|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-3-2010 Locatie: brabant
|
Ik heb een beginner: mij is aangeraden voor mijn wielen (kasten) en velgen super degreaser van meguiar"s te gebruiken. Mijn vraag is wat dit spul doet, moet je de velgen altijd weer met b.v. RIM wax nabehadelen als dit product hebt gebruikt. groetjes
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-11-2009 Locatie: Elsloo
|
Het doel van de Rimwax is juist dat je geen agressieve reiniger meer nodig hebt, maar gewoon shampoo kunt gebruiken, die , bij een juiste dosering, de waxlaag niet zal aantasten. Wanneer je Super Degreaser gaat gebruiken is de waxlaag weg. A.k.a Ralf "A new wax layer (or layers) every 3 months is the detailing equivalent of wearing fresh undies every day. And as anyone's mother will tell them, that's really quite essential."
Don, Dodo Juice
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Wie heeft dit aangeraden? De naam zegt het al, het is een ontvetter (degreaser), zijn velgen vet?  Als ze in de wax/sealant staan wel, je verwijderd dan dus eventueel aanwezige wax/sealant. Dus het antwoord op je vraag om ne te behandelen met rimwax... Ja! Maar de rimwax zorgt er voor dat je je velgen niet meer op die menier hoeft schoon te maken, een sopje met shampoo en goede velgenborstels moet voldoende zijn om je velgen weer snel en makkelijk schoon te krijgen! Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
ik kon er in ieder geval prima de wielkassen mee schoonmaken. Het lijkt me een soort APS. Maar voor de wielen (of ik moet ze zwarten) en velgen zal ik er maar niet te scheutig meezijn.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
zwarten?  Toch niet die bandenzwart van Valma? Banden kun je er perfect mee reinigen, daarna een bandengel aanbrengen (GEEN bandenzwart!) Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
ik gebruik smartgel wel een beetje prijzig vind ik. Ik ga over op wolfgang in de toekomst.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bilthoven
|
Euh, Wolfgang is juist een van de duurdere merken... Wel ERG mooi spul; een van mijn favo's Glans is een keuze
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-11-2009 Locatie: Elsloo
|
Voor de banden gebruik ik de laatste tijd de VRP. Vind hem veel mooier afwerken dan de Meg, en hij trekt echt in de band. Ook de duurzaamheid is een stuk beter. A.k.a Ralf "A new wax layer (or layers) every 3 months is the detailing equivalent of wearing fresh undies every day. And as anyone's mother will tell them, that's really quite essential."
Don, Dodo Juice
|
|
|
|
Ik denk dat ik een grote fles smartgel heb  , Naast de super Degreaser gebruik ik ook Meguiar's Gold Glass instant weel cleaner ik hoop dat dit de Rimwax niet weg haalt.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 10-6-2009 Locatie: Haarlemmermeer
|
Beste Hulpje58. Ik moet je ten zeerste adviseren jezelf wat grondiger in te lezen in dit onderwerp. Ik kan je de topics waar men je adviseert hoe wielen te reinigen en te onderhouden ten zeerste aanraden. Vermoedelijk dat je er dan zelf veel beter uit komt wat je nodig hebt. Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.) K L I K K E R D E K L I KI am the King of bling!
|
|
|
|
Guest
|
Carclean.nl forum layout is ontworpen door FlairePowered by YAF |
YAF © 2003-2009, Yet Another Forum.NETDeze pagina is gegenereerd in 0,295 seconden.