Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Hoe maak je, met de hand, polijstpads schoon? Opties
poenraad
#1 Gepost : dinsdag 16 maart 2010 17:06:02
Rang: Lid

er zijn vast wel topics over te vinden maar ik kan ze namelijk niet vinden (ligt aan mijblij )

hoe kan ik de polijstpads van mijn DAP na het polijsten weer schoonkrijgen?

bvd
ivo's
#2 Gepost : dinsdag 16 maart 2010 17:06:52
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

ff klikken dan...

cool
New detailing project: Silver Beetle Highline

(SOLD!)

"Gek zijn doet geen pijn" - rodders

poenraad
#3 Gepost : dinsdag 16 maart 2010 17:09:27

surprised alleen zo??? kan dat niet op een handmatige manier if net als de hand pads in de wasmachine??
hebben jullie allemaal zo'n ding dan?sceptisch
stimpy68
#4 Gepost : dinsdag 16 maart 2010 17:16:15
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

Handmatig kan natuurlijk ook, pads onder de kraan uitwassen, eventueel eerst even inspuiten met een ontvetter, daarna afwasmiddel gebruiken en leg je de pad in de gootsteen en ga je met de knokkels over de pad om alles er uit te "masseren", als de pad schoon is goed als het water er uit knijpen en in een handdoek droogmaken, leg ze te drogen met het klittenband naar BOVEN. Eventueel kun je de pad droogslingeren aan de dap, wel eerst GOED aandrukken en het toerental niet te hoog, anders heb je een frisbee (weet ik uit ervaring knipoog )
Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
I'm not crazy. My mom had me tested.
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
McShine
#5 Gepost : dinsdag 16 maart 2010 17:24:46

Ik was ze gewoon in de Biotex, polijstmiddel gaat daar makkelijk mee eruit. Wax is dan weer een ander verhaal. Dan gebruik ik APC.
A.k.a Ralf

"A new wax layer (or layers) every 3 months is the detailing equivalent of wearing fresh undies every day. And as anyone's mother will tell them, that's really quite essential."

Don, Dodo Juice

Tim
#6 Gepost : dinsdag 16 maart 2010 17:27:00

Als het polijstmiddel is dan volstaat een druppeltje afwasmiddel. Heb je een wax of sealant te pakken dan is een goede ontvetter zoals APC (Meguiar's, Poorboy's etc.) zeker aan te raden.
I'm the Master of Bling!
tamer
#7 Gepost : dinsdag 16 maart 2010 19:27:14

Zal ik je een goede tip geven.......... Koop elke pad die je gebruikt dubbel hehehe , hoef je ze ook niet schoon te maken
mk-us
#8 Gepost : dinsdag 16 maart 2010 19:37:43
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Nou, niet helemaal: als je ze niet schoonmaakt dan worden ze tzt knetterhard en kan je de pad weggooien!

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Juffer1
#9 Gepost : dinsdag 16 maart 2010 21:18:24

Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

Zoals Tim ook al aangaf doet 1 drupje afwasmiddel (dreft) wonderen.

Als ik bezig ben en de pad is erg smerig, dan spoel ik deze eerst uit onder de kraan.
Is de pad dan nat dan doe ik 1 drupje dreft op de pad en masseer dat voorzichtig in.

Daarna weer uitspoelen, uitknijpen en een rondje op de DAP geniet

Merk wel dat de pad's hier niet heel veel beter van worden.
Zeker de wat harde pad's (oranje) worden na een keer of 50 toch wel iets minder.
www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
-Dries-
#10 Gepost : woensdag 17 maart 2010 9:23:51

Ik maak altijd een klein sopje met dat schoonmaakspul dat ik bij het starterspaket kreeg.....oeps
The Musicman
#11 Gepost : woensdag 17 maart 2010 9:56:49

Ik doe de pads altijd in de wasmachine, samen met de doeken die ik heb gebruikt.
Gewoon een klein beetje wasmiddel erbij en een half schepje oxi action. Daarna op 30 graden zetten en wassen maar. Geen wasverzachter erbij doen en nadat het programma klaar is de pads laten drogen op een droogrekje. great

chost10
#12 Gepost : woensdag 17 maart 2010 12:56:09
Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

The Musicman schreef:
Ik doe de pads altijd in de wasmachine, samen met de doeken die ik heb gebruikt.
Gewoon een klein beetje wasmiddel erbij en een half schepje oxi action. Daarna op 30 graden zetten en wassen maar. Geen wasverzachter erbij doen en nadat het programma klaar is de pads laten drogen op een droogrekje. great

Heb je dan geen achter gebleven waspoeder in je pads ? Oxi is een poeder.weetniet
The Musicman
#13 Gepost : woensdag 17 maart 2010 13:11:57

@ chost10: Nee helemaal niet, maar zoals ik al aangaf: Niet te veel, hooguit een half schepje....

dannydehert
#14 Gepost : woensdag 17 maart 2010 20:28:31

Ik gebruik ook altijd die zakjes Quick Clenz van Cobra.
Ik spoel eerst de pads uit onder lauw water, dan gebruik ik een half zakje op 10 liter warm water, laat de pads een 20 minuten in het sopje.
Goed uitspoelen, en de putjes in de pads wat extra uitwrijven...droogzwieren op de DAP stand 2 en laten drogen op een rekje.

Je moet er wat voor over hebben knipoog
jim
#15 Gepost : woensdag 17 maart 2010 22:29:46
Detailer brons: Plaats regelmatig details.Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Of je maakt gewoon een eigen padwasher zoals ik gedaan heb.
Een mayo emmer van 10l, daar gaat een grit guard maar +- 6-7cm in.
Effe op duwen en die blijft klem zitten, vullen met water (en product) tot net onder de GG.
Water word vanzelf opgezogen in de pad en de GG zorgt dat de pad ontdaan word van het product.

Ik gebruik de dap niet genoeg om een overprized padwasher aan te kopen.
qatsanqat
#16 Gepost : donderdag 18 maart 2010 10:02:23

jim schreef:
Of je maakt gewoon een eigen padwasher zoals ik gedaan heb.

interessant. fotootje?
The Musicman
#17 Gepost : donderdag 18 maart 2010 21:16:10

Ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar, een foto....
Dibbuz
#18 Gepost : donderdag 18 maart 2010 21:18:59
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

jim schreef:

Ik gebruik de dap niet genoeg om een overprized padwasher aan te kopen.

Even voor de duidelijkheid: dat ligt niet aan Carclean.nl

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
The Musicman
#19 Gepost : donderdag 18 maart 2010 21:21:41

+1 voor Dibbuz
AvdH
#20 Gepost : donderdag 18 maart 2010 22:03:32

Ik ben ook wel benieuwd naar een foto van die homemade Padwasher.
Groet, Arie

aron225
#21 Gepost : vrijdag 19 maart 2010 1:21:25
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

er zijn meer mensen met home-made padwasher's...
een padwasher blijft een bruut ding! maar ik gebruik de dap hiervoor echt te weinig.
as for me no more sigs.. im not cool like that.
GdV42
#22 Gepost : vrijdag 19 maart 2010 10:17:58

Ik heb geen padwasher. Ik gebruik de DAP500 hiervoor helaas te weinig. Ik doe gewoon in een emmer wat warm water en wat Snappie of dat poeder om pads schoon te krijgen. Voor polijstmiddel werkt dit uitstekend. Hierna even schoonspoelen met schoon water en op de DAP het overtollige water eruit slingeren. Let wel! dit gaat prima voor pads die je gebruikt om polijstmiddel mee te verwerken. De pads die ik gebruik om NXT en met name Collinite 915 te verwerken die moet ik meerdere malen met dreft of wasmiddel of geconcentreerde APC schoonmaken want anders is het er niet uit te krijgen. De laatste keer heb ik aan het wasmiddel in een emmer ook nog een kopje ammonia toegevoegd. Dit staaterom bekend dat het zelfs oude waslagen verwijderd en het werkte dan ook uitstekend. Hierna goed uitspoelen en de pad is weer als nieuw.

Groeten GdV
Soepergrover
#23 Gepost : vrijdag 19 maart 2010 10:47:13
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Ik heb een tip van Eelco ter harte genomen voor het reinigen van Collinite uit pads: Valma Wash&Shine.
Komt die ook eens op.
AvdH
#24 Gepost : vrijdag 19 maart 2010 17:49:01

Daar heb ik nog wel ergens een halve fles van staan. Zal ik eens gaan proberen op de pad waar ik de Natty´s mee aanbreng.

Eelco, alvast bedankt. great
Groet, Arie

Steven
#25 Gepost : vrijdag 8 juli 2011 14:55:07

Hey bese vrienden,

Al eens aan een slazwierder gedacht?

Groeten!
Steven
Danielle
#26 Gepost : vrijdag 8 juli 2011 16:03:00

Ik heb van elke kleur minimaal 2 stuks.
Ik doe eerst de pads onder de kraan schoonmaken met een scheutje dreft erop en masseren maar.
Daarna laat ik ze een half uurtje staan in een oplossing van StjärnaGloss foam pad cleaner (super spul!) of de snappy clean. Daarna gaan ze in een waszakje samen met de doeken in de wasmachine.
Ik gebruik als wasmiddel de cobra Micro restore in een wasbol, half schepje roze vanish oxi in het waspoederbakje. Temperatuur 40 graden, 1600 toeren centrifugeren, en dan waszakje ophangen aan waslijn in garage. Nog nooit iets gebeurd met mijn pads.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire