|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-10-2009 Locatie: Bergen op Zoom
|
Daar worden handpads voor gebruikt: Bijvoorbeeld o.a. : http://www.carclean.nl/p..._78-646X4OR_100980.aspx
http://www.carclean.nl/p...ator_87-109_101176.aspx
Inderdaad: spraytje QD op de handpad, beetje produkt erop en met draaiende beweging en lichte kracht werken. Onder de handgrepen kan je soms niet draaien (door de grootte/vorm van o.a. de oranje pad) maar dan is heen en weer gaan ook goed. Je kan dan indien nodig nog met de witte ronde handpad en bijv. Finale de lak netjes tot hoogglans krijgen.  "Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-6-2010 Locatie: Vroomshoop
|
Nu ik een DAP 900 heb wil ik er ook mee aan de slag. De Qashqai gaat er binnenkort aan geloven...maar de volgende vraag: de auto is nog swirlvrij! Welke stap neem ik dan na het kleien: een gewone polish (PB prof polish) op zwart of toch Monello Finale op zwart. Geen swirls weg te werken, Mezzo lijkt overbodig. Wat raden jullie aan?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
PP, dan gebruik je die puur als lak cleaner: klaar om af te werken // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-6-2010 Locatie: ekeren
|
Ik heb sinds straks de DAP 900 aangekregen. Mooi en goed toestel denk ik toch. Maar na daarnet even te hebben geprobeerd,lijkt het me soms dat ik het produkt niet goed lijkt op te wrijven. Neem ik dan een zuiver doek,wrijf ik deze het gewoon eraf. Dat is toch de bedoeling van het machine en niet van mijn doek??? Wat doe ik verkeerd. Beide produkten zaten erbij en ik neem de fijne ervan.
Bedankt al voor u antwoord.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Hoeveel gebruik je van Finale, welke pad, welke snelheid, hoe lang werk je door? Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Ik gebruik 3 kleine stipjes produkt. Zeer weinig dus. En ik begin op stand 1 en daarna neem ik een zachte pad en gebruik ik de machine op stnd 3. Dan krijg ik het niet goed. Dat probeer ik toch een paar minuten maar geen verbetering. Er blijft altijd een soort film opliggen die ik met de machine er niet afkrijg. Wel met de hand.
|
|
|
|
Wat probeer je te verwijderen dan? Swirls? Krasjes? Snap niet echt wat je met een film bedoelt die je met de machine probeert te verwijderen. Hoe neem je het af? Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-5-2009
|
alpina denkt (denk ik) met de dap de polijstresiduen te verwijderen. Dat gaat dus niet! Met de machine alleen finish je niet glanzend.. Je zal altijd de olien in het polijstmiddel met een schone doek moeten verwijderen..
|
|
|
|
Met de hand lukt het wel, maar dan moet je ook een doek gebruiken anders wordt het ook niet mooi? Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Nu snap ik je even niet Dennis?
|
|
|
|
Hij zegt dat het met de hand wel lukt, maar als je ook de pad zou gebruiken om het alleen in te werken dan heb je volgens mij ook geen glanzende lak? Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Citaat:Maar na daarnet even te hebben geprobeerd,lijkt het me soms dat ik het produkt niet goed lijkt op te wrijven. Neem ik dan een zuiver doek,wrijf ik deze het gewoon eraf. Dat is toch de bedoeling van het machine en niet van mijn doek??? Dat schrijft die een stukje er voor.. Met de hand zal die dus wel bedoelen met een schone doek.. Dat klopt ook en is ook de enige juiste manier van werken... Met de hand met een losse pad gaat het inderdaad ook niet werken. Ook dan zul je met een schone doek na moeten werken..
|
|
|
|
Daarom ben ik ook benieuwd hoe die het met de machine gedaan heeft want ook dan moet je inderdaad gewoon afnemen met een doek. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Het zal zoals eerder vermeld de olie zijn.
Bedankt voor de reacties.
Ga verder doen hihihihihi........
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-8-2011
|
Is het niet zo dat je voordat je gaat wassen de auto even moet inspuiten met een foam or een ander wasvoorbehandelingsmiddel? Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Dat is geen kwestie van MOETEN, maar het kan helpen om het vuil wat meer los te weken. Het KAN dus. Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Je kan ook bepaalde delen alvast met APC en een kwastje insoppen e.d. .... ook dit moet niet maar kan wel de bekende kers op den taart zijn. Bij elke stap gaat het er om hoever je wilt gaan qua tijd / geld / energie, van alleen meer investeren is veelal meer resultaat op het einde. Wassen met 2 emmers en een keer kleien is al zo'n grote sprong voorwaarts t.o.v. vroegahr: meest simpele wat er is en meteen onwijs veel resultaat! // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
|
Stappenplan vernieuwd en bijgewerkt met de laatste producten. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Darn, ziet er weer tiptop en up to date uit! // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
|
|
|
|
Guest
|
Carclean.nl forum layout is ontworpen door FlairePowered by YAF |
YAF © 2003-2009, Yet Another Forum.NETDeze pagina is gegenereerd in 0,421 seconden.