Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Eerste complete detail C4 Picasso Opties
GdV42
#1 Gepost : donderdag 11 maart 2010 12:52:16
Rang: Lid

Hoi forumleden,

Ik wil binnenkort bij C4 picasso in de kleur Gris Fer volledig aan de buitenkant een beurt geven. Ik had het volgende in gedachten,

- wassen met wash mitt en Gold Class
- kleien met Bildhamber regular en dodo claylube ook de ramen

Er zitten bijna geen swirls op de auto en maar heel weining kleine onopvallende oppervlakige krasjes. Ik wil dit als volgt aapakken met de DAP500

- locale plekken waar een krasje zit met Menzerna super finish op witte pad. Onder op de voorbumper zit een plek waar ooit waarschijnlijk tegen een paaltje aan is gezeten en waar de lak beschadigd is deze wil ik aanpakken met Menzerne intensive polisch op orange en nabewerken met super finisch en of blak hole afhankelijk hoe het eruit ziet na de intensive polish.
- de hele auto daarna met Black hole op zwarte (of witte?) pad

En tot slot:

- 2 lagen Collinite 915 op de lak
- Rain X op de ramen

De lichtmetalen velgen zal ik ook kleien en in de collnite zetten

Ik hoor graag of er nog zaken zijn die beter kunnen of die ik over het hoofd zie.

Groeten GdV42
mk-us
#2 Gepost : donderdag 11 maart 2010 13:01:07
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

BH met de zwarte ( finish ), niet de witte ( polish ) pad .
Was zelf erg aangenaam verrast door de Provision Glass Scrub.
Zelf met de gedachte te spelen om ( in jouw geval ) ipv kleien een polish te gebruiken voor de ramen ( glas immers snoeihard, dus zal er geen extra ellende mee veroorzaken ( bij eventueel gebrek aan de provision))
Je kan de koplampen + achterlichten wellicht ook meenemen ( even gluren of ze van glas dan wel plastic zijn )

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Rob330i
#3 Gepost : zaterdag 13 maart 2010 18:38:38

plastic lampen kun je ook polijsten zojuist gedaan werkt perfect moet ik zeggengreat
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire