedaan. Je had zeker eer van jouw werk. No Risk No Fun!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 2-5-2009 Locatie: Hoogvliet
|
Een goede wasbeurt doet echt wonderen Ik ben zo geboren, wat is jouw excuus? Detailer in wording, tips zijn altijd welkom My life's a joke, they just got the punchline wrong!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-7-2009 Locatie: De Meern
|
Ziet er weer lekker fris uit, top!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-6-2009 Locatie: Gouda
|
Ik dacht even dat het 2 verschillende wagens waren, maar het zijn gewoon 2 verschillende wieldoppen. - Sinds kort zonder Dreft.... -
|
|
|
|
ANI schreef:Ik dacht even dat het 2 verschillende wagens waren, maar het zijn gewoon 2 verschillende wieldoppen. Ssst niet zeggen Bedankt voor de reacties!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-2-2009 Locatie: Kartonen Doos Onder De Brug
|
Interieurtje zou wel eens een extractor beurtje kunnne gebruiken van de zomer. Verder mooie resultaat behaalt daar
|
|
|
|
ThaBird schreef:Interieurtje zou wel eens een extractor beurtje kunnne gebruiken van de zomer. Ben ik zeker met je eens. Wie weet in de toekomst! Thanks voor advies.
|
|
|
|
Guest
|
Carclean.nl forum layout is ontworpen door FlairePowered by YAF |
YAF © 2003-2009, Yet Another Forum.NETDeze pagina is gegenereerd in 0,359 seconden.