|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-5-2008 Locatie: Maaseik (BE)
|
Tim schreef:Het vlot niet echt  Morgen weer eens informeren.  Hopelijk meer succes, morgen dan. Maar zou het niet makkelijker zijn om bij 3M eens na te vragen? Of heb je het over Mirka en 3M ? Handmatig sanden is geen probleem maar het gaat gewoon absoluut niet vooruit. Machinaal is de volgende logische stap. @Koeny, wat voor compressor gebruik je?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-11-2008 Locatie: Tilburg
|
Handmatig met backing plate werkt mijnsinziens nog steeds prima voor net wat diepere krassen en kleine stukjes. Machinaal is natuurlijk weer veel makkelijker voor grotere stukken.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Met machinaal wetsanden verkrijg je een veel regelmatiger resultaat dan met de hand, ook op kleine stukken. Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-5-2008 Locatie: Maaseik (BE)
|
Wat Adrie zegt ^^  Dat is nu het probleem bij mij (buiten dat het niet vooruit gaat), je krijgt duidelijk plekken waar je zichtbaar veel te weining hebt geschuurd. Iets wat je dus niet kan controleren eens je bezig bent. Het gaat vooral om plekken waar belettering zat, eens ik even het oppervlak had opgefrist zag je duidelijk dat ze met één of ander krabbertje de vorige belettering hadden weggehaald. (Hadden dus een nieuwe sticker geplakt om dat te verdoezelen). Die krassen moeten dus weggehaald, en dat is niet makkelijk handmatig.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 17-8-2009 Locatie: In een boomhut
|
Ik heb vandaag wat spullen gehaald om wat te gaan oefenen met machinaal wetsanden. Testobject gaat een Opel corsa worden welke hier nog in de tuin staat.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 2-7-2009 Locatie: Oisterwijk
|
Ik las in een ander topic dat de DAP niet geschikt is voor machinaal wetsanden........
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Nee. De uitslag is te groot, namelijk 8mm. Om een zo mooi en glad egaal resultaat te krijgen, zul je dus een zo klein mogelijke schuuruitslag moeten gebruiken. Dit voorkomt veel nabewerken. Het mooiste zou zijn als je een machine met een schuuruitslag van 8mm, 5mm, 3mm en 2mm zou hebben om het schuurpatroon af te breken.  - er is geen betere raad dan voorraad! - het ligt nooit aan de spullen, altijd aan de gebruiker! - ik hou van werken, ik kan er uuuuuren naar kijken!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-6-2008 Locatie: Apeldoorn
|
3M heeft een pracht van een machientje voor een niet al te forse prijs. Schuuruitslag van 5 mm. maar werkt echter wel op lucht. Je moet er daarom ook een flinke compressor aan hangen (minimaal 500 liter p/m) dus de compressor van de bouwmarkt gaat niet lukken.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-9-2009 Locatie: Eemnes
|
Is hier al wat meer info over bij CC of de mensen hier. Een vriend van mij zou graag zijn gehele auto willen laten wetsanden ivm mega slecht spuit werk. Een gemiddelde hobby bob in een net gemaaid weiland kan nog beter werk afleveren.  Het gaat hierbij om een Range Rover Classic, de eventuele kosten endergelijk worden allemaal betaald. Groeten Coen
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-9-2008
|
Niet goed gelezen, vandaar mijn reactie gedeleted.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bunschoten
|
Coen schreef:Is hier al wat meer info over bij CC of de mensen hier. Een vriend van mij zou graag zijn gehele auto willen laten wetsanden ivm mega slecht spuit werk. Een gemiddelde hobby bob in een net gemaaid weiland kan nog beter werk afleveren.  Het gaat hierbij om een Range Rover Classic, de eventuele kosten endergelijk worden allemaal betaald. Groeten Coen als het écht slecht is gespoten (dus kleur en/of blank) dan kun je wetsanden wat je wil, super lak wordt het niet. waarom niet opnieuw laten overspuiten?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-9-2009 Locatie: Eemnes
|
Harold U heeft een mail
|
|
|
|
Guest
|