Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

5 Pagina's 123>»
De Perfecte Tire Gel? Opties
Sven S8
#1 Gepost : woensdag 9 juli 2008 2:11:26
Rang: Lid
Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Ik kwam op een Engels forum de onderstaande foto tegen, in een draadje over Poorboy's QD+ (ook een enthousiast).

Wat me trof is de in mijn ogen perfecte glans, niet te weinig en niet te veel. Even gevraagd waar hij z'n banden mee deed... Blijkt Wolfgang Black Diamond Tire Gel te zijn!

Looking good methinks...

Iemand hier al ervaring hiermee? blij
Audi S8

"One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)
Patrick R.
#2 Gepost : woensdag 9 juli 2008 8:40:05

Nee, maar ben zelf nog steeds erg te spreken over de Meguiar's Tire Gel. Ook zeker niet te glimmend en houdt behoorlijk lang.
DKBM
#3 Gepost : woensdag 9 juli 2008 9:29:15

Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

even snel gecheckt in de shop: de wolfgang is ca 2x zo duur als bijv de Megs, PB, Shining Monkey, Mothers, etc. Ik heb nog geen ervaring met tyre dressings, maar is de wolfgang die prijs ook waard? heeft er iemand vergelijkende foto's oid?
Vrienden noemen me Martin
Tim
#4 Gepost : woensdag 9 juli 2008 10:36:11
Rang: Moderator

Blijft langer zitten dan Meguiar's gel, en geeft een meer natuurlijke glans.

Mijn persoonlijke ervaringen met de Meguiar's Endurance is dat het heerlijk ruikt, maar teveel glanst (voor mij dan) en die glans is er ook vlotjes weer af.

De Wolfgang is subtieler en trekt meer in je band.

Ik denk dat het tijd is voor een test! blij
I'm the Master of Bling!
LeonDriver
#5 Gepost : woensdag 9 juli 2008 10:57:40

Ziet er idd goed uit.

Doe mijn banden met Natural Shine van Meguairs maar hoorde laatst dat je het best eerst je benden kan ontvetten voordat je het er op aanbrangt.
Maar waar kan ik dat nou het beste mee doen?
Seat Leon 1.6 16v | Topsport bodykit | Full Leder Interieur | Weitec schroefset (-40mm) | 19" Team Dynamics | Full Xenon verlichting (6000k) |

I.v.m. de verkoop van mijn Leon heb ik een hoop onderdelen over (Seat en Audio) zie: www.seatdriver.nl
Tim
#6 Gepost : woensdag 9 juli 2008 11:04:43
Rang: Moderator

Ontvetten kan je bijvoorbeeld doen met de Poorboy's Biodegradeable APC & Degreaser!
I'm the Master of Bling!
Patrick
#7 Gepost : woensdag 9 juli 2008 15:51:10

Hij is idd stukken duurder dan de Meguiar's die glimt eigenlijk maar 2 dagen te hard.
Sven S8
#8 Gepost : woensdag 9 juli 2008 16:07:56

Hmm, de Meg's Tire Gel houdt het bij mij vrij lang hoor (weeks, not days) en vind ik óók mooi. Hij ruikt lekker, voelt iets minder lekker en je moet hem mooi egaal en dun aanbrengen. Anders is het resultaat niet mooi en heb je kans op spetters (als je het te dik doet).

Ik ben er ook best heel content mee hoor, alleen lijkt deze Wolfgang me nog nét ietsje mooier/subtieler. Alleen 'zwart' zonder een spatje glans vind ik wat saai, teveel glans is een beetje nep, maar dit resultaat op de foto is exact wat ik mooi vind.

Wat ik begrepen heb is dat ie niet spettert (trekt in) en dat je de glans zelf kunt doseren. Wil je een beetje zijdemat dan doe je het één keer, wil je meer glans kun je het na 10 minuutjes nog een keer doen, dan heb je meer glans.

Een vergelijkende test lijkt me erg interessant!
Audi S8

"One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)
ArjanBor
#9 Gepost : woensdag 9 juli 2008 21:40:59

Dat die Meguiar's spettert heb ik gemerkt, wist ik veel hoeveel je moest aanbrengen, iets minder dan ik had gedaan dus cry
Medus@
#10 Gepost : donderdag 10 juli 2008 0:02:48

Heb zelf ook de Meg's Tyre Gel, maar die is er met dit regenachtige weer na een paar dagen weer weg, en dan rij ik bijna geen km's... tsja
VW Golf V GTI
SkyBuMp
#11 Gepost : donderdag 10 juli 2008 0:07:32

Megs Tire gel verdwijnt niet door een regen buitje, if so.. dan heb je je banden waarschijnlijk niet goed ontvet alvorens je het goedje opgebracht hebt.

Sven de wolfgang ziet er niet verkeerd uit, tis smaak (of geur wink2) net wat je liever hebt.
Snitser
#12 Gepost : donderdag 10 juli 2008 0:10:17

The Bold & Bright van Poorboyscool
nicknameless
#13 Gepost : donderdag 10 juli 2008 6:47:23
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Ik heb zowel de Endurance High Gloss Tire Protection Gel als de Hot Shine Tire Spray Trigger. Bij beide is de glans na enkele dagen verdwenen. De banden worden dan egaal zwart zonder uitlopers. Zelfs na een week zijn de banden echt zwart vergeleken met andere banden van andere voertuigen uit de straat.

Patrick
davejanssen
#14 Gepost : donderdag 10 juli 2008 10:42:05

Hot Shine Tire Spray heb ik ook, maar vindt het niet zo heel erg fijn spul... Een zuchtje wind tijdens het sprayen en het nevelt over je lak heen. En daarbij wordt de stoep/garage vloer waar je op knoeit spek en spekglad.

CXpeu
#15 Gepost : maandag 21 juli 2008 21:04:18

Tim schreef:

Mijn persoonlijke ervaringen met de Meguiar's Endurance is dat het heerlijk ruikt, maar teveel glanst (voor mij dan) en die glans is er ook vlotjes weer af.

Is sarcastisch er al een testje geweest?
PT Cruiser
#16 Gepost : maandag 21 juli 2008 21:32:00

De resultaten op die foto zien er echt goed uit! misschien eens in overweging nemen voor een volgende bestelling.
There is no replacement for displacement!
==> 6,5l TurboDiesel V8 <==
Centoquarantasette
#17 Gepost : donderdag 24 juli 2008 19:52:24

Tim schreef:

Ter aanvulling, Ik vond zelf de glans van shining Monkey non spitting langer blijven zitten dan die van Meguiar's tyre gel. Bovendien blijft de band van megs langer zwart afgeven.

Qua prijs per "beurt" is weer een ander verhaal natuurlijk
Alfa 147 2.0 T-Spark Distinctive, Eibach Pro System -30mm - tentar vie non battute
Gasten die "muziekjes" zetten over race filmpjes sporen niet helemaal!
Sven S8
#18 Gepost : donderdag 24 juli 2008 19:59:23

Centoquarantasette schreef:
Bovendien blijft de band van megs langer zwart afgeven.

Da's inderdaad een nadeel, maar dat merk je pas als je gaat detailen en met je knieën tegen de band leunt. Ik heb aardig wat broeken met zwarte vlekken in de machine gemikt vorige week... LoL

Geven Wolfgang en de anderen minder af?
Audi S8

Patrick
#19 Gepost : donderdag 24 juli 2008 20:41:26

Banden doe je toch al laatsteknipoog
bassochist
#20 Gepost : donderdag 24 juli 2008 20:57:16

ik heb die endurance high gloss tyregell van megs hier, zoals ook de shining monkey en de megs tyre spray, maar die gel vindt ik echt een bitch om mee te werken, die andere 2 werken veel fijner.
Sven S8
#21 Gepost : donderdag 24 juli 2008 21:23:38

Patrick schreef:
Banden doe je toch al laatsteknipoog

sez who? knipoog

Mijn bandjes staan er trouwens altijd verzorgd bij...

De Gel is niet de makkelijkste om aan te brengen (vieze handen), maar de resultaten zijn wel weer mooi.

Ga denk ik toch de Wolfgang eens proberen de volgende keer... Dat intrekken lijkt me wel wat.
Audi S8

Patrick
#22 Gepost : donderdag 24 juli 2008 21:51:26

Gel is makkelijk aan te brengen gebruik Dit
Medus@
#23 Gepost : donderdag 24 juli 2008 22:48:46

Patrick schreef:
Gel is makkelijk aan te brengen gebruik Dit

Mja , daar lees ik ook weer verschillende reacties over. De een vind em perfect en de ander vind het niks... Whistle
VW Golf V GTI
nicknameless
#24 Gepost : donderdag 24 juli 2008 22:51:07
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Medus@ schreef:

Mja , daar lees ik ook weer verschillende reacties over. De een vind em perfect en de ander vind het niks... Whistle

Ik ben de ander die er niks aan vindt. zweep
Ik doe het op de old school manier, gewoon met een kwast.

Patrick
Sven S8
#25 Gepost : donderdag 24 juli 2008 23:34:39

En ik gebruik een afgedankt schoenensponsje (en een kwast...)

BTW, is het een idee als iedereen hier een keer z'n resultaten neerzet, met een goede foto van de band en het gebruikte product? idee

Dan kunnen we mooi vergelijken!
Audi S8

Timon
#26 Gepost : vrijdag 25 juli 2008 10:21:56

Ik gebruik de bold 'n bright van Poorboys.

Ik vergeleek laatst mijn banden die ik had ingesmeerd met de bold'n bright met iemand die net nieuwe banden had gekocht. Ze zagen er qua kleur gewoonweg hetzelfde uit. Gewoon mooi diep zwart. Geen glimmende 2dehands autolook hehehe
Ik had voor de grap bij me pa ff 1 band gedaan Dat verschil was na 2 weken nog te zien jippie

Daarnaast viel me de beading van de banden op, mooie druppeltjes die op de banden blijven staan. Ik ben er zeer tevreden over.
Sven S8
#27 Gepost : vrijdag 15 augustus 2008 16:53:15

Gisteren even de Wolfgang Black Diamond Tire Gel gebruikt, man wat een fijn spul! Geeft een mooie subtiele glans (net als op de foto in m'n eerste post).

Een streepje gel op een nieuw sponsje aangebracht, een aanbrengen maar. Resultaat is subtieler dan de Meg's TG, en zuiniger in gebruik. Review volgt binnenkort.... Maar ik wilde vast even laten weten dat ik er blij mee ben! wink2
Audi S8

rover75
#28 Gepost : vrijdag 15 augustus 2008 21:18:12

Zou leuk zijn om de Bold 'n Bright met de Wolfgang black diamond tire gel te vergelijken.
Phaeton W12
#29 Gepost : vrijdag 15 augustus 2008 21:25:50

Sven S8 schreef:
Gisteren even de Wolfgang Black Diamond Tire Gel gebruikt, man wat een fijn spul! Geeft een mooie subtiele glans (net als op de foto in m'n eerste post).

Een streepje gel op een nieuw sponsje aangebracht, een aanbrengen maar. Resultaat is subtieler dan de Meg's TG, en zuiniger in gebruik. Review volgt binnenkort.... Maar ik wilde vast even laten weten dat ik er blij mee ben! wink2

Ziet er idd goed uit! Was de vorige tire gel op?
Sven S8
#30 Gepost : vrijdag 15 augustus 2008 22:05:09

Vorige (Meg's Tire Gel) was bijna op... Wat ik nog heb komt wel op hoor, maar voor m'n eigen fiets gebruik in nu de Wolfgang. Hij is echt subtiel, net zoals ik hem wil hebben! De Meg's is ook mooi, maar net iets te glanzend naar m'n zin. Die zit ook OP de band, en er zat toch flink wat aan de banden geplakt. Heb eerst met APC de banden schoongemaakt, maar het viel nog niet mee om alles eraf te krijgen. (Ik begrijp dan ook niet waarom sommigen klagen over de duurzaamheid van Meg's Tire Gel) LoL

De Wolfgang trekt (m.i. als enige) in de band, waardoor het resultaat mooier (natuurlijker) en duurzamer is/zou zijn. Dat laatste kan ik nog niets over zeggen, maar de gebruikers zijn er lovend over.

Ik hoop ook dat deze niet of minder afgeeft, want van de Meg's kreeg ik behoorlijk zwarte knieën tijdens het poetsen. ohoh
Audi S8

Lenn
#31 Gepost : vrijdag 15 augustus 2008 22:05:41

Ziet er inderdaad mooi nieuw uit die auto banden
met wolfgang black diamond tire gel
Zelf gebruik ik shining monkey en ben daar zelf zeer tevreden over
Makkelijk in gebruik en blijft weken mooi
En dan de prijs verschil tussen de producten
Shining monkey kost 9 euro en is nu in de aanbieding voor 7,50 euroja
Wolfgang kost 22 euro

Sven S8
#32 Gepost : vrijdag 15 augustus 2008 23:00:33

Yup, ik moest ook even slikken, maar wilde hem toch proberen. knipoog

Naar het zich laat aanzien geen miskoop, het resultaat is mooi, en hij lijkt me erg economisch in gebruik. Ik heb er maar héél weinig van nodig gehad. ja
Audi S8

madtraxx
#33 Gepost : vrijdag 15 augustus 2008 23:20:03

waarom niet een keer een test op een oude band behandeld met meerdere producten per deel? vervolgens een aantal weken buiten laten en dan opnieuw bekijken knipoog
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
5 Pagina's 123>»
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire