|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-5-2009
|
Hier dan ook maar even een verhaaltje over mijn project.. Zoals in het topic van mijn collectie al een beetje naar voren kwam is mijn volgende project een Citroen Xm Multimedia. De multimedia is een speciale uitvoering waar er 50 van zijn gemaakt. Deze specifieke Multimedia stond in Frankrijk op de sloop om te eindigen als een klompje staal. Ze was van linksachter geraakt door een andere auto. Op een goede dag met 2 vrienden naar frankrijk vertrokken met een auto ambulance en de dame opgehaald... In eerste instantie voor sloop, maar al snel bleek ze nog prima te redden! Sindsdien is de dame gestript, recht getrokken, nieuw scherm gemonteerd, volledig kaal geweest en volledig gespoten.. Het lakwerk is een aantal keer niet naar mijn zin geweest, maar we zitten nu op een niveau waar ik toch wel blij van kan worden! Deze dame gaat heel weinig kilometers maken en binnen slapen! Hieronder wat foto's voor hen die het leuk vinden: In Frankrijk nog op de sloop net opgeladen:  Veeeeeeeeeel krassen:  Het interieur (alleen op deze 50 geleverd):  En de schade:  Volgende stap uiteraard bij de spuiter op de trekbank:  Weer netjes recht:  Nieuwe scherm er op:  Gestript om naar de spuiter te gaan:  In volle voorbereiding:    Jammer genoeg ging niet alles in een keer goed:  Motorkap niet strak:  En een foto van Multimedia 30 (vooraan) en nummer 46 (achteraan)  Voor zover even de foto's nu. Donderdag weer bij de spuiter geweest en de auto is eindelijk goed kwa lakwerk.. Na een keuring bij het RDW zal hier weer een update volgen! Nu het leuke werk: opbouwen en poetsen! Aangezien het meeste spuitwerk al weer van september is en de auto in de oven is geweest, kan ze gerust meteen in de wax volgens de spuiter Zodra er vorderingen zijn op het gebied van lak, of als ik nog vragen heb zal ik ze zeker schieten!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-7-2009 Locatie: De Meern
|
Mooie klus! En weer een specifieke gered van de ondergang. Het wachten is op het eindresultaat. Top werk hoor! Groeten
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-6-2009 Locatie: Zundert
|
Mooi hoor, dat er mensen zijn met zo'n passie voor hun merk dat men dit er allemaal voor over heeft. Geweldig om te zien dat het qua plaat en spuitwerk weer is zoals het hoort. Kijk al uit naar de nieuwe pics wanneer de dame helemaal opgemaakt is. Old but still sexy zullen we maar zeggen. Dit gaat een mooie verschijning worden, daar durf ik wel een glaasje Bilberry op in te nemen...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2008 Locatie: Mijdrecht
|
Waarom stond dit op de sloop?? Die schade linksachter kan daarvan niet de rede zijn dat ziet er reparabel uit. Alfa 147 2.0 T-Spark Distinctive, Eibach Pro System -30mm - tentar vie non battute Gasten die "muziekjes" zetten over race filmpjes sporen niet helemaal!
|
|
|
|
In Frankrijk dus wel! Voor de verzekering maakt het zonder taxatie natuurlijk niets uit dat het een unieke versie is.. Die zien het als een auto van 12 jaar oud. De auto is door de expert daar total loss verklaard. Vervolgens is daar dan procedure dat je als eigenaar de auto kwijt bent en het kenteken door de verzekering al wordt vernietigd.. Vervolgens gaat die naar de sloop als oud ijzer. Gelukkig kwam die bij een giga sloperij die hem nog op internet heeft geplaatst.. Zo kwam ik aan het adres en ben ik haar gaan halen! Kenteken is dus ook niet meer bestaand, wat voor nederland verder geen probleem meer is. Zolang je maar kunt aantonen dat die ooit in Frankrijk ingeschreven is geweest.. Behalve het optische is er technisch ook al veel gedaan. Wat o-ringen vervangen, grote beurt gedaan, distributie compleet met alle span en looprollen vervangen en ook alle spanners en looprollen van de multiriem inclusief de multiriem zelf.. Als het goed is kan ze er idd weer tegenaan straks! Wel leuk om te vermelden: Deze multimedia is de eerste waar we nog extreem veel kabelbomen tegen zijn gekomen in de auto. Alle auto's zijn namelijk voor de verkoop aan particulieren gestript door Citroen Frankrijk. Bij deze hadden ze blijkbaar even geen zin meer Wat er al wel aan poetswerk is gedaan: De xm had blijkbaar bij iemand gestaan die gek was op hout bewerken: het interieur lag letterlijk een laag houtstof in.. Veel stofzuigwerk later zag het er al beter uit, maar nog niet top.. Toen nog een paar uur met de extractor door het interieur en het tapijt was werkelijk weer als nieuw! Ik sta iedere keer weer versteld van de kracht van een extractor.. Na een paar zeer smerige bedrijfsberlingo's heeft het apparaat ook dit keer wonderen verricht! Marco
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
@ Xsara Coupe: deze Multimedia uitvoering had toch ook een computer achterin met een centraal geplaatst scherm? Fantastische auto! Veel succes met alles! Een vriend van mij heeft een 2.5TD12 Exclusive in parelmoer wit. Komt ook uit La France. Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
|
Dat had de auto origineel wel.. Die computers zaten er alleen in toen ze werden gebruikt voor vip vervoer door citroen Frankrijk. Toen ze werden verkocht in 1999 is alles er eerst uit gehaald en zijn ze verkocht als gewone exclusives.
Achter de bekleding enzo ligt nog wel de complete kabelboom!
Ik heb wel de officiele software kunnen bemachtigen, dus het is nog niet uitgesloten dat er ooit weer een computer in komt!
Een 2.5td is een geweldig sterke wagen, maar kent jammer genoeg ook veel problemen..
Marco
|
|
|
|
Bedankt voor de info! Klopt inderaad van die problemen, lekke cilinderbussen al bij 60.000 km......Daarvoor had hij een 2.1TD12, en die had precies hetzelfde probleem. En de vierde versnelling synchro gaat gauw stuk. Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-11-2009 Locatie: Elsloo
|
Filmpje XM MultimediaVoor het geval je hem nog niet kon.... A.k.a Ralf "A new wax layer (or layers) every 3 months is the detailing equivalent of wearing fresh undies every day. And as anyone's mother will tell them, that's really quite essential."
Don, Dodo Juice
|
|
|
|
Leuk filmpje! Er is toch veel veranderd in korte tijd. Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
|
Ik zag in een ander filmpje een zwarte dop of iets dergelijks in de hoedenplank, wat is dit? Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Franeker
|
Paulus de Boskabouter schreef:Leuk filmpje! Er is toch veel veranderd in korte tijd. Nou inderdaad! 11 jaar geleden, toen was ik 15 En als ik zie wat er nu allemaal is. Staat ook een mooie openklappende koelkast telefoon in dat filmpje "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-6-2009 Locatie: Breda
|
Wat was de nieuwprijs eigenlijk van de Multimedia? Stond deze nog boven de Exclusive?? Bijna goed is toch fout!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-9-2009 Locatie: Bruchterveld
|
Mooie klus en zo ook weer een exclusief item gered. No Risk No Fun!
|
|
|
|
Zwarte bobbel op de hoedenplank was een grote speaker daarin.
Nieuwprijs was voor zover ik weet gelijk aan een exclusive. Zijn ook aan consumenten verkocht als exclusives omdat ze in de fabriek voor verkoop weer gestript zijn van alle computers. Blijft dat er maar 50 auto's zijn in die kleurencombinatie. Het interieur is alleen voor die 50 gemaakt en dek leur zat alleen op die 50 xm's..
|
|
|
|
Bedankt! Ik vind het een super interessante auto, heb altijd een zwak gehad voor de XM. Mooi desing, en rijd heerlijk. Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-11-2008
|
Wat een mooie auto, en die techniek cooolllllllllllllllllllll
|
|
|
|
Leuk al die reacties!
Kan zelf ook niet wachten tot ze volledig gepoetst in mijn garage staat! T wachten duurt nu wel erg lang.. Wacht al sinds augustus tot de spuiter er klaar mee is..
|
|
|
|
En even een update hier: ZE STAAT IN MN GARAGE! Nu nog de dame opbouwen.. Door wat medische probleempjes nog heel even uitstel, maar het spuitwerk is eindelijk goed Kan niet wachten tot ze helemaal klaar is! Heb in de tussentijd weer heel wat nieuwe xm onderdelen van oa marktplaats bij elkaar kunnen sprokkelen dus deze dame gaat echt helemaal geweldig worden Foto's volgen zodra ik er weer mee aan de slag ga!
|
|
|
|
Geweldig! Kan niet wachten op de foto's! Echt een pracht wagen. Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-9-2009 Locatie: Haulerwijk
|
Heej Xsara Coupe, niet zo erg actief op de forum's he! Nog een update over de multimedia's?? Op forum's als Martijn-GTi of CitroMarty, vrienden noemen mij gewoon Martijn... Mijn fotosessie's en Autopoetsfoto's!Dad: Citroën 2CV Club '82 | Citroën 2CV Charleston '87 | Citroën CX 2400 Pallas '78 | Citroën BX 19 GTi '91 | Citroën XM 3.0 V6 Multimedia '98 I: Citroën BX 19 GTi '92 | Citroën BX 14 Rallye '87
|
|
|
|
Haha, dat klopt Zoals je wel door had heb ik het behoorlijk druk.. Vriendin die ver weg woont, een auto die ik op aan het bouwen ben die toch VEEL meer tijd inneemt dan ik dacht, een studie, een drukke baan... Maar voor de liefhebbers hier weer een update: Het is toch echt de bedoeling 17 april de auto zijn primeur te laten beleven op de sleutelmeeting van de xm-club! Hierbij nog wat foto's zoals ze nu staat.. Nu is het eerst RDW, dan afbouwen en dan genieten! Het interieur is op 3 deurpanelen na helemaal af. Die 3 deurpanelen zijn in mijn ogen het probleem ook niet!        Marco
|
|
|
|
Word al zeer mooi! Wat is het toch een prachtige wagen. Als ik geen Audi zou rijden dan zou ik XM rijden. Heb echt een zwak voor die wagen. En ook zo'n mooi detail: het tweede achterruitje, krijgen de passagiers achterin geen koude nek met open achterklep. Die van mijn kameraad heeft dat ook. Volg je project met grote interesse. Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
|
Ik vind een xm een heeeerlijke auto, heeft voor mij alleen 1 nadeel: korte rugleuning.. Eigenlijk ben ik er iets te lang voor.. Verder echt super auto's! Tis niet voor niets dat ik er 3 heb Sinds afgelopen december heb ik ook een extractor en dat is echt ideaal zeg! Ik heb een Karcher Puzzi.. Super apparaat. De vorige eigenaar had een halve houtzagerij achtergelaten in het interieur.. Niet echt fijn in combinatie met al het beige! Als je de matten schudt ligt er zonder overdrijven een bergje houtstof! Paar weken terug lag het hele interieur er nog uit.. Toen heb ik alle tapijt, dus ook onder de stoelen, met de extractor behandeld.. Heb 2 volle reservoirs water er doorheen gejaagd! Maar het resultaat is werkelijk schitterend! De achterbakbekleding moet nog schoongemaakt.. Ook dat gaat helemaal goedkomen! Marco
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-9-2009 Locatie: Haulerwijk
|
Ziet er goed uit marco! Op forum's als Martijn-GTi of CitroMarty, vrienden noemen mij gewoon Martijn... Mijn fotosessie's en Autopoetsfoto's!Dad: Citroën 2CV Club '82 | Citroën 2CV Charleston '87 | Citroën CX 2400 Pallas '78 | Citroën BX 19 GTi '91 | Citroën XM 3.0 V6 Multimedia '98 I: Citroën BX 19 GTi '92 | Citroën BX 14 Rallye '87
|
|
|
|
Voor diegenen die dit volgden, het project is niet stil komen te liggen, maar gaat wel veel langer duren dan gehoopt..
Ik heb zelf een aantal weken geleden een aanrijding van achteren gehad in mijn dagelijkse auto. Ik had mijn voet op de rem en de klap (afgeladen sprinter met 40 km/uur achterop) heb ik niet zien aankomen. De C5 had door de trekhaak totaal geen vervormingen, de klap is wel volledig op mijn nek gekomen. Gevolgen: een zware whiplash die zich ook tot in mijn hoofd uit weet te breiden.. Veeeeeeeeeeel hoofdpijn, concentratieverlies, nekpijn, misselijk, duizelig en wazig zien..
Vandaar dat er lange tijd geen update is geweest/zal zijn... Geen zorgen, zodra het komt gaat deze dame weer in volle glorie de wegen op!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-4-2010 Locatie: Overloon
|
Beterschap.... en succes met dit mooie project!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-9-2009 Locatie: Over den IJssel
|
Mmm, heftig zeg maar mooi dat je nu weer aan de slag gaat/kan! --Fabia Greenline & VW Kever 1200 --
***Glanz oder gar nicht!***
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-5-2008
|
Sterkte man, dit zijn geen grappige dingen.. hoop dat je volledig kunt herstellen!
|
|
|
|
Heel veel beterschap gewenst! Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-4-2009
|
Beterschap gewenst, hopelijk herstel je snel en kan je in goede gezondheid je mooie project afmaken.  Opel Omega 2.0 16V Onyx Opel Omega 3.0 V6 Executive Irmscher
|
|
|
|
Dank allen voor de leuke reacties.. Ik hoop dat het herstel spoedig gaat verlopen, maar tot nu toe gaat dat nog erg langzaam...
Erge tegenvaller want het is nu juist het ideale detailingseizoen!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-4-2010 Locatie: Oosterbeek
|
Sterkete en heel veel beterschap. Hoe is het met de C5? Als de trekhaak de klap heeft opgevangen zou ik de chassisbalken/bevestigingspunten van de trekhaak wel even (laten) controleren. Zou niet de eerste zijn bij een aanrijding van achteren en dat er op het oog niets te zien is. Maar wanneer men de mat van de kofferbak aan de kant doet een lelijke vouw over de bodem van de kofferbak ziet lopen. Heeft de Brandweer er geen cabrio van gemaakt gezien je aangeeft nekletsel te hebben? In iedergeval heel veel sterkte en hopelijk kun je snel weer met de XM aan de gang. Driving a: Twilight Blue Metallic '91 Mitsubishi Colt C52 1.5 12V GLXi Super TopDriving a: Sophia White '89 Mitsubishi Lancer C77 1.8 8V GLXi 4WD
|
|
|
|
Guest
|