|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-7-2009 Locatie: Franeker
|
Afgelopen week en weekend in de vrije uren gewerkt aan het exterieur van een Alfa Spider. De staat van de lak: Dof, hologrammen, veel swirls en diepe krassen. De auto was uni-zwart, en kwam er na enkele testspots op de motorkap achter dat de lak ontzettend zacht was. Correctie maken was niet moeilijk, maar het finishen wilde absoluut niet lukken. Na veel tijd en ergernis toch de kap min of meer gekregen waar ik hem wilde, en verder met de rest. Voorbumper gepakt, deze bleek evenals de rest van de auto (op 1 deur na  ) te zijn voorzien van blanke lak , en deze was erg hard. Monello Mezzo op de witte pad nam maar net iets van de swirls weg. Aan het eind van het verhaal veel redelijk zware combi's moeten gebruiken om het weer enigsinds toonbaar te maken. Gebruikt: Rotary Dap Zo'n beetje alle pads die ik heb behalve de gele. Monello Mezzo (eigenlijk overal), Inizio (lokaal) en Finale. Uniball zwart Mini-lappenballetje voor de uitlaat, samen met de Mothers metal polish. Meg's velgenreiniger en borstel Meg's APC Meg's Last Touch Paarse Clay Meg's glasscleaner Meg's tire gel Poorboys Trim restorer Collinite 845 De staat van de auto vooraf:    De wielen:  50-50 op de harde achterklep:  De auto had ook al eens een keer een tikje op de zijkant gekregen:  Na de Compound (moest nog nabewerkt worden)   Tankklepje ook wel redelijk opgeknapt:  De velgen weer netjes en in de Collinite 845 gezet:  En nog wat resultaatjes:           Al met al was het een hele pittige klus, maar ik ben redelijk tevreden met het resultaat. Volgende keer hopelijk een auto die zich iets makkelijker laat bewerken.... :D
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Echt een zeer mooi resultaat zeg! Zo`n zwarte lak is altijd perfect voor mooie foto`s! Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: Omg. Deurne (NL)
|
voor zo'n "probleemgeval" een dolletjes result!  New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Ik heb de laatste tijd nogal wat langs zien komen hoe je met die lak aan het worstelen bent geweest. Mooi resultaat na de nodige inspanningen. Ook een fijne werkplaats zo te zien.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-6-2008 Locatie: Alblasserdam
|
The pics say it all! Respect! Vrienden noemen me Martin
|
|
|
|
Het was zeker niet makkelijk idd, heb ook niet alles kunnen corrigeren, maar op een gegeven moment moet je niet nog dieper gaan en je verstand gebruiken. Werkplaats op de zaak, das goud waard, zeker met de brug er bij. Nadeel van zo'n grote werkplaats (8-9 auto's gaan er wel in) is dat je ook veel rommel krijgt, moet nodig de boel eens uitmesten. Nadeel is wel dat ik altijd op het werk ben  . Maargoed zo kan het tenminste, als ik geen ruimte had gehad had ik er zeker niet aan begonnen. Heb echt respect voor de mensen die alles buiten doen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 2-1-2010 Locatie: Noorden van Limburg
|
Wat een auto...  Goed werk! Life's challenges are not supposed to paralyze you, they're supposed to help you discover who you are. -Bernice Johnson Reagon-
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-7-2009 Locatie: Temse
|
Een knap resultaat met die moeilijke lak
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: Divers....
|
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-8-2008 Locatie: Utrecht
|
Zeer mooi resultaat en het maximale er uit gehaald zo te zien.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-5-2008 Locatie: Maaseik (BE)
|
Zeer knap resultaat!  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-5-2009 Locatie: zaanstad
|
 super eelco! as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-9-2009 Locatie: Den Haag
|
Ziet er netjes uit, ben alleen benieuwd voor hoelang met die zachte lak.... Hoeveel uur zit erin in?
gr
dries
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 17-1-2009 Locatie: Uden
|
Netjes, ik blijf het een mooi model vinden Wel een beetje jammer van de 147 velgen, of liggen daar alleen de winterbanden op?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-2-2009 Locatie: Kartonen Doos Onder De Brug
|
De reflexie is zo mooi dat ik me afvraag wat leuks er in die reflexie te zien is, ergo wat voor leuks staat er naast de spider? 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Zo die is opgeknapt zeg! Die is wel 1500 euro meer waard geworden... Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-8-2009 Locatie: Helmond
|
Ziet er weer top uit
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-11-2009 Locatie: Elsloo
|
Wat een verschil! A.k.a Ralf "A new wax layer (or layers) every 3 months is the detailing equivalent of wearing fresh undies every day. And as anyone's mother will tell them, that's really quite essential."
Don, Dodo Juice
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-11-2009
|
Zo! Dankbaar werk. Schitterend. Een hele inspiratie.
|
|
|
|
@ Allen, thx voor de leuke reacties! @ Dries, gelukkig waren alleen de motorkap en 1 deur zo zacht, ik denk dat de eigenaar met de juiste instructies hem nu wel even netjes kan houden. Uren heb ik niet bijgehouden, denk zeker wel minimaal 20, of meer incl wassen, kleien spullen aan het eind van de dag/avond weer opruimen enz. @ Robbie 146: Geen idee hoe het zit met de wielen, zijn geen winterbanden in ieder geval. Persoonlijk vind ik ze zo lelijk nog niet bij de auto. @ ThaBird, dat is onze demobus, hier een paar foto's:    @ Paulus, ik hoop het, dan mag ik zijn volgende vast ook doen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-7-2008 Locatie: Zeist
|
Knap werk Eelco. Dal trouwens wel een goed stukje muziek uit komen... Ik weet wat twee 15" Focal subs in een Multivan T5 doen. Dan zal dit wel helemaal freacky zijn
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Franeker
|
Ja, zeker jammer van de 16" 147 velgen. Tenminste, in 16" zijn ze wel zeldzaam  Want 98% van alle 147's die met deze velgen rijden heeft ze in 15" (heb zelf zelf deze ook in 15" gehad. Met winterband. Maar heb ze al niet meer  ) "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-5-2009 Locatie: zaanstad
|
heb toevallig net die wielen in 15'' verkocht (net opgehaald) as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
|
H@RM schreef:Knap werk Eelco. Dal trouwens wel een goed stukje muziek uit komen... Ik weet wat twee 15" Focal subs in een Multivan T5 doen. Dan zal dit wel helemaal freacky zijn Ja busje doet het zeker wel ja  , maargoed alles went. 2 Focals in een multivan lijkt me ook geen straf anders. Heb zelf in de Caddy ook een vrij flinke set, eea staat in onderstaande links wel beschreven. http://forum.carclean.nl/cc_postst3820/Eelco.aspx
http://www.soundofmars.n...?page=4&gallery_id=6
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Franeker
|
Aah joh, als ik achter jou rijdt. Dan zie ik heel de carosserie van links naar rechts en boven naar onder dreunen. Door al die geluidsgolven die het lieft uit die caddy willen. "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-11-2008
|
Complimenten Eelco, zeer netjes gedaan
|
|
|
|
Daarom ga je dus altijd zo snel om me heen! Je hoort m vanzelf nog een keer @ Lexusfreak, Thx!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 17-1-2009 Locatie: Uden
|
Jeroen schreef:Ja, zeker jammer van de 16" 147 velgen. Tenminste, in 16" zijn ze wel zeldzaam  Want 98% van alle 147's die met deze velgen rijden heeft ze in 15" (heb zelf zelf deze ook in 15" gehad. Met winterband. Maar heb ze al niet meer  ) haha, klopt, je hebt gelijk meeste zijn 15" Velgen schijnen trouwens wel degelijk standaard te zijn bij een Fase II spider, was voor mij ook weer een leermoment.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-7-2009 Locatie: De Meern
|
Ziet er weer netjes uit! Toppie!
En wat een gave bus man. Zal wel een lekkere sound in zitten.
|
|
|
|
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: Omg. Deurne (NL)
|
A black mirror, zoals het hoort!  Toppie! New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Mooi hoor!  I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-11-2008
|
Mega