|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-1-2010 Locatie: Amsterdam
|
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-11-2009 Locatie: Elsloo
|
Nu al Hét show-off topic van 2010! A.k.a Ralf "A new wax layer (or layers) every 3 months is the detailing equivalent of wearing fresh undies every day. And as anyone's mother will tell them, that's really quite essential."
Don, Dodo Juice
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-3-2009 Locatie: Uden
|
1 Ding is zeker , het wordt altijd beter  succes ermee!
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Foto's komen me zo bekend voor? Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-7-2009 Locatie: De Meern
|
@ Dibbuz, Om over die foto's te hebben. Is dit het jaar van de grasgroene cabrio's? Eerder al een kever gezien.....
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Dibbuz schreef:Foto's komen me zo bekend voor? Foto's hebben heel heel heel lang geleden al op het Meguiar's forum gestaan ...
|
|
|
|
Volgens mij ook ja! Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Ik kan em niet terug zoeken, want ->>> forum ban
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-3-2009
|
@nicknameless, hoe heb je het voor elkaar gekregen om een forumban te krijgen? Is dit een oud project van de TS? -=Met Een Hamer Past Alles=-
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-11-2008
|
Robin schreef:Deze auto twee jaar geleden gekocht, toen stond hij in totaal bijna drie jaar onder een rijtje bomen detail job is dus van een dik 2 jaar geleden ???
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-7-2008 Locatie: Hardenberg
|
inderdaad een bekende auto, hoe is het inmiddels met de renault Let's hyve!: http://tsunami69.hyves.nl/Alles is te lopen, als je maar genoeg tijd hebt.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-1-2009 Locatie: Zeist
|
Succes ermee
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-9-2009 Locatie: Amersfoort
|
Ik ga dit zeker volgen! 1 ding is zeker mijn softop komt echt nooit zo uit te zien
|
|
|
|
Binnetie schreef:@nicknameless, hoe heb je het voor elkaar gekregen om een forumban te krijgen? Gaarne via PM, daar is dit topic niet voor bedoeld. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Meer benieuwd wat er in die 2 jaar na de aankoop mee is gebeurd eerlijk gezegd, want het beginnetje was er namelijk. Stiekem ook wel nieuwsgierig waarom de auto 3 jaar heeft stilgestaan, zoiets moet zichzelf toch wel verkopen lijkt mij. // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
|
Ik meen mij te herinneren dat een klant bij de Renault garage een rekening niet (meer) kon betalen en de garagist de wagen als onderpand heeft gehouden. Gevonden KlikAlleen doen de foto's het niet meer Ben ook benieuwd hoe dit project is afgelopen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-1-2009 Locatie: Zuid-Limburg e.o.
|
Ik ben nu al benieuwd naat het eindresultaat. Alfa Romeo Cento Quaranta Sei
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-9-2009 Locatie: Over den IJssel
|
Allemachtig.....kan niet wachten op het resultaat! --Fabia Greenline & VW Kever 1200 --
***Glanz oder gar nicht!***
|
|
|
|
eerlijk is eerlijk, het is inderdaad al 2 jaar geleden dat ik hieraan ben begonnen. Maar aangezien ik hier op dit forum er nog niks had over vermeld en ik ook tot december 2009 aan toe nog niet verder was gekomen... Later meer... met details en foto's STOP MET TYPEN EN START MET DETAILEN!
|
|
|
|
Huh, zelf er 2 jaar niks aan gedaan ? M.a.w. dus zelf ook zo verder laten 'wegrotten', of lees ik het nu verkeerd ? Ben zééér benieuwd naar de after-pics  // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
|
Uiteraard ben ik meteen na de aanschaf begonnen, met schoonmaken. Alleen alles zonder machinaal gebruik. Deze auto is ook de reden dat ik de DAP 500 en de SSR1 en de SSR2.5 heb aangeschaft, alleen nooit de tijd genomen om deze ook te gebruiken. Omdat ik niet even snel wat wilde gaan proberen, maar er dan wel voorledig voor wilde gaan. Aangezien mijn Trabant-project HEEL VEEL problemen geeft, moet ik daar helaas extra veel tijd en zorgen in stoppen. Goed, we gaan weer verder met de basis foto's. Spoelen en grondig wassen.  Het dak grondig met huis, tuin en keuken groene zeep en een zachte nagelborstel.  Waarbij dit de spoel emmer was.  Nog nat ziet de auto er dan "goed" uit.  Later afgedroogd, toch een matte aanslag.   Het dak vertoonde ook nog groene sporen.  De vorige eigenaar had metalen kentekenplaathouders laten monteren, dat vond hij mooi. Ik was er minder blij mee, want door de jaren en het niet bijhouden waren ze gaan roesten.  Tot hier was ik op het andere bekende forum, met deze foto's als laatste details. Het zwaar aangetaste doffe achterdeel en de achterklep.  En het zwaar verweerde achterraam.  Later meer... STOP MET TYPEN EN START MET DETAILEN!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-11-2009 Locatie: Midden Nederland
|
Voor de kap zou je bij een detailhandel voor hobby-wijnmakers sulfiet (wit wateroplosbaar poeder) kunnen halen. Onschuldig voor het materiaal maar alle bacterie en ander "leven" heeft het er erg moeilijk mee. Zelf niet innemen, krijg je een kater van. Hans The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
|
Kijk eens aan, dat gaat de goede kant op ( was al zooo bang geworden  ) // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
|
Ik zal het nu maar gelijk afmaken wat dit project betreft, het dak is verder helemaal goed gekomen met 2X een origineel Renault(Liqui Moly) canvas cleaner en daarna behandelt met canvas protectant. De lak heb ik met het bekende voorledige stappenplan behandelt, nog een tweede keer en begonnen met de milde (blauwe) klei van Meg's. Voor de rest ook alle bekende producten van Meg's gebruikt, om de lak weer op te halen. Uiteindelijk werd het allemaal wel beter, maar nog niet naar me zin.    Dus toen uiteindelijk in december 2009, de DAP 500 uit de verpakking gehaald. Eerst getest op een testauto, waar ik tot mijn grote vreugde over beschik  . Daarna op de cabrio, echt een wereld van verschil. Ik had nooit verwacht dat de lak er zo goed onder vandaan zou komen. De oranje pad gemonteerd, de SSR2.5 en de DAP op 5.5 gebruikt.  STOP MET TYPEN EN START MET DETAILEN!
|
|
|
|
Het PVC achterraam heb ik weer zo goed als mogelijk helder gekregen met de Meg's plast-X.  Alleen na het uitlenen van de auto en een ijskrabber ongeluk, kon ik weer opnieuw beginnen. Maar ook die krassen gingen er met de plast-X goed uit.   Overige delen voor en na behandeling.     Dat was het dan, nu ga ik weer aan de slag. Meer hierover later in een showoff. Ciao Robin. STOP MET TYPEN EN START MET DETAILEN!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-3-2009
|
Er goed resultaat  , de auto ziet er mooi uit. Jammer dat hij zo lang heeft stilgestaan. Is alles motorisch nog in orde? -=Met Een Hamer Past Alles=-
|
|
|
|
@ Binnetie: De auto komt uit 2003, dus toen ik hem kocht was hij 5 jaar oud met nog geen 30.000 km. Ik heb dan ook gelijk alles vervangen: *Olie+oliefilter. *Luchtfilter. *interrieur luchtfilter. *Brandstoffilter. *Bougies. *Distributieriem+meelooprollen en spanrol. *Multiriem. *4 banden, deze waren vierkant geworden. *Remschijven voor en achter af laten draaien, ivm de roest aanslag. *Accu. *Ruitenwissers. *Motorsteun, een vloeistof gedempde was lek. *Achterlicht, was gebarsten. *Remvloeistof. *Versnellingsbakolie. *2 bakkersknechten (gasveren van de achterklep). Eigenlijk een nieuwe auto en tot nu toe nog nooit problemen gehad. STOP MET TYPEN EN START MET DETAILEN!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-9-2008 Locatie: St. Annaland
|
Wat een transformatie, en eindelijk klaar
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-9-2009 Locatie: Haulerwijk
|
Geweldig project! Op forum's als Martijn-GTi of CitroMarty, vrienden noemen mij gewoon Martijn... Mijn fotosessie's en Autopoetsfoto's!Dad: Citroën 2CV Club '82 | Citroën 2CV Charleston '87 | Citroën CX 2400 Pallas '78 | Citroën BX 19 GTi '91 | Citroën XM 3.0 V6 Multimedia '98 I: Citroën BX 19 GTi '92 | Citroën BX 14 Rallye '87
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Fantastisch eindresultaat! Toppie! Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-6-2008 Locatie: Apeldoorn
|
Ik heb een tijdje geleden van Tinus is een tip gekregen over groene Biotex op je kap, n.a.v. m'n klusje aan een VW Beetle. De dag erna gelijk op m'n eigen dakje geprobeerd en believe it or not, 25 jaar oud en BRANDSCHOON
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 2-5-2009 Locatie: Hoogvliet
|
Dit zijn de resultaten waarvoor je het doet hè  Ik ben zo geboren, wat is jouw excuus? Detailer in wording, tips zijn altijd welkom My life's a joke, they just got the punchline wrong!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-1-2009 Locatie: Zuid-Limburg e.o.
|
Ziet er top uit! Alfa Romeo Cento Quaranta Sei
|
|
|
|
Guest
|