Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Teer plekjes op velg Opties
Gum
#1 Gepost : zaterdag 27 maart 2010 11:20:56
Rang: Lid

Ik heb zojuist mijn velgen, die ik in de PB wheelsealant heb staan, gewassen.
Nu kom ik op enkele plekjes nog een paar teerspettertjes tegen die er met normaal wassen niet af krijg.
Vervolgens heb ik het met PB wipe and spray geprobeerd maar ook daar krijg ik er niet alles mee vanaf.
Ik heb nog wel een velgenreiniger vd Lidl staan maar deze durf ik eigenlijk niet te gebruiken omdat daarmee waarschijnlijk de was laag wordt aangetast.
Wat zou ik nog meer kunnen proberen zonder de waslaag aan te tasten?
emilio
#2 Gepost : zaterdag 27 maart 2010 11:36:54

Kleien.
Heb het gisteren ook nog gedaan op de velgen van mijn Leon.
Enige wat je nog kan doen.
Helaas zul je dan wel opnieuw moeten waxen.sceptisch
Seat Leon Copa candywhite 2011
Seat Ibiza Goodstuff black magic 2011
SkyBuMp
#3 Gepost : zaterdag 27 maart 2010 11:37:27

Eerst met klei proberen te verwijderen en als dat niet "aggresief" genoeg is dan kun je met een teer verwijderaar aan de slag

Deze bijv : http://www.carclean.nl/p...325ml_10596_100140.aspx

Gum
#4 Gepost : zaterdag 27 maart 2010 11:49:41

Ik was er al een beetje bang voor dat het niet te doen zou zijn zonder de waslaag aan te tasten.
mk-us
#5 Gepost : zaterdag 27 maart 2010 11:52:02
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Word gummen met klei en daarna weer wax.
Alles wat er er nu op doet om die spetters weg te krijgen gaan je waxlaag aantasten.
Of even zo laten voor wat het is en later tijdstip het stappenplan doen of als je er nu teveel aan ergert linea recta doen.

Lidl velgenreiniger zou je kunnen verdunnen omdat anders echt wel te zuur is en alles weghapt niezoblij

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Gum
#6 Gepost : zaterdag 27 maart 2010 13:16:34

Bedankt voor alle tips.
Ik laat het nu even voor wat het is en ga hier zodra ik wat meer tijd heb mee aan de slag.
Ik heb helaas alleen nog geen oud stuk klei liggen. Heb gisteren n.l. pas een nieuwe bestelling gedaan waarbij ik m'n eerste stuk poorboys klei heb aangeschaft. Het lijkt mij een beetje zonde om voor de velgen meteen met nieuwe klei aan de gang te gaan.
mk-us
#7 Gepost : zaterdag 27 maart 2010 14:19:38
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Stukje afknabbelen en apart houden in een zakje met naam er op ( kan je nooit de vergissing maken om velgenklei op de lak de doen blij )
( je hebt niet zoveel nodig voor de velgen )

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Gum
#8 Gepost : zaterdag 27 maart 2010 14:31:51

mk-us schreef:
Stukje afknabbelen en apart houden in een zakje met naam er op ( kan je nooit de vergissing maken om velgenklei op de lak de doen blij )
( je hebt niet zoveel nodig voor de velgen )

Hoe groot zou je dat 'pannekoekje' dan maken? Iets van 4-5 cm?
michelv.
#9 Gepost : zaterdag 27 maart 2010 15:16:31

Ik heb vorige week met zo'n klein stukje( doorsnee 4/5cm) 4 velgen gedaan( nu waren die niet heel smerig)
Gr, Michel
mk-us
#10 Gepost : zaterdag 27 maart 2010 19:02:26

http://forum.carclean.nl...ken-van-detailklei.aspx <<< met foto's en film om te zien hoe en wat

D-J
#11 Gepost : zaterdag 27 maart 2010 19:17:24

Volgende keer met Billberrylief wassen! Gaat zo goedjippie
--Fabia Greenline & VW Kever 1200 --

