Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Leveringsproblemen Meguiar's houden aan! Opties
Tim
#1 Gepost : dinsdag 15 juli 2008 10:46:39
Rang: Moderator

Meguiar's blijft Europa teisteren met bizarre leveringsproblemen!

Eind mei hadden we, na maanden van slechte beschikbaarheid en lange backordertijden, al het volgende nieuwsbericht geplaatst:

Citaat:
De moeizame en onregelmatige leveringen zijn inmiddels al maanden aan de gang, maar het centrale Europese magazijn droogt steeds verder op!

Op dit moment is bijna niets meer leverbaar bij Meguiar's Europe! Wij gaan ook snel door onze voorraad heen en steeds meer producten zullen uitverkocht raken.

Levertijden van uitverkochte producten kunnen oplopen tot een aantal weken.

De reden is een reorganisatie en uitbreiding van het logistieke apparaat in Amerika. Deze reorganisatie is momenteel succesvol afgerond en de leveringen komen weer op gang. De nasleep kan nog enkele weken duren, daarna zijn alle Meguiar's producten weer volop te verkrijgen!

Wil je snel aan de slag en heb je geen tijd om te wachten op de Meguiar's leveringen? Mothers Wax is een prima alternatief voor de Meguiar's producten zolang de Meguiar's producten slecht leverbaar zijn. De kwaliteit van Mothers Wax is hoogwaardig en voor elk Meguiar's product is een prima alternatief te vinden. Wij helpen graag bij het vinden van een alternatief!

Meguiar's heeft ons in die periode per brief geïnformeerd over de 'logistieke' problemen. De brief werd gestuurd nadat er al maanden van slechte beschikbaarheid voorbij waren gegaan. In deze brief werd ons verzekerd dat de logistieke problemen ten einde waren en dat we alleen nog een doorlooptijd van 8 tot 10 weken moesten aanhouden voordat het magazijn in Europa weer volledig aangevuld zou zijn.

Blijkbaar heeft Meguiar's gewoon besloten de zendingen per boot te laten overkomen, dat duurt lang. Waarom Meguiar's niet heeft besloten om de producten in te vliegen is ons een raadsel. In plaats van een aantal weken heb je de producten dan binnen een aantal dagen voorradig. Natuurlijk kost dat een stuk meer aan transportkosten, maar inmiddels is Meguiar's dat - naar onze mening - wel aan hun dealers en eindgebruikers verschuldigd! Hier in Europa betalen we immers ook de hoofdprijs voor de Meguiar's producten, dan mag je toch wel wat verwachten?

We zijn nu bijna 8 weken verder en ik krijg zojuist de volgende levertijden door van een aantal producten:

Meguiar's Quik Clay Detailing System 473 ml+100 g Clay Bar komt 31 juli 2008 binnen
Meguiar's Smooth Surface Clay Kit komt 15 augustus 2008 binnen

Bovenstaande producten lijken dus ook die 10 weken niet te gaan halen, hoe kan Meguiar's hun dealers maanden zonder essentiele producten laten zitten? Het zal ons inmiddels niets verbazen als ook deze data uiteindelijk niet gehaald gaan worden. Eerder kregen we voor deze producten namelijk door dat ze 18 juli binnen zouden zijn. weetniet

Echter, andere belangrijke producten komen wederom een stuk later. Waaronder, maar zeker niet alleen:

Meguiar's Gold Class Ultra Safe Wheel Brush komt 15 september binnen
Meguiar's Deep Crystal Polish 'Step 2' - 473ml komt 15 september binnen

Vooral de Deep Crystal Polish 'Step 2' is al maanden niet leverbaar en blijft dus maanden niet leverbaar! Prima timing voor in het hoogseizoen! sarcastisch grrr Gelukkig hebben wij nog wat voorraad staan!

En wij maar bellen en mailen met onze klanten, keer op keer onze eigen backorderlijsten bijwerken. We hebben onze handen er vol aan en onze klanten worden er ook niet vrolijker van.

Tot zover.

I'm the Master of Bling!
Anabasis
#2 Gepost : dinsdag 15 juli 2008 10:55:15
Rang: Lid

Die Wheel Brush kan sowiezo uit het assortiment. Volgens mij is iedereen of reeds overgestapt of staan op het punt over te stappen naar de EZ Whistle

Maar ik zie net dat je het zakelijk beter hebt opgelost:

Citaat:
Let op! Dit product komt door ernstige leveringsproblemen bij Meguiar's pas eind september weer binnen! We adviseren iedereen om naar onze prima alternatieve producten te informeren!

In ieder geval bedankt voor de update en sterkte ermee!
1998 Honda Prelude 2.2 VTi-S My Garage
Autobrite - Super Snow Foam :-: Meguiar's - Gold Class Car Wash :-: Poorboy's World - Poly - Elastic Clay :-: SSR1 Light Abrasive Swirl Remover :-: Black Hole
EX Sealant with Carnauba :-: Natty's Paste Wax Blue & Red :-: QD+ :-: Natural Look! :-: Cobra microfiber towels & gloves :-: Meguiar's detailing tools and some other stuff from other brands

Please visit PreludePower.com
Reinder
#3 Gepost : dinsdag 15 juli 2008 10:56:17

Het is schandalig.

Onmogelijk te begrijpen hoe gemakzuchtig een bedrijf hier zelf over kan doen. Maar goed Amerikanen wordt wel vaker verweten dat ze niet beseffen dat er nog een hele wereld buiten de VS is.

OF zou Meguiar's ook gewoon 'last' hebben van de kredietcrisis en daardoor minder vermogend zijn? En kiezen voor goedkopere 'oplossingen'.

Wat het ook is: je kunt je dealers niet zo ontwetend laten.weg

Edit: we mogen maar blij zijn met een dealer als Tim
Mijn pa heeft de expertise - ik erfde de passie...
Reinder & Chelly
tsunami69
#4 Gepost : dinsdag 15 juli 2008 11:00:56

Goed dat je dit even laat weten, zo weten wij ook weer waar we aan toe zijn.
Ik zal zo een bestelling plaatsen
Let's hyve!: http://tsunami69.hyves.nl/

Alles is te lopen, als je maar genoeg tijd hebt.

-Vanquish-
#5 Gepost : dinsdag 15 juli 2008 11:06:57
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Zoals Tim hier informatie geeft, zo zou elk bedrijf dat moeten doen! great
Spijtig natuurlijk van de leveringsproblemen, maar ben er zeker van dat er alternatieven zijn!
Malcolm, our customer care monkey, will gladly open complaints letters, eat half of them and then wipe the leftovers on his bright purple bottom. You can therefore see why we don't like reading them. If you have a real issue, it is worth emailing us and we can then file it under 'Genuine', 'Begging' or 'Barking'. The Begging and Barking emails then get printed off and given back to Malcolm, who thanks you in advance for taking the time and trouble to write.
Dibbuz
#6 Gepost : dinsdag 15 juli 2008 11:24:55
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Schandalig inderdaad, je betaalt de hoofdprijs en de service is ver te zoeken. Ik ben ook steeds meer overgestapt op Poorboys, Dodo en Menzerna en dat bevalt me uitstekend.
Het enige wat ik eigenlijk van Meg's nog gebruik zijn een paar waxen, borstels, So1o en de detailerlijn.

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
Tim
#7 Gepost : dinsdag 15 juli 2008 11:47:19

Ik vind het vooral vervelend dat wij eerst maanden niet te horen kregen, maar wel met de ellende zaten en dat je vervolgens nergens van op aan kunt.

Hoe kunnen wij nu onze klanten goed bedienen als Meguiar's zo loopt te rommelen met levertijden die ook nog eens tussentijds rustig met een paar weken/maanden worden bijgesteld? zweep
I'm the Master of Bling!
Lappy
#8 Gepost : dinsdag 15 juli 2008 11:51:20

Gelukkig hebben we alle andere merken nog knipoog

En ik heb ook wel het idee dat veel mensen de weg vinden naar de alternatieven. Zeker als Megs zo bezig is, is het een no-brainer dat mensen gaan overstappen.
Gerbrand
#9 Gepost : dinsdag 15 juli 2008 11:56:44

Tim,

ik ben het met je eens, we worden niet op de hoogte gehouden vanuit Meguiar's zelf. Als ze iets niet hebben liggen kunnen ze zelfs geen lt doorgeven.

Gelukkig zijn er andere merken verkrijgbaar.
Reinder
#10 Gepost : dinsdag 15 juli 2008 12:01:44

Lappy schreef:
no-brainer
Nieuw stopwoordje ? knipoog
Mijn pa heeft de expertise - ik erfde de passie...
Reinder & Chelly
Xizer
#11 Gepost : dinsdag 15 juli 2008 12:09:31

Belachelijk! Maar goed, er zijn momenteel genoeg alternatieven dus Meguiar's komt zichzelf wel tegen op de lange termijn....
tsunami69
#12 Gepost : dinsdag 15 juli 2008 12:09:57

dit is niet goed voor de naam van meg, gelukkig zijn er voldoende alternatieven voor handen
Let's hyve!: http://tsunami69.hyves.nl/

Alles is te lopen, als je maar genoeg tijd hebt.

Sven S8
#13 Gepost : dinsdag 15 juli 2008 12:15:44
Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Slechte service hoor van Meguiar's... niezoblij

Ik vind sowieso al dat wij als Europese klanten door Meguiar's altijd al slechter bedeeld zijn, we betalen fors méér en er is veel minder leverbaar dan in de VS.

Way back when heb ik wel eens geprobeerd wat informatie te krijgen over producten, en geïnformeerd of ik een - substantieel - pakket kon bestellen. Maar het lijkt wel of je compleet lucht bent voor Meguiar's, men reageert niet eens!

