|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-3-2010 Locatie: Lommel, Belgie
|
hallo, Ik ben dus nieuw op dit forum en meteen maar even een vraag. Heeft het zin om een pas gespoten auto te kleien?
zo ja dan ben ik dit van plan om dit met het merk DODO te gaan doen.
Wat heb ik dan allemaal nodig?
peter.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
http://forum.carclean.nl...ken-van-detailklei.aspx
Een pas gespoten auto kun je kleien, maar er zal niet veel vanaf komen. Misschien wat overspray. Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Of het zin heeft, daar kom je alleen maar achter door het te proberen. Welke klei ga je nemen? Er zijn 3 soorten van Dodo: Supernatural ClayGentley GreyPurple kleiDe laatste is de grofste van allen. Deze heeft nabewerking nodig omdat deze marring achterlaat. Bij de klei moet je een 'glijmiddel' gebruiken, dit kan zijn: Meguiar's Last Touch Poorboys Spray & Wipe Dodo Juice Born Slippy Reken zelf even uit wat voor jezelf het goedkoopst is. Persoonlijk zou ik gaan voor de S&W omdat dit een multipurpose produkt is.  - Ik ben niet goed, ik ben niet beter, ik ben de beste - Niemand is perfect. "Mag ik mezelf voorstellen? Ik ben niemand"
|
|
|
|
Ik denk dat ik voor de mildste zal gaan dan. Aangezien dat ik nog niet echt vuil hoeft te verwijderen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: Omg. Deurne (NL)
|
lijkt mij ook  misschien binnenkort eens "meeten"? (nog nooit een Integrale in t echt van dichtbij gezien :  ) New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
|
ivo's schreef:lijkt mij ook  misschien binnenkort eens "meeten"? (nog nooit een Integrale in t echt van dichtbij gezien :  ) Integrales in het wild zijn net zo zeldzaam als ''The Red squirrel'' Zullen elkaar vast wel eens ergens tegen gaan komen.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Een pasgespoten auto die geen of nagenoeg geen kilometers heeft gereden, zou ik niet kleien. Verse overspray kan eventueel lokaal behandeld worden, verder zou ik alleen een goede paint cleaner gebruiken als voorbereiding op je wax. Wel wat weken wachten om de boel uit te laten harden voor je aan de slag gaat. I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-12-2009 Locatie: Haarlem
|
Haak ik er even op in,Kan je een zijscherm na 2 dagen van de spuiterij al in de Wax zitten? Natty's dus zonder cleaners etc/ Coupe 2.0 FX S1
|
|
|
|
Je kan een vers gespoten wagen gewoon in de wax zetten. Gebruik wel een pure wax zoals Natty's, Dodo, Meguiar's M16/M26 enz. Geen sealent gebruiken omdat de verf nog moet uitdampen.  - Ik ben niet goed, ik ben niet beter, ik ben de beste - Niemand is perfect. "Mag ik mezelf voorstellen? Ik ben niemand"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-6-2008 Locatie: Belgie
|
Voor zover ik weet mag je op een vers gespoten lak geen sealant noch een wax aanbrengen , deze verhinderen allebei het uitdampen van de lak!
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Het moet een wax zijn die ademt, maar ik raad aan om toch een paar weken te wachten, zeker omdat de lak nog week en zacht is. I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Een sealent (letterlijk vertaald: afdichter) sluit de lak wel 'luchtdicht' af waardoor de lak niet kan uitdampen. Een (pure) wax (= natuurlijk produkt) doet dit niet  - Ik ben niet goed, ik ben niet beter, ik ben de beste - Niemand is perfect. "Mag ik mezelf voorstellen? Ik ben niemand"
|
|
|
|
Ik neem de tussenweg denk ik ,gewoon even 2 a 3 weken wachten met waxen. Coupe 2.0 FX S1
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-3-2010 Locatie: utrecht
|
Bij mijn vorige auto scherm over laten spuiten , werd me toen aangeraden om 6-8 weken niet te waxen of iets dergelijks.
|
|
|
|
Oef  dat scheelt nogal 2 weken of 6 a 8 weken,thnx voor jullie reacties Coupe 2.0 FX S1
|
|
|
|
Waarom niet waxen? Bij het schadeherstelbedrijf (Care) staan de de volgende dag de wagen gewoon te polijsten met een rotary... Dus een waxje kan zeker geen kwaad.  - Ik ben niet goed, ik ben niet beter, ik ben de beste - Niemand is perfect. "Mag ik mezelf voorstellen? Ik ben niemand"
|
|
|
|
6-8 weken is wat die kerel tegen mij zei toen dr tijd, en dat was omdat de lak nog wel even zacht zou zijn , dus uit voorzorg 6-8 weken. Ik heb dat dus maar aangehouden , of het daadwerkelijk nodig is ? geen idee maar als iemand met meer verstand dan ik over lak dat zegt dan doe ik dat maar.
|
|
|
|
Polijsten lijkt me totaal not done op verse lak,moet zoiezo uitharden,maar dacht dat extra bescherming Wax juist wel goed zou zijn tegen vervuiling in de ''verse'' lak Coupe 2.0 FX S1
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Een schadebedrijf zet ook een polijstmachine op een verse lak, geen enkel probleem, mits de producten bodyshop safe zijn. Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
@ bassiequick Jha idd , als je het voorzichtig doet moet t dan ook wel kunnen denk ik , maar ik heb me er toen niet aan gewaagd , al wist ik toen helemaal niks van polishen enz enz en wat de mogenlijkheden zijn, kende alleen die groene schildpad  . Dus beter t zekere voor t onzekere .
|
|
|
|
Tegenwoordig zijn de lakken op zeer chemische basis. De vluchtige stoffen die erin zitten, verdampen zeer snel, mede omdat de gespoten lak ook nog eens wordt gebakken in een 'oven'.  - Ik ben niet goed, ik ben niet beter, ik ben de beste - Niemand is perfect. "Mag ik mezelf voorstellen? Ik ben niemand"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-4-2009 Locatie: Noorwegen
|
Dacht dat die verf tegenwoordig op waterbasis is........met een geringe hoeveelheid oplosmiddel. Alleen de blanke lak is nog zo chemisch als het maar kan, daar is nog geen watergedragen versie van. (CMIIW) Dat is een 2 compenenten lak.
|
|
|
|
Rolf schreef:Dacht dat die verf tegenwoordig op waterbasis is........met een geringe hoeveelheid oplosmiddel. Alleen de blanke lak is nog zo chemisch als het maar kan, daar is nog geen watergedragen versie van. (CMIIW) Dat is een 2 compenenten lak. mijn auto is in de eerste week van januari gespoten. hij is ook in de blanke lak gespoten. als ik het dus goed begrijp mag ik dus geen sealer gebruiken maar hem wel waxen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
6-8 weken zijn we nu dan zo ongeveer wel voorbij, dus dan mag het weer 
|
|
|
|
Guest
|