***Glanz oder gar nicht!***
mk-us
#12 Gepost : zaterdag 27 maart 2010 19:34:43

Schijnt heel te goed werken, maar ook daar een kleine notatie: indien schoon dan kan je de volgende keer gewoon met sopje en is het gebruik van een velgenreiniger overbodig knipoog

Gum
#13 Gepost : zaterdag 27 maart 2010 22:34:11

D-J schreef:
Volgende keer met Billberrylief wassen! Gaat zo goedjippie

Dit zegt mij even niets. Ik kan het in de Carclean.nl webshop ook niet vinden.

D-J schreef:
Schijnt heel te goed werken, maar ook daar een kleine notatie: indien schoon dan kan je de volgende keer gewoon met sopje en is het gebruik van een velgenreiniger overbodig

Doordat ik de velgen al in de wheelsealant heb staan had ik eigenlijk gedacht dat ik hiermee geen problemen meer zou hebben. Ik moet overigens wel zeggen dat op onze andere auto de teerspetters helemaal niet met alleen wassen te verwijderen zijn (velgen van die auto staan niet in de wheelsealant)
mk-us
#14 Gepost : zaterdag 27 maart 2010 22:38:28

Klopt, is tijdelijk even slecht leverbaar.
Geen paniek .... als ik Carclean.nl mag geloven ( en dat doe ik ), dan komt het helemaal goed!

SkyBuMp
#15 Gepost : zaterdag 27 maart 2010 22:38:29

Komt terug in de webshop zodra het product weer op voorraad is, het is nu even offline omdat het product uitverkocht is.

Meer info : http://www.valetpro.co.u...ry-Safe-Wheel-Cleaner-5L
Gum
#16 Gepost : zaterdag 27 maart 2010 22:42:16

Zo jullie zijn snel met antwoorden!
Ik hebben even op de weblink gekeken en het klinkt inderdaad veel belovend.
Ik wacht geduldig af.geld

p.s. : In hoeverre is dit product schadelijk voor de waslaag?
SkyBuMp
#17 Gepost : zaterdag 27 maart 2010 23:30:54

Zoals eerder gezegd.. alle velgenreinigers zullen de waxlaag verwijderen. Uiteraard is dat afhankelijk van de concentratie velgenreiniger die je gebruikt.

Als je velgenwax aangebracht hebt, is de beste methode om de velgen gewoon met shampoo te wassen. Het vuil heckt niet/minder door de velgenwax waardoor je dus geen velgenreiniger nodig hebt. Als je velg niet schoon wordt met shampoo dan zul je de velgenwax opnieuw moeten aanbrengen.

Lees ook even dit topic door: http://forum.carclean.nl...-ik-Wheelwax-toppen.aspx
Gum
#18 Gepost : zaterdag 27 maart 2010 23:51:47

Ok, bedankt voor de info. Dat topic had ik nog niet gezien.
Ik heb mijn velgen overigens van 2 lagen wheelsealant voorzien.
Patrick R.
#19 Gepost : zondag 28 maart 2010 9:23:57

Ik heb vorige week de zomerbanden van mijn vader gewassen en gewaxd, daar zaten ook teervlekken op, wat mij erg heeft geholpen was een doekje met wat wasbenzine...

Eerst gewassen, toen PB wheel cleaner, paar vlekken (erg makkelijk) verwijderd met wasbenzine, gekleid, weer gewasen en in de NXT gezet. Super resultaat!

Mijn tip is dus: wasbenzine.
emilio
#20 Gepost : zondag 28 maart 2010 13:42:41

WD-40 doet het ook zeker weten goed.
Even opspuiten, laten inwerken en je veegt het zo af.
Is ook veiliger als wasbenzine.jippie
Seat Leon Copa candywhite 2011
Seat Ibiza Goodstuff black magic 2011
Gum
#21 Gepost : zondag 28 maart 2010 14:10:18

Ik word steeds wijzer met al die tips!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire