Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

2 Pagina's <12
Lak beoordelen occasion, Opties
Tim
#34 Gepost : zaterdag 6 februari 2010 13:09:05
Rang: Moderator

Gefeliciteerd! Nu maar lekker detailen.

Voor je bekleding raad ik je aan het met regelmaat te beschermen met Shining Monkey Fabric Protector, dat werkt uitstekend!
I'm the Master of Bling!
GdV42
#35 Gepost : zaterdag 6 februari 2010 15:46:42
Rang: Lid

Heren,

Bedankt voor jullie reacties. Vanmorgen met mijn zoon naar de hockey. Het aantal knopjes in deze auto doet mij nog duizelen. Heb net (15 min) geleden dankzij een neef die al een citroen had) gevonden waar de hendel voor de stuurverstelling zit. Als ik met mijn benen op comfortabele afstand van de pedalen zit dan is het stuur net een cm of drie te ver weg. Nu dat ook weer ontdekt is zit het nog comfortabeler.

De auto wordt wel snel vies in dit weer. Ik zie niet echt beading en de conclusie is dat de auto wel gepoetst is maar niet in de wax. Geraldine ontdekete een klein krasje bij een handgreep die ik nog wel wegpoest, Ach dan blijft er wat te doen voor mij. Als het morgen mooi weer is even wassen en waar nodig kleien en in de collinite 915. Dan is tie echt thuis gekomen.

Kun je trouwens de lichtmetalen velgen ook in de collinite zetten? Of moet je daar wat speciaals voor gebruiken.

Bedankt voor de tip van die shining mokey Fabric protector. Wat doe dat spul eigenlijk? is het een reiniger of legt het een beschermende laag over de stof?

Groeten GdV
Soepergrover
#36 Gepost : zaterdag 6 februari 2010 15:54:03
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Velgen kunnen prima in de Collinite.
ThaBird
#37 Gepost : zaterdag 6 februari 2010 16:00:24

Veel veilige kilometers gewenst jippie jippie
stimpy68
#38 Gepost : zaterdag 6 februari 2010 16:15:17
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

protector = beschermer ... knipoog
Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
I'm not crazy. My mom had me tested.
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
Quincy
#39 Gepost : zondag 7 februari 2010 0:34:03

Van harte proficiat met de nieuwe wagen, veel plezier ervan en veel veilige km's gewenst!

GdV42
#40 Gepost : maandag 8 februari 2010 11:41:59

Hoi Stimpy,

Eigenlijk had ik mijn vraag anders moeten stellen. Ik begrijp dat het de stof beschermd maar ik zou graag weten hoe het dat doet. Legt het een beschermende coating over de vezels en waar bestaat die coating uit> Is het op basis van siliconen of fluorcarbon. Dat laatste zit ook vaak in coatings die bedoeld zijn voor ademende regenjassen en zo. Veel meer dan water afstoten doed dat namelijk niet. En ik ben huivering voor siliconen omdat dat de structuur van de stof kan aantasten. De beleding is fluweelachtig en ik ben bang dat het de vleug verancderd of vlekken veroorzaakt. Enige ervaringsfeiten zouden dus welkom zijn over dit product.

Jammer dat het touwens rotweer is want ik had graag de citroën een beurt gegeven. De auto is wel gepoetst maar waarschijnlijk met een middel om snel een leuk resultat te geven. Hij strek namelijk wel erg snel vuil aan valt mij op en de beading is heel beperkt. Ik st te trappelen er een laag collinite over heen te gooien.

Wat dat betreft is het jammer dat ik geen garage heb. Is er in de buurt van zoetermeer geen overdekte autowas mogelijkheid? dus waar je de auto na het wassen ook nog even warm en droog een beurtje kan geven?

Groeten GdV
stimpy68
#41 Gepost : maandag 8 februari 2010 11:45:15
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

Ik kan alleen de wasboxen in Lansinghage tegenover de Gamma, maar die zijn niet verwarmd...
Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
I'm not crazy. My mom had me tested.
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
GdV42
#42 Gepost : maandag 8 februari 2010 11:59:13

Ja die ken ik ook. Maar je staat toch buiten en als er naast je iemand zijn auto aan het afspuiten is dan waaien de druppels gewoon over je auto. Die schermen tusssen de was boxen houden niet alles tegen en zijn aan de onderkant open.....

En het is er knetterduur. Als ik een beetje entousiast met de hogedruk daar in de weer ben dan ben ik minsten een tientje kwijt. En dat "hoge druk" moet je zoals ik het hier typ dan ook letterlijk tussen aanhalingstekens lezen.

Ik heb op tv wel eens een wasstraat gezien waar je binnen ook individueele wasboxen had. Kijk dan sta je droog en verwermd en kan je na het wassen ook nog even de auto een snelle detail geven.

Zal wel weer 100 Km verderop zijn.

Was het maar weer zomer..........

MDC
#43 Gepost : maandag 8 februari 2010 12:38:30

C4 picasso blijft een geweldige auto , de 5 of 7 zits gekocht ?

Heb zelf een Coupe in Gris fer , en is wel een lastige kleur om swirls enzo in te ontdekken ,
Laatst met hans de lakdikte van mijn C4 opgemeten en dat lag rond de 230 overal , dus ze zitten ook zeer goed in de lak blij
koperos12
#44 Gepost : maandag 8 februari 2010 12:49:00

GdV42 schreef:
Ik heb op tv wel eens een wasstraat gezien waar je binnen ook individueele wasboxen had. Kijk dan sta je droog en verwermd en kan je na het wassen ook nog even de auto een snelle detail geven.

Loogman Amsterdam, pal aan de A10..... Whistle
Assumption is the mother of all fuck ups.
GdV42
#45 Gepost : woensdag 10 februari 2010 14:55:20

Hoi MCD en Koperos12,

Ik heb de 5 zits en hij is ook gris fer. Ik vind het jammer dat het geen blauwe kleur was maar eerlijk gezegd de kleur gris fer is wel wat blauwachtig grijs (staalblauw bijna) en is zeker mooier dan de neurtraal grijze kleur die mijn focus had. Dus dat is een vooruitgang. Er zitten vrijwel geen swirls in maar als je de totaal staat bekijkt en weet dat ij 13 maanden oud is en 7000 Km op de teller had dan is dat ook niet verwonderlijk. Heb vandaag een blik onder de motrorkap geworpen (samen met een paar collega's) en de motor is echt als nieuw. geen vlekje te zien en super schoon. Mijn vrouw en ik hebben ook zitten twijfelen of we zouden gaan voor een 5 of 7 zits. Maar we hebben onze wensen nog eens op een rijtje gezet: we willen wat hoger zitten en de tweede zitrij moet drie volwaardige stoelen hebben zodat we op vakantie naast onze joungens oma mee kunnen nemen dit jaar. En als je dan bij de 7 zits nog twee personen daarbij meeneemt heb je geen kofferbakruimte meer dus voor ons was de keuze duidelijk de 5 zits. Maar hoe dan ook Dit is de Lumiëre versie met een glazen dak en alle toeters en bellen die maar even makkelijk kunnen zijn dus we zijn de konong te rijk.

Maar ik zou hem dolgraag wassen kleien en dan met de DAP500 en wwn zwarte pad in de Black Hole willen zetten en daarna twee lagen collinite 915 erover.

Ik zal eens kijken bij Loogman. wel een eind van zoetermeer vandaan dus of het de moeite loont. Of gewoon wachten tot het weer beter is.

Groeten Gerard
Blamm
#46 Gepost : donderdag 11 februari 2010 19:28:14

Leuk verhaal om te lezen :D

Dino's (tegenover de McDonalds, net voorbij het Maximaplein) heeft fijnere wasboxen vind ik zelf t.o.v. Lansingerhage, maar nog steeds half buiten.
Waar je wel binnen kunt staan, en niet enorm ver weg denk ik, is in Schiedam, bij Bob autowas (ff googlen knipoog)
Nooit binnen geweest nog, maar het is er flink groot, en binnen :D Hoe ze er tegenaan kijken als je er je auto gaat staan detailen weet ik echter niet
Jeremy Clarkson: You can buy one of these cars and tell people you drive a mid-engined, rearwheel drive, turbocharged, convertible Mercedes Benz
nicknameless
#47 Gepost : donderdag 11 februari 2010 19:35:08
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Hier op Ypenburg zit ook een overdektte wasbox. Zij doen niet moeilijk als je de wagen een snelle detailbeurt geeft. Wax on, wax off.

Is zelf ook een Meguiar's verkooppunt Whistle

Check de foto's maar.
http://www.wasstraat-ypenburg.nl/

Desnoods neem je 2 Gritt Guard met gamma seal emmers met warm water mee. eerst hogedruk afspuiten, daarna wassen met je eigen water.

Ik woon er aan de overkant. Ideaal great

Voor 4 euro ben je klaar ja
dutchcardetailing
#48 Gepost : donderdag 11 februari 2010 19:36:11

Zolang ik er mijn hd met foam gun niet kan gebruiken schiet ik er weinig mee opWhistle Whistle
nicknameless
#49 Gepost : donderdag 11 februari 2010 19:40:33
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Is het van nationaal belang dan dat je elke keer moet foamen?

Bij de meeste wasboxen hebben ze ook een schuimfunctie. Die ene keer foamen/schuimen zal geen kwaad kunnen voor de aanwezige waxlaag.

Bij de meeste zal deze wel dik in orde zijn neem ik aan ja

dutchcardetailing
#50 Gepost : donderdag 11 februari 2010 20:00:33

Mag je daar wel komen met je scooter???
nicknameless
#51 Gepost : donderdag 11 februari 2010 20:04:47

Ja hoor. Ben een graag geziene gast. Ik kom er 4 tot 5 keer in de week om de scooter af te spuiten met kalkvrij water. Zowel hoge druk als het lage druk afspoelprogramma.

Makkelijk verdienen toch, elke keer 4 euro. Ik neem minder tijd in beslag dan een auto en gebruik niet eens shampoo.

Appeltje eitje hehehe

aron225
#52 Gepost : donderdag 11 februari 2010 20:05:33
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

hier in de buurt zijn scooters geen probleem in de wasbox..

en ik denk, dat patrick's scooterlak er beter bij staat dan een hoop mensen hun auto lak hier (including mine)knipoog
as for me no more sigs.. im not cool like that.
dutchcardetailing
#53 Gepost : donderdag 11 februari 2010 20:09:52

Ben hier nog niet door de lak heengegaan dus dat valt wel mee:p Wasbox met warm water zou ideaal zijn als je je eigen HD mee kan nemen. Met dit vieze weer foam ik eigenlijk altijd. Komt altijd zoveel troep vanaf.
aron225
#54 Gepost : donderdag 11 februari 2010 20:13:57
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

ach.. sommige hebben harde, en sommige hebben zachte lakken..
de ene heeft meer risico dan de ander..

maar hier hebben we de optie: shampoo opbengen..

is ook een soort foamstand, natuurlijk niet te vergelijken met een autobrite lans, maar is vrij effectief..

daarna afspoelen met programma : hogedruk wassen..

en daarna gewoon je eigen emmertje shampoo gebruiken..

ik zie het probleem niet he-le-maal
as for me no more sigs.. im not cool like that.
dutchcardetailing
#55 Gepost : donderdag 11 februari 2010 20:29:55

Vind de foam vaak te agressief in de wasstraten.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's <12
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire