Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Carclean.nl neemt mediaserver in gebruik! Opties
Tim
#1 Gepost : maandag 1 februari 2010 21:25:09
Rang: Moderator

Onze servers hebben het druk en krijgen het elke maand drukker. Ook onze SDSL verbinding heeft door het forum en de websites soms flink te verduren. De laatste weken kwam het regelmatig voor dat de lijn tot haar uiterste limiet werd gebruikt en dat is eigenlijk teveel!

Tijd voor actie dus, even met Net Ground gebeld om te overleggen wat de beste optie was om een snelle en betrouwbare serveroplossing op te zetten. We hebben ervoor gekozen om een server in het netwerk van Net Ground te gaan gebruiken. Op deze server worden alle mediabestanden geplaatst en we zijn gestart met alle foto's die hier door ons op het forum staan over te zetten. Later zal deze server verder uitgebreid worden en wordt ook andere mediacontent zoals HD tutorial films beschikbaar gesteld. ja

Een bandbreedte van 100Mbit staat nu tot onze (en dus ook jullie) beschikking om de mediabestanden zo snel mogelijk op jouw scherm te toveren. idee

Je zal zien dat het inladen van foto's (ons topic over de nieuwbouw is een goede test) een heel stuk sneller gaat en dat de bestanden nu gedownload worden vanaf media.carclean.nl, in de afgelopen dagen moest je soms minutenlang wachten tot je eindelijk de foto's op je scherm had. oeps

We werken hier met een aantal interne servers die met een 2,3Mbit SDSL verbinding aan het internet gekoppeld zijn. Vanaf april zijn ook deze servers verhuisd naar de nieuwe lokatie waar we starten met een 10Mbit verbinding, later zal deze verbinding weer uitgebreid worden naar een 50Mbit verbinding. Dat geeft ons weer de mogelijkheid om veel meer met onze site te doen, plannen zat (nu alleen nog zat tijd vinden)!

I'm the Master of Bling!
Snitser
#2 Gepost : maandag 1 februari 2010 21:26:13
Rang: Lid

Nice Tim! Keep up the good work!
Soepergrover
#3 Gepost : maandag 1 februari 2010 21:31:09
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Mooi!
Ik neem aan dat dat (voorlopig) alleen voor foto's en filmpjes van jullie zelf is.
Gaan jullie daar eventueel ook nog door forumleden geposte content op plaatsen?
Te denken aan foto's/filmpjes in sticky topics. Bij sommige van deze topics zie je nu al
dat de foto's niet meer bereikbaar zijn op externe hosting.
Tim
#4 Gepost : maandag 1 februari 2010 21:39:39

Voorlopig zal het alleen voor onszelf zijn inderdaad, maar het hosten van andere forumcontent vind ik helemaal geen gek idee. We kunnen dan de kwaliteit van het forum een stuk beter controleren. Externe sites zijn vaak traag en verwijderen foto's inderdaad ook nog eens en dat gaat weer ten koste van de kwaliteit van ons forum.

We moeten even kijken hoe we dit technisch kunnen implementeren. Het zal een lange termijnplanning zijn, maar ik vind het een prima idee.
I'm the Master of Bling!
Soepergrover
#5 Gepost : maandag 1 februari 2010 21:50:31
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Dat idee was overigens niet van mezelf.
Iemand anders heeft dat ooit weleens op het forum gepost.
Jeroen
#6 Gepost : maandag 1 februari 2010 21:55:36

Wow! ohoh

Ene wat betreft foto's plaatsen via het forum hier zou mij ook wel makkelijk lijken.

Op het Alfaforum.nl is dat ook. Heb je je eigen foto's in beheer tot een max aantal foto's tot 9,54 mb.

Screenshot:

"2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"

SkyBuMp
#7 Gepost : maandag 1 februari 2010 23:09:33

Eindelijk door naar een professionele oplossing met bijbehorende top snelheid hehehe

De nieuwe URL viel me al op en de snelheid waarmee de Meguiar's folder binnen kwam zetten was ook erg hoog tov SDSL!
mk-us
#8 Gepost : maandag 1 februari 2010 23:56:40
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

MeepMeep, niet alleen de levering is snel, het klikken en verwerken ook.

Toppie heren en dames!

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
HLE-99
#9 Gepost : dinsdag 2 februari 2010 1:08:03

Helemaal goed! Heb ff getest bij de foto's nieuwbouw, die laden u zo snel in dat ik het met scrollen niet kan bijhouden.

Glansofiel
ThaMystery
#10 Gepost : dinsdag 2 februari 2010 1:09:09

server is echt retesnel! maakt het voor mij weer interessant om in die topic's te kijken. vond het laden te lang duren geek
McShine
#11 Gepost : dinsdag 2 februari 2010 5:27:32

Super, wat een verschil!
A.k.a Ralf

"A new wax layer (or layers) every 3 months is the detailing equivalent of wearing fresh undies every day. And as anyone's mother will tell them, that's really quite essential."

Don, Dodo Juice

dannydehert
#12 Gepost : dinsdag 2 februari 2010 6:53:44

yippie, we kunnen er weer even tegen ja
aron225
#13 Gepost : dinsdag 2 februari 2010 8:33:05
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

goed bezig heren Carclean.nl!

ik weet wat een hoofdpijn zulke dingen kunnen kosten!
as for me no more sigs.. im not cool like that.
stimpy68
#14 Gepost : dinsdag 2 februari 2010 8:47:25
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

Op de nieuwe lokatie nog even servers virtualiseren Whistle Dan is de boel helemaal up to date knipoog
Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
I'm not crazy. My mom had me tested.
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
Tim
#15 Gepost : dinsdag 2 februari 2010 11:45:23

Leuk om te lezen dat de snelheid goed merkbaar is! Weer een stap vooruit! ja
I'm the Master of Bling!
Paulus de Boskabouter
#16 Gepost : dinsdag 2 februari 2010 18:38:21

Kan het ook beamen: laad tijd is veel korter....

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
Surfingwizzkid
#17 Gepost : dinsdag 2 februari 2010 21:16:48

Teeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeering de hele pagina binnen een paar seconden in beeld Aaargh Aaargh Aaargh
Ik ben zo geboren, wat is jouw excuus?
Detailer in wording, tips zijn altijd welkom
My life's a joke, they just got the punchline wrong!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire