Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Welke merk is beter? Meguiar's of Mothers Wax? Opties
lausbub
#1 Gepost : maandag 25 januari 2010 17:10:01
Rang: Lid

Hoi,

Ik wil spullen kopen maar zit te twijvelen om het merk: Meguiar's of Mother Wax.

Wie heeft er ervaring in deze merken?

gr Marcel
Tim
#2 Gepost : maandag 25 januari 2010 17:14:11
Rang: Moderator

Welkom op ons forum Marcel. knipoog

Mothers Wax is over het geheel gezien in kwaliteit net wat beter dan Meguiar's, maar is qua assortiment weer wat beperkter.

Aan welke producten zit je te denken?
I'm the Master of Bling!
GMToyota
#3 Gepost : maandag 25 januari 2010 17:15:38

Beiden zijn respectabele merken en hebben ze goede producten in hun assortiment. Hun quick detailers, klei kits, spray waxen, step 1 en step 2 producten zijn maar een paar voorbeelden van producten die over het algemeen erg goed bevonden worden.

Mothers Wax is meestal in NL wel iets voordeliger, terwijl ze vaak niet in kwaliteit onder doen (update: of gewoon beter zijn, zie Tim hierboven, was me net voor). Volgens mij liggen ze in de VS ook in dezelfde prijsklasse, maar is er hier gewoon een prijsverschil. Maar dat is een aanname, ik weet dat niet zeker!
lausbub
#4 Gepost : maandag 25 januari 2010 19:18:41

stap 1-2-kleien enz.

maar het maakt dus niet uit welk merk je pakt.

kan 15 % korting krijgen op meguiar's,
McShine
#5 Gepost : maandag 25 januari 2010 19:20:18

Check vooral hoeveel klei je dan bij welk merk krijgt. Want volgens mij is de Meg dan nog steeds duurder als je voor een kleikit gaat..
A.k.a Ralf

"A new wax layer (or layers) every 3 months is the detailing equivalent of wearing fresh undies every day. And as anyone's mother will tell them, that's really quite essential."

Don, Dodo Juice

aron225
#6 Gepost : maandag 25 januari 2010 19:31:40
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

jep de megs heeft veel minder klei!

de kleikit van mothers is uit de kunst! en erg strak geprijsd... echt een no-brainer in mijn ogen..

daarbij heeft mothers ook een complete kit, waar een hele hoop inzit, voor weinnig!
as for me no more sigs.. im not cool like that.
emilio
#7 Gepost : maandag 25 januari 2010 20:32:46

Meguiar's lekker laten liggen en voor Mothers gaan.
Goed en nog beter dan Meguiar's.
Ook goed geprijsd. Neem als voorbeeld alleen al de hier genoemde kleiset.
Meg's is gewoon te duur voor wat je krijgt.
Seat Leon Copa candywhite 2011
Seat Ibiza Goodstuff black magic 2011
dutchcardetailing
#8 Gepost : maandag 25 januari 2010 20:42:25

Vind persoonlijk Meguiar's een stuk beter dan Mothers. Vooral in de Detailer en Mirror Glaze lijn zitten hele goede spullengreat
Tim
#9 Gepost : maandag 25 januari 2010 20:45:28

Ik geloof niet dat het hier om de Detailer of Mirror Glaze gaat Maarten. Dat zijn twee lijnen die bedoeld zijn voor de professional of grootverbruiker. Marcel is een beginner en wil graag starten met detailing, dan moet je niet met de Detailer lijn of Mirror Glaze aan komen zetten, onnodig verwarrend. Bovendien, wie vergelijkt nu een consumentenlijn met professionele lijnen? Lijkt me appels met peren.

Voor de consumentenlijn haalt Meguiar's het toch echt niet bij de producten van Mothers. Chip Foose gebruikt het niet voor niets. knipoog
I'm the Master of Bling!
Tim
#10 Gepost : maandag 25 januari 2010 20:46:57

lausbub schreef:
stap 1-2-kleien enz.

maar het maakt dus niet uit welk merk je pakt.

kan 15 % korting krijgen op meguiar's,

Voor de stappen is Mothers een heel stuk beter dan Meguiar's. Makkelijker te verwerken, beter resultaat en duurzamer.

Op de klei is al eerder gereageerd en dat is inderdaad een no-brainer.
I'm the Master of Bling!
dutchcardetailing
#11 Gepost : maandag 25 januari 2010 21:05:07

Tim schreef:
Ik geloof niet dat het hier om de Detailer of Mirror Glaze gaat Maarten. Dat zijn twee lijnen die bedoeld zijn voor de professional of grootverbruiker. Marcel is een beginner en wil graag starten met detailing, dan moet je niet met de Detailer lijn of Mirror Glaze aan komen zetten, onnodig verwarrend. Bovendien, wie vergelijkt nu een consumentenlijn met professionele lijnen? Lijkt me appels met peren.

Voor de consumentenlijn haalt Meguiar's het toch echt niet bij de producten van Mothers. Chip Foose gebruikt het niet voor niets. knipoog

ja dat klopt, en hier krijgt hij een grote zak met geld voor. Dus dan is de keuze snel gemaakt. Ze werken bij Chip Foose ook veel met Armor All. Heb deze spullen zelf gebruikt en er zijn veel betere spullen op de markt. Beetje jammer dat je vind dat spullen gelijk goed zijn omdat Chip Foose ze gebruikt. Bij WCC werken ze weer veel met Megs en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik zie nergens in de openingspost staan dat de TS de consumenten lijn bedoeld van Megs. Het klopt dat de consumenten lijn van Megs is bedoeld voor de beginnend detailer, maar de detailer lijn is ook voor een beginnend detailer een prima keuze. Een gallon Last touch samen met een potje klei( hoeft niet per se megs te zijn) is per liter veel goedkoper dan dat kleine flesje detailer spray die je bij een kit krijgt. De last touch kan je daarnaast ook nog na het wassen gebruiken of als quick detailer tussen de wasbeurten. Dan ben je zo door je gallon heen, zelfs als je alleen aan je eigen auto werkt Als je de Gallon deelt met een andere beginnend detailer is het helemaal goedkoop.
stimpy68
#12 Gepost : maandag 25 januari 2010 21:15:35
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

My 2 cents:

Ondanks dat ik veel met Meguiar's heb gewerkt en sommige producten nog steeds gebruik (pro lijn en detailer lijn), zou ik voor de consumenten lijn toch gaan voor Mothers, de stappen van Mothers verwerken makkelijker dan die van Meg's, en daarbij komt dat de kleikit van Mothers veel beter geprijsd is dan die van Meg's, simpelweg omdat er veel meer klei in zit en er ook nog een doek bij zit.

Ik ga er ook vanuit dat de TS de consumentenlijn bedoeld en niet meteen de pro kant op wil gaan. Niet iedereen wil/kan dat.
Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
I'm not crazy. My mom had me tested.
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
Tim
#13 Gepost : maandag 25 januari 2010 21:16:32

Als er hier iets op dit moment een 'beetje jammer' is, dan ben jij het wel. grrr

Ik vind Chip Foose een vakman eerste klas en de resultaten mogen er ook zijn. Niets meer en niets minder.

Daarbij mag je er vanuit gaan dat wij hier uitvoerig alle producten gestest hebben en nog steeds testen. Bovendien kan je rustig af gaan op de gebruikerservaringen van anderen die ook Mothers met Meguiar's hebben mogen vergelijken.

Als het voor iemand nieuw is mag je er vanuit gaan dat het een beginner is, zeker als iemand het vervolgens heeft over Step 1 en 2.

Persoonlijk vind ik Last Touch wellicht goedkoop, maar uitblinken doet het niet. Voor velen is 8 liter spray (1:1) iets aan de hoge kant en als je er dan toch voor kiest, dan zou ik Poorboy's Spray & Wipe nemen, omdat dat ook 1:1 gemengd kan worden, maar een heel stuk veelzijdiger is dan Last Touch.

Geef iemand de kans om rustig te beginnen en begin niet meteen met gallons (3,8 liter verpakkingen dus) te gooien. Als iemand enthousiast is, dan groeit diegene daar vanzelf in mee.

Einde discussie en on-topc maar weer.

I'm the Master of Bling!
geert dr
#14 Gepost : maandag 25 januari 2010 23:15:56

Als er een topic geopend word met de titel "Welk merk is beter ? Meguiar's of Mothers Wax ?" dan kan je natuurlijk weer zulke reply's en discussie's verwachten! LoL

Ik doe er niet meer aan mee Whistle

Ik zou zeggen koop 1 van de 2 en kijk wat je er zelf van vind ,beide merken zijn top.
Er zijn altijd persoonlijke voorkeuren, daarom zeg ik koop 1 van de 2 en oordeel zelf!
dannydehert
#15 Gepost : dinsdag 26 januari 2010 19:38:53

En dan zeg ik: neem de goedkoopste voor je
Beide merken zijn zeker niet slecht ja
B.K.
#16 Gepost : dinsdag 26 januari 2010 19:54:57
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

Ik dacht dat je een job wou ?LoL

Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
Peter Jansen
#17 Gepost : woensdag 27 januari 2010 0:04:51

Mothers.

Groet, Peter

Volgens mijn psychiater ben ik schisofreen. Wijzelf vinden van niet.

Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!
aron225
#18 Gepost : woensdag 27 januari 2010 2:13:23
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

in plaats van alles los te kopen, kan je ook een complete kit kopen..

laat mothers nu net een hele mooie hebben!

klikje naar de Carclean.nl shop

as for me no more sigs.. im not cool like that.
lausbub
#19 Gepost : woensdag 27 januari 2010 15:39:45

nou het wordt mothers wax aangezien er zoveel mensen dit bover Meguiar's plaatsen.

jongens bedankt
Soepergrover
#20 Gepost : woensdag 27 januari 2010 16:20:53
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Ehm, lees dit hele topic nog eens goed...
dannydehert
#21 Gepost : woensdag 27 januari 2010 16:53:21

@B.K.: tja... weg
wist je trouwens dat er op een gallon Last Touch 20 euro verschil zit in aankoop bij Meguiar's Belgium tegenover Carclean? Dat is toch enorm... 51 tegen 31 euro is toch veel. Hoe moet ik dat gaan verkopen: iedereen doorverwijzen naar de Carclean.nl -site? sarcastisch
Dibbuz
#22 Gepost : woensdag 27 januari 2010 17:17:32
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Dan heb je Hyperwash nog niet gezien: 94 euro in Belgie en 40 euri bij je favo web shop knipoog

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
B.K.
#23 Gepost : woensdag 27 januari 2010 17:24:23
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

Dat is gewoon belachelijk, echt. ziek

94 Euro voor 4 liter shampoo! Je zal het maar kopen aan die prijs en dan even hier komen kijken...

Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
-Vanquish-
#24 Gepost : woensdag 27 januari 2010 17:46:16
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Inderdaad, is om van omver te vallen. Heb voor mijn gallon Last Touch de volle pot betaald in België. Enkele weken later heb ik Carclean.nl ontdekt. De verkoper was een hele vriendelijke man, maar die ziet me niet meer terug pfrlt

Trouwens, om even op de discussie tussen Mothers vs Meguiar's in te gaan. Ik ben nogal principieel ingesteld en de prijsstelling van Meguiar's, daar kan ik echt niet mee om. Ik ben bereid dure producten te kopen, maar niet als de prijs ervan kunstmatig hoog wordt gehouden. Ik kan zelfs begrijpen dat er bedrijven zijn die hele duren producten verkopen (zelfs al is het die prijs niet waard) maar dan moet de prijs overal min of meer gelijk zijn, op importkosten, winstmarges etc na natuurlijk.
Malcolm, our customer care monkey, will gladly open complaints letters, eat half of them and then wipe the leftovers on his bright purple bottom. You can therefore see why we don't like reading them. If you have a real issue, it is worth emailing us and we can then file it under 'Genuine', 'Begging' or 'Barking'. The Begging and Barking emails then get printed off and given back to Malcolm, who thanks you in advance for taking the time and trouble to write.
lausbub
#25 Gepost : woensdag 27 januari 2010 17:59:10

Soepergrover schreef:
Ehm, lees dit hele topic nog eens goed...

heb ik gedaan, volgens mij zegt bijna iedereen mother's .

of lees ik verkeerd.

gr marcel
Peter Jansen
#26 Gepost : woensdag 27 januari 2010 18:31:10

Volgens mij lees je goed hoor.

Groet, Peter

Volgens mijn psychiater ben ik schisofreen. Wijzelf vinden van niet.

Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!
lausbub
#27 Gepost : woensdag 27 januari 2010 19:23:50

dank je peter, dan mankeert er niets aan mijn ogen.

gr marcel
Soepergrover
#28 Gepost : woensdag 27 januari 2010 20:03:27
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Ehm, je hebt gelijk, zo staat het ook in dit topic. Was denk ik in de war met een ander topic. oeps

Wat ik wil zeggen: Als je je wilt beperken tot een merk en je moet kiezen tussen Meguiar's en Mothers, zou ik ook voor Mothers gaan.
Maar waarom zou je je beperken tot een merk?
Tim
#29 Gepost : woensdag 27 januari 2010 20:04:04

Volgens mij lees je ook goed, maar misschien begrijpen we de opmerking van Soepergrover verkeerd?

Edit: Soeper was me net voor zie ik nu. hehe
I'm the Master of Bling!
PT Cruiser
#30 Gepost : woensdag 27 januari 2010 21:12:49
Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Wil je iets dat goed en betaalbaar is om te beginnen met detailen? Ga dan voor de Mother's. Ik ben er zeer tevreden van.
There is no replacement for displacement!
==> 6,5l TurboDiesel V8 <==
Sid
#31 Gepost : woensdag 27 januari 2010 21:48:19

Dibbuz schreef:
Dan heb je Hyperwash nog niet gezien: 94 euro in Belgie en 40 euri bij je favo web shop knipoog

Niet alleen in Belgie zou ik zeggen, die prijs zie ik ook staan op de Nederlandse webshop van Meguiar's .

Edit : bij nader inzien zie ik dat hij bij die Nederlandse shop zelfs nog iets duurder is.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire