|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-1-2010 Locatie: Nijverdal
|
Ziet er goed uit Mcshine! Voelt het nu ook vettig aan? Enne waar is je accu?? Loud pipes save lives.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: Omg. Deurne (NL)
|
achterin de kofferbak.... New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-11-2009
|
Wat mooi zeg, het kloppende hart van de BMW!
|
|
|
|
ivo's schreef:achterin de kofferbak.... ja maar dat is niet standaard voor een 4 cilinder.. ik dacht dat hij hem er misschien uit had gehaald tegen het vocht of iets.. Loud pipes save lives.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-11-2009 Locatie: Elsloo
|
Maar wel standaard bij deze 4-cylinder, want cabrio...
|
|
|
|
tadaaaa   Inderdaad niet standaard bij 4cil, maar wel bij de daklozen  Verder kun je het zien aan de verdeelstekker (blokje met het rode +je onder de kap) New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
|
Oke, nooit geweten! Ziet er goed uit! Loud pipes save lives.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-5-2009 Locatie: Ede
|
Kan ik misschien dit goedje (of wat anders?) gebruiken om op het motorblok te spuiten, in te borstelen. en met een doek weer af te nemen? Met water af spuiten doe je immers alleen maar om het losgeweekte vuil weg te spoelen toch?! dan zou afnemen met een doek ook voldoen!
Maar, is dit het juiste spul daarvoor dan? Of kan ik beter iets anders gebruiken? Het motorblok is licht vettig met vieze aanslag, (die je er met normaal sopje niet af krijgt)
|
|
|
|
Met het water verwijder je ook de cleaner zelf. Ik kan me voorstellen dat wanneer je het niet zou afspuiten de cleaner op termijn zelfs uit kan bijten op de onderdelen. Water zou ik dus altijd gebruiken, wel kun je eventueel dan met een sopje werken.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-5-2009 Locatie: Ede
|
Oke dankje!
Zou poorboys APC ook goed werken op je motorblok?! (ja ik raak geheel offtopic)
|
|
|
|
het zal wel wat doen, maar de AG Engine Clean is ervoor gemaakt, dus waarschijnlijk werkt ie beter...  New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-1-2009 Locatie: Kwadendamme
|
Dient de Engine Cleaner nou op een natte of droge ondergrond (lees: motorruimte) gespoten te worden? Een hobby mag geld kosten 
|
|
|
|
Een droge, tenminste , daarmee heb ik de resultaten behaald.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-7-2009 Locatie: Franeker
|
Nat, staat volgens mij ook op de fles. Werkte bij mij prima, en scheelt weer tijd en werk. Ik heb hem afgelopen weekend ook weer gebruikt, naar volle teredenheid, blijver in de collectie bij mij. Zie bijlage, show-off je volgt nog. Ik spray ook altijd na het wassen wat V&R care aan de binnenkant van de wielkast (nat), droogt altijd mooi egaal op, en is niet te vet. Blijft ook best wel lang netjes. Bijlagen:  IMG_3699.JPG 648 KB, aantal downloads: 43.
|
|
|
|
Oke dan ga ik het toch nat proberen Heb jij de Engine Cleaner ook opgespoten zonder verder in te borstelen Eelco? En het is ook op de delen te gebruiken die in de lak staan aan de binnenkant van de motorruimte toch? Een hobby mag geld kosten 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
@DennisB:Die ontvet je dan ook meteen met de EC, de V&R zal niet zoveel doen ( metaal / lak en geen plastuc / Rubber  )
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-3-2009 Locatie: roosendaal
|
De engine cleaner is een heel veilig product, maar als je hem laat drogen dan slaat hij wit uit. het is een ontvetter, dus even licht naspoelen. daarna de V&R opnevelen en laten drogen. ik gebruik de engine cleaner als volgt op de velgen. (is veilig voor alle velgen en lak) inspuiten met E.C in borstelen met zachte velgenborstel of kwast. tussendoor afspuiten maar niet alles eraf en dan nogmaals borstelen. hierdoor ontstaat een schuimende massa die al het vuil wegneemt. ook de banden even meenemen. daarna grondig naspoelen.     andere onderdelen zoals raamrubbers e.d. spuit ik ook in met de E.C. zachtjes uitborstel met zachte kwast en naspoelen. denk aan sponningen en scharnierpunten. scharnieren wel even terug invetten. de e.c. is zelfs veilig voor bekleding hoewel ik het er niet voor gebruik. ik vind het een top product. de motorcycle cleaner is volgens mij iets geconcentreerder.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-9-2009 Locatie: Over den IJssel
|
Goed...hier dus nu ook een adept:  Behandeling.  Wat werkt dit fraai zeg! --Fabia Greenline & VW Kever 1200 --
***Glanz oder gar nicht!***
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-7-2009 Locatie: Franeker
|
Dennis Blomaard schreef:Oke dan ga ik het toch nat proberen Heb jij de Engine Cleaner ook opgespoten zonder verder in te borstelen Eelco? En het is ook op de delen te gebruiken die in de lak staan aan de binnenkant van de motorruimte toch? Ja moet wel kunnen maar dingen als bumpers en grille mijd ik toch altijd een beetje, komt vaak wel iets op, maar das niet erg. Rest onder de kap gaat gewoon mee in t proces, ook de lak. Ik doe niet echt borstelen, of het moet al echt aangkoekte olieprut ofzo zijn. Meestal een grote zachte kwast, en een "bokkepoot". En zoals eerder gezegd, niet laten indrogen.
|
|
|
|
Oeh ik wordt bijna zo enthousiast dat ik naar huis wil rijden om het te gaan proberen Ik ben op de fiets haha, dus een warme motor is het probleem niet Een hobby mag geld kosten 
|
|
|
|
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-11-2009 Locatie: Midden Nederland
|
Foto 1 geen probleem, injectoren kunnen het wel hebben. Foto 2 idem brandstofpomp zo te zien. Foto 3 idem koplamp, wel oppassen niet rechtstreeks op de afdekrubbers spuiten Foto 4 draden zijn ingelijmd (zie foto 5) geen groot risico. Kijk maar eens onder de motorkap als je in de regen hebt gereden, hoeveel er dan nat is In het algemeen als je bang bent voor schade of problemen laat dan de motor lopen. Als die inhoudt of gaat sputteren niet langer op die plek spuiten. Als je een goed schoonmaakmiddel hebt (gaat deze topic toch over) is hoge druk ook niet nodig. Hans How wonderful it is that nobody need wait a single moment before starting to improve the world. Anne Frank
|
|
|
|
Bedankt voor je reactie Hans! Ik ga het klusje morgen klaren Een hobby mag geld kosten 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-9-2009
|
RedCat schreef: Kijk maar eens onder de motorkap als je in de regen hebt gereden, hoeveel er dan nat is Hans
En wat dacht je van afgelopen winter. Er is niets agressievers dan een mengesl van strooizout en water. Heeft iemand in de tussentijd al de duurzaamheid gecontroleerd/getest?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-2-2011 Locatie: Oost-Vlaanderen
|
Toch ook even getest deze producten en moet zeggen, werkt echt wel goed Voor  Na 
|
|
|
|
Guest
|