|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-7-2009 Locatie: zoetermeer
|
Beste forumleden,
Ik ga binnenkort een Citroën C4 Picasso in de metallic kleur Gris Fer bekijken. Hoe kan ik beoordelen of de lak (mocht hij er verschikkelijk strak bijstaan) niet behandeld is met tien lagen SRP of NXT zodat hij eigenlijk onder de swirl zit maar deze door de fillers verborgen worden.
En wellicht nog ander tips?
Groeten GdV42
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: Doetinchem
|
Je kunt een Brinkman lenen of meenemen Het mooiste zou zijn, dat je de auto kan / mag wassen met een sterk ontvettende shampoo als Meguiar's Hyper Wash of soortgelijke shampoo.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-7-2008 Locatie: hamont (BE)
|
Flesje ipa meenemen, even opspuiten en terug afvegen. Dit zal alles wat eventueel enige lakdefecten zou verdoezelen verwijderen. Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-11-2009 Locatie: Elsloo
|
Of Spruzzo en een zaklamp... A.k.a Ralf "A new wax layer (or layers) every 3 months is the detailing equivalent of wearing fresh undies every day. And as anyone's mother will tell them, that's really quite essential."
Don, Dodo Juice
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-4-2009 Locatie: Oegstgeest
|
Met spruzzo krijg je de Fillers niet weg. Met een paar IPA wipedowns krijg je het meeste wel weg, maar ken fillers die zelfs dan niet weg zijn.........
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-9-2009 Locatie: Den Haag
|
Even tussendoor. IPA whipedown?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Zuid-Holland
|
Er zijn mogelijkheden om de lak te kunnen beoordelen. Echter kan ik me voorstellen dat je niet echt daar op locatie een auto gaat staan wassen. Kijk voornamelijk of er voorzichtig mee omgegaan is. Als er schaafkrassen e.d. op de bumpers zitten + wat RDS maar geen swirls dan kun je al snel een conclusie trekken in mijn ogen. Neem een lakdiktemeter mee. Dan kun je pas echt zien of hij ooit eens schade heeft gehad. De lak vanuit de fabriek is meestal wel aardig strak. De swirls kun je later altijd nog verwijderen met een dap o.i.d.
Gr, Vincent
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-5-2009 Locatie: zaanstad
|
ipa + brinkmann.. lakdikte meter zou ideaal zijn! dan kan je ook meteen zien of er ooit delen over gespoten zijn. en swirls zou ik niet bang van worden.. er bestaat namelijk een fantastisch apparaat die deze weg kan krijgen: de dap 500. eventueel is spruzzo en een brinkmann hier te lenen (assendelft), mocht je hier in de buurt komen as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
|
dutchcardetailing schreef:Met spruzzo krijg je de Fillers niet weg. ........ Nooit geweten... Dus eigenlijk schiet Spruzzo voorbij zijn doel? A.k.a Ralf "A new wax layer (or layers) every 3 months is the detailing equivalent of wearing fresh undies every day. And as anyone's mother will tell them, that's really quite essential."
Don, Dodo Juice
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-2-2009 Locatie: Kartonen Doos Onder De Brug
|
Dat het zijn doel voorbij schiet is wel wat te veel gezegd. Maar IPA is krachtiger.
|
|
|
|
OK. Want in de beschrijving staat toch echt "Verwijdert fillers, glaze, polijstmiddel, polijstolie, vingerafdrukken, lichte vervuiling en stof"....... A.k.a Ralf "A new wax layer (or layers) every 3 months is the detailing equivalent of wearing fresh undies every day. And as anyone's mother will tell them, that's really quite essential."
Don, Dodo Juice
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 17-8-2009 Locatie: In een boomhut
|
En het werkt nog ....... ook. Geef mij maar IPA.
Ik zou gewoon wat IPA en een goede lamp meenemen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Gewoon en proefrit maken en onderweg, uit het zicht van de dealer uiteraard, eens met de brinkman en IPA aan de slag gaan.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-2-2009 Locatie: Kartonen Doos Onder De Brug
|
nicknameless schreef:Gewoon en proefrit maken en onderweg, uit het zicht van de dealer uiteraard,Door de wasstraat gaanen dan eens met de brinkman en IPA aan de slag gaan.
|
|
|
|
@ ThaBird, Jij bent slecht
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-6-2008 Locatie: Alblasserdam
|
Roy, precies wat ik dacht! En dan afdingen op de prijs omdat de auto onder de krassen zit. Vrienden noemen me Martin
|
|
|
|
Je kan em beter niet door de wasstraat heen halen, denk dat je rare vragen krijgt van de dealer... Just my 2 cents
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-8-2008 Locatie: Budel-Dorplein
|
Gewoon zeggen dat je m wou checken op waterdichtheid,staat ook een audi op het forum met een lekkage. Opel Antara 2008 Festool 3M
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
dat is eigenlijk wel een hele goede reden! Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-5-2008
|
Hehe ik was even aan het check op verborgen gebreken
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-7-2008 Locatie: Hardenberg
|
Neem een monteur mee die ook verstand van schades heeft, die ziet meer en heeft verstand van zaken, het heeft mij een paar keer behoed voor een miskoop Let's hyve!: http://tsunami69.hyves.nl/Alles is te lopen, als je maar genoeg tijd hebt.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
McShine schreef:Nooit geweten... Dus eigenlijk schiet Spruzzo voorbij zijn doel? Het is ook een Broodje Aap verhaal. Spruzzo is minder sterk dan IPA, dat klopt, maar IPA vind ik in de meeste gevallen juist weer rotzooi en maakt je lak juist weer schraal. dutchcardetailing schreef:Met spruzzo krijg je de Fillers niet weg. ........ Je krijgt fillers / olieen prima weg, maar wel pure fillers. Pak je een Super Resin Polish van Autoglym dan zit daar ook een sealant in en dan moet je naar andere middelen uitwijken. paulb schreef:En het werkt nog ....... ook. Geef mij maar IPA. Ik snap het probleem niet echt, Spruzzo vind ik juist makkelijk en doeltreffend werken en bovenalles ook veilig. Vandaag er ook nog mee aan de slag mee geweest tijdens een test met de PRO900 en dat verliep ook zoals verwacht. I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Tim, ik heb de Spruzzo laatst ook gebruikt op een mercedes,hoe ik ook veegde er kwam een witte op de lak te liggen die ik met geen mogelijkheid wegkreeg. Met de IPA ad ik dit totaal niet. Waar zou dit dan aan kunnen liggen? Opel Antara 2008 Festool 3M
|
|
|
|
Ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit problemen gehad met Spruzzo. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Geen idee? Schudden voor gebruik? Spruzzo is primair ontworpen voor de Monello polijstmiddelen, wellicht dat het met een bepaalde combinatie in de soep loopt? Hier is het getest met de SSR's en de Raffini polijstproducten en beiden gaan prima. I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Dan weet ik de oorzaak al Opel Antara 2008 Festool 3M
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: Omg. Deurne (NL)
|
ikzelf heb ook gemerkt dat je de spruzzo echt HEEEEEEEL mondjesmaat moet gebruiken... miss te grof verneveld bart...?!??! 2 pufjes was voldoende voor een hele motorkap  edit,bart weet t al zie ik New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-7-2009 Locatie: zoetermeer
|
Heren En dames,
Ik ben vandaag met mijn vrouw naar ommen gereden in wat achteraf gezien de laatste rit zou worden in onze 7 jaar oude ford focus stationwagon. Gisterenavond de auto toch maar even door het poortje gegooid en de auto met QD+ afgenomen en de motorkap en dak met NXT behandeld. Ging allemaal prima. Tevens de trims en kunstof handgrepen en interieur Dashboard en deuren behandeld met Meguiar's vinyl en rubber protectant. Dat geeft toch altijd weer een heel mooi resultaat.
Maar in Ommen bij de citroen dealer aangekomen even een bakkie gedaan en praatje pot. Heel gemoedelijk, totaal anders dan de gejachte sfeer die hier in de randstad bij de dealers heerst. De Citroën C4 picasso lumiëre stond al klaar. Waar ik al bang voor was bleek waarheid. Deze auto van net een jaar oud en 7100 km zag er werkelijk uit alsof hij zo de showroom uitkwam. De bekleding van de stoelen van dit model zijn licht creme flueelachtig en er is niet eens te zien dat er in gezeten is. Wel daar viel dus echt helemaal niets op af te dingen. Ook de lak ziet er toppie uit. Geen swirl te zien. Ik had een flesje alcohol 90 % en een supervezeldoekje in mijn zak en heb tijdens de proefrit even een deel van de mototrkap afgenomen. geen swirrl te zien. Deze auto was echt van een oud echtpaar geweest.......Oh en nieuwe vloermatten erin....ook eronder gekeken maar ook daar niets dan nieuwstaat.
Terug van de proefrit had de dealer aldaar inmiddels ook al onze focus bekeken en hij bevestigde wat hij toen we binnenkwamen nogmaals dat de auto er voor zijn leeftijd prima uitzag en dat hij duidelijk zeer goed behandeld wordt. We hadden voordat we naar ommen gingen afspraken gemaakt over de range waarbinnen de inruil van onze auto zou liggen. Zonder mankeren gaf hij het hoogste bedrag dat we hadden afgesproken met de mededeling dat hij zelden meemaakte dat een auto van deze leeftijd in dergelijk nette staad wordt ingeruild.
Wel dat streeld het ego natuurlijk en mijn vrouw die toch het merendeel van de onderhandelingen had gedaan ( ik kan poetsen maar zij kan onderhandelen) was natuurlijk ook heel tevreden met deze deal.
Binnen een uurtje waren de formaliteiten afgehandeld (de auto zit nog tot dit jaat november in de fabrieksgarantie en tot volgend jaar februari in de bovag garantie) dus het risico om dez jonge auto aan te schaffen is nihil. Ik laat thuis nog een keuring uitvoeren en wat daar uitkomt moet nattuurlijk binnen de garantie opgelost worden.
Vanmiddag dus weer naar huis maar nu met een citroën C4, wat een lekker bak is dat zeg. Je zit hoog, een uitzicht met al dat glas en dat glazen dak echt werkelijk geweldig. Mijn vrou heeft de eerste helft gereden en halverwege zijn we van paats gewisseld. Deze auto heeft "maar " een 1,6 liter motot en moet bij 120 Km per uur wel wat toeren draaien. het is zeker geen scheurijzer maar wel zuinig (tervergelijking de citroen heeft ook een 1,6 liter motor net als de focus maar met meer PK en het verbruik is gelijk! en dat terwijl de citroën zeker 200 Kg zwaarder is. Maar het geluid van de motor is goed gedempt en hij is stiller dan de focus dus dat valt niet tegen. Er zitten zoveel opties op deze auto dat ik het boekje nog wel even door moet ploegen......De stoelen zitten trouwens perfect en mijn vrouw lag/zat na tien minuten lekker te pitten.
We hebben een goed gevoel aan deze deal overgehouden en toch toen we de focus achter lieten bij de dealer in ommen hebben we allebei toch nog een klopje op de focus gegeven want hij heeft zijn werk goed gedaan 140000 Km en buiten de beurten nog nooit één probleem. Als deze citroen hem dat nadoet......
Tot zover het verslagje van vandaag. Binnen kort als het weer mooier wordt dan zal ik heb een goede beurt geven en dan maak ik niog wat foto's
Er is eigenlijk maar één probleem en dat is dat met kinderen de lichte bekleding natuurlijk erg besmettelijk is. Maar ik heb een bedrijf gevonden dat maatwerk stoelhozen kan leveren in diverse dessins en stoffen tot en met sky . Kost rond de vijfhonderd euro! maar dat heb ik er wel voor over. Ik weet uit ervaring dat de bekleding in het interieur heel bepalend is voor hoe het toont.
Ik ga afronden. Groeten GdV42
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-1-2009 Locatie: Zeist
|
Gefeliciteerd man, hoop dat je er jaren plezier van kan hebben.
|
|
|
|
Gefeliciteerd man! Leuk verhaal. Nu nog de foto's  Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-7-2009 Locatie: Temse
|
proficiat met de goeie ruil dan GdV42 Ik wil mijn Fordje nog niet wegdoen, 10 jaar oud/ 150000km...kan het nog niet aan
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-5-2009 Locatie: zaanstad
|
gefeliciteerd met je nieuwe wagen gdv.. nu snel een paar foto's! ben erg benieuwd! en hoop indd, dat hij net zo duurzaam blijkt als je ford! as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-12-2008 Locatie: mierlo
|
Gefeliciteerd met je nieuwe wagen. Leuk om te horen dat onze hobby ook daadwerkelijk voor een hogere inruilwaarde zorgt
|
|
|
|
Guest
|