|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-7-2009 Locatie: Spijkenisse
|
Goede avond allemaal, Ik heb een hoop gelezen op het forum en een hoop geleerd. Nu ben ik toch op het punt aangekomen om een dap aan te schaffen. Dus ik heb even raad nodig. Heb zelf een opel astra coupe uit 2001 donkerblauw met flink wat swirls (auto net in mijn bezit) Deze wil ik graag "strak" maken. Nu zag ik 2 starters paketten met poorboys of met monello. erg mooie sets Wat raden jullie mij aan. Auto wordt eerst gewassen daarna gekleid en dan dappen maar met welke Alvast bedankt
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Mja, de Monello polijstmiddelen zijn ontworpen voor de nieuwere generatie (hardere) lakken, maar werken ook prima op minder harde laksoorten. Als je dus een harde lak hebt, lijkt me Monello zeker the way to go. Het argument dat bij de Poorboy's SSR producten gebruikt werd -ook in de zon goed te verwerken- is eigenlijk niet eens zo heel erg relevant. Zonder te weten wat voor lak je hebt, zou ik (persoonlijk) voor Monello gaan. I'm old enough to know better, but I'm still too young to care.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Wehe den Hoorn
|
Ga absoluut niet zeggen dat je Monello niet moet aanschaffen, deze is inderaad beter op harde lakken zoals Sopergrover zegt. Maar ik heb prima resultaat met PB SSR serie op de harde lak van mijn Audi's. Nu weet ik niet hoeveel swirls je hebt, en hoe diep. Maar zeker meer dan 90% van de swirls op mijn wagens kreeg ik weg. (al hadden de A2 en A3 ook erg weinig swirls) Als je lak hard is: Monello! Oet Grunn! '03 Audi A2 1.4 TDI Colour Storm S-Line (ABT 100pk 250nm) - '95 Audi RS2 Avant 2.2 20V 5 cilinder turbo (315pk 410nm) S1 manifold: 322pk 450nm Gebruiker en fan van: Dodo Juice - Poorboy's World - Monello - Gliptone 
|
|
|
|
Bedankt voor je snelle reactie. Ik moet wel zeggen dat het voor de deur gebeurd (dus zonnig). wel allemaal zandvrij etc. ben erg netjes op men spullen. Kan ook binnen iets regelen maar minder gezellig natuurlijk, zo alleen in de garage :D Edit: geen idee op een harde lak het is wel een metallic lak. + de swirls zijn wel erg. 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
De meesten moeten voor de deur aan de slag, ook een hoop die-hards. En daarvan gebruiken er ook een hoop Monello. Neemt niet weg dat de SSR serie prima polijstmiddelen zijn. Voor de komst van de Monello Raffini middelen waren dit hier de meest populaire polijstproducten [edit] Ik zie dat je niet zo ver van Carclean.nl af woont. Neem eens contact met ze op, dan kun je een afspraak maken om langs te komen. Dan weet je het gelijk zeker. I'm old enough to know better, but I'm still too young to care.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Hou wel rekening ermee dat Monello (Menzerna) redelijk gevoelig is voor temperaturen. Niet in de (volle) zon, warme plaatdelen of bij kou (vooral nu) gebruiken. Een graadje of 15 is aan te raden  - er is geen betere raad dan voorraad! - het ligt nooit aan de spullen, altijd aan de gebruiker! - ik hou van werken, ik kan er uuuuuren naar kijken!
|
|
|
|
Aan welke producten moet ik denken als ik met poorboys wil werken. Medium swirls.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-6-2008 Locatie: Alblasserdam
|
Ik heb vorig jaar een Astra Coupé van een vriend van me gedaan. Deze was unizwart en had vrij zachte lak. Een of twee hits met SSR2.5 op oranje, gevolg door een of twee hits met SSR1 op wit was al voldoende om zo goed als alle swirls weg te halen. Verder bewerken vond de eigenaar niet nodig    Ga anders eens bij Carclean.nl langs, weet je gelijk of je lak hard of zacht is Vrienden noemen me Martin
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-1-2009 Locatie: zeist
|
ssr 2,5 en ssr1 heb je wel een goede combinatie van PB edit DKBM was me min of meer al voor
|
|
|
|
Dank allemaal voor de reacties. Denk dat het een starters pakket word ccs. 2.5 en daarna 1.0. Ik gebruik wel een wax en sealer van autoglym dit geeft geen problemen toch. Mvg
|
|
|
|
Ja hoor. het is zover. Dap + poorboys net 1 min besteld en morgen binnen. Hopend morgen op mooiweer.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-3-2010
|
succes met je Dap500! gaat een wereld voor je open!
|
|
|
|
Dankjewel. nu wel een vraag met de snelheden? ik ga beginnen met de witte pad en 2.5 welke snelheid moet ik aangaan houden ? eerst inwrijven lage toeren daarna poleisten met hoge toeren? en wat is laag en wat is hoog?
alvast bedankt
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn
|
|
|
|
|
 even opslaan en printen. Dankjewel sta te popelen voor morgen
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Je pakket is zojuist door TNT opgehaald!  Ik heb gevonden wat ik zocht, zonder het kwijt te zijn.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn
|
Nog wat leesvoer voordat je morgen je auto gaat verwennen: DUW HIERHéél veel plezier gewenst !
|
|
|
|
Tim schreef:Je pakket is zojuist door TNT opgehaald!  bedankt!!
|
|
|
|
pakketje binnen. helaas rot weer. erg netjes ingepakt. dikke10 Foto's van de auto en swirls.    
|
|
|
|
Guest
|