Ik had al gevraagd naar de ervaring met Surf City Garage in dit topic.
Nu kan ik zelf komen met een aantal reviews.
De spullen die ik dinsdag 23-02 uitgeprobeerd heb zijn:
-Pacific Blue Wash & Wax
-Beyond Clay
-Beyond Steel
-Nano Glaze Gloss Coat
-Nano Seal protective Coat
-Barrier Reef Carnauba Wax
De Dash Away en de Clearly Better heb ik niet kunnen proberen, was geen tijd meer voor.
Het testobject was de auto van mijn vriendin, al maanden niet meer gewassen :schaam
Als eerste heb ik de auto in tweeën gedeeld, de bestuurderszijde doe ik met Meguiar's en de bijrijderskant met Surf City Garage.
Dat leek met wel de meest gelijkwaardige vergelijking met elkaar.
Nu maar kijken hoe het met de duurzaamheid gesteld is van Surf City Garage.
Ik ben begonnen met de velgen, daarvoor had ik 3 velgenreinigers tot mijn beschikking:
Beyond Steel, Meguiar's Wheel Cleaner en Meguiar's Wheel Brightener 4:1
De beide voorwielen zijn behandeld met Wheel Brightener,
Achterwiel met Beyond Steel in combinatie met de CSF Wheel Brush:
Beyond Steel schuimt totaal niet, lijkt wel alsof je gewoon water op je velg spuit.
Een geur is ook niet direct aanwezig en na 30 seconden lijkt er niet veel te zijn gebeurt.
De Wheel Brush is lekker stevig wegens de 2 ijzeren gevlochten lussen die haaks op elkaar staan, maar voor smalle spaken is die niet geschikt.
Wheel Brightener 4:1 of 10:1 blijft hierbij mijn voorkeur hebben, Beyond Steel komt op de laatste plaats door te weinig reinigingskracht.
*Edit 27-03-2010: bij een andere test met gelakt velgen had Beyond Steel wel genoeg reinigingskracht, zal wel aan de velg hebben gelegen*
De SCG helft gewassen met 2 emmers en een CSF Washmitt.
De mitt gleed met gemak over de lak heen, voelde heel glad aan.
Er was veel schuim, maar weinig geur aanwezig.
Reinigingskracht was voldoende aanwezig.
Schuim blijft ook lang aanwezig op de auto.
Toen was Meguiar's aan de beurt voor de andere kant.
Uiteraard ook met 2 (andere) emmers en de Meg's mitt.
Dit ging duidelijk stroever over de lak heen en qua schuim was het ook veel minder.
Hierdoor dacht ik dat SCG een betere reiniger was dan Meg's, totdat ik de sheeting op de motorkap zag
Daarna de Delerium losgelaten op de auto, wat een heerlijk ding is dat zeg
De auto naar binnen gereden voor de rest van de test.
Het was nu tijd voor Beyond Clay vs. kleien.
De Beyond Clay is opgezet met de Dap500 op stand 3 en een zwarte LC pad, de CarClean Fine Grade Clay bar uiteraard handmatig.
Beyond Clay ruikt naar kauwgomballen en heeft een raar paars kleurtje (niet goed op de foto te zien).
Het is easy on-easy off, curen is niet nodig.
De Beyond Clay is absoluut geen vervanger voor kleien, met de boterhamzakjestest was nog teveel verontreiniging te voelen.
Als ik met de CC klei met Last Touch over het Beyond Clay gedeelte ging dan haalde ik er nog verontreiniging vanaf.
Juist doordat Beyond Clay niet zo goed reinigd als kleien, blijft er een witte waas over de auto.
Nu komen we op de Nano Glaze en de Nano Seal.
Volgens de verpakking is de Seal stap 1 en de Glaze stap 2, ik daarentegen ben eigenwijs en heb de glaze als stap 1 gehouden.
Je doet toch ook geen Black hole over een sealant voor een langdurig resultaat.
De Nano Glaze en de Nano Seal heb ik vergeleken met de NXT 2.0 (wat op zich al een all-in-one product is)
De Nano Glaze heb ik aangebracht met de DAP500 en een zwarte LC pad op stand 2.
Uitwrijven heb ik gedaan met een CSF microfiber.
Nano Glaze is zo dun als water en trekt meteen de pad in, maar smeert goed uit over grote vlakken.
Uitwrijven is echt een fluitje van een cent, nadeel van dat spul is dat het ruikt naar stickerverwijderaar.
De Nano Seal heb ik daarna erover gedaan met de DAP500 en de Monello Gold Pad op stand 2.
Uitwrijven heb ik gedaan met een CSF microfiber.
Nano Seal is dikker dan de Glaze, beetje vergelijkbaar met de NXT 2.0.
De geur is minder sterk dan de Glaze, maar nog steeds stickerverwijderaar.
De Seal moet minimaal 20 minuten curen, volgens de verpakking is 24uur beter maar dat betwijfel ik.
Afnemen na curen moet ik zeggen dat het wel veel "stof" (droge residu) achterliet.
Voor de motorkap ben ik een stap verder gegaan met vergelijken.
Ik vond niet dat de NXT 2.0 een goede tegenhanger is voor een glaze + sealant EN een Carnauba Wax.
De rest van de auto kan, maar de motorkap is toch wat anders.
Na het kleien met Meguiar's en de CC Fine Grade Clay Bar heb ik gekozen voor Black Hole, daarna Chemical Guys Jetseal 109 en het geheel afgetopt met Natty's Paste Wax red.
Nu de beide Carnauba waxen erop.
Alleen op de motorkap heb ik na de nano Seal nog een laagje Barrier Reef Carnauba Wax aangebracht.
De wax ik turqoise van kleur met ook weer een kauwgomballengeur.
Ook aangebracht met de DAP500 met de Monello Gold pad op stand 2.
Beide laten curen en overal het tape er vanaf.
Het vuil onder de tape extra afgenomen met Last Touch.
Veel leesplezier.
Commentaar is uiteraard welkom.
Nu kan ik zelf komen met een aantal reviews.
De spullen die ik dinsdag 23-02 uitgeprobeerd heb zijn:
-Pacific Blue Wash & Wax
-Beyond Clay
-Beyond Steel
-Nano Glaze Gloss Coat
-Nano Seal protective Coat
-Barrier Reef Carnauba Wax
De Dash Away en de Clearly Better heb ik niet kunnen proberen, was geen tijd meer voor.
Het testobject was de auto van mijn vriendin, al maanden niet meer gewassen :schaam
Als eerste heb ik de auto in tweeën gedeeld, de bestuurderszijde doe ik met Meguiar's en de bijrijderskant met Surf City Garage.
Dat leek met wel de meest gelijkwaardige vergelijking met elkaar.
Nu maar kijken hoe het met de duurzaamheid gesteld is van Surf City Garage.
Ik ben begonnen met de velgen, daarvoor had ik 3 velgenreinigers tot mijn beschikking:
Beyond Steel, Meguiar's Wheel Cleaner en Meguiar's Wheel Brightener 4:1
De beide voorwielen zijn behandeld met Wheel Brightener,
Achterwiel met Beyond Steel in combinatie met de CSF Wheel Brush:
Beyond Steel schuimt totaal niet, lijkt wel alsof je gewoon water op je velg spuit.
Een geur is ook niet direct aanwezig en na 30 seconden lijkt er niet veel te zijn gebeurt.
De Wheel Brush is lekker stevig wegens de 2 ijzeren gevlochten lussen die haaks op elkaar staan, maar voor smalle spaken is die niet geschikt.
Wheel Brightener 4:1 of 10:1 blijft hierbij mijn voorkeur hebben, Beyond Steel komt op de laatste plaats door te weinig reinigingskracht.
*Edit 27-03-2010: bij een andere test met gelakt velgen had Beyond Steel wel genoeg reinigingskracht, zal wel aan de velg hebben gelegen*
De SCG helft gewassen met 2 emmers en een CSF Washmitt.
De mitt gleed met gemak over de lak heen, voelde heel glad aan.
Er was veel schuim, maar weinig geur aanwezig.
Reinigingskracht was voldoende aanwezig.
Schuim blijft ook lang aanwezig op de auto.
Toen was Meguiar's aan de beurt voor de andere kant.
Uiteraard ook met 2 (andere) emmers en de Meg's mitt.
Dit ging duidelijk stroever over de lak heen en qua schuim was het ook veel minder.
Hierdoor dacht ik dat SCG een betere reiniger was dan Meg's, totdat ik de sheeting op de motorkap zag
Daarna de Delerium losgelaten op de auto, wat een heerlijk ding is dat zeg
De auto naar binnen gereden voor de rest van de test.
Het was nu tijd voor Beyond Clay vs. kleien.
De Beyond Clay is opgezet met de Dap500 op stand 3 en een zwarte LC pad, de CarClean Fine Grade Clay bar uiteraard handmatig.
Beyond Clay ruikt naar kauwgomballen en heeft een raar paars kleurtje (niet goed op de foto te zien).
Het is easy on-easy off, curen is niet nodig.
De Beyond Clay is absoluut geen vervanger voor kleien, met de boterhamzakjestest was nog teveel verontreiniging te voelen.
Als ik met de CC klei met Last Touch over het Beyond Clay gedeelte ging dan haalde ik er nog verontreiniging vanaf.
Juist doordat Beyond Clay niet zo goed reinigd als kleien, blijft er een witte waas over de auto.
Nu komen we op de Nano Glaze en de Nano Seal.
Volgens de verpakking is de Seal stap 1 en de Glaze stap 2, ik daarentegen ben eigenwijs en heb de glaze als stap 1 gehouden.
Je doet toch ook geen Black hole over een sealant voor een langdurig resultaat.
De Nano Glaze en de Nano Seal heb ik vergeleken met de NXT 2.0 (wat op zich al een all-in-one product is)
De Nano Glaze heb ik aangebracht met de DAP500 en een zwarte LC pad op stand 2.
Uitwrijven heb ik gedaan met een CSF microfiber.
Nano Glaze is zo dun als water en trekt meteen de pad in, maar smeert goed uit over grote vlakken.
Uitwrijven is echt een fluitje van een cent, nadeel van dat spul is dat het ruikt naar stickerverwijderaar.
De Nano Seal heb ik daarna erover gedaan met de DAP500 en de Monello Gold Pad op stand 2.
Uitwrijven heb ik gedaan met een CSF microfiber.
Nano Seal is dikker dan de Glaze, beetje vergelijkbaar met de NXT 2.0.
De geur is minder sterk dan de Glaze, maar nog steeds stickerverwijderaar.
De Seal moet minimaal 20 minuten curen, volgens de verpakking is 24uur beter maar dat betwijfel ik.
Afnemen na curen moet ik zeggen dat het wel veel "stof" (droge residu) achterliet.
Voor de motorkap ben ik een stap verder gegaan met vergelijken.
Ik vond niet dat de NXT 2.0 een goede tegenhanger is voor een glaze + sealant EN een Carnauba Wax.
De rest van de auto kan, maar de motorkap is toch wat anders.
Na het kleien met Meguiar's en de CC Fine Grade Clay Bar heb ik gekozen voor Black Hole, daarna Chemical Guys Jetseal 109 en het geheel afgetopt met Natty's Paste Wax red.
Nu de beide Carnauba waxen erop.
Alleen op de motorkap heb ik na de nano Seal nog een laagje Barrier Reef Carnauba Wax aangebracht.
De wax ik turqoise van kleur met ook weer een kauwgomballengeur.
Ook aangebracht met de DAP500 met de Monello Gold pad op stand 2.
Beide laten curen en overal het tape er vanaf.
Het vuil onder de tape extra afgenomen met Last Touch.
Veel leesplezier.
Commentaar is uiteraard welkom.
Laatst bewerkt door een moderator: