|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-5-2008 Locatie: Maaseik (BE)
|
Tim schreef:Het vlot niet echt  Morgen weer eens informeren.  Hopelijk meer succes, morgen dan. Maar zou het niet makkelijker zijn om bij 3M eens na te vragen? Of heb je het over Mirka en 3M ? Handmatig sanden is geen probleem maar het gaat gewoon absoluut niet vooruit. Machinaal is de volgende logische stap. @Koeny, wat voor compressor gebruik je?  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-11-2008 Locatie: Tilburg
|
Handmatig met backing plate werkt mijnsinziens nog steeds prima voor net wat diepere krassen en kleine stukjes. Machinaal is natuurlijk weer veel makkelijker voor grotere stukken.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Met machinaal wetsanden verkrijg je een veel regelmatiger resultaat dan met de hand, ook op kleine stukken. Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Wat Adrie zegt ^^  Dat is nu het probleem bij mij (buiten dat het niet vooruit gaat), je krijgt duidelijk plekken waar je zichtbaar veel te weining hebt geschuurd. Iets wat je dus niet kan controleren eens je bezig bent. Het gaat vooral om plekken waar belettering zat, eens ik even het oppervlak had opgefrist zag je duidelijk dat ze met één of ander krabbertje de vorige belettering hadden weggehaald. (Hadden dus een nieuwe sticker geplakt om dat te verdoezelen). Die krassen moeten dus weggehaald, en dat is niet makkelijk handmatig.  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 17-8-2009 Locatie: In een boomhut
|
Ik heb vandaag wat spullen gehaald om wat te gaan oefenen met machinaal wetsanden. Testobject gaat een Opel corsa worden welke hier nog in de tuin staat.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 2-7-2009 Locatie: Oisterwijk
|
Ik las in een ander topic dat de DAP niet geschikt is voor machinaal wetsanden........
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Nee. De uitslag is te groot, namelijk 8mm. Om een zo mooi en glad egaal resultaat te krijgen, zul je dus een zo klein mogelijke schuuruitslag moeten gebruiken. Dit voorkomt veel nabewerken. Het mooiste zou zijn als je een machine met een schuuruitslag van 8mm, 5mm, 3mm en 2mm zou hebben om het schuurpatroon af te breken.  - Ik ben niet goed, ik ben niet beter, ik ben de beste - Niemand is perfect. "Mag ik mezelf voorstellen? Ik ben niemand"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-6-2008 Locatie: Apeldoorn
|
3M heeft een pracht van een machientje voor een niet al te forse prijs. Schuuruitslag van 5 mm. maar werkt echter wel op lucht. Je moet er daarom ook een flinke compressor aan hangen (minimaal 500 liter p/m) dus de compressor van de bouwmarkt gaat niet lukken.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-9-2009 Locatie: Eemnes
|
Is hier al wat meer info over bij Carclean.nl of de mensen hier. Een vriend van mij zou graag zijn gehele auto willen laten wetsanden ivm mega slecht spuit werk. Een gemiddelde hobby bob in een net gemaaid weiland kan nog beter werk afleveren.  Het gaat hierbij om een Range Rover Classic, de eventuele kosten endergelijk worden allemaal betaald. Groeten Coen - Mild thing, you make my car BLING -
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-9-2008
|
Niet goed gelezen, vandaar mijn reactie gedeleted.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bunschoten
|
Coen schreef:Is hier al wat meer info over bij Carclean.nl of de mensen hier. Een vriend van mij zou graag zijn gehele auto willen laten wetsanden ivm mega slecht spuit werk. Een gemiddelde hobby bob in een net gemaaid weiland kan nog beter werk afleveren.  Het gaat hierbij om een Range Rover Classic, de eventuele kosten endergelijk worden allemaal betaald. Groeten Coen als het écht slecht is gespoten (dus kleur en/of blank) dan kun je wetsanden wat je wil, super lak wordt het niet. waarom niet opnieuw laten overspuiten?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-5-2008 Locatie: den haag ( ypenburg )
|
leuk topic over een intrasant detail onderdeel zie dat er een hoop over te bespreken valt maar belangrijkse mis ik nog steeds in 2 pagina,s
adressen waar je de schuurschijfje kan halen zo ook de plaat voor op de machine zou graag dit soort elementen willen kopen maar waar????????????????
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Google is je grote vriend: Klikkelderdeklik1e hit  Ik heb ondertussen een 2mm schuurmachine van Festool gekocht bij Nicknameless en ook gelijk Festool schuurschijven (1000-2000-3000grit) besteld.  Kan ik mooi vergelijken met de Abralons (die ik al heb) en de Festools. De Festools zijn 12,50 per STUK. Wat ik al ontdekt heb bij de rotaryclinic en de 1e ervaringen met de Festoolmachine is dat je de schijfjes zeer regelmatig schoon moet maken. Blanke lak blijft lekker plakken (=wit) aan de schijf en de schuurkracht gaat na 1 goeie hit flink achteruit als je niet schoonmaakt. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-8-2010 Locatie: oost souburg
|
Mooie machine dennis,daar ben ik wel jaloers op das een hele goeie en een machine voor het leven VAG rules
|
|
|
|
Dibbuz schreef: Ik heb ondertussen een 2mm schuurmachine van Festool gekocht bij Nicknameless en ook gelijk Festool schuurschijven (1000-2000-3000grit) De Festools zijn 12,50 per STUK. .
Dennis, de schijven zijn +/- 32 euro per verpakking (2 stuks) exclusief btw. Klankie, Deze zijn o.a. te koop bij............ondergetekende. Gr. Patrick  - Ik ben niet goed, ik ben niet beter, ik ben de beste - Niemand is perfect. "Mag ik mezelf voorstellen? Ik ben niemand"
|
|
|
|
He Dennis waar moet de machiene nog meer aan voldoen om machienaal te gaan wet sanden, Excentrisch of juist niet ?? Uitslag van niet meer dan 2 a 3 MM Hoeveel toeren ?? Enz... Groeten Coen - Mild thing, you make my car BLING -
|
|
|
|
Coen, om zo klein mogelijke krassen (in feite maak je krassen met een schuurmachine) te krijgen, is het aan te bevelen een machine te nemen met kleine schuuruitslag. De machine die Dennis en ik gebruiken, heeft een uitslag van 2mm. Paneel gewetsand met de excenter (2mm schuuruitslag + korrel 2000) Links behandeld rotary + light woolpad + Inizio Forza. Daarna rotary + zwarte pad + Meguiar's M205   Ik mis iets...................glans!  50/50  Je hoeft geen kracht te zetten, de machine moet het werk doen. Ga je wel kracht zetten, dan haal je meer lak weg dan nodig is. Een hoog toerental is ook niet echt nodig, liever meerdere passes op lage toeren dan een hoog toerental en je haalt teveel lak weg. Weghalen is makkelijker dan aanbrengen.... Je moet net zo lang doorschuren tot de kras niet meer glanst en net zo gelijkmatig mat is als de omliggende lak wat (mee)geschuurd is. Wel belangrijk dat je voldoende water (al dan niet met een druppel shampoo) of detailerspray (PB Spray&Wipe) gebruikt, dit zorgt voor de afvoer van schuurstof en voor smering voor het schuren. Nooit droog schuren!  - Ik ben niet goed, ik ben niet beter, ik ben de beste - Niemand is perfect. "Mag ik mezelf voorstellen? Ik ben niemand"
|
|
|
|
Juist excentrisch. Het is net als met polijsten je hebt grof (7mm), middel (5mm) en fijn (2-3mm).Eigenlijk heb je dus 3 machines nodig. Maar met een fijne zit je dus altijd goed. Toeren mag best hoog (stand 4/5). Voor de rest is het voor mij ook nog ontdekken allemaal. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Duidelijk, de toeren was meer bedoeld hoeveel??? van af 6000 / 16000 toeren ??? - Mild thing, you make my car BLING -
|
|
|
|
De excenterschuurmachine die Dennis heeft, draait (onbelast) 5000 - 14.000 toeren per minuut. Ik heb geen flauw idee in welk toerental ik het plaatdeel op de rotary clinic heb geschuurd. Ik denk dat het een kwestie is van het "fingerspitzengefuhl"  - Ik ben niet goed, ik ben niet beter, ik ben de beste - Niemand is perfect. "Mag ik mezelf voorstellen? Ik ben niemand"
|
|
|
|
Duidelijk patrick, op de clinic heb ik je bezig gezien dus binnenkort zelf eens aan de gang - Mild thing, you make my car BLING -
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-5-2010 Locatie: Hilversum
|
en waarmee maken jullie het geheel nat? water? of gebruiken jullie s&w? groeten Bart
=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.
=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met hetzelfde resultaat.
|
|
|
|
Ik gebruik Meguiar's M00 shampoo met water. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Born Slippy werkt ook trouwens.   Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-5-2010 Locatie: Hilversum
|
in feite dus klei detailer maar dan zonder toevoegingen het liefst. bedankt voor snelle reactie's groeten Bart
=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.
=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met hetzelfde resultaat.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bunschoten
|
schuimt born slippery niet te veel? vind ik zelfs met kleien soms het geval (of heb ik te weinig verdund?) ik gebruik bij wetssanden 
|
|
|
|
Schuimen hoort bij Born Slppy. Volgens mij is de M00 discontinued (eruit gegooid dus) Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Spray & Wipe werkt ook uitstekend, ik denk zelfs beter dan M00. I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-8-2008 Locatie: Utrecht
|
Dibbuz schreef:Ik gebruik Meguiar's M00 shampoo met water. Welke mengverhouding houden jullie aan voor de Meguiar's M00 shampoo
|
|
|
|
Een heeeeeel klein beetje op 500ml, niet eens een scheutje. Ongeveer de helft daarvan. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-8-2008 Locatie: Utrecht
|
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-2-2009 Locatie: Kartonen Doos Onder De Brug
|
Maar als ik het goed lees allemaal voldoet elke 2mm uitslag excenter voor dit verhaal?
|
|
|
|
Kijk ook naar het gewicht van de machine. De Festool is 1,1kilo. Heb je bijvoorbeeld een machine van 2-2.5 kilo dan geeft dat extra druk en misschien ongewenst diepe schuurkrasjes. Ook bevat de Festool een soort rem die voorkomt dat de machine op het laatst nog een uitslag geeft als je hem uitzet, dat geeft vaak een soort afdruk. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Guest
|