Uiteindelijk moest ik het in de UK bestellen bij een onafhankelijke reseller, die wél weer besef had van service en klantvriendelijkheid.

Men heeft een reeks fijne producten, maar de arrogantie van het bedrijf gaat me soms wat tegenstaan. nee
Audi S8

"One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)
turbulence
#14 Gepost : dinsdag 15 juli 2008 12:29:12

ik zie dat er op de site duidelijk wordt doorgelinkt naar de EZ brush, dat is zeer netjes! great

maar wel spijtig dat megs zo omgaat met haar dealers en natuurlijk de klanten van die dealers... het is net alsof ze denken dat ze nog steeds alleenrecht hebben op de detailingmarkt terwijl er andere merken steeds meer en meer een deel van de taart pikken...

dus denk dat het handig is dat ze zich eens achter de oren gaan krabben of dit wel de meest handige manier van aanpak is, want dit is nu de 2e keer al dat er leveringsproblemen zijn en de klanten blijven dat niet pikken natuurlijk, zeker als tim mensen gaat wijzen op de goeie alternatieve producten die soms prijstechnisch ook nog veel interessanter zijn!
Tim
#15 Gepost : dinsdag 15 juli 2008 14:40:50

We moeten toch een alternatief kunnen bieden bij de mensen he. En dan nog hebben we genoeg backorders die echt niet uitgeleverd kunnen worden! woeps
I'm the Master of Bling!
Typhoon
#16 Gepost : dinsdag 15 juli 2008 21:26:58

Jammer dat Meguiar's niet wat opener en directer met haar directe klanten communiceerd. Je bezorgt je verdelers zo toch een hoop extra rompslomp. En gemakkelijker kun je het je concurrentie niet maken.

Maar ja, onder het motto "Ieder voordeel heb ze nadeel....": mooie gelegenheid om eens wat andere producten te proberen. En als dit nog even zo doorgaat, kun je je aangebroken Meguiar's producten voor een mooi prijsje van de hand doen, wegens schaarste hehehe
Jeroen
#17 Gepost : dinsdag 15 juli 2008 21:35:52

Jeetje, eerst iedereen over heel de wereld een beetje lekker maken met dat overgehypte gedoe van ze... En dan vervolgens na maanden, niks meer kunnen leveren... Tis heel simpel.. Een No-Go voor mij meer bij Meguiar's .

Ben ik blij dat ik nu net uit mijn midlifecrisis ben gestapt! hehe

(sorry) oeps

Maar Tim, dit blijft klote. Veel succes met het "heraanvullen" van je Meguiar's afdeling!

"2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"

Tim
#18 Gepost : dinsdag 15 juli 2008 21:43:41

We zitten nog wel redelijk in de voorraad, maar er gaat zoveel energie in zitten!
I'm the Master of Bling!
Jeroen
#19 Gepost : dinsdag 15 juli 2008 21:45:34

Mmh werk van het werk word je ook zo moe van he pfrlt

Had vandaag ook een klant... tot 4x toe moest ik alles opnieuw bestellen... Heel de tijd weer annuleren e.d. grrr

"2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"

SkyBuMp
#20 Gepost : dinsdag 15 juli 2008 23:11:11

Tim schreef:
Ik vind het vooral vervelend dat wij eerst maanden niet te horen kregen, maar wel met de ellende zaten en dat je vervolgens nergens van op aan kunt.

Hoe kunnen wij nu onze klanten goed bedienen als Meguiar's zo loopt te rommelen met levertijden die ook nog eens tussentijds rustig met een paar weken/maanden worden bijgesteld? zweep

Echt aparte manier van relaties onderhouden inderdaad vanuit Meguiar's gezien. Maar inderdaad zoals Dibbuz al zei, de consument moet hierdoor ook meer uitwijken naar substituten voor de Meguiar's producten. Ik denk dat ze dit zeker op langer termijn wel gaan voelen in hun eigen portomonee.

Ook ik ben meer aan de dodo/poorboys en misschien zymol binnenkort.
MrSandman
#21 Gepost : dinsdag 15 juli 2008 23:15:19

Ach, hier ga ik een merk niet voor boycotten. Het is misschien jammer en vervelend, maar zoals de rest al zegt: er zijn genoeg andere producten. En is er straks weer Meguiar's, dan gaan ze vanzelf weer in m'n winkelmandje.
Groet, Jori.
Sven S8
#22 Gepost : woensdag 16 juli 2008 1:49:59
Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Boycotten niet, nee hoor da's wel weer erg fors. Ze hebben ook genoeg leuk spul. Ze moesten alleen wat klantvriendelijker denken, een tikje minder arrogantie kan geen kwaad.

Maar ja, als je in de tussentijd iets anders ontdekt wat beter/makkelijker werkt hebben ze uiteindelijk zichzelf bij de taas, want dan ga je niet terug natuurlijk...
Audi S8

"One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire