|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-1-2009 Locatie: Delfzijl
|
Hallo Ben bezig mijn zomervelgen klaar te maken voor de zomer. Nu heb ik ze eerst: - gewassen - gereinigd met Bilberry - ontvet met IPA - voorbehandelt met Professional Polish en - 1 keer in de wheelwax gezet. nu wil ik deze toppen, wat raden jullie mij aan Ben Oet grunn
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-11-2009 Locatie: Elsloo
|
Nog een keertje de wheelwax..... A.k.a Ralf "A new wax layer (or layers) every 3 months is the detailing equivalent of wearing fresh undies every day. And as anyone's mother will tell them, that's really quite essential."
Don, Dodo Juice
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-5-2008
|
Ik zou persoonlijk dan nog een laag wheelwax doen! Ik lees tegenwoordig ook erg veel dat de Collinite 845 zeer goed doet op velgen!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-1-2009 Locatie: wyk by duurstede
|
en nog een keer, was getekend
passat variant 18T highline,inkyblue pearleffect,creme leder met wortel,Pon leusden 193 pk,evolution 8,5x19 et 35,Pirelli pzero nero 255/35/19 Fk schroefset 50-50 alles behandelt met spullen van carclean
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
tjemig, hopelijk komt ie nog vooruit met 3 lagen wheelwax  // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
|
Ok, bedankt voor de snelle reacties, zal de wheelwax er nog een keer overheen "smeren" Zelfs met 3 lagen komt mijn S4 nog vooruit..............................................................hoop ik Oet grunn
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-11-2009 Locatie: Elsloo
|
Lichtmetalen zwaargewaxte velgen... A.k.a Ralf "A new wax layer (or layers) every 3 months is the detailing equivalent of wearing fresh undies every day. And as anyone's mother will tell them, that's really quite essential."
Don, Dodo Juice
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 2-5-2009 Locatie: Hoogvliet
|
2 laagjes is voldoende, een 3e laag is overbodig. 2e laag is om zeker te zijn dat alle plekjes bedekt zijn die je de eerste keer misschien bent vergeten, een 3e laag is nutteloos. Ik ben zo geboren, wat is jouw excuus? Detailer in wording, tips zijn altijd welkom My life's a joke, they just got the punchline wrong!
|
|
|
|
Doe ze 2 keer in de wheelwax Oet grunn
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-7-2008 Locatie: hamont (BE)
|
Nog een laagje wheelwax ofwel een andere sealent/wax die je nog hebt staan. Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-9-2009 Locatie: St-Truiden, belgië
|
Wheelwax = identiek aan de CG butter wet wax. Kleur/geur/structuur is allemaal identiek, word volgens mij gewoon uit hetzelfde vatje getapt.
Ik gebruik rimwax op de velgen, en heb geen nood om dat te toppen met iets anders. Maar bv een collinite wax op de velgen kan ook gewoon, en die is duurzaam dus mooi meegenomen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-10-2009 Locatie: haarlem
|
als we het nu toch over wheelwax hebben? Heeft iemand voorkeur voor een merk? Heb nu velgen met teflonlaag het houd nog steeds prima maar krijg al wel af en toe een remstof plekje i don't like it! Let me know!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Zeer tevreden over PB wheel wax! Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bilthoven
|
Heb de mijne nu in 2 laagjes wheelwax en 1 laagje 845 Glans is een keuze
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-7-2009 Locatie: Franeker
|
Heb vandaag een laag Rimwax (Smartwax) aangebracht, had een klein potje gekregen, ben erg benieuwd naar de levensduur. Meestal gebruik ik ook de Collinite845.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-5-2009 Locatie: zaanstad
|
normaal doe ik dit.. eigenlijk niet.. elke was val ik ze aan met wheelbrightener 1:4 of bilberry 1:6 / 1:10.. komt dat ook een keer op as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Je velgen iedere keer doen met een velgenreiniger is ook niet echt lekker voor je velgen  Ik was ze liever met een sopje in plaats van ze onder handen te nemen met een velgenreiniger, gebruik dat alleen als de velgen te vies zijn. Heb al ruim 2 jaar een gallon Wheel brightener staan, die gaat heel langzaam  Maar dat maakt mij niet uit Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-12-2008 Locatie: mierlo
|
Ik ga ze binnenkort weer in de WheelWax zetten, daarna ga ik eens kijken voor een andere
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-10-2008 Locatie: Rotterdam
|
Ik deed het ook nooit, maar een tijdje terug toch maar eens RimWax aangeschaft. Twee weken terug oid mijn velgen ermee behandeld (wat een k*twerk op spaakvelgen  ) en vanmiddag voor het eerst de velgen weer gewassen. Het maakt wel degelijk verschil zeg! En ik heb niet meer zoveel Bilberry nodig  Jeremy Clarkson: You can buy one of these cars and tell people you drive a mid-engined, rearwheel drive, turbocharged, convertible Mercedes Benz
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-5-2008
|
Bedenk wel dat je Bilberry binnen no-time je velgenwax weer gestript heeft 
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Heb je een velgenwax, dan gewoon schoonmaken met shampoo en pas bij schoonmaakproblemen een velgenreiniger pakken. I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-9-2009 Locatie: St-Truiden, belgië
|
Zo moet het dan ook, en niet anders Je vers gewaxte lak, ga je toch ook niet tekeer met een sterke/overdosis shampoo.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-5-2009 Locatie: zaanstad
|
@adrie. komt indd waarschijnlijk geen zak om deze lelijke velgen geef... me alfa deed k wel elke keer met een sopje! as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
( loopt nu naar de krattenembalage van de winkel ) .... help je er vannacht wel even vanaf Aron // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Tim schreef:Heb je een velgenwax, dan gewoon schoonmaken met shampoo en pas bij schoonmaakproblemen een velgenreiniger pakken. +1 Velgenreiniger komt er bij mij pas over als de shampoo het niet meer schoon krijgt. En dat is eigenlijk nooit. Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
|
Guest
|