Na gisteren bezig te zijn geweest met een Landrover (zie show off) kregen we van een voorbijganger de vraag of we ook niet zijn '86 Citroen CX 20 RE (20.000km op de teller) konden opknappen nadat deze 12 jaar in een schuur stil had gestaan.
Er waren 2 maaren :
1. Het moest zo goedkoop mogelijk want een full detail was te duur...
2. De auto moest zaterdagmiddag om 16:00uu weer klaar zijn
Bij aankomst schrokken we wel even : de auto was echt heel dof

Omdat ik een locatie bij een garage bedrijf / opslagbedrijf mag gebruiken heb ik hun spullen van Cartec eens geprobeerd.
Na een testspot heb ik de auto met een oranje LC pad en Cartec Buffing Control A0 onder handen genomen :

Na het behandelen met de Cartec A0 de auto voorzien van een laagje Tech2 wax en de strips / handgrepen met Trim restorer behandeld.
Het eindresultaat komt niet geheel tot zijn recht uit deze foto's omdat het na het eten de regen met bakken tergelijk uit de lucht kwam :

Wat me opviel is dat ik meer product van de Cartec producten nodig heb ten opzichte van een SSR.
Normaal gebruik ik met SSR een stip of 5 op een LC pad, met de Cartec spullen had ik zeker het dubbele nodig.
Ook was na 1 paneel direct de LC pad verzadigd met product. Dit lag echt als een massa op de pad waardoor ik na 1 paneel de pad eerst weer moest wassen.
Tijdens het uitpoetsen bleven er ook veel wazen achter (lijkt op teveel product gebruikt ?) wat zich overigens wel weer makkelijk met S&W en een goede microvezeldoek liet afnemen.
www